|
Скачати 299.51 Kb.
|
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ НЕМИРІВСЬКИЙ БУДИНОК ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО Протокол засідання Наказ відділу освіти Немирівської Методичної ради райдержадміністрації КЗ «Немирівського РМК» 04 листопада 2013р. № 393 10 вересня 2013 р.№ 02 Навчальна програма з позашкільної освіти “Правознавець ” початковий рівень навчання Укладач: Керівник гуртка Гук В. Л. 2013-2014 н.р Пояснювальна записка. Початковий рівень навчання Наш час - це епоха фундаментальних змін у розвитку українською суспільства, інтенсифікації процесів демократизації, утвердження толерантного ставлення і спілкування між людьми. Ці зміни не залишили осторонь і систему освіти та виховання, визначивши одним із провідних напрямів подальше впровадження в освітній галузі принципів демократії, гуманності, толерантності, духовності. Молодому поколінню українців необхідно знати свої права, вміти їх відстоювати, спираючись на норми права і положення закону, шукати істину за допомогою цих знань і життєвого досвіду в складному світі суспільних перебудов, політичної боротьби, природних катаклізмів і збройних конфліктів. Мета і основний зміст роботи гуртка “Правознавець” полягає :
Завдання гуртка: -сприяння самовизначенню особистості школяра у виборі юридичної професії; - ознайомлення учнів з основними формами, методами, способами діяльності, специфічними особливостями юридичної професії;
Необхідною умовою реалізації мети та завдань програми є застосування адекватної методики, яка передбачає використання активних та інтерактивних форм і методів навчання під час проведення занять, форми яких визначено структурою та змістом програми: лекція з елементами бесіди, соціологічне дослідження, зустрічі, екскурсії, імітаційне моделювання, заняття - рольова гра, проектна робота. Програма передбачає ознайомлення учнів з поняттями «громадянське суспільство»,, «права людини і громадянина в Україні», «соціальні норми», «правові норми», : «Соціогенеза особистості», «Права, свободи і відповідальність», «Соціум - суспільство людей», «Держава» і «Демократія» тощо. Програма передбачає застосування як традиційних дидактичних методів так і інтерактивних методів навчання. Обов'язковим є також планування практичних заходів, що спиратимуться на місцеву громаду та існуючі в ній інституції, а також конкретних осіб, з якими керівник гуртка та вихованці можуть контактувати. Запорукою успіху роботи гуртка є доброзичливі відносини, творча атмосфера в дитячому колективі, заохочення ініціативності та самостійності школярів у процесі занять. Програма гуртка розрахована на 1 рік навчання для та підлітків 10-11 класів , які виявили бажання опановувати правові знання. На опрацювання навчального матеріалу відводиться 144 год на рік. Пропонована програма гуртка “Правознавець” складена відповідно до навчальних програм допрофільного курсу “Світ юридичної професії” 17 год. (Лист МОНУ від 06.08.10 № 1/ 11 – 7504), “Конституційне право України.” 35 год. (Лист МОНУ від 12.03.10 № 1/ 11 – 1652),“Основи демократії.” 34 год. (Лист МОНУ від 12.03.10 № 1/ 11 – 1652),“Живи за правилами.” 35 год. (Лист МОНУ від 12.03.10 № 1/ 11 – 1652), “Досліджуючи гуманітарне право“ 17 год. (Лист МОНУ від 12.03.10 № 1/ 11 – 1652). Програма дає широкі можливості для діяльності керівника гуртка, який може відповідно до кількості навчальних годин творчо підходити до викладання матеріалу. НАВЧАЛЬНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН Початковий рівень навчання
ЗМІСТ ПРОГРАМИ 1. Вступ. (2 год.) Організаційні питання. Ознайомлення з програмою, навчальним планом роботи, завданням гуртка. Правила поведінки вихованців під час занять і перерви. 2. Світ юридичної професії. (17 год.) Знайомство з професією юриста. Що означає бути юристом: огляд юридичних спеціальностей. Прокурор і адвокат на варті закону. Прокуратура України. Функції прокуратури України, правовий статус працівника прокуратури за Конституцією України та Законом України «Про прокуратуру «. Місце адвокатури України у системі правоохоронних органів України. Форми адвокатської діяльності, види правової допомоги за Законом України «Про адвокатуру». Міліція в Україні. Суспільне призначення міліції, повноваження, правовий статус працівника міліції за Законом України « Про міліцію». Досудове слідство. Органи досудового слідства. Підслідність, слідчі дії, порядок проведення досудового слідства (за Кримінально-процесуальним кодексом України). Судова влада в Україні. Роль і завдання судової влади, судова система України. Правовий статус суддів в Україні, народних засідателів, присяжних за Конституцією України та Законами України «Про судоустрій», «Про статус суддів України». Нотаріат в Україні. Порядок діяльності нотаріату в Україні, особливості правового статусу державних та приватних нотаріусів за Законом України «Про нотаріат». Узагальнення вивченого. Захист проектів. 3. Конституційне право України. (35 год) Конституційне право як наука, навчальна дисципліна і галузь права. Загальні положення про предмет, методи і завдання конституційного права. Значення прийняття Конституції для утвердження української державності. Історія українського конституціоналізму. Основні етапи конституційного процесу в незалежній Україні (1991-1996). Декларація про державній суверенітет України від 16.07.1990 р., її основні принципи. Акт проголошення незалежності України від 24.08.1991 р., підтверджений Всеукраїнським референдумом 1.12.1991 р. Закон України «Про правонаступництво України» від 12.09.1991 р., проект Конституції 1996 Основи сучасної теорії Конституції - Основного Закону держави. Загальна характеристика Конституції як джерела права. Класифікація Конституції за юридичними ознаками (писані та неписані; жорсткі та гнучкі; федеративні та унітарні; демократичні та недемократичні)Конституція України за юридичними ознаками. Особливості Конституції як правового акту. Мета Конституції - забезпечення реалізації як публічних, так і приватних інтересів. Заняття узагальнення Загальна характеристика Конституції України та її юридичні властивості. Структура Конституції України. Призначення і зміст преамбули Конституції України. Основні принципи, положення розділу Конституції України «Загальні засади». Державний лад України. Громадянство України. Закон України «Про громадянство України» від 18.01.2001 р. з наступними змінами і доповненнями. Принципи, на яких грунтується законодавство України про громадянство. Порядок набуття і припинення громадянства України. Органи, які уповноважені вирішувати питання громадянства. Політика України у сфері використання мов. Державна мова - українська. Закон України «Про мови в Україні» від 28.10.1989 р. Європейські стандарти. Національна політика України. Декларація прав національностей від 1991 р. Закон України «Про національні меншини в Україні» від 25.06.1992 р. Правовий статус закордонних українців. Поняття «закордонний українець», умови надання особі статусу закордонного українця. Закон України «Про правовий статус закордонних українців» від 04.03.2004 р. Заняття узагальнення Права, свободи та обов'язки людини і громадянина. Основи конституційного статусу громадян України: невідчужуваність і непорушність прав і свобод людини, рівність прав громадян, гарантованість конституційних прав і свобод, непримиренність до порушення прав і свобод. Особисті (громадянські) права і свободи людини. Право на життя; право на повагу гідності; право на свободу та особисту недоторканість; право на свободу думки, світогляду та віросповідання та інші. Політичні права і свободи громадян України. Право на свободу об'єднання в політичні партії і громадянські організації. Закон України «Про політичні партії в Україні», «Про молодіжні та дитячі громадські організації в Україні». Економічні, соціальні та культурні права і свободи громадян України. Право на власність. Право на підприємницьку діяльність. Право на працю Право на соціальний захист, достатній життєвий рівень. Закон України «Про пенсійне забезпечення», «Про недержавне пенсійне страхування». Гарантії та механізми захисту прав. Конституційні обов'язки громадян України. Дотримуватися Конституції та Законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей. Обов'язок сплачувати податки і збори у встановлені строки. Не завдавати шкоди природі та культурній спадщині та відшкодовувати завдані збитки. Захист Вітчизни, її незалежності і територіальної цілісності, шанування державних символів. Закон України «Про загальний військовий обов'язок і військову службу» Заняття узагальнення Безпосередня демократія в Україні. Конституційні форми безпосередньої демократії. Право голосу на виборах і референдумах. Основи виборчого права. Порядок призначення або проголошення референдумів. Повноваження Верховної Ради України і Президента України щодо призначення референдумів. Виборче законодавство України. Конституція України про вибори. Закони України «Про вибори Президента України», «Про вибори народних депутатів України», «Про вибори депутатів Верховної Ради України Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів». Верховна Рада України - єдиний орган законодавчої влади. Правовий статус народних депутатів. Організація роботи і структура Верховної Ради України. Повноваження Верховної Ради України. Конституційні основи бюджетної системи і грошово - кредитної політики. Уповноважений Верховної Ради України з прав людини. Органи виконавчої влади в Україні. Кабінет Міністрів України -вищий орган в системі органів виконавчої влади. Склад, порядок призначення і повноваження Кабінету Міністрів України. Центральні органи виконавчої влади. Місцеві органи виконавчої влади - обласні, районні, міст Києва і Севастополя державні адміністрації. Місцеве самоврядування в Україні. Поняття територіальної громади. Складові системи органів місцевого самоврядування. Матеріальна і фінансова основа місцевого самоврядування. Компетенція органів місцевого самоврядування. Прокуратура України. Повноваження прокуратури України за Конституцією України. Порядок призначення на посаду, звільнення або відставки Генерального прокурора України. Судова влада в Україні. Органи, які здійснюють судочинство в Україні. Суди загальної юрисдикції. Основні засади судочинства. Конституційний суд України - єдиний орган конституційної юрисдикції в Україні. Склад, порядок призначення та повноваження Конституційного Суду України. Територіальний устрій України. Засади територіального устрою України. Системи адміністративно - територіального устрою. Спеціальний статус міст Києва та Севастополя. Конституційний статус Автономної Республіки Крим. Автономна Республіка Крим - невід'ємна складова частина України. Конституція Автономної Республіки Крим. Порядок внесення змін до Конституції України та набуття чинності нею. Порядок внесення змін до Конституції України. Призначення прикінцевих і перехідних положень конституції України. Пропозиції щодо внесення змін до Конституції України на сучасному етапі. Заняття узагальнення Підсумкове заняття 4. Основи демократії (34 год.) Вступ. Поняття «громадянська освіта». Принципи та завдання громадянської освіти. Зміст громадянської освіти. Тема 1. Соціогенеза особистості. 1) Людина, особистість, громадянин. Поняття людини як біосоціальної істоти. Індивідуальність як феномен людини. Громадянин та громадянство. 2) Соціалізація особистості Поняття «соціалізація». Родинна соціалізація. Шкільне самоврядування та його вплив на формування громадянської активності. Соціальний капітал та соціалізація в громаді. 3) Гендерні стосунки в сучасному світі. Біосоціальні аспекти тендерної соціалізації особистості. Вплив освіти на тендерну соціалізацію. Роль держави у забезпеченні тендерного балансу. 4) Комунікація і полікультурність. Полікультурність як добросусідство культур. Поняття комунікації та комунікативності. Конкурентність та солідарність як необхідні умови соціального прогресу. 5) Стереотипи. Дискримінація та упередження. Стереотипи. Роль стереотипів в житі людини і суспільства. Ґендерні стереотипи. Поняття дискримінації. Упередження. Толерантність. 6) Конфлікти та їх місце в людському спілкуванні. Поняття «конфлікт». Джерела виникнення конфліктів. Типи і структура конфліктів. Зародження конфліктів та шляхи їх подолання. 7) Молодіжна субкультура (культура поколінь). Поняття субкультури. Молодіжні організації. Основні молодіжні субкультури. Тема II. Права, свободи та відповідальність. 1) Права людини в історії людства Еволюція уявлень про права людини в історії людства. Покоління прав людини. 2) Права та свободи. Класифікація прав людини Свобода і форми її прояву. Класифікація прав людини. Основні (фундаментальні) права та свободи людини. Громадянські і політичні права. 3) Соціально-економічні та культурні права. Соціальний захист. Соціально-економічні та культурні права. Соціальний захист у соціальній державі. 4) Права та відповідальність людини і держави Сутність стосунків між людиною та державою. Права та відповідальність людини і громадянина. Відповідальність держави перед людиною. Дотримання прав і відповідальність. Обов'язки громадянина і обов'язки держави. 5) Міжнародні організації в системі прав людини. Міжнародні організації в сучасному світі. Міжнародно-правові стандарти прав людини. Порядок звернення за захистом прав людини до міжнародних судових органів. Тема III. Соціум (суспільство людей) 1) Соціум. Поняття соціуму та його динаміки. Соціальна структура і соціальний статус. Соціальна стратифікація в минулому і зараз. Стратифікація сучасного українського суспільства. 2) Суспільна стабільність та безпека Суспільна цінність стабільності та безпеки. Соціальні загрози суспільній безпеці. Природні і техногенні явища як фактори загрози суспільній безпеці. 3) Громадянське суспільство. Суть, атрибути та функції громадянського суспільства. Територіальне громадське та місцеве самоврядування. Громадянське суспільство в Україні. 4) Нація як соціально-політична спільнота. Нація етнічна та нація політична. Світовий досвід націєтворення. Проблеми формування політичної нації в Україні. 5) Моє місце в соціуми Соціальна мобільність. Спілкування та співпраця як перспектива розвитку соціуму. Участь у житті суспільства. Тема IV. Держава. 1) Державна влада. Поняття та види влади. Особливості державної влади. Держава. Конституція як основний закон держави 2) Політичні режими Поняття політичного (державного) режиму. Демократичний політичний режим. Антидемократичні режими. 3) Механізм сучасної держави Державний апарат і механізм держави. Поділ державної влади 4) Держава та громадянин. Держава для громадянина. Звернення громадян. Порядок звернення громадян до суду. 5) Міжнародне співтовариство і держава. Міжнародні відносини та міжнародна політика. Міжнародні організації та участь у них України. Тема V. Демократія. 1) Демократія як політичний режим. Поняття демократії. Принципи демократії. Ідеали та цінності демократії. 2) Від первісної демократії до демократії в сучасному світі Демократія в стародавньому світі. Демократія в епоху середньовіччя та нового часу. Демократія в сучасному світі. 3) Демократія - це народовладдя. Політична діяльність та участь громадян в управління суспільством. Переваги і недоліки демократичного устрою. Яка держава потрібна громадянину? 4) Конституціоналізм як обмеження всевладдя уряду. Конституціоналізм. Влада уряду як інструмент його діяльності. Механізм обмеження діяльності уряду. 5) Вибори. Вибори як один з інструментів демократії. Типи виборів. Боротьба з порушеннями виборчого процесу. 6) Політичні партії. Політичні партії. Різноманіття політичних партій. Політична еліта та політичний лідер. 7) Засоби масової інформації та демократія ЗМІ як думка більшості і меншості. ЗМІ як засіб формування громадської думки. Роль ЗМІ в демократичному суспільстві. 5. Живи за правилами (35 год.) Вступ Що таке правила. Навіщо потрібні правила. Де діють правила. Розділ 1. Влада і закон Влада закону Що таке закон. Як приймаються закони. Конституція - Основний закон нашої держави. Підзаконні акти та їх призначення. Законодавство для молоді. Державна влада Що таке влада. Державна влада в Україні. Принцип поділу влади на законодавчу, виконавчу, судову. Президент України. Вплив молоді на життя в державі. Розділ 2. Суди в Україні Які суди є в нашій державі. Повноваження місцевих судів. Апеляційні суди. Верховний Суд України - найвищий орган у судовій системі. Роль Конституційного Суду України. Хто приймає участь у суді Статус суддів, їх незалежність. Прийняття рішень суддями. Народні засідателі і присяжні. Обвинувачений, підсудний: їхні права. Роль прокурора у суді. Хто такий захисник (адвокат). Розділ 3. Правопорушення Злочини та проступки Що називається злочином. Що таке проступок. Види проступків. Види злочинів за ступенем тяжкості. Відповідальність за злочини і проступки. Види кримінальних покарань, що застосовуються до повнолітніх і неповнолітніх осіб. Свідок злочину. Співучасть у вчиненні злочину. Яких правил слід дотримуватися при інформуванні працівників правоохоронних органів про вчинене правопорушення. Злочини проти людини. Що таке вбивство. Що називають тілесними ушкодженнями. Що таке побої та катування. Які злочини проти статевої свободи та статевої недоторканності розрізняють. Злочини проти власності Що таке крадіжка, розбій, грабіж. Якою є відповідальність за крадіжку, розбій, грабіж. Що таке вимагання. Злочини та проступки проти громадського порядку та моральності Що таке хуліганство. Що називають дрібним хуліганством. Що таке порушення громадського порядку. Що таке наруга над могилою. Розділ 4. Відповідальність неповнолітніх Відповідальність за правопорушення Хто відповідатиме у разі вчинення малолітньою чи неповнолітньою особою правопорушення. Чи розрізняються покарання за вчинення злочинів неповнолітніми та повнолітніми особами. Які кримінальні покарання застосовуються до неповнолітніх осіб. Що таке примусові заходи виховного характеру. Неповнолітні і міліція Коли неповнолітнього може зупинити міліціонер. Права і обов'язки неповнолітньої особи при затриманні. Якими можуть бути наслідки при опорі затриманню. Які органи та установи опікуються малолітніми та неповнолітніми особами. Неповнолітні у суді Які суди розглядають справи неповнолітніх. Як суд розглядає справу. Яке рішення може ухвалити суд у кримінальній справі. Коли застосовуються примусові заходи виховного характеру. Де відбувають покарання засуджені неповнолітні. Розділ 5. Зброя, пістолети і феєрверки Зброя Що таке зброя. Чи може неповнолітній мати зброю. З якого віку можна володіти зброєю та користуватися нею. Що таке бойові припаси. Чи може неповнолітній володіти боєприпасами. Які предмети є небезпечними. Феєрверки (піротехнічні вироби) Що таке феєрверки (піротехнічні вироби). Які бувають піротехнічні вироби. Чи можна купувати феєрверки та інші піротехнічні вироби. Як законодавство регулює використання феєрверків і петард. Яких правил слід дотримуватися при використанні піротехнічних виробів. Розділ 6. Алкоголь, тютюн, наркотики Алкоголь Що таке алкоголь та алкогольний напій. Правила продажу алкогольних напоїв. Заборони щодо вживання алкогольних напоїв. Стан алкогольного сп'яніння - обставина, що обтяжує юридичну відповідальність. Тютюн Що таке тютюн. Що таке нікотин. Як впливає нікотин на живий організм. Вплив куріння на людину. Що таке тютюнові вироби. Обмеження щодо продажу тютюнових виробів і куріння. Наркотики Що таке наркотики і якими вони бувають. Як наркотики впливають на організм людини. Які дії з наркотичними засобами є злочинними. Стан токсичного чи наркотичного сп'яніння - обставина, що обтяжує юридичну відповідальність. Розділ 7. Батьки та діти Взаємність прав і обов'язків батьків і дітей. Хто така дитина. 3 якого віку можна укласти шлюб. Основні обов'язки батьків щодо дитини. Які обов'язки дітей щодо батьків. Неповнолітні батьки. Місце проживання дитини. Батьки Права батьків щодо дитини. Заборона застосування фізичних покарань. Права батьків при розлученні. Майнові права і обв'язки батьків і дітей. Позбавлення батьківських прав. Відібрання дитини у батьків. Розділ 8. Школа Права і обов'язки учнів Обов'язок здобуття загальної середньої освіти. Загальноосвітні навчальні заклади: середні школи різних типів, приватні школи, спеціальні навчальні заклади для дітей з особливими потребами. Права та обов'язки учнів. Шкільна форма. Пропуски учнем уроків без поважних причин та юридичні наслідки. Відрахування учня зі школи. Права і обов'язки батьків і вчителів як учасників навчально-виховного процесу Права і обов'язки батьків щодо освіти дитини. Які обов'язки мають вчителі школи. Як забезпечується безпека учнів у школі. Розділ 9. Праця підлітків Працевлаштування неповнолітніх Права неповнолітніх у трудових відносинах. Вік та порядок працевлаштування неповнолітньої особи. Шляхи пошуку роботи. Дозвіл на працю неповнолітнього. Медичний огляд неповнолітнього працівника. Підприємницька діяльність. Пільги неповнолітніх у праці Де можуть працювати неповнолітні. Робочий час та час відпочинку неповнолітніх працівників. Оплата праці неповнолітніх працівників. Розділ 10. Цивільні права та відповідальність Особисті права неповнолітніх. Право власності Які особисті немайнові права мають неповнолітні. Власність неповнолітніх. Як стати власником. Право неповнолітньої особи розпорядження майном, що їй належить. Банківський вклад. Договори Що таке договір. Хто може укладати договори. Цивільні правопорушення й відповідальність Що таке цивільне правопорушення. Види цивільних правопорушень. Відповідальність за цивільне правопорушення. Порядок відшкодування майнової та моральної шкоди. Розділ 11. Транспорт Неповнолітні велосипедисти та водії Що таке транспортний засіб. Правила користування велосипедом. Спеціальне обладнання для поїздок на велосипеді. Перевезення на велосипеді вантажів. Заборони для велосипедистів. Що таке мопед. Правила користування мопедом. Що таке мотоцикл. Яких правил на дорозі потрібно дотримуватись, керуючи мотоциклом. 3 якого віку можна керувати автомобілем. Як діяти, якщо водія зупинив працівник міліції. Правопорушення, пов'язані з транспортними засобами Керування транспортним засобом без спеціального посвідчення. Як діяти свідкові чи винуватцеві дорожньо-транспортної пригоди. Що таке незаконне заволодіння транспортним засобом. Найпоширеніші правопорушення на транспорті. Гужовий транспорт. Пішоходи Що таке гужовий транспорт. Правила щодо керування гужовим транспортом. Заборони для водіїв гужовим транспортом та погоничів тварин. Хто такі пішоходи. Правила для пішоходів. Які заборони встановлені для пішоходів. Розділ 12. Розваги та відпочинок Полювання та рибальство Кому, коли і де можна займатись полюванням. Кому і де можна рибалити. Чи потрібен дозвіл на рибальство. Відпочинок у лісі, парку та біля води Де можна відпочивати та розбивати намети. Правила поведінки під час відпочинку на природі. Яких правил пожежної безпеки слід дотримуватись в лісі. Правила поведінки під час відпочинку біля води. Хто може управляти човном. Правила поведінки в парку. Вечірки. Неповнолітні і тварини Яких правил потрібно дотримуватися при організації вечірки. Як поводитися під час вечірки. Положення законів щодо утримання домашніх тварин. Правила вигулу собак. Правила перевезення домашніх тварин громадським транспортом. Утримання диких тварин в домашніх умовах. Знущання над тваринами - протиправне діяння. Заняття узагальнення: Правовий брейн-ринг Правовий міні-турнір Гра «Судові справи» 6. Досліджуючи гуманітарне право (17 год.) Вступне дослідження. Образи та сприйняття війни Модуль 1. Гуманітарна перспектива Що можуть зробити очевидці Гуманітарний вчинок Дилема очевидця Модуль 2. Обмеження під час збройного конфлікту Міжнародне гуманітарне право та право прав людини Кодекси поза часом Діти-солдати Світова спільнота та її ставлення до зброї невибіркового характеру Модуль 3. Закон у дії Визначення порушення МПГ Дилема комбатанта Відповідальність за дотримання норм МГП Історія Мі Лай Модуль 4. Забезпечення правосуддя Логічне обгрунтування правосуддя Міжнародні трибунали: причини виникнення та еволюція розвитку Модуль 5. Відгук на наслідки збройного конфлікту Гуманітарні потреби, викликані наслідками збройного конфлікту Захист полонених та возз'єднання сімей, що були розлучені внаслідок воєнних дій Етика гуманітарних операцій. Наш майбутній крок. 7. Захист наукових проектів (2год.) 8. Підсумкове заняття (2 год.) Огляд вивченого та зробленого за рік. Творчий звіт гуртка. Відзначення кращих вихованців. Прогнозований результат Гуртківці повинні знати:
висловлювати судження щодо значення Конституції України і потреби вносити до неї зміни
Гуртківці повинні вміти:
- захищати свої права і свободи, враховуючи при цьому права і свободи інших людей, аргументовано відстоювати власну думку, вести дискусію з представниками інших поглядів чи переконань, йти на розумні компроміси у випадках виникнення конфліктних ситуацій тощо. Література:
|
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ... Фотографія є найпоширенішим і найпопулярнішим видом мистецтва серед учнівської молоді |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ... Серед таких цінностей розуміння й усвідомлення місця і ролі особи в історичному процесі |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ... Те, що не так давно вважалось фантастикою, тепер, завдяки прогресу в галузі комп’ютерних технологій, стало реальністю |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ... Заняття в гуртку залучають дітей до творчості, розвивають їхні інтереси, підвищують пізнавальну активність, розвивають допитливість,... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ... Україна отримала можливість безпосереднього спілкування з іншими державами, стала суб’єктом міжнародного життя, включилася в глобальні... |
Немирівський Будинок дитячої та юнацької творчості Практика реалізації компетентнісного підходу в процесі роботи творчого об’єднання «Цікава астрономія» |
УКРАЇНА КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕПАРТАМЕНТ... Кіровограді на базі комунального позашкільного навчального закладу «Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості»... |
Немирівський Будинок дитячої та юнацької творчості Основний напрямок її реалізації — створення оптимальних умов для розвитку і саморозвитку особистості, розкриття в навчально-виховному... |
ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ Номінація: “Опис перспективного досвіду роботи педагогічних колективів, керівників гуртків із різ них напрямків науково-технічної... |
Немирівська райдержадміністрація Відділ освіти Бугаківська СЗШ І-ІІ... ... |