МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ НЕМИРІВСЬКИЙ БУДИНОК ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ


Скачати 103.23 Kb.
НазваМІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ НЕМИРІВСЬКИЙ БУДИНОК ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ
Дата11.12.2013
Розмір103.23 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ

ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

НЕМИРІВСЬКИЙ БУДИНОК ДИТЯЧОЇ ТА ЮНАЦЬКОЇ ТВОРЧОСТІ

ПОГОДЖЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО

Протокол засідання Наказ відділу освіти Немирівської

Методичної ради райдержадміністрації

КЗ «Немирівського РМК» 04 листопада 2013р. № 393

10 вересня 2013 р.№ 02

Навчальна програма з позашкільної освіти

Художньо-естетичного напрямку
Адаптована
Народної творчості

початковий рівень навчання


Рекомендовано Міністерством освіти і науки,

молоді та спорту України

(Лист Міністерства освіти і науки України

№ 1/11-5303 від 18.07.2007 р.)
Керівник гуртка:

Буряк Н. Д.
2013-2014 н.р

Гурток народної творчості
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Національно-культурне відродження України передбачає формування

національної самосвідомості, творчого мислення особистості.

Робота гуртка народної творчості тісно пов'язана з українським народним

мистецтвом, відомими промислами та ремеслами — вишивкою,

бісероплетінням, писанкарством, ліпленням. Заняття в гуртку залучають дітей до творчості, розвивають їхні інтереси, підвищують пізнавальну активність, розвивають допитливість, творчі здібності, навички гуртківців.

Метою програми є формування компетентностей особистості засобами

колективу народної творчості.

Основні завдання полягають у формуванні таких компетентностей:

1. Пізнавальної, що забезпечує ознайомлення з поняттями та знаннями, що

стосуються народної творчості.

2. Практичної, що сприяє оволодінню навичками виготовлення різноманітних виробів.

3. Творчої, що забезпечує формування творчих здібностей.

4. Соціальної, що сприяє вихованню дбайливого, шанобливого ставлення

до народних традицій, національної свідомості, формування естетичного смаку; популяризації народних промислів.

Програма гуртка народної творчості розрахована на роботу з вихованцями

віком 5-18 років. Вона передбачає навчання дітей у групах початкового рівня і розрахована на 1 рік навчання: початковий рівень — 108

год на рік, заняття проводяться 3 год на тиждень.

Програмою передбачаються теоретичні й практичні заняття, а також

різноманітні форми їхнього проведення. Програма передбачає основні етапи навчальної роботи за операційно-комплексною системою, а саме:

 тренувальні вправи вихованців гуртка щодо виконання окремих

прийомів, з яких складається операція (технологія), яку вивчають;

 практичні роботи із застосування вивчених прийомів;

 послідовність у вивченні та засвоєнні декількох основних операцій, які

становлять певний ступінь у засвоєнні навчального матеріалу;

 обґрунтування трудових операцій із дидактичної точки зору.

Під час навчання вихованці поступово опановують різні техніки, прийоми

виготовлення різноманітних виробів. Вони отримують початкові дані про

взаємозв'язок матеріалу, форми й декорування виробів, їхню залежність від призначення, поняття про ритм, рапорт, симетрію, асиметрію, кольорову гармонію.

На заняттях початкового рівня вихованці знайомляться з культурою

українського народу, історією народної творчості різних видів. Вони

здійснюють перші кроки у традиційних українських промислах вишивки,

розпису, ліплення, бісероплетіння тощо. Програмою передбачено

ознайомлення вихованців з особливостями позашкільного закладу, правилами поведінки під час занять, вимогами техніки безпеки, організацією робочого місця, а також правилами збирання, сортування та зберігання різноманітних матеріалів для роботи в гуртку.

Програма інтегрує знання гуртківців з історії, народознавства, креслення.

Створення за власним задумом виробів для оформлення шкільних

приміщень і житла сприяє розвитку творчого потенціалу учнів.

Для вихованців дуже корисними є екскурсії до місцевих музеїв, зустрічі з

народними умільцями.

У програмі передбачено індивідуальну роботу з вихованцями згідно

Положення про порядок організації індивідуальної та групової роботи в

позашкільних навчальних закладах, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 11.08.2004, № 651.

Щороку рівень базових знань і вмінь гуртківців оцінюється за спеціально

розробленими критеріями.

Контроль знань і навиків передбачає такі форми: усне опитування у вигляді

діалогу з педагогом або іншими вихованцями; письмове опитування, яке

періодично використовується на підсумкових заняттях у формі тематичних диктантів тощо; різноманітні вікторини та ігри; врахування результатів участі вихованців гуртка у різних конкурсах і виставках. Необхідно рецензувати роботи учнів, які працюють у творчих групах.

Результати участі в конкурсах, змаганнях, виставках також є критерієм для

оцінювання здобутих гуртківцями знань.

Програма є орієнтовною, а тому керівник колективу може вносити зміни та

доповнення до її змісту, враховуючи умови. Кількість годин та їх розподіл за темами програми теж є орієнтовними. Керівник колективу може сам визначати доцільність такого розподілу і вносити до програми відповідні корективи.

Програма є адаптованою. Це пов’язано з умовами підвезення учнів за програмою «Шкільний автобус». Внесено зміни до кількості годин (замість 144 годин на рік – 108 години на рік) необхідних для засвоєння відповідних тем, враховуючи рівень підготовки, інтереси та вік вихованців.


ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН




№з/п


Назва розділу



Кількість годин

Теорія заняття



Практика заняття


Разом

1

. Вступне заняття

3

-

3

2

Витинанки

2

4

6

3

Вироби із глини

5

20

25

4

Новорічні і Різдвяні прикраси

2

7

9

5

Петриківський розпис

4

18

22

6

Писанкарство

4

18

22

7

Українська народна вишивка

3

10

13

8

Ліплення із солоного тіста

2

6

8

Всьго: 25 83 108



ЗМІСТ ПРОГРАМИ

1. Вступне заняття (3 год)

Ознайомлення з планом роботи гуртка на навчальний рік.

Правила поведінки в колективі.

Організаційні питання.

Робоча кімната. Інструменти та матеріали.

Правила безпеки на заняттях.

Види народної творчості: бісероплетіння, вишивка, ліплення, писанкарство,

розпис.

2. Витинанки (6 год)

Витинанки — художнє вирізування з паперу. Правила виготовлення

витинанок.

Практична робота:

 виготовлення різноманітних витинанок.

3. Вироби із глини (25 год)

Використання українцями глини у побуті.

Використання глини для виготовлення іграшок і сувенірів.

Гіпсові форми. Розпис. Інкрустація.

Практична робота:

 підготовка глини до роботи: заготівля, замочування, вистоювання,

розминання;

 розробка ескізів майбутніх виробів;

 виготовлення об ємних фігур тварин за ескізами;

 виготовлення композицій «Фермерський двір»

 виготовлення глиняного свистка(у формі пташки)

 виготовлення гіпсових форм.

4. Новорічні та різдвяні прикраси (9 год)

Бесіда про історію виникнення та традиції святкування Нового року і Різдва

в Україні.

Новорічні прикраси, матеріали для їхнього виготовлення.

Практична робота:

 виготовлення новорічних і різдвяних листівок;

 виготовлення масок. .

5. Петриківський розпис (22год)

Розпис як вид декоративно-ужиткового мистецтва в Україні.

Петриківка — осередок розпису по дереву

Елементи петриківського розпису: «бігунець», «зернятко», «колосок»,

«пірчасте листя», «пуп'янок», «травичка» тощо.

Практична робота:

 виконання елементів петриківського розпису;

 поєднання різних елементів у групи. Створення орнаментів і

композицій;

 розпис вітальної листівки, закладки для книжок;

 розпис кухонної дошки для хліба, круглої таці тощо

6. Писанкарство (22 год)

Бесіда про традиції народного святкування Великодня.

Крашанки, писанки, мотанки, крапанки.

Мистецтво писанкарства.

Традиції розпису у різних районах України.

Значення окремих елементів на писанках і прийоми їхнього виконання.

Інструменти та матеріали для писанкарства.

Практична робота:

 виконання різних символів на писанках;

 прикрашення писанок геометричними символами;

 розпис вихованцями писанок за власним задумом.

7. Українська народна вишивка (13 год)

Значення кольору та елементів вишивки.

Особливості візерунків і сполучення кольорів на вишивках різних районів

України.

Різновиди швів, традиційних для української вишивки. Класифікація швів.

Прийоми оздоблення рушників, білизни, одягу різними швами.

Практична робота:

 виконання швів «штапівка», «занизування», «косий хрестик» на

тренувальних зразках;

 оздоблення носовичка швами «штапівка» та «занизування»;

 оздоблення листівки «косим хрестиком» у червоно-чорній гамі;

 оздоблення невеликої серветки вивченими швами.

8. Ліплення із солоного тіста (8 год)

Бесіда про традиції виготовлення ритуальних виробів із тіста в Україні.

Практична робота:

 приготування солоного тіста для ліплення;

 ліплення птаха (жайворонка та ін.);

 ліплення сюжетного панно «Моя сім'я» за власним задумом кожного з

вихованців;

 випікання та лакування готових виробів із тіста.
ПРОГНОЗОВАНИЙ РЕЗУЛЬТАТ

Учні повинні знати:

 основні види народної творчості;

 сучасний стан народних промислів і ремесел в Україні, відомі центри

народної творчості;

 основні види орнаментів, характерних для народної вишивки;

 значення символіки на вишивках, декоративному розписі, писанках;

 основні властивості кольорів та їхнє співвідношення;

 властивості різних матеріалів: бісеру, паперу, глини, тканини тощо;

 прийоми роботи з різними матеріалами;

 види декоративного оформлення готових виробів;

 технологію вишивання однобічною і двобічною гладдю, нескладними

мережками;

 прийоми лозоплетіння, ліплення з глини, виготовлення різноманітних

штучних квітів;

 прийоми ліплення з глини, відливання у саморобних форми;

 способи з'єднання деталей зі шкіри;

 правила поведінки та безпеки під час занять.

Учні повинні вміти:

 працювати з різноманітними джерелами інформації, які стосуються

теми роботи;

 складати план роботи над виробом;

 виконувати малюнки та ескізи виробу;

 користуватися схемами, кресленнями виробів, технологічними

картками;

 підбирати необхідні матеріали для виготовлення виробів;

 виконувати основні шви на вишивках;

 володіти основами петриківського розпису;

 прикрашати писанки з використанням вивчених елементів;

 виготовляти нескладні вироби з бісеру, соломки та солоного тіста;

 оздоблювати рушники і серветки гладдю, мережкою;

 виготовляти нескладні вироби з глини та лози;

 самостійно аналізувати якість виконання своєї роботи.
БІБЛІОГРАФІЯ

1. Артамова Е. Бисер. — М., 2000.

2. Бардина Р. А. Изделия народных художественных промыслов и

сувениры. — М.: Высшая школа, 1990.

3. Ворочай О. Звичаї нашого народу. — К.: 1998.

4. Глухенька Н. О. Петриківські майстри декоративного розпису. — К.,

1959.

5. Глухенька Н. О. Петриківські декоративні розписи. — К., 1965.

6. Гура Л. П. Прикрась свій дім. — К.: Техніка, 1990.

7. Данкевич Е. В., Жакова О. В. Большая книга поделок для девочек и

мальчиков. — СПб., 2000.

8. Історія українського мистецтва 1941 — 1967 рр. — К., 1968.

9. Ковальчук О. В. Українське народознавство. — К.: Освіта, 1994.

10. Кондратюк А. 3 вишневого саду. — К.: Молодь, 1991.

11. Кочережко О. Сонячні барви. — К.: Веселка, 1978.

12. Красичкова Е. И. Художественное вышивание. — Минск: Редакція

научно-технической литературы, 1959.

13. Легенький Ю. Г. Від ремесла до творчості. — К.: Час, 1990.

14. Лепим из солёного теста: украшения, сувениры, поделки, декор. — М.,

2003.

15. Литвинец Е. Изготовление украшений из бисера и стекляруса. — СПб,

1992.

16. Литвинець Є. Голки, нитки, намистинки. — К.: Веселка, 1989.

17. Лукина М. Бисер. — М.: 1998.

18. Парулина О. Мир игрушек и поделок. — Смоленск, 2000.

19. Попивщая С. Искусство вышивки. — СПб., 2002.

20. Рейли С. Лепка. — СПб.: Эксмо-пресс, 2002.

21. Сувениры из кожи. — Донецк, 2005.

22. Українська народна іграшка. — Львів, 1980.

23. Уроки детского творчества. — М.: Внешнесигма, 2000.

24. Художественная аппликация и узоры из бумаги. — Донецк, 2005.

25. Художні промисли України. — К.: Мистецтво, 1979.

26. Чиотти. Фантазии из бисера. — М.: Континент, 2003.

Схожі:

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ...
Фотографія є найпоширенішим і найпопулярнішим видом мистецтва серед учнівської молоді
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ...
Серед таких цінностей розуміння й усвідомлення місця і ролі особи в історичному процесі
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ...
Те, що не так давно вважалось фантастикою, тепер, завдяки прогресу в галузі комп’ютерних технологій, стало реальністю
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ...
Україна отримала можливість безпосереднього спілкування з іншими державами, стала суб’єктом міжнародного життя, включилася в глобальні...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ...
Молодому поколінню українців необхідно знати свої права, вміти їх відстоювати, спираючись на норми права і положення закону, шукати...
Немирівський Будинок дитячої та юнацької творчості
Практика реалізації компетентнісного підходу в процесі роботи творчого об’єднання «Цікава астрономія»
УКРАЇНА КІРОВОГРАДСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ДЕПАРТАМЕНТ...
Кіровограді на базі комунального позашкільного навчального закладу «Кіровоградський обласний центр дитячої та юнацької творчості»...
Немирівський Будинок дитячої та юнацької творчості
Основний напрямок її реалізації — створення оптимальних умов для розвитку і саморозвитку особистості, розкриття в навчально-виховному...
ВІДДІЛ ОСВІТИ НЕМИРІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ
Номінація: “Опис перспективного досвіду роботи педагогічних колективів, керівників гуртків із різ них напрямків науково-технічної...
Немирівська райдержадміністрація Відділ освіти Бугаківська СЗШ І-ІІ...
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка