|
Скачати 140.25 Kb.
|
Додаток Пальчикова гімнастика Ці вправи допомагатимуть не лише формувати тонкі рухи пальців обох рук, готувати руку до письма, а й розвивати зорову та слухову увагу, виховувати працездатність, терплячість.
Руки підняти долонями вгору. Починаючи з мізинця, всі пальці почергово зігнути в кулачок, а потім у тому самому порядку розігнути.
Кисть однієї руки затиснута в кулак - це м'яч. Друга відіграє роль пласкої стінки. Бити і відскакувати м'ячем-кулачком по стіні то однією, то другою рукою.
Права долоня - на ребрі від себе, великий палець - догори, зверху на неї кладеться ліва долоня під кутом, утворюючи пальчиками гриву. Великий палець - догори. Два великих пальці утворюють вуха коня.
Обидві долоні поставлені на ребро, мізинці притиснуті (як ківш), а великі пальці підняті вгору і розведені в різні боки. Вказівні пальці, зігнуті в середину долонь, утворили лоб, а решта пальців у вигляді "човника" - верхня та нижня щелепи.
Обидві долоні поставлені на ребро, мізинці притиснуті (як ківш), а великі пальці підняті вгору, розведені в різні боки і трохи зігнуті. Вказівні пальці й мізинці зігнуті в середину долонь.
Пальчики стиснуті в кулачок, вказівний і мізинець зігнуті в дуги і притиснуті до середнього і безіменного пальців.
Пальці рук взяті в «замок». При читанні вірша (повторюється кілька разів) великі пальці почергово відгинаються – ніби пташки виглядають з гніздечка. Можливий варіант: усе «гніздечко» трохи коливається від вітру. Ось сидять пташки в гніздечку, Хто з'явились із яєчок?
Пальці обох рук трохи вигнуті й торкаються один одного. При декламуванні вірша великі та вказівні пальці то сходяться, то розходяться, ніби впускаючи котика, собачку, рибок. Я зробив такий будинок, Тут я друзів поселю. Котика, собачку, рибок – Всіх, кого люблю.
Пальці лівої руки згорнути в кулачок, пальці правої руки стулені, вперед виставлений лише вказівний. Він то торкається «дірочки» у правому кулачку, то відходить – пташки п’ють водичку. Потім руки міняють положення («п’є» права). Пташенята воду п'ють, їм малята воду ллють. У миски і тарілки - Ой спасибі, малюки!
Долоні опущені, стулені зовнішніми боками. Поки вчитель декламує вірш, діти розводять пальці, легенько стискуючи їх у кулак, та опускають. Коріння рослини, Як серце в людини, - Воду, мов кров жене... Психогімнастичні вправи Вправи для зняття стресу (За А. Сиротюком) Ці вправи доцільно виконувати під спокійну музику. 1. Лобово-потилична корекція. Для того щоб зняти пульсацію між потиличною і лобовою частинами голови, треба впродовж 10-30 хв глибоко вдихати і видихати повітря. Іноді для зняття стресу можна обмежитися лише цією вправою. 2. Промінь світла. Направити яскравий промінь світла від ліхтарика на середину чола. Тривалість вправи від 30 до 60с. Під час вправи дивитися на чорний аркуш паперу. 3. Блискавка. Провести рукою вздовж переднього серединного меридіана, від нижньої губи до лобової кістки, потім у зворотному напрямку (наче розстібаючи і застібаючи «блискавку»). Потім провести рукою вздовж заднього серединного меридіана від сьомого шийного хребця до куприка, й у зворотному напрямку (наче розстібаючи і застібаючи «блискавку» ззаду). Рухи виконувати вниз декілька разів. А закінчувати потрібно рухом угору. 4. Ахілли. Легенько вщипнути обома руками ахіллові сухожилля, потім погладити підколінні сухожилля декілька разів, ніби відкидаючи в сторони. 5. Вуха. М'яко розправити й розтягнути руками краєчки вух угору-назовні від верхньої частини до мочки п'ять разів. Промасажувати ділянку за вухом униз до ключиці - п'ять разів. 6. Постукування. Зробити масаж у ділянці вилочкової залози у формі легкого постукування 10-20 разів коловими рухами зліва направо. 7. Медуза. Сидячи на стільці, робити плавні рухи руками, наслідуючи медузу, що плаває у воді. Ігри-медитації Психологічний тренінг, яким є гра-медитація, забезпечує стан врівноваженості й душевного спокою, налаштовуючи дитину на цікаву для неї роботу. 1. Сонечко Діти стають у коло, піднімають руки до сонечка, підводяться на носочки. Тягнучись до нього, насолоджуються теплими промінчиками. Сонечко дарує кожному по веселому сяйливому зайчикові, що легко притуляється до грудей і випромінює світло. 2. Квіти. Діти сідають. Кожен з них – квітка на освітленій сонцем лісовій галявині. Квіти дуже гарні, чудово пахнуть, навколо них пурхають метелики, дзижчать лісові бджоли. 3. Пташки. Діти уявляють себе пташками (образ обирають довільно), які вільно пурхають у блакитному небі. Можна легко розвести руки в різні сторони, мов крила. 4. Ранок у лісі. Діти уявляють себе в лісі рано-вранці: зійшло сонечко, прокидаються лісові мешканці, тягнуться до нього носиками і починають свої мандри: комахи - поміж травичкою, звірі - поміж деревами. Почергово уявляти себе в різних образах. 5. Я – сонце. Учитель. Я - маленьке сонце. Я прокидаюся, вмиваюся, розчісую свої промінчики і піднімаюся над обрієм. Я - велика куля. В мені багато тепла і світла. Я - велике сонце. Я дарую своє тепло всій землі: лісам, річкам, лукам. Я видихаю тепло. Я перетворююся на маленький сонячний промінчик. Я лечу над землею і освітлюю зелене листя, квітку, купаюся у блакитних морських хвилях, стрибаю по вікнах будинків. 6. Я – хмарка. Учитель. Я - хмарка. Велика, пухнаста, легка. Мені приємно бути хмаркою. Мені вільно плисти у синьому небі. Мої руки легкі, вони допомагають мені летіти. Я підводжу вгору очі, вдихаю всім тілом свіже повітря, Наповнююся вологою. Я можу щедро напоїти землю дощем. Я видихаю і потоком дрібних крапельок лечу на землю. 7. Я – дощ. Учитель. Я - дощ. З великої хмари лечу на землю. Я - маленька прозора крапелька. Я пронизую повітря, я кричу землі: «Вітаю тебе!» Я падаю на гарну червону квітку, відчуваю всім тілом її ніжні пелюстки. Я збігаю по стебельцю вниз і просочуюся в теплу землю. 8.Я – квітка. Учитель. Я - квітка. Я дуже маленька. Я вільно росту. Я вранці прокидаюся після чудового сну, розкриваю свої пелюстки, повертаюся до сонечка, вмиваюся росою. Мої пелюстки бавляться з вітерцем. Довкола мене розносяться приємні пахощі. 9. Я – дерево. Учитель. Я - дерево. Я росту у весняному лісі. Мої ноги - то коріння в прохолодній пухкій землі. Моє тіло - міцний стовбур, мої руки - тонкі гілочки. Вони піднімаються до неба, відчувають сонячне тепло, вбирають його, воно розливається по всьому тілу. Я - дерево. Я бавлюся з вітром, який гойдає мої тоненькі гілочки. Я вмиваюся краплинами дощу і радію його прохолоді. 10.Я – вітер. Учитель. Я - вітер. Я легкий, ніжний, приємний. Я ніжно торкаюся пелюсток квітів, я ховаюсь у гілках дерев і бавлюся їхніми листочками. Я вдихаю свіже повітря лісів і ланів, я стаю сильнішим... Мої крила великі й невагомі. Я лечу над морем, я здіймаю хвилі. Я піднімаюся високо в гори і співаю: «Я - вітер! Я - найпрудкіший! Я - найдужчий!» 11. Я – листочок. Учитель. Я - маленький листочок, позолочений осінню. Мене весело гойдає вітерець і немов кличе за собою. І ось я відриваюся від гілочки, злітаю... Як весело кружляти над землею! А коли я втомлюся - спущуся на неї відпочити. 12. Холодно-спекотно. Учитель. Подих північного вітру приніс у кімнату прохолоду. Холодно. Та ось у віконце зазирнуло сонечко, і знову стало тепло, аж спекотно. Знову дмухнув північний вітерець... (Повторити гру 3-4 рази.) 13. На березі моря. Учитель. Маленькі хвильки набігають на берег і знову відкочуються назад. Приємно бавитися водичкою – вбігти у неї по кісточки, здійняти бризки, знову вибігти на теплі від сонечка камінчики і побавитися з ними. Хочете скупатися? Похлюпаймося трішки на мілині, щоб відчути, як приємно огортає тіло прохолодна вода. Трішки змерзли? Нумо знову на сонечко! Кінезіологічні фізкультхвилинки Під час проведення фізкультхвилинок доцільно також здійснювати кінезіологічну профілактику деяких соматичних захворювань у дітей. Для цього з метою відновлення зору, активізації роботи м’язів ока, розвитку слуху, регуляції дихання, зняття стресу під час виконання контрольних робіт можна використовувати деякі вправи з комплексів, що подані нижче. Комплекси фізкультхвилинок для очей (За Е. Аветісовим) Комплекс № 1 Виконувати в положенні сидячи.
Комплекс № 2 Виконувати в положенні стоячи.
Дивитися двома очима на кінчик пальця 3-5 секунд. Прикрити долонею лівої руки ліве око на 3-5 секунд, дивитися правим оком. Відвести долоню, дивитися двома очима на кінчик пальця 3-5 секунд.
Дивитися двома очима на кінчик пальця 3-5 секунд. Прикрити долонею правої руки око на 3-5 секунд, дивитися лівим оком. Відвести долоню, дивитися двома очима на кінчик пальця 3-5 секунд. Вправу виконати по 4-5 разів. Вправи для втомлених очей Коли очі втомилися, відразу потрібно робити такі вправи:
Вправи для великих м'язів очей Вправи виконувати стоячи, розслабившись. Дивитися вперед, повернувши голову в одному напрямку.
Вправи для розвитку слуху й зору Збільшують інтеграцію зорових і слухових навичок, розслаблюють плечі та шию, поліпшують поставу, активізують слух і пам'ять.
Дихальні вправи Поліпшують поставу, стимулюють рух діафрагми, поліпшують кровообіг, гармонізують діяльність дихальної, нервової і серцево-судинної систем.
Вправи для «світлої» голови
|
«Розділові знаки між простими реченнями в складносурядному. Підсумковий урок» Розвиваюча – розвивати вміння аргументації власної думки та розстановки розділових знаків у ССР, удосконалювати мовну компетенцію... |
Тема Вправи і задачі на засвоєння таблиці множення числа 3 Мета Формувати навички табличного множення числа 3, уміння розв’язувати задачі і приклади на множення числа 2 і 3; розвивати логічне... |
Конспект відкритого заняття в середній групі Активізувати зорову увагу, логічне мислення, пам’ять. Формувати вміння діяти свідомо, з відчуттям доцільності зробленого |
Тема: Диференціація звуків [ с ] – [ ш ] Мета Виховувати уміння добирати ознаки та дії до предмета. Розвивати фонематичні процеси (уявлення, сприймання, відтворення), слухову... |
«Відшукай літеру» Розвивати дрібну моторику м’язів рук. Виховувати увагу, пам'ять, бережливе ставлення до природи |
Урок письма. Тема. Закріплення написання вивчених букв Мета: закріплювати вміння писати раніше вивчені букви, склади і слова з ними; вчити списувати з друкованого і рукописного текстів;... |
Тема: Стройові вправи та естафети. Спорт та види спорту Мета: сприяти фізичному розвиткові учнів; розвивати швидкість, спритність; повторити стройові вправи; виховувати почуття колективізму,... |
Урок на тему: Письмо великої букви Й. Свято Йорданя Мета: вчити писати велику букву Й, слова з нею. Формувати навички каліграфічного письма, самоконтролю. Розвивати вміння спостерігати,... |
Правопис незмінюваних іменників. Відмінювання іменників, що мають форму лише множини Мета И знання учнів про іменник як частину мови, з’ясувати правопис незмінюваних іменників, а також особливості відмінювання іменників,... |
Ігри на розвиток дрібної моторики рук Це доведено рядом дослідників (М.І. Кольцова, Е.І. Ісеніна, А. В. Антакова-Фоміна та ін.). Роботу з розвитку дрібної моторики рук... |