Урок на тему: Письмо великої букви Й. Свято Йорданя


Скачати 80.13 Kb.
Назва Урок на тему: Письмо великої букви Й. Свято Йорданя
Дата 15.12.2013
Розмір 80.13 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Література > Урок
ЗОШ № 3

Урок

на тему:

Письмо великої букви Й. Свято Йорданя.

Вчитель вищої категорії

Райн Е.М.


Миколаїв – 2012 р.
Мета: вчити писати велику букву Й, слова з нею. Формувати навички каліграфічного письма, самоконтролю. Розвивати вміння спостерігати, аналізувати, порівнювати. Стимулювати розвиток зв’язного мовлення учнів. Виховувати зацікавленість до традицій свого народу, морально-естетичні переконання.

Інвентарій: Лялька-хлопчик, таблиця «Вчимося писати каліграфічно», ілюстрації до теми, таблиця «Народні свята», картки уроку: «сторінка зошита», «контрольний запис». «краплинки», «схематично-малюнковий план».
І. Організація початку уроку. Привітання
В добрий день і в добрий час

Завітали ви до нас.

Всіх гостей ми в нас вітаємо,

Подивіться, що ми знаємо!
ІІ. Актуалізація опорних знань.


  • А ми знаємо, що взимку у нашого українського народу багато свят.

  • З якими святами ми вже познайомилися і відсвяткували?


(ілюстрації свят відкриваються після називання їх дітьми)
ІІІ. Оголошення теми уроку


  1. Коротке повідомлення про свято Водохреща.

– Сьогодні на уроці ми познайомимось ще з одним зимовим святом – Водохреще.
– Це нове для вас слово, але мабуть ви здогадались, що воно означає? (картка з словом заноситься до розділу «Словничок-новачок»).

  • В цей день люди йдуть в храми за свяченою водою, вірячи, що освячена вода дасть їм зцілення, добро, благословіння в житті і праці.




  1. Створення позитивного емоційного фону.

  • До нас сьогодні в гості завітала краплинка святої води. Ви раді її зустріти?

Поплескайте їй в долоньки!

  • Вона розсипалась маленькими краплинками на ваших партах, щоб ви були розумними, слухняними, вміли добре писати. (на партах блакитні краплинки з буквами)




  1. Ознайомлення з етапами уроку .

  • Полічіть, скільки краплинок у вас?

  • І мені вона теж принесла 8 краплинок – завдань нашого уроку, які ми виконуватимемо спільно.

  1. Очікування.

  • Як ви гадаєте, що ми робитимемо на уроці, чого навчатимемося?




Ми будемо вчити…

Я хочу знати…

ІV. Робота над темою уроку.




  1. Повторення письма

1 – Ось і завдання від краплинки: к р а п л и н к и



  • Пригадати і прописати у зошит рукописні букви: (великі, якщо відомі, та малі) Букви не повинні повторюватись!

а) елемент емоційного стимулювання;

  • А щоб ви не помилились, оживіть краплинку, намалювавши їй личко і вона вам допоможе (на початку основного рядка розміщена блакитна краплинка)

  • У кого краплинка не посміхається?

б) самостійне письмо з опорою на таблицю;


Вчимося писати каліграфічно

Форма

Розмір

Нахил

Поєднання

Охайність

Відповідає зразку

Не зовсім відповідає зразку

Зовсім не відповідає зразку.





  • Отож, до роботи, але зверніть увагу на нашу таблицю «Каліграфічне письмо» і дотримуйтесь вимог до письма

в) самоперевірка і само оцінювання;

  • Звірте свої записи з моїм контрольним записом на дошці




Кк, р, Аа, Пп, Лл, Ии, Нн


  • Проаналізуйте, у кого все вірно, зеленою карткою. Якщо є помилка – підкресліть це місце.

  • Подякуємо краплинці за допомогу, навіть якщо були неточності, адже ми навчаємось і обов’язково досягнемо результату.

  • Дякуємо краплинко! (всі учні)




  1. Повторення правила вживання великої букви.




  1. У другому завданні краплинка хоче довідатись про ваші знання

вживання великої букви. Полічіть, скільки великих букв ви прописали?

Назвіть їх.

  • Хто повідомить, коли пишеться велика буква?

  1. Ознайомлення з новою буквою

а) визначення букви за загадкою;

Молодці, ми сміло можемо перейти до основної частини теми нашого уроку – написання великої букви. Й

А якої, здогадайтесь:

«На знайому вам вже букву

Шапочку вдягли.

І тепер вже я не «И»

  • То написання якої букви є темою сьогоднішнього уроку?

Розгляд великої і малої рукописних літер, їх порівняння.




3 Й й - (демонстрація картки)
б) повторення звукового визначення [й]. Судження;

  • Який звук позначається цією літерою? Послухайте висловлювання і покажіть, вірне воно чи ні.

  • Звук [й] позначається на письмі буквою йот. +

  • Звук [й] у звуковій моделі слова позначається 1 рисочкою –

  • Звук [й] позначається у моделі завжди = +

Молодці!


  1. Підготовка до письма.

  • Приготувались до письма і ручки на увагу, прописи відкриті.

  • Повторимо гігієнічні правила письма, назви ліній сітки зошита.




  1. Аналіз на зразок написання літери.

  • Велика буква «йот» складається з 2 прямих подовжених паличок із закоругленням внизу і невеликої прогнутої лінії, тобто з 3 елементів.

Починаємо писати трохи нижче міжрядкової лінії, ведемо вгору праворуч, заокруглюємо і ведемо похилу лінію вниз. Біля нижньої лінії основного рядка заокруглюємо праворуч і ведемо похило вгору до міжрядкової. Не відриваючи руки, пишемо ще одну похилу подовжену паличку із заокругленням унизу. Потім угорі над міжрядковою лінією пишемо невелику прогнуту вниз лінію. Пишемо літери під рахунок -і-раз -і, два-і, три.

  • Письмо в повітрі. Письмо на дошці пензликом (2 учні) Порівняння прописаних літер.




  1. Письмо у прописах.

  • Пропишіть у прописах 2 рядки, обводячи пунктири (регулюється посадка, положення зошита, вказівного пальця).

  • Поки ви писали, до нас завітав хлопчик, ім’я якого починається саме з цієї літери «йот». Як же його звати, хто здогадався?

(Вчитель одягає на руку хлопчика-ляльку)

  • Встаньте, привітайтесь з Йосипом (хлопчики потискують уявно руки йому, а дівчатка, присідаючи, називають ім’я).

а) інсценізація діалогу Йосипа й вчителя;




4 Четверте завдання краплинки – записати ім’я нового знайомого –

«Йосип».

Вчитель у ролі хлопчика-ляльки Йосипа.

  • Ой, не спішіть, тут у вас самостійне письмо у завданні.

  • Що трапилось, Йосипе? Чому ми не можемо писати далі?

  • Я ось приніс вам сторінку свого зошита з 1 класу. (вивішується розгорнутий аркуш)

  • Ану, давай! Цікаво, що тут? О! Прописана буква «йот» на сторінці.

  • Ось відгадайте, за яку букву мене похвалила вчителька?

(4 варіанти запису літери Й за різними каліграфічними порушеннями) Діти обговорюють написання кожної літери за таблицею.

  • А чому? Можете пояснити? (коментування помилок)

  • Ось тепер ви напишіть 3 рядок букви «йот» самостійно, враховуючи помилки Йосипа та опираючись на вимоги таблиці.

  • А тоді, Йосипе, дозволиш вже написати твоє ім’я в зошити?

  • Так!

б) самостійне написання букви в прописах.


  1. Взаємоперевірка.




  1. Краплинка нам пропонує взаємоперевірку, обміняйтесь зошитами з сусідом по парті.

  • Підкресліть найкращу букву в зошиті сусіда.

  • Поясніть один одному, чому ви вважаєте її красивою. (діти по черзі повідомляють)

  • Що ти сказав товаришу? (озвучення висловлювань за бажанням)

Письмо у прописах закінчено.


  1. Письмо слова Йосип у робочих зошитах.

  • Отож, ми можемо тепер написати ім’я хлопчика у зошиті.

  • Запишіть у наступному рядку слово «Йосип» (вчитель дає зразок, звертає увагу на з’єднання букв).

Гімнастика для очей.

На кінчику указки прикріплена «краплинка». Вчитель робить рухи указкою, а діти слідкують за «краплинкою».

Лялька-хлопчик забирається.

Вивішується ілюстрація (з серії таблиць «Народні свята») – Водохреще.

  • Ой діти, а де це наш Йосип? (Діти шукають очима хлопчика і помічають його на ілюстрації серед гурту громади в українських костюмах).

  • Ц-ц-ц… Він мені шепоче: «Тут не можна кричати».

  • Хто знає чому, діти?

  • Вірно, іде молитва освячення води. На це свято заздалегідь на річці вирізують ополонку у вигляді хреста. Місце прикрашають гілками сосни, ялини. Після молитви священик занурює хрест у воду і тоді вона вважається освяченою. Священик кропить святою водою присутніх людей, діток. (Демонструється ілюстрація із книги). Після цього люди набирають воду і несуть додому, щоб освятити нею домівку, вмиваються свяченою водою.

  • А ще на це свято роблять хрестики з тіста.




  1. Фізпауза. Імітація дій з тістом.

  • Спробуємо і ми. Замісили тісто, із кусочка зробили рулик, розкатали між долоньками і прикріпили. Інший рулик розкатали і прикріпили навхрест. Ось і вийшов хрестик. Моя бабуся рідким тістом малювала хрестики над дверима, «від всякого лиха».




  1. Ознайомлення з іншою назвою свята.

  • Діти, у цього свята є ще й інша назва – Йордань.

(Картка із словом чіпляється під картку «Словничок-новачок». Походження цього слова пов’язане із назвою річки Іордан, у якій Ісус приймав хрещення (демонстрація ілюстрації хрещення Ісуса).


  1. Письмо слова «Йордань» у зошитах.

  • Краплинка пропонує нам записати це слово, щоб воно краще нам запам’яталось. (Вчитель одягає ляльку-хлопчика на руку).

  • Ой, ой, зупиніться. Спочатку скажіть, яка схема з цих 2 є вірною, бо я щось забув?




= • – – • = –– – • =



  • А чому? Доведіть свою думку Йосипу.

  • Запишіть це слово тричі у рядку.




  1. Диференційовані завдання.

  • записати звукову модель під 1 словом;

  • 2 слово поділити на склади;

  • У третьому слові поставити наголос.




  1. Складання та інтонування речення.

  • Діти, про яке свято ми сьогодні дізналися?

  • Ми дізнались про Йордань (відкривається надрукований запис).

  • Який же знак поставити, Йосипе, у кінці речення?

  • Він сповістив, що не знає. Які є знаки? Навчимо його. Які знаки ми знаємо, що стоять у кінці речення?

Учитель після відповіді показує картинки.


. ? !


  • Прочитаємо речення з відповідною інтонацією. Запис речення у зошит (вибірково, за бажанням)


V. Підсумок уроку.

  • Як вчитель, я вважаю, що ми маємо право записати букву «Й» в картку алфавіту, оскільки ми засвоїли її написання.

  • Хто сповістить координати букви «Йот» (У кожного учня картка нанесених пунктиром літер алфавіту)

  • Підсумуємо, чи справді наш урок був вдалим, благословенним святою краплинкою? Чи поповнили ми свої знання? Як зможемо їх застосувати?




Я знаю… – вивішується опора

Я вмію…


  • На пам’ять про цей урок Йосип зі мною дарує вам листівки про хрещення Іісуса на Йордані і ми пропонуємо вам розмалювати її.

  • Хай вам щастить, будьте благословенні!

Схожі:

Звук [х], буква Хх («ха»). Розвиток артикуляційно-вимовних умінь учнів
Письмо малої букви х. Письмо складів і слів з малою буквою х. Списування друкованого речення
Осінній марафон Свято осені Ведучий
Ведуча. Раді вітати вас в цьому затишному залі, в колі на­шої великої шкільної родини
На екскурсію до столиці
А тепер звіримо наші передбачення: прочитаємо разом (хором) тему нашого уроку: „Повторення звукових значень букви „Ї”
ТЕМА: Animals. Тварини
ЛО та з опорою на зразок; активізувавши вивчені букви англійського алфавіту формувати навички письма та техніки читання: співвідносити...
Свято здоров’
Добрий день діти, шановні гості! Сьогодні ви завітали на незвичайне свято – свято –здоров’я
Урок-гра
Обладнання. Презентація, костюми книги, хлопчиська, ведмедя, лисички для вистави, торба казок, букви українського алфавіту
Пріоритетні напрямки фінансування
Міністерство Великої Британії у справах Міжнародного розвитку (Уряд Великої Британії)
Тема: Вивчення чисел 2 – гого десятка силою і засобом поетично
Запишіть парні числа і букви, які розташовані поряд. Прочитайте, кому буде присвячений урок?
Новорічне свято в 1 класі
Так…(говорить по телефону) Номер 666. Алло! Управління Нечистої сили? Терміново вимагаю допомоги! Одній зірвати свято не під силу....
Тема: Подвоєні букви в словах іншомовного походження
Мета: дати відомості про основні правила вживання подвоєних букв в іншомовних словах; формувати навички правильного правопису орфограм...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка