|
Скачати 89.35 Kb.
|
ТЕМА: СЛОВОСПОЛУЧЕННЯ. РЕЧЕННЯ.ВИДИ.РЕЧЕНЬ. ЛЕКСИЧНА ТЕМА: СВІТЛО РОЗУМУ. МЕТА: пригадати деякі теоретичні положення, пов"язані з аналізом словосполучень, речень, навчити практично застосовувати знання, здобуті у попередніх класах; сприяти розвитку зорової та слухової пам"яті, мислення і творчих здібностей, усного й писемного мовлення учнів; виховувати прагнення до самовдосконалення та збагачення інтелекту в ім”я добра ОБЛАДНАННЯ: картки роздаткового матеріалу, словник іншо мовні«; слів, фонозапис симфоній В.А.Моцарта, картина Каміля Каро "Маленька читачка" ТИП УРОКУ: застосування знань, умінь та навичок ХІД УРОКУ: /Впродовж перерви та на початку уроку звучить музика Моцарта. На дошці записано дату, лексичну і граматичну тему уроку, епіграф-молитву/
Тому, що ми опрацьовуватимемо синтаксичні конструкції /словосполучення і речення. А лексична тема - "Світло розуму" /Запишіть в зошити дату і теми уроку/.
Боже всеблагий, дай мені сили боротися за те, що я можу змінити, дай мені мужності змиритися з тим, чого я не можу змінити, і дай мені мудрості, щоб відрізнити одне від іншого.
Але спочатку пояснимо лексичне значення слова "асоціації" /Зі словника зачитують визначення/. Я вам пропоную прослухати три варіанти відповідей, подумайте , чим вони відрізняються: 1- й. Розум, пила, праця, мислення; мудрість, досвід, знання. 2- й. Мало говорю, більше думаю, розумно запитувати, уважно слухати, відчувати добро, спокійно відповідати."
Хочеш бути розумним, навчись розумно запитувати, уважно слухати", спокійно відповідати і припинити розмову, коли нічого більше сказати.
/Свої думки учні висловлювали словами, словосполученнями і реченнями/
Словосполучення відрізняються від речення тим, що речення маю завершену думку. реченням ми повідомляємо, запитуємо, спонукаємо до дії, що передається відповідною інтонацією. Словосполучення є будівельним матеріалом речень.
РОЗУМ ПОЛЯГАЄ НЕ ТІЛЬКИ В ЗНАННЯХ. АЛЕ І В УМІННІ ВИКОРИСТОВУВАТИ ЗНАННЯ НА ПРАКТИЦІ.
Поки йде робота біля дошки, усно проаналізуйте словосполучення і речення.
3. Говорити гарно - дієслівне, непоширене, прилягання
двоскладне, поширене/
складне, безособове, поширене, ускладнене вставним словом, що виражає джерело повідомлення/
безособове, повне, поширене/
односкладне, означ.-особ. поширене, повне. Добре справились з завданням. А тепер подивимось, як виконали завдання біля дошки /Пояснює учень біля дошки/.
/Читання книг/. Так, книги - джерело, з якого ми черпаємо знання. Книга вчить нас мудрості. Осмислення картини.
/Юне, миле, ніжне, привабливе/
Автор цієї картини Каміль Каро. Все своє життя художник провів у неперервних подорожах по лісах і полях Франції. Він невтомно працював в будь-яку погоду, навіть під зливою. Каміль Каро залишив близько 200 картин із зображенням жінок. Батько й чути не хотів про заняття сина живописом. Навіть коли сину було за 50 і він був всесвітньо відомий, суворий батько вже ще не визнавав талант сина. Батько виділив сину невелику ренту, на яку існував Каміль Каро, поки не почали купувати його картини. Каро помер v 1875 о., і всі його ласкаво називали "папаша Каро".
А у вас на партах є відомості, які не ввійшли до моєї розповіді. Ознайомтесь. Розмежуйте речення. Поставте розділові знаки, поясніть їх /картка № 1/.(На картках розділові знаки відсутні) Каміль Каро народився у Парижі в 1796 р. У 26 років Каро твердо вирішив стати художником. Він любив природу, людей. Але його приваблювали люди прості, які невтомно працюють, які не одягають модні сукні, але мають добре серце, душу. Це, мабуть, тому, що і сам художник був добрий, розумів і завжди підтримував людей. Все життя було наповнене непосильною працею, і він досягнув найвищого результату в своїй творчості. Картина "Маленька читачка" - близький його серцю образ. Духовність дівчини зачаровує художника. /Прочитання тексту з розділовими знаками і їх пояснення/.9. ПОШУКОВА РОБОТА. З народній творчості в багатий шар лексики - це фразеологічні звороти.
-/Це стійкі сполучення слів/
/Ні/ “ А які ще сполучення слів ми не відносимо до словосполучень
Картка № 2. За варіантами підкреслити олівцем фразеологічні звороти.синонімічні до понять "розумний”, "дурний". /З натоптаною головою, дурний піп хрестив, макітра розуму, курячий розум, капуста на'в"язах, мав лій в голові; звізди з неба хапав, туман вісімнадцятий, не в потилицю битий, ума й ложки не має/.
Я називаю сполучення слів, якщо це словосполучення, то плескайте /Розумно живе, мисляча людина, людина розуміє, багато мислити, не варив баняк, перед мудрістю, сила розуму, думка і мудрість, більш розумний, буду вдосконалюватися, розвинута особистість, розвивати знання./ (Я іноді підловлюю. А чому ти не плескав у долоні? Учень пояснює.)
Стомилися? А зараз в нас рекламна пауза. Але ви слухайте уважно чи не знайдете ви помилок? /Виходить учень з закладинкою і рекламує її/ Предлагається для книжної лікарні удобна закладка, щоб не загибать сторінки і не портить книжку. Пристосування закладок поможе вам приймати участь у різних"'’інтелектуальних міроприємствах. Так як із-за використання їх ви зможете завжди бистро найти в книзі потрібне місце. Робіть підписку на поставку закладок! /Відредагований текст/ Пропонується для кишкової лікарні зручна закладинка, щоб не загинати сторінки, не псувати книгу. Використання закладинок допоможе вам брати участь у різних інтелектуальних заходах. Оскільки завдяки їх використанню ви зможете швидко відшукати в книзі необхідне місце. Робіть передплату на поставку закладинок’
Для нас це необхідна річ. Тому що ми книжки читаємо, працюємо з ними. От і зараз нам потрібно відкрити книгу на ст.193 і виконати таке завдання: проаналізувати схеми.
Теоретичні знання повинні застосовуватись на практиці, знання повинні допомагати нам в житті. Але розум закликається не тільки в знаннях, але і в умінні використовувати знання в ділі. Поміркуйте і складіть діалог на тему "Добрі знання - півщастя". 06ов"язкова умова: у тексті повинно бути хоча б одне ускладнене речення. ( Зразок діалогу) Я вам дозволяю пошуміти, поспілкуйтесь між собою.
Дякую, чим було ускладнене речення? /вставними словами, що вираж. джерело повід, і впевненість/ І справді, діти, знання розвивають інтелект людини. Як сказав Ушинський "Розум є не що інше, як добре організована система знань".
- За кінцевими словами скласти вірш. /Вмикаю музику/
Я бажаю вам добра, світлого розуму, а ще натхнення, тому що домашнє завдання: скласти зв"язний текст про картину "Маленька читачка" і її автора. |
Тема. Синонімія односкладних (неозначено-особових та безособових) речень Визначити головні члени речення, з’ясувати, чи є обидва головні члени речення, якщо ні, то чи можна його підставити: чи є речення... |
Тема. Умови вживання неповних речень. Еліптичні речення Мета ... |
Кома між частинами складного речення. Синоніміка складних речень, складних і простих речень Урок осмислення нових знань, формування практичних умінь і навичок на основі набутих знань з української мови у 5 класі на тему:... |
Урок №7 ВИДИ РЕЧЕНЬ ЗА МЕТОЮ ВИСЛОВЛЮВАННЯ. ОКЛИЧНІ РЕЧЕННЯ. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В КІНЦІ РЕЧЕННЯ Христос воскрес! Село не спить — воно ж бо чекало цієї радості й іде назустріч їй до церкви. З уст в уста передається щаслива звістка:... |
Тема: Правопис Навчальна – поглиблювати засвоєнні в початкових класах знання про основні ознаки речення (за метою висловлювання та інтонаційним... |
Конспект уроку української мови 9 клас Тема: Основні види складнопідрядних... Мета: навчити учнів розпізнавати різновиди складнопідрядних речень, удосконалювати вміння складати схеми складнопідрядних речень... |
Тема. Особливості структури та семантики сполучникових, безсполучникових... Мета. Узагальнити і систематизувати знання учнів з синтаксису складного речення, набуті в попередніх класах, перевірити рівень оволодіння... |
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників... Запишіть речення, виконайте його повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, дайте загальну характеристику, проаналізуйте... |
Тема: Відокремлені уточнювальні члени речення. Мета Поглибити знання учнів про відокремлені члени речення; вивчити, що таке відокремлені уточнювальні члени речення та їх основні способи... |
Урок №4 Тема. Розділові знаки між частинами складносурядного речення Лексикологія і фразеологія: засвоєння фразеологізмів, крилатих висловів, що мають будову складних речень |