Тема: Правопис


Скачати 59.69 Kb.
Назва Тема: Правопис
Дата 08.02.2014
Розмір 59.69 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
Додаток 10.

5 клас
Тема: Правопис. Розділові знаки в кінці речень(повторення). Пунктуаційна помилка та її умовне позначення (практично). Культура мовлення і стилістика. Використання розповідних, питальних, спонукальних, а також окличних речень у вивчених стилях мовлення. Синоніміка простих речень різних видів.
Мета:

Навчальна – поглиблювати засвоєнні в початкових класах знання про основні ознаки речення (за метою висловлювання та інтонаційним забарвленням); формувати вміння правильно інтонувати речення, правильно вживати розділові знаки в кінці речень;

Розвивальна – розвивати емоційну сферу, спостережливість;

Виховна – прищеплювати любов до природи, екологічну культуру.
Культурологічна змістова лінія: Світ навколо нас прекрасний.

Тип уроку: повторення та поглиблення вивченого матеріалу.

Методологічна основа: урок у технології розвитку критичного мислення

Енциклопедія педагогічних технологій та інновацій / Автор-укладач Н.П. Наволокова. – Х.: Вид. група «Основа», 2009. – 176 с. – (Серія «Золота педагогічна скарбниця»).
План уроку:

І. Розминка

ІІ. Обґрунтування навчання

ІІІ. Актуалізація

ІV. Усвідомлення змісту

V. Рефлексія
Обладнання:

1. Глазова О.П., Кузнєцов Ю.Б Рідна мова: Підруч. Для 5 кл. загально освіт. навч. зал. – К.: Освіта України, 2005. – 288 с.: іл.

2. Додаток. «Картки для роботи у парах».
Дидактичний матеріал:

  1. Глазова ОП. Українська пунктуація: Навчальний посібник. – Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2004. – 352 с.

  2. Шабельник Т.М. Рідна мова. 5 клас: Плани-конспекти уроків. – Харків: Вид-во «Ранок», 2010. – 336 с. – («Майстер-клас»).

  3. Марченко О. Д., Нартова Л.В. Українська мова: Диктанти. 5-11 класи. – Харків: Веста: Видавництво «Ранок», 2004. -256 с.


ХІД УРОКУ

І. Розминка:

  • Створення сприятливого психологічного клімату на уроці:

Красива осінь вишиває клени

Червоним, жовтим, срібним, золотим.

А листя просить: – Виший нас зеленим!

Ми ще побудем, ще не облетим.

А листя просить: – Дай нам тої втіхи!

Сади прекрасні, роси – як вино.

Ворони п'ють надкльовані горіхи.

А що їм, чорним? Чорним все одно.

Ліна Костенко

ІІ. Обґрунтування навчання

  • Визначення мети уроку;

  • Розвиток внутрішньої мотивації до вивчення конкретної теми та предмета в цілому.

ІІІ. Актуалізація:

  • Відтворити знання, вміння, що потрібні для подальшої роботи на уроці:

Фокусуючі запитання

  • назвіть основні одиниці синтаксису;

  • яка відмінність між словосполученням і реченням;

  • що називається реченням;

  • що має найбільше значення для вираження думки у реченні (ГО);

  • дайте визначення підмета;

  • дайте визначення присудка.

    • Пробудити, викликати зацікавленість, схвилювати, спровокувати учнів пригадати те, що вони знають:

Робота біля дошки.

Прослухати текст, дати назву. Визначити у реченнях ГО, дати характеристику їм, визначити частини мови, якими виражена ГО.

Озерна красуня

Над лісовим озерцем запалав рожевий ранок. На тихому плесі почали виринати зелені пуп'янки. Минула година. Золоті промені перетворили смарагдові бруньки на білосніжні чашечки з пучками гарячого сонця. Розквітла водяна лілія.

Л. Михайловський

Словникова робота: плесо, смарагдові.

Пояснювальна робота: біле латаття.

ІV. Усвідомлення змісту

  • Ознайомлення учнів з новою інформацією;

«Знаю – хочу знати – вивчаю»

визначення відомих фактів та запитання, на які потрібно відповісти;

Осінь. Барвиста красуня. Зорієш на примерзлій калині у діамантових міріадах роси.

Визначити ГО:

  • ви знаєте про ГО у поданих реченнях?

  • що хочете дізнатися про речення з ГО такого типу?

  • яку нову ознаку речення вивчимо?

  • Аналіз інформації та визначення учнями особистого її розуміння

Робота з підручником

Сторінка 69 «Поняття про односкладні та двоскладні речення»;

«Поняття про повне та неповне речення»

V. Рефлексія

  • порівняння реальних результатів з очікуваними;

  • чи дізнались ви сьогодні на уроці якусь нову інформацію про речення?

  • чи цікаво вам на уроці, які нові слова ви почули?

  • чи зрозуміло вам те, що ми вивчаємо сьогодні на уроці?

Фізкультурна пауза

Вже і осінь напорі,

Відлетіли журавлі,

Вітер у лісах гуляє

Й зимі двері відчиняє.

  • Закріплення та корекція засвоєного;

Повна характеристика речення

Поняття пунктуаційної помилки

Надворі смеркало і сутеніло (І. Нечуй-Левицький)

Сивий дух полинів проникає в душу (І. Цюпа)

Книгаджерело знань?

Чи я змушений відхилити вашу пропозицію?

Мріятипрагнути досконалості.

Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь.

Хіба є хто на землі крилатіший за людину?!

  • Встановлення зв`язків між тим, що вже відомо і тим, що потрібно засвоїти, навчитися у майбутньому

  • де ви можете використати знання, отримані на наших уроках?

  • навіщо треба уміти визначати межі речень?

Уявіть, що ви працюєте редактором і до вас на стіл потрапив текст, наведений нижче.

Робота у парах

Завдання: переписати текст, визначаючи межі речень і розставляючи розділові знаки. Підкреслити в реченнях граматичні основи. Визначити вид кожного речення за метою висловлювання. Вказати окличні речення.

I варіант

Голка-риба

Усім нам добре відомо, навіщо існує голка. І тобі неважко уявити собі, як вона виглядає, але ж чому цю рибу назвали голкою? Подивись на неї й одразу здогадаєшся, адже вона видовже­на точнісінько як голка. От здорово! Голка – риба і голка шваць­ка, одна живе в морі, а друга оживає в руках кравця.

(За М. Лєдєнцовим.)
II варіант

Риби з оригінальними назвами

Цікаво, хто придумував для риб назви? Нерідко назви риб вдало відображують особливості їхньої будови, забарвлення і поведінки є назви, які вказують на деяку схожість риб з тва­ринами. Уяви собі на хвилинку, що в морях і океанах є водяний слон, морський вовк, риба-мавпа, морський кіт та їжак-риба.

(За Л. Романовою.)

  • Оцінка та самооцінка діяльності.

  • яка змістова тема була спільною для речень на уроці?

  • чи задоволені ви своєю роботою на уроці?

  • хто був найактивніший?

  • яку б оцінку ви собі поставите?

    • Оцінювання вчителя.

    • Домашнє завдання.

  • підготуватись до контрольної роботи, повторити ст. 62-70;

  • розбір словосполучення та речення;

  • виконати вправу 109.


Додаток

Картки для роботи у парах

I варіант
Визначаючи межі речень і розставляючи розділові знаки. Переписати текст. Підкреслити в реченнях граматичні основи. Визначити вид кожного речення за метою висловлювання. Вказати окличні речення.
Голка-риба
Усім нам добре відомо, навіщо існує голка і тобі неважко уявити собі, як вона виглядає, але ж чому цю рибу назвали голкою подивись на неї й одразу здогадаєшся, адже вона видовжена точнісінько як голка от здорово голка – риба і голка швацька, одна живе в морі, а друга оживає в руках кравця.

(За М. Лєдєнцовим.)




II варіант
Визначаючи межі речень і розставляючи розділові знаки. Переписати текст. Підкреслити в реченнях граматичні основи. Визначити вид кожного речення за метою висловлювання. Вказати окличні речення.
Риби з оригінальними назвами

Цікаво, хто придумував для риб назви нерідко назви риб вдало відображують особливості їхньої будови, забарвлення і поведінки є назви, які вказують на деяку схожість риб з тва­ринами уяви собі на хвилинку, що в морях і океанах є водяний слон, морський вовк, риба-мавпа, морський кіт та їжак-риба.

(За Л. Романовою.)







Схожі:

Тема: Складносурядні речення. Тренувальні вправи. Мета
Мета: Поглибити знання учнів про складносурядні речення, вживання розділових знаків при них, а також про смислові зв`язки між простими...
Правопис незмінюваних іменників. Відмінювання іменників, що мають форму лише множини Мета
И знання учнів про іменник як частину мови, з’ясувати правопис незмінюваних іменників, а також особливості відмінювання іменників,...
Уроку української мови та світової літератури на тему: «Тренувальні...
«Тренувальні вправи: відмінювання та правопис числівників. Подорож числівника сторінками «Робінзона Крузо»»
Тема: Вимова та правопис слів з префіксами з -, с. Мета
Мета: Ознайомити учнів з вимовою і правописом слів з префіксами з -, с. Формувати орфоепічні та орфографічні навички. Виховувати...
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Димитровської міської ради УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
«ВИМОВА І ПРАВОПИС СЛІВ З НЕНАГОЛОШЕНИМИ [ Е ] [ И ] В КОРЕНІ СЛОВА. РОБОТА З ТЕМАТИЧНИМ СЛОВНИКОМ»
Вироблення навичок орфографічної грамотності під час вивчення теми...
Стрєльцова І. В., учитель української мови та літератури вищої категорії, старший учитель
Тематична контрольна робота з теми «Правопис іменників» (диктант)
Особливості опису природи. Усний докладний переказ тексту з елементами опису природи
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку
Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.»
УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації
ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації....
Опорні поняття Концептуальний рівень художнього твору (Тематика,...
Співзвучна Чи тема основних питань свого часу? Чи пов'язано з темою назву? Кожне явище життя це окрема тема; сукупність тем тематика...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка