|
Скачати 92.56 Kb.
|
Захарова Т.П., учитель біології Зеленодольської ЗШ №1 Апостолівського району Дніпропетровської області Система тестів на відтворення знань Тестовий контроль має такі переваги перед іншими способами перевірки знань, зокрема:
Проте тестовий контроль має суттєві недоліки, які можна поділити на три групи: 1) недоліки, які лежать в основі сутності контролю:
Можна запропонувати шляхи усунення цих недоліків. Наприклад, доведено, що оптимальна кількість варіантів закритого типу — 4—5. Чим більше їх, тим менша вірогідність вгадування. При цьому треба мати на увазі, що витрачання часу на розробку тесту з п'ятьма відповідями приблизно удвічі більше, ніж з чотирма. Вірогідність вгадування при трьох відповідях порівняно з двома дорівнює 17%. При чотирьох порівняно з трьома — 8%; перехід від чотирьох варіантів відповідей до п'яти дає зниження вірогідності вгадування лише на 5%, а від п'яти до шести — 3,4%. Виокремлюють три головних критерії якості тестів: надійність, валідність, об'єктивність. Під надійністю розуміють відносну свободу від похибок під час вимірювання. Надійним тест можна назвати тоді, коли при його повторному проведенні через певний час отримують ті самі результати. Валідність — це відповідність змісту, форм і методів педагогічного контролю його меті. Тест валідний, якщо за його допомогою можна перевірити те, що потрібно перевірити. Підвищенню валідності педагогічного контролю сприяють експертні оцінки всього контрольного матеріалу, приведення його у відповідність до вимог навчальних програм, розроблених на основі галузевих стандартів. Об'єктивність педагогічного контролю стосується двох принципових напрямів. Перший — досягнення об'єктивності шляхом формування колегіальної оцінки, що виставляється спеціально створеною комісією, другий—використання стандартних тестових програм, технічних засобів контролю. Для того щоб тестовий контроль знань був результативним, необхідно дотримуватись таких психолого-педагогічних вимог щодо його застосування:
Система тестів на відтворення знань Завдання на відтворення знань перевіряють рівень сформованості умінь відтворювати факти, користуватись науковою термінологією, формулювати поняття, принципи, закони, умінь розрізняти основні ідеї даного розділу, які викладені по-іншому або видозмінені. Як правило, для виконання таких завдань необхідно зробити один крок пізнавальної діяльності. Приклад 1. Тварина, що має хітин, шість кінцівок, три відділи тіла, дві пари крил: а) птах; б) кажан; в) метелик; г) муха. Приклад 2. Рослини відділу Покритонасінні є: а) автотрофами; б) травами; в) кущами; г) деревами; д) аеробами. Приклад 3. Знайди «зайвий» термін: шлунок, муцин, лізоцим, пепсин, хлоридна кислота. Приклад 4. Закінчити речення: здатність рослин до проростання називається... (Ріст, розвиток, схожість) Приклад 5. Знайди помилку.
СИСТЕМА ТЕСТІВ ІЗ ЗАГАЛЬНОЇ БІОЛОГІЇ 10 клас (І, II рівень) по 0,5 бала Розділ 1. Єдність хімічного складу організмів 1. Хімічні елементи С, Н, N. О є: а) органогенними; б) мікроелементами; в) макроелементами. 2. Диполярною є молекула: а) Н20; в) NaCl 3. Будівельну функцію виконують: а) вуглеводи; б) білки; в) ліпіди. 4. Функції білків: а) сигнальна; б) захисна; в) енергетична; г) депонуюча. 5. Вторинна структура білків: а) ланцюг; б) спіраль; в) глобула; г) спірила. 6.Роль ферментів у біохімічному процесі: а) активатори; б) регулятори; в) каталізатори. 7.Антибіотиком є: а) лізоцим; б) муцин; в) пепсин; д) пеніцилін. 8.Основою хромосом є: а) ДНК; б) РНК. Амінокислоту кодує: а) ген; б) триплет; в) нуклеотид. 10. Принцип комплементарності використовується у процесі: а) редуплікації; б) транскрипції; в) синтезу АТФ. Розділ II. Структурність і впорядкованість організмів І. 1. Клітина є: а) структурною і функціональною одиницею живого; б) структурною і генетичною одиницею живого; в) структурною, функціональною, генетичною одиницею життя. 2.Імперія Клітинні об'єднує: а) прокаріотів і еукаріотів; б) прокаріотів, вірусів, еукаріотів; в) прокаріотів, еукаріотів, одноклітинних. 3.Прокаріотична клітина — це: а) вірус; б) амеба; в) бактерія; г) хламідомонада. 4.Мембрани складаються: а) із білків і амінокислот; б) із білків і ліпідів; в) із білків і вуглеводів; г) із ліпідів і вуглеводів. 5.Глікокалікс виконує функцію: а) сигнальну; б) захисну; в) структурну. 6.Одномембранними є: а) мітохондрія; б) рибосома; в) ЕПС; г) вакуоля. 7.Комплекс Гольджи: а) бере участь у формуванні лізосом; б) депонує клітинний сік; в) є субстратом для рибосом. 8.Відносно автономними є: а) хлоропласти; б) пластиди; в) мітохондрії. 9.Гаплоїдним є ядро клітини: а) епітелію; б) яйцеклітини; в) гамети. 10.Каріотип людини: а) 48 хромосом; б) 46 хромосом; в) 23 хромосоми. 11.1. Інтерфаза— це: а) поділ ядра; б) поділ протопласту; в) фаза спокою. 2.Клітинний цикл складається: а) із мітозу та інтерфази; б) із мітозу та каріокінезу; в) із каріокінезу та цитокінезу. 3.Мітоз складається: а) із каріокінезу та цитокінезу; б) із каріокінезу та телофази; в) із чотирьох фаз (про-, мета-, ана-, тело-). 4.Результатом мітозу є утворення клітин: а) диплоїдних; б) гаплоїдних; в) поліплоїдних. 5.Редукційний поділ ядра: а) каріокінез; б) мітоз; в) мейоз. 6.Гомологічними є хромосоми пари: а) однієї; б) першої; в) кожної. 7.Кросинговер відбувається: а) у першому мейотичному поділі; б) у профазі першого мейотичного поділу; в) у профазі другого мейотичного поділу. 8.Кросинговер є джерелом мінливості: а) спадкової комбінативної; б) неспадкової. 9.Мейоз забезпечує відновлення: а) диплоїдного набору хромосом; б) гаплоїдного набору хромосом; в) каріотипу. 10.Мейоз відбуваються: а) у гаметофітів; б) у спорофітів. Розділ III. Обмін речовин і перетворення енергії в організмі 1.Метаболізм складається: а) з анаболізму та катаболізму; б) із синтезу та дисоціації; в) із дисиміляції та катаболізму. 2.Підготовчий етап обміну енергії відбувається: а) у травній системі; б) у цитоплазмі; в) у мітохондріях. 3.У міофібрілах глюкоза розщеплюється до речовини: а) С3Н603; б) С3Н403; в) С2Н5ОН. 4. 38 молекул АТФ синтезуються внаслідок: а) гліколізу і бродіння; б) бродіння і клітинного дихання; в) клітинного дихання і гліколізу. 5.Генетичний код є: а) універсальним; б) унікальним; в) пластичним. 6.Кодон — це триплет: а) ДНК; б) І-РНК; в)т-РНК. 7.На полісомах синтезуються: а) поліпептиди; б) білки вторинної структури; в) і-РНК. 8.Біосинтез ДНК є: а) транскрипцією; б) редуплікацією; в) трансляцією. 9.Хемосинтез — приклад: а) автотрофності; б) фототрофності; в) гетеротрофності. 10.Фотосинтез притаманний: а)рослинам; б) міксотрофам; в) тваринам. Розділ IV. Багатоклітинний організм — інтегрована система 1.Тканини вивчає: а) цитологія; б) гістологія; в) анатомія. 2.Видів тканин більше: а) у рослин; б) у тварин. 3.Ріст рослин здійснюється за рахунок: а) твірних тканин; б) меристем; в) камбію. 4. Мінеральні розчини рухаються: а) камбієм; б) ксилемою; в) флоемою. 5. Продихи є апаратом: . а) дихання; б) фотосинтезу; в) транспірації. 6. Швидше регенерує тканина: а) м'язова; б) сполучна; в) епітеліальна. 7. Залози складаються: а) з епітелію; б) із кутикули; в) зі ретикулуму. 8. Актин і міозин забезпечують: а) скорочення міофібріл; б) м'язовий тип руху; в) автоматію. 9. Внутрішнє середовище складається: а) із крові, лімфи, плазми; б) із крові, лімфи, міжклітинної речовини; в) із крові, плазми, тканинної речовини. 10.Рецептори — це: а) нейрони; б) дендрити; в) аксони. 11.Імунна система є: а) фізіологічною; б) функціональною. 12.. Кількість фізіологічних систем у людини: а) п'ять; б) вісім; в) сім. 13. Гуморальну регуляцію забезпечують: а) ендокринні залози; б) гормони; в) екзокринні залози. 14. Організм —- система: а) відкрита; б) відкрита, цілісна, інтегрована; в) дискретна, відкрита, цілісна, інтегрована. 15. Процеси життєдіяльності регулюються: а) гормонами; б) ферментами; в) вітамінами. 16. Квітка — орган: а) генеративний; б) вегетативний. 17. Фотосинтез відбувається: а) у листку; б) у стеблі; в) у шкірочці. 18. Гомеостаз підтримують: а) внутрішнє середовище; б) гормони; в) нервова система. 19. Похідні протопласту: а) бурштин; б) нектар; в) молочники. |
Урок біології 9 клас. Склала: вчитель біології Пугачівської ЗОШ І-ІІІ... Мета. Узагальнити й закріпити знання про особливості будови, функціонування дихальної системи людини |
Застосування різнорівневих тестових завдань на заняттях природничого... Систематичний контроль виховує відповідальне ставлення до навчання, дозволяє виявити індивідуальні особливості студентів і застосувати... |
1. ДНІПРОПЕТРОВЩИНО МОЯ Дніпропетровської області. Дніпропетровщина є одним із найпотужніших регіонів України. Метою нашої години спілкування є поглиблення... |
Урок підготувала учитель біології вищої кваліфікаційної категорії... Птахи; виявити уміння учнів застосовувати набуті знання в стандартних та нових нестандартних ситуаціях |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДО ПЛАНІВ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ З ДИСЦИПЛІНИ ГОСПОДАРСЬКЕ ПРАВО Це вид заняття, на якому викладач організовує обговорення курсантами питань програмного матеріалу для перевірки знань та для формування... |
Експертна система (ЕС)- це обчислювальна система, яка використовує... Основною характеристикою ЕС є здатність за вимогою пояснити свою лінію міркувань у зрозумілому вигляді. Основними компонентами ЕС... |
КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ КИЇВСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ... Уже досить складно знайти навчальні заклади де не застосовують сучасні технології, такі як: комп’ютер, інтерактивна дошка, та інші.... |
“Многогранники та їх властивості” (геометрія з застосуванням комп’ютерної грамотності) Юріївна відповідально працює над підвищенням якості знань учнів, приділяючи увагу індивідуальним, груповим, колективним формам роботи.... |
Система поточного та підсумкового контролю знань ... |
Методи оцінки знань умінь і навичок учнів на уроках біології Перевірка та оцінка знань, умінь і навичок учнів є важливим структурним компонентом процесу навчання та відповідно до принципів систематичності,... |