|
Скачати 260.34 Kb.
|
Анотація до методичних розробок уроків. Шипілова Інна Юріївна працює викладачем у ВПУ№40 з 2001 року. Інна Юріївна відповідально працює над підвищенням якості знань учнів, приділяючи увагу індивідуальним, груповим, колективним формам роботи. Для цього підготовлені нею різноманітні дидактичні матеріали, картки, тести, опорні міні - конспекти та завдання для закріплення знань, перевірки їх та для тематичних оцінювань учнів майже з усіх тем програми. Багато уваги приділяє самоосвіті. Опановуючи новітні методики навчання, вона провела відкриті уроки:
у просторі. Симетрія в природі та на практиці” з використанням графічного редактора Paint.
Виступає на регіональних та обласних методичних засіданнях з доповідями:
Заохочує Інна Юріївна учнів до математики і позакласною роботою, що організує і проводить нетрадиційними формами, це:
Викладач Шипілова І.Ю. учасник і призер обласних конкурсів “Вчитель року 2005” та “Кращий дидактичний матеріал з математики у 2005 та 2007 р. Інна Юріївна шостий рік керує училищним методичним об’єднанням природно – математичного циклу. Засідання відбуваються за різними формами: “Круглий стіл”, “Бесіди з психологом”, “Творча майстерня педагога”. Вона організувала і провела відкриті засідання на тему “Навчання успіхом”, «Використання комп’ютерних технологій на уроках», «Імідж сучасного училища» з використанням комп’ютерних презентацій з теми, заохочуючи до роботи всіх членів МО та присутніх гостей. Як класний керівник Інна Юріївна використовує нові підходи у виховній роботі. Без уваги не залишає жодного учня, для кожного знаходить діло до душі. Група, якою керує Шипілова І.Ю., займає призові місця у внутріучилищних конкурсах та виставках. Роботи учнів її групи прикрашають стіни училища. Будучи натурою творчою, прийняла участь у обласному конкурсі художньої самодіяльності серед училищ, де їх танець зайняв призове місце, тим самим на власному прикладі вчить учнів жити активно, розвиває в кожному творчу особистість. Вивченню рідного краю сприяють туристичні подорожі викладача разом з учнями до м.Святогорська, Донецька, Київа. Активну участь приймає викладач в розробці сценарієв і проведенні багатьох заходів в училищі, а саме: “Посвята в робочі”; “День вчителя”; “День захисника Вітчизни”; “Міс – Містер Осінь ”. Шипілова І.Ю. займає активну громадську позицію, виконує суспільні навантаження, є членом училищної профспілки. ( Методист Алчевського вищого професійного училища №40 Аркатова Н.Г.) Працюючи над проблемою “Комп’ютерна підтримка при вивченні математики», я не випадково обрала саме цю проблему. Комп’ютер стає невід’ємним атрибутом багатьох робочих місць. Комп’ютерні технології інтенсивно запроваджуються як у традиційних галузях виробництва, так і в нових, виникнення яких неможливо уявити без застосування комп’ютерної техніки. Викладаючи у ВПУ №40 математику та інформатику, я вирішила об’єднати ці дисципліни, тому що вони дуже пов’язані між собою, і тим самим заохотити учнів до цікавого вивчення математики, а саме геометрії, так як відомо, що більшість дітей не розуміють геометрію чи просто нема бажання її розуміти, або не дуже розвинене абстрактне та логічне мислення. Тому загальну підготовку учнів я почала здійснювати у тісному зв’язку з обчислювальною технікою, закріплюючи знання з інформатики з використанням програмного забезпечення окремих тем. Працюючи над проблемою комп’ютерної підтримки навчально – пізнавальної діяльності учнів в процесі вивчення математики, дійшла до висновку, що при продуманому підході можливості її вражаючі. Перші кроки показали, що комп’ютерна підтримка вивчення геометрії захоплює учнів, полегшує осмислення визначень, дає наглядне уявлення про основні поняття геометрії, сприяє розвитку образного мислення, спонукає учнів до дослідницької діяльності. Використовуючи комп’ютер на уроках математики, слід пам’ятати, що комп’ютер лише засіб, який допомагає в навчанні, що він не повинен звільнити учня від роздумів. Комп’ютер повинен звільнити учня тільки від механічної знайомої роботи і звільнити час для роздумів та творчого пошуку. ТЕМА: Перетворення симетрії у просторі. Симетрія в природі і будівництві. Практична робота “Графічний редактор Paint”. МЕТА: - Формувати знання учнів про перетворення симетрії у просторі та використання знань у майбутній професії. - Поглиблення практичних навичок роботи на комп’ютері в графічному редакторі Paint. - Розвивати просторову уяву. - Виховувати старанність у вивченні математики. ОБЛАДНАННЯ: комп’ютери з ОС Windows 98, тестові програми, схема – конспект “Перетворення фігур у просторі”. ТИП УРОКУ: бінарний. ХІД УРОКУ. 1. Організаційний початок уроку (1 – 2 хв.). Учні вмикають комп’ютери, готують учбове приладдя. 2. Перевірка домашнього завдання (7 хв.). - Яку тему ми вивчали на попередньому уроці? - Як знайти відстань між точками? - За допомогою яких формул знаходять координати середини відрізка? - Формули всі згадали і зараз я перевірю ваші знання на практиці. На робочому столі комп’ютера знайдіть і відкрийте папку “Тести”. - За цей тест ви можете отримати максимум 11 балів, якщо правильно дасте відповіді за 3 хвилини. Почали роботу. ТЕСТ. Дано: трикутник АВС, В А(2;0;2), В(2;2;0), С(0;-2;2), К М К, L, М – середини сторін АВ, АС, ВС. С А L Питання. 1) Визначити координати т.К: а) (2;1;1) б) (2;0;1) в) (2;-1;1) 2) Визначити координати т.L: а) (0;1;-2) б) (1;-1;2) в) (1;-1;0) 3) Визначити координати т.М: а) (1;0;1) б) (0;1;1) в) (1;-2;1) 4) Довжина середньої лінії: а) 2 б) √2 в) √6 5) Довжина медіани АМ: а) 6 б) √6 в) √2 6) Визначити координати т.Д, якщо чотирикутник ABCD – паралелограм: а) (0;-2;0) б) (0;0;-2) в) (0;-4;4) - Збережіть отримані результати. 3. Сприйняття та усвідомлення нового матеріалу (30 хв.). - Відкрийте конспекти та запишіть тему урока: “Перетворення симетрії у просторі. Симетрія в природі та на практиці.” - Чи вивчали ви щось подібне у школі? (опитування учнів з теми “Симетрія на площині”) - Користуючись схемами – конспектами, які лежать на ваших столах, підведемо підсумки, що ж таке симетрія на площині. - Скажіть, а чи можемо ми побачити симетрію у просторі, в оточуючому нас світі? - Деякі учні вважають, що вивчати математику не потрібно, головне одержати професію. Як ви гадаєте, чи потрібна математика вам, майбутнім мулярам та зварникам? ( Учні заздалегідь зварили металеві речі побуту – рамки, панно, в яких присутня симетрія на площині. Підготували доповідь про свою роботу) - Отже, навчаючись тільки на І курсі та володіючи мінімум знань зі зварювання, ви вже зіткнулися з симетрією на площині. - А де ви можете зустрітись з симетрією у просторі? - Це вже професія муляра, необхідний інструмент якого – цегла. - Яку геометричну фігуру вона нагадує? - Що буде центром її симетрії? - Чи має значення при кладці симетрична цегла чи ні? (зв’язок з економікою) - Повертаючись до математики, визначимо основні поняття симетрії у просторі: 1) Симетрія відносно точки у просторі. 2) Симетрія відносно прямої у просторі. 3) Симетрія відносно площини у просторі. 1. Симетрія відносно точки (наочність на дошці). - Визначення симетрії відносно точки, відоме з планіметрії, залишається вірним і для стереометрії, тобто (запишемо у зошити) т.А і т.А1 називаються симетричними відносно т.О, якщо т.О – середина відрізка А А1. Перетворення, при якому кожна точка даної фігури відображається на точку, симетричну їй відносно т.О, називається симетрією т.О або центральною симетрією. В В1 О А А1 - Відкрийте на робочому столі комп’ютера графічний редактор Paint і побудуйте на екрані цеглу. - А тепер згадайте, який взаємозв’язок між графічним та текстовим редактором, і використовуючи свої знання, запишіть рішення наступної задачі: “Кінці діагоналі АС симетричні відносно т.О; т.А (5;-3;4), т.С1 (-3;1;-2). Знайти координати т.О.” - Що ви можете сказати про симетрію відносно т.О у просторі? (ділить відрізок навпіл) 2. Симетрія відносно прямої у просторі (наочність на дошці). - т.А і т.А1 називаються симетричними відносно прямої k, якщо пряма k проходить через середину відрізка АА1 та перпендикулярна йому. - Перетворення, відображаюче кожну точку фігури на точку, симетричну їй відносно даній прямій, називається симетрією відносно прямій або віссьовою симетрією. k А А1 - В графічному редакторі накресліть фасади наступних будівель на вибір: багатоповерховий будинок; сільський будинок; театр; школа; дитячий садок; вокзал, відображаючи віссьову симетрію. 3. Симетрія відносно площини (наочність на дошці). - т.АА1 називаються симетричними відносно площини α, якщо ця площина перпендикулярна відрізку АА1 і ділить його навпіл. Перетворення, при якому кожна точка даної фігури відображається на точку, симетричну їй відносно площини α, називається симетрією відносно площини α. - Поверніться до зображення цегли і побудуйте фігуру, симетричну даній відносно боковій площини. А О α А1 4. Підсумок уроку (6 хв.). - Що таке перетворення симетрії відносно точки? - Що таке перетворення симетрії відносно прямої? - Що таке перетворення симетрії відносно площини? - Наведіть приклади, де зустрічаються дані види симетрії в оточуючому нас світі. Оцінювання учнів з математики за роботу на уроці, а також з інформатики за вміння роботи у графічному редакторі. *** ТЕМА: Многогранник та його елементи з використанням практичних вмінь та навичок роботи на комп’ютері в графічному редакторі Paint та текстовому редакторі Word МЕТА: - систематизування та узагальнення знань, вмінь та навичок з теми “Многогранники та його елементи” з метою підготовки до тематичного оцінювання; - оцінити практичні вміння роботи на комп’ютері в текстовому та графічному редакторі; - розвивати просторове уявлення та логічне мислення при рішенні практичних завдань на комп’ютері; - виховувати прагнення до освоєння знань та вдосконалення їх у своїй професії. ТИП УРОКУ: закріплення та поглиблення знань, вмінь і навиків. ВИД УРОКУ: бінарний. ФОРМА ОРГАНІЗАЦІЇ: індивідуальна, робота в малих групах. ДИДАКТИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ: картки оцінювання, комп’ютерні тести, пам’ятки роботи з клавіатурою, індивідуальні задачі, маркіровані дошки для кожної малої групи, план створення презентації, картки з малюнками до задач, опорні конспекти з теми “Многогранники”. МЕТОДИ НАВЧАННЯ: тестування, проблемна ситуація, створення презентації в малих групах. ХІД УРОКУ. І. Організаційний початок уроку (3хв.). Девіз уроку: “Лінощі переслідують усіх, спробуй переслідувати їх сам”. Вибір настрою для участі в уроці: ІІ. Постановка мети та задач уроку (2 хв.). -- Сьогодні на уроці ми з вами систематизуємо та узагальнимо знання з теми “Многогранник та його елементи”. Працювати будемо активно, швидко, на деяких етапах уроку нам в цьому буде допомагати комп’ютер, а також праця повинна бути плідною, щоб на наступний урок ви успішно виконали тематичну атестацію. -- План нашого уроку такий: 1. Перевірка теоретичних знань у вигляді тестування на комп’ютері. 2. Графічне рішення проблемної задачі. 3. Скласти презентацію. 4. Зробити підсумки уроку. ІІІ. Тестування (8 хв.). -- Перед вами лежать картки контролю знань. Впишіть в них своє прізвище та ім’я. В ході уроку ви будете ставити свої оцінки в спеціальні графи. По закінченню уроку ви отримаєте дві оцінки: з геометрії та інформатики.
|
Основи комп’ютерної грамотності комп’ютерна графіка Звертатись: вул. Набережна Леніна, 18 Центр консалтингу Дніпропетровського університету ім. А. Нобеля |
3. Засоби обчислювальної техніки та історія їх розвитку ... |
Поняття комп’ютерної публікації Розвивальна: Розвивати вміння, навички роботи у програмі MS Publisher, пізнавальний інтерес до предмету інформатики, комп’ютерної... |
Пам’ятка по перевірці дотримання санітарно-гігієнічний вимог до організації... Наявність завіреного санепідемстанцією акту-дозволу на експлуатацію кабінету комп’ютерної техніки |
“Поняття комп’ютерної презентації, її призначення” Мета: сформувати поняття комп’ютерної презентації, слайдової та потокової презентації; скласти уявлення про програми та технічні... |
8-й клас. ГЕОМЕТРІЯ Чотирикутник, його елементи. Паралелограм та його властивості. Ознаки паралелограма. Прямокутник, ромб, квадрат та їх властивості.... |
УРОКУ ІНФОРМАТИКИ НА ТЕМУ: “ ПОНЯТТЯ КОМП’ЮТЕРНОЇ ПУБЛІКАЦІЇ Тема: Поняття комп’ютерної публікації. Засоби створення публікацій. Види публікацій та їх шаблони |
Технологічна карта на створення між комп’ютерної мережі Комп’ютер з підключенням до Інтернету, книги з інформатики і комп’ютерознавства |
Конспект уроку з інформатики Тема. Поняття комп'ютерної графіки. Растрові, векторні, фрактальні зображення та їх властивості. Колірні системи. Призначення та... |
Тема уроку Розвивати практичні навички користувача комп’ютера. Виховувати бережне ставлення до комп’ютерної техніки |