КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ КИЇВСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ МАЛОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ


Скачати 116.42 Kb.
Назва КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ КИЇВСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ МАЛОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ
Дата 11.04.2013
Розмір 116.42 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ

ВИКОНАВЧОГО ОРГАНУ КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

(КИЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ)
КИЇВСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ

МАЛОЇ АКАДЕМІЇ НАУК УКРАЇНИ
Відділення Комп’ютерних наук

Секція: Комп’ютерні системи та мережі

Базова дисципліна: Математика
Комплекс програм для тестування
Автор роботи

Дійсній член

Карко Вадим Вадимович

учень 11 класу

ТЛ НТУУ «КПІ» м. Києва

Солом’янського району

Педагогічний керівник

Погрібний Олександр Васильович

Викладач ТЛ НТУУ «КПІ» м. Києва

КИЇВ 2010

Комплекс програм для тестування

Зміст

Вступ __________________________________________________________ 1

Основна частина _________________________________________________

Аналіз стану проблеми на момент дослідження __________________ 3

Комп’ютерна частина ________________________________________ 4

School Diary Teacher ____________________________________ 5

School Diary Student ____________________________________ 7

School Diary Test Editor __________________________________ 8

Мобільна частина ___________________________________________ 10

MobiSchool Teacher ____________________________________ 11

MobiSchool Student _____________________________________ 12

MobiSchool Test Editor __________________________________ 14

Висновки _______________________________________________________ 16

Майбутні доробки ______________________________________________ 17

Список використаної літератури ____________________________________18

Вступ
Автоматизація навчального процесу набирає все більші і більші оберти. Уже досить складно знайти навчальні заклади де не застосовують сучасні технології, такі як: комп’ютер, інтерактивна дошка, та інші. Можливість їх використання, сприяла появі багатьох програм для перевірки знань, переважно шляхом тестування.

Тестування – один з ефективних видів оцінювання знань, який вже давно використовують у навчанні. Завдяки тому, що тести більш структуровані та однозначні, ніж інші види робіт, саме тести найбільш підходять для автоматизації. Роль тестів значно зросла, коли в нашій країні запровадили Зовнішнє Незалежне Оцінювання (ЗНО).

Але тести далеко не єдиний елемент, який можливо автоматизувати, та поліпшити. Наприклад – шкільний журнал. Вчитель, витрачає дуже багато часу на його заповнення, транспорт журналу від вчителя до вчителя є не надійним процесом під час якого можливе пошкодження документу, та багато інших недоліків…

У наш час, якісний програмний продукт не може обмежуватися тільки однією задачею та сферою використання.

Ми тільки стоїмо на початку глобальної комп’ютеризації, і ще досі є навчальні заклади, які не мають необхідного обладнання, для застосування програм для тестування. Наприклад: сільські школи, будинки-інтернати, та інші… Кожна людина має право на якісну освіту, тож матеріальні можливості людини, навчального закладу, держави не повинні обмежувати якість отримуваної освіти.

Існуючі програми не можуть бути задіяні у навчальному процесі у разі відсутності комп’ютерів. Однак зараз майже не можливо знайти людину яка не мала б при собі мобільного телефону. Телефони значно дешевші від комп’ютерів, а їх можливостей вже достатньо для створення функціонального програмного забезпечення, яке може бути використано у навчальному процесі.

Тож метою даної роботи стала розробка багатофункціонального програмного комплексу, що дозволяє проводити тестування та зберігати результати у базі даних шкільного журналу, використовуючи не тільки комп’ютери, але й мобільні телефони. Що дає змогу використовувати даний комплекс у багатьох різних умовах, як з одним комп’ютером, так із багатьма, так і без них взагалі, застосовуючи мобільні телефони.


Аналіз стану проблеми на момент дослідження
На даний момент існує багато програм для тестування, але вони не дають комплексного вирішення проблеми. Тести – відірвані від інших важливих навчальних процесів.

Існуючі програми можуть буди адаптовані лише у повністю модернізовані комп’ютерні класи, які є далеко не у всіх навчальних закладах. Фактично, заклади такі як: сільські школи, будинки-інтернати, та звичайні школи – не мають змоги використовувати сучасні методи навчання.

У наш час, якісний програмний продукт не може обмежуватися тільки однією задачею та сферою використання. Саме тому, розробка таких програмних продуктів які б давали змогу широко розглядати поставлену задачу, давати підґрунтя для подальшого розвитку та можливість використання у будь-яких умовах – такою повинна бути настанова розробника програмних продуктів.

Використання мобільних телефонів у навчальному процесі – досі є «диковинкою», але це більш ніж можливо. Розробка програмних продуктів такого напрямку – ще зовсім не пройдена стежка.

Комп’ютерна частина
Комп’ютерна частина School Diary, призначена для закладів в яких є хоча б один комп’ютер або більше. У разі наявності «комп’ютерного класу» можна провести тестування усіх учнів, через локальну мережу. Передача даних між клієнтом та сервером реалізована на протоколі TCP/IP, що гарантує доставку даних, оскільки є «надійним протоколом». Це також дає можливість використовувати цей комплекс не тільки в рамках одного кабінету, а і в різних кінцях світу, через мережу Інтернет.

Якщо у класі є тільки один комп’ютер тоді можна використати інтерактивну дошку для проведення тестування. Це дає змогу провести заняття у незвичайній ігровій формі.

Також вчитель, окремо може використовувати базу даних для ведення свого власного журналу.
School Diary Teacher
Програма, встановлюється на комп’ютері вчителя (сервері). Вона дозволяє працювати з базою даних – шкільним журналом.



Мал. 1 Головне вікно програми School Diary Teacher.
Також можливо провести тестування з комп’ютерів учнів (клієнтів), та зберегти результати у базі. База має 2 таблиці: «оцінки» та «учні». В таблиці «учні» зберігаються ідентифікаційні данні про учнів. Мережна взаємодія відбувається по протоколу TCP/IP.
Тестування
Для того щоб протестувати учнів, необхідно в програмі School Diary Teacher натиснути кнопку «Тестувати» (Інструменти – Тестування). У вікні що з’явилося вибрати час тестування, файл (до клієнта передається сам) та натиснути кнопку «Розпочати», це активізує сервер.

Тим часом в програмі School Diary Student учні реєструються «Підключитися» (Файл – Підключитися), вводять у форму реєстрації свої реєстраційні данні (логін та прізвище) та натискують кнопку Ok. Якщо IP адреса та порт налаштовані вірно, то у School Diary Teacher у списку будуть з’являтися ці учні.

Як тільки учні отримали повідомлення про завершення тесту і натиснули кнопку «Ok», до School Diary Teacher у список добавляються оцінки. Зараз можна натиснути кнопку «Зупинити» (Stop), це зупинить сервер, тобто вже не можна відправляти данні на сервер. Потім введіть групу, яка тестувалася, урок у редагуючи поля та натисніть «Додати до бази». Це призведе до того, що до бази даних будуть добавлені ці записи.


Мал. 2 Вікно тестування.
Можливості:

  1. Фільтрація даних;

  2. Пошук даних;

  3. Експорт даних до MS Excel;

  4. Вибірка даних по уроку та класу;

  5. Віддалене тестування учнів через мережу;

  6. Збереження результатів тестування у базі;

  7. Виставлення авто-оцінки;

  8. Імпорт даних з MobiSchool Teacher та збереження у базі;

  9. Налаштування опцій мережної взаємодії;

  10. Багатомовний інтерфейс (Англійська, Українська, Російська).


School Diary Student
Програма встановлюється на комп’ютерах учнів. Вона дозволяє проходити тести як автономно, так і з підключенням до School Diary Teacher.


Мал. 3 Головне вікно програми School Diary Student.
При підключенні учень вводить свій логін та пароль, що перевіряється на сервері. Це забезпечує ідентифікацію кожного учня.


Мал. 4 Вікно реєстрації.
Програма має різні режими – тренувальний та контрольний. Порядок запитань – випадковий. Тести розроблені у форматі ЗНО – вони мають декілька типів завдань:

  • Запитання з однією правильною відповіддю;

  • Запитання з декількома правильними відповідями;

  • Запитання на відповідність;

  • Запитання з закритою відповіддю.


Можливості:

  1. Тестування з підключенням до School Diary Teacher;

  2. Автономне тестування;

  3. Наявність двох режимів тестування – важкого та тренувального;

  4. Випадковий порядок запитань, без повторів;

  5. Адаптація тестів до формату ЗНО;

  6. Налаштування опцій мережної взаємодії;

  7. Багатомовний інтерфейс (Англійська, Українська, Російська).


School Diary Test Editor
Програма для створення тестів з різних предметів та тематик. Для кожного запитання є можливість введення умови, відповідей, малюнку та типу запитання. Тести може створювати як вчитель, так і учні, з різних предметів. Це дозволить учням створювати свої власні тести, що може бути окремим видом роботи.


Мал. 5 Головне вікно програми School Diary Test Editor.
Можливості:

  1. Створення тестів з різних предметів;

  2. Створення будь-якої кількості запитань;

  3. Завантаження малюнку до запитання;

  4. Адаптація тестів до формату ЗНО:

  1. Запитання з однією правильною відповіддю;

  2. Запитання з декількома правильними відповідями;

  3. Запитання на відповідність;

  4. Запитання з закритою відповіддю;

  1. Багатомовний інтерфейс (Англійська, Українська, Російська).

Мобільна частина
Комплекс MobiShcool представляє собою окрему функціональну частину комплексу, розроблену спеціально для мобільних телефонів. За допомогою неї можна проходити та створювати нові тести прямо на мобільному телефоні. Вчитель може отримати дані про тестування на своєму телефоні, через мережу Bluetooth.

Її можна використовувати у тому разі, якщо у класі не має жодного комп’ютера.

MobiSchool Teacher
Дана програма для мобільного телефону дозволяє вчителю провести тестування учнів через мережу Bluetooth.


Мал. 6 Головне меню програми MobiSchool Teacher.
Натиснувши пункт «Відкрити», відкриється діалог вибору файл тесту, після чого з’явиться форма, де по мірі підключення та реєстрації будуть відображатися учні та їх оцінки.


Мал. 7 Форма відображення підключених учнів, та оцінок.
Натиснувши на кнопку «Зберегти», програма створить файл «SchoolDiaryImport.sdi», який потім можливо буде імпортувати до School Diary Teacher, та таким чином зберегти дані у базі.
Можливості:

  1. Вибір файлу для тестування;

  2. Форма для відображення підключених учнів;

  3. Імпорт збережених даних про тестування до School Diary Teacher.


MobiSchool Student
Дана програма для мобільного телефону дозволяє учням пройти тестування завантаживши файли тесту з файлової системи телефону або шляхом підключення до MobiSchool Teacher через мережу Bluetooth.


Мал. 8 Головне меню програми MobiSchool Student.
Натиснувши пункт «Відкрити», відкриється діалог вибору файл тесту, після чого з’явиться форма тестування із запитанням та пропонованими чотирма варіантами відповідей.



Мал. 9 Форма тестування.
По закінченню тестування програма видасть повідомлення з вказаною оцінкою. Округлення відбувається «на користь учня».

Особливістю програми є те, що запитання поступають не по черзі, а випадково, без повторів.

Натиснувши пункт «Підключитися», відкриється діалог вибору знайдених пристроїв, на яких працює MobiSchool Teacher, після чого з’явиться форма реєстрації, де учень вводить своє ім’я та прізвище.



Мал. 9 Форма реєстрації.

Після успішного підключення, відкриється форма тестування, а на телефоні вчителя з’явиться запис про учня. Після закінчення тесту учень та вчитель, отримає повідомлення з вказаною оцінкою.
Можливості:

  1. Автономне тестування шляхом завантаження файлу;

  2. Тестування з підключенням до MobiSchool Teacher;

  3. Випадковий порядок запитань, без повторів.


MobiSchool Test Editor
Дана програма для мобільного телефону дозволяє створювати файли тестів з різних предметів та тематик на мобільному телефоні. Файли можуть створювати, як вчителі, так і учні. Створення учнями своїх власних тестів, може стати окремим видом творчої роботи.


Мал. 10 Головне меню програми MobiSchool Test Editor.
Після натиснення пункту «Створити» відкриється форма для заповнення імені файлу, та кількості запитань.


Мал. 11 Форма опцій файлу.
Далі на екрані з’явиться форма для заповнення запитання та відповідей. При натисненні кнопки «Далі», відбудеться перехід до наступного запитання, і так доки не буде створена вказана кількість запитань.

Можливості:

  1. Створення файлів тестів на мобільному телефоні.

Висновки
Отже даний комплекс дає широкі можливості використання у будь-яких навчальних закладах, та має певні переваги, а саме:

  • Наявність двох окремих частин – комп’ютерної та мобільної дає змогу використовувати комплекс навіть в тих закладах, де не має комп’ютерів взагалі;

  • Комплекс розбитий на окремі програми, що дозволяє використовувати їх як окремо, так і разом, залежно від потреб користувача;

  • Зв'язок комп’ютерної та мобільної частини комплексу, шляхом імпорту фалу, створеного мобільною частиною;

  • Можливість проведення тестування на комп’ютерах через локальну мережу або через мережу Internet;

  • Можливість проведення тестування на мобільних телефонах через мережу Bluetooth;

  • Шкільний журнал з можливістю віддаленого тестування та збереження результатів у ньому;

  • Наявність стандартних інструментів для роботи з базою даних;

  • Адаптація тестів до формату ЗНО;

  • Створення тестів з різних предметів та тематик;

  • Наявність двох режимів тестування – важкого та тренувального;

  • Випадковий порядок запитань, без повторів;

  • Створення будь-якої кількості запитань;

  • Багатомовний та звичайний «інтуїтивний» інтерфейс OS Windows. Для мобільної частини використані стандартні елементи, що гарантує їх відображення на різних моделях телефонів;

Майбутні доробки
В подальшому планується вдосконалити програми та наповнити їх новими можливостями, наприклад створити електронний щоденник для учнів, та реалізувати можливість програмного зв’язку типу вчитель-учень-батьки.
Список використаних джерел


  1. М.В.Сухарев “Основы Delphi Профессиональный подход”,

вид-во: Наука и Техника, Санкт-Петербург 2004 г.

  1. Марко Кенту “Delphi7 для профессионалов” вид-во: Питер 2005 г.

  2. А. Чиртик, В.Борисок, Ю.Корвель “Трюки & эффекты Delphi” вид-во: Питер 2007 г.

  3. Д.Ван Тассел “Стиль, Разработка, Эффективность, Отладка и Испытание Программ ” Моска “Мир” 1985 г.

  4. М.Моррисон «Создание игр для мобильних телефонов», вид-во: ДМК 2006 г.

  5. С.Г. Горнаков «Программирование мобильних телефонов на Java 2 Micro Edition», вид-во: ДМК 2006 г.


Схожі:

КиївськА міська державнА адміністраціЯ КИЇВСЬКЕ ТЕРИТОРІАЛЬНЕ ВІДДІЛЕННЯ...
Прекрасна наша Батьківщина – Україна. Щедра та багата. Більш за все багата вона своїм чудовим народом : різноликим і своєрідним....
НАКАЗ
Малої академії наук України у 2009/2010 н р.” Хмельницьким територіальним відділенням Малої академії наук України 21 і 28 лютого...
НАКАЗ
Малої академії наук України у 2010/2011 н р.” Хмельницьким територіальним відділенням Малої академії наук України 19-20 лютого 2011...
Дипломом І ступеня нагороджено
Славутської міської філії Хмельницького територіального відділення Малої академії наук України
Конкурс-захист науково-дослідницьких робіт учнів-членів Полтавського...
Полтавського територіального відділення Малої академії наук України (далі Конкурс-захист) проводиться з метою духовного, творчого,...
ХМЕЛЬНИЦЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ЦЕНТР
Малої академії наук України у 2009/2010 навчальному році (Додаток 1). Просимо дотримуватись вимог вищезазначеного наказу Міністерства...
ПОЛОЖЕНН Я про спеціалізовані вчені ради
Національної академії наук, Академії медичних наук, Української академії аграрних наук, Академії педагогічних наук, Академії правових...
Учнями-переможцями ІІІ етапу Всеукраїнських учнівських олімпіад з...
Відповідно до плану роботи відділу освіти районної державної адміністрації на 2012р та з метою стимулювання, підтримки і заохочення...
Конкурсу-захисту науково-дослідницьких
Малої академії наук України в 2013-2014 н р в місті з 16 по 21 грудня 2013р проведено І етап Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких...
Конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт
Малої академії наук України в 2012-2013 н р в місті з 18. 12 по 22. 12. 2012 р проведено І етап Всеукраїнського конкурсу-захисту...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка