|
Скачати 48.36 Kb.
|
ВОГОНЬ – І ДРУГ, І ВОРОГДень Знань дошкільникамиправил поводження з вогнемМета: поглибити і закріпити уявлення дітей про користь і шкоду від вогню, сприяти формуванню навичок правильного, обережного поводження з ним та активних, усвідомлений дій під час виникнення пожежі, ознайомити з нелегкою, героїчною працею пожежників. Методичні рекомендації: Центральний захід дня – тематичне заняття. Вихователь нагадує дітям, про те, що говорилося раніше, підкреслює, скільки збитків і втрат завдають людям і державі пожежі, які нерідко виникають через легковажність, недбалість дорослих та через дитячі пустощі з вогнем, порушення правил пожежної безпеки. Хід проведення: ВЕДУЧА: І дорослі, і діти це знають: Наші предки в печерах жили. Скільки люди себе пам'ятають, І з вогнем вони дружбу вели. І з вогнем, що у люту негоду Біля вогнища всіх зігрівав, Що людському великому роду В холоднечу загинуть не дав. Тож його берегли, як уміли – Усесильний, гарячий вогонь. І хоч тисячі літ відшуміли, Люди й досі шанують його. Бо вогонь з давнини і донині. Помагає і служить людині. ХЛОПЧИК: Як смеркає, в кімнаті й надворі Електричні засвічуєм зорі. ДІВЧИНКА: Ми щоденно у піч і на плити Ставим їжу для себе варити. ХЛОПЧИК: А в печі велетенській – у домні Плавлять сталь сталевари невтомні. ДІВЧИНКА: Ще вогонь свіжий хліб випікає І від холоду нас захищає. ХЛОПЧИК: Його силу ні з чим не зрівняти: Зореліт може в космос підняти! ВЕДУЧА: Стала, діти, людина стосила Відтоді, як вогонь приручила! Але й іншим буває вогонь – Злим, як змій, і жорстоким, як ворог. Не зігріє він наших долонь, Може все спопелити на порох. Будьте ж, діти, з вогнем обережні, Вивчіть правила протипожежні! (Поруч з ведучою з'являється група дітей. В руках у них плакати, що відповідають словам, які дитина промовляє) ПЕРША ДИТИНА: Для розваг і для гри Сірників ти не бери, Бо з вогнем погані жарти –Жартувати з ним не варто! ДРУГА ДИТИНА: Не розпалюй сам багаття Ані в лісі, ані в хаті. Легко вогник запалить, Та не просто погасить! ТРЕТЯ ДИТИНА: З грубки жару не беріть - Жар в собі вогонь таїть: Хоч малесенька жарина – Для пожежі все ж причина. ЧЕТВЕРТА ДИТИНА: Телевізор, плитку, праску Умикати нам не слід. Пам'ятайте це, будь ласка, Бо від цього стільки бід! П'ЯТА ДИТИНА: Пам'ятайте кожен з вас: Де бензин, мастило, гас, Там вогонь не підпускай – Спалахне усе, і край! ВЕДУЧА: Бачу, всі ви молодці! Гляньте ж на картинки ці: Що змальовано на них? Ти нам, друже поясни! (Ведуча показує дітям кілька заздалегідь підготовлених малюнків або плакатів, де зображено порушення правил пожежної безпеки, і по черзі викликає малят, які відповідають на її запитання. Відзначивши правильні відповіді, звертається до всіх.) ВЕДУЧА: Все ж як трапилась біда, Що тоді робити? ПЕРШИЙ ХЛОПЧИК: Не ховатись у куток, А вогонь гасити! ВЕДУЧА: Так, але спочатку, Хлопчики й дівчатка, Скористайтесь телефоном, Якщо є поблизу він. Номер цей усім відомий: Нуль-один! Нуль-один! (Проводиться змагання між двома командами: хто швидше “викличе” (по двох іграшкових телефонах) пожежну команду. Діти повинні швидко набрати 01 і правильно називати своє прізвище, вулицю, номери будинку і квартири, де мешкають. Малят треба обов'язково застерігати від пустощів, особливо, щоб дарма не викликали пожежників: можливо, на тих саме в цей час чекають в іншому місці, де вони справді потрібні. Знову виходять діти з плакатами або спеціально виготовленими атрибутами) ДРУГИЙ ХЛОПЧИК: Як вогонь іще малий, Кружкою води залий. ТРЕТІЙ ХЛОПЧИК: Чи піском засип, накрий, Щоб не міг ожити. ЧЕТВЕРТИЙ ХЛОПЧИК: Гей, виходь з вогнем на бій, Подолать його зумій! ДІВЧИНКА: А якщо вогонь не згас І багато диму, Вибігай з кімнати враз Із дітьми малими. ХЛОПЧИК: Всіх, хто є у домі, Швидше клич на поміч! (Ведуча пропонує дітям відгадати кілька загадок.) ВЕДУЧА: Хвіст дерев'яний, Залізний рот, Скрізь вистачає Мені турбот. (Сокира, кирка) Грушка й – не грушка: Вушка ще й дужка. Порожнє бринчить, А повне мовчить. (Відро) Маю довгу шию, Маю два носи. Все з вогню дістану, Тільки попроси. (Багор) Я всюди рвуся напролом, То й називають просто - ... (лом) Я вмію все робити – Копати, прикидати... Невже ви не впізнали Звичайної... (лопати)? Спішить, сурмить: - Дорогу дай! Моргає синім оком. Примчиться вчасно – і біда Людей обійде боком. (Пожежна машина) Лишає він страшні сліди, Усе він пожирає. А як даси йому води, Відразу помирає. (Вогонь) Методичні рекомендації: Потім ведуча пропонує дітям запам'ятати і всім разом прокоментувати приказки:
Наприкінці заняття можна провести інсценівку “Кицин дім”. У другій половині дня варто організувати екскурсію до пожежної частини або запросити пожежників у дошкільний заклад, щоб вони розповіли дітям про свою роботу, про те, як діє пожежна машина, інша протипожежна техніка. Цього ж дня можна показати дітям діафільми протипожежної тематики, зокрема казку “Казка про неслухняне козеня”. Добре приурочити до цього дня й виставку дитячих малюнків та ілюстрацій до відомих віршів С.Маршака “Розповідь про невідомого героя” та “Пожежа”, з якими малят знайомили раніше. У проведенні дня знань дошкільниками правил поводження з вогнем можуть взяти участь школярі – члени ЮДПД, які допомагатимуть вихователям, та й самі можуть розповісти дітям багато цікавого. |
Бесіда Вогонь друг і ворог Мета: визначити роль вогню у забезпеченні виживання та розвитку людства. Вогонь як символ. Сучасні напрямки використання теплової... |
ВОГОНЬ: ДРУГ чи ВОРОГ? ДПТНЗ «Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного транспорту» |
“ДРУГ – ЦЕ ОЗНАЧАЄ ДРУГИЙ Я “ МЕТА. Розвивати в учнів загальнолюдські чесноти, допомогти усвідомити значимість слова “друг”, вчити дітей сприймати ситуації, аналізувати... |
Урок суд в 1-А класі на тему: «Віртуальний друг: за і проти» Відгадайте хто це? З ним нам цікаво проводити час. Коли він у біді, ми поспішаємо йому на допомогу.(Друг) |
Вогонь добрий і вогонь злий Порівняння можливостей вогню. Розвивати зв’язне та граматично правильне мовлення, пам'ять, логічне мислення, увагу |
книга Д. Карнегі, байки, плакат, прислів'я, епіграф. Мета: розвивати в учнівської молоді загальнолюдські чесноти: допомогти усвідомити значимість слова "друг": вчити дітей сприймати... |
Урок цивільної оборони в 3 класі Тема: Вогонь-добрий,вогонь-злий Мета: ознайомити учнів з небезпечними ситуаціями,які можуть виникнути;вчити їх основних правил поведінки в екстремальних ситуаціях;формувати... |
Тема. Вогонь навчання вогонь просвіти буде в житті нам завжди світити. Мета Мета. Розкрити значення навчання та просвіти в житті людини, донести важливість навчання протягом усього життя; розвивати пізнавальні... |
1 Известно, что клеточный цикл включает в себя несколько следующих... Известно, что клеточный цикл включает в себя несколько следующих друг за другом |
«Людина хазяїн чи друг природи? » за творами Є. Гуцало «Лось» та В. Бровченка «Два хлопчики» Тема: «Людина хазяїн чи друг природи?» за творами Є. Гуцало «Лось» та В. Бровченка «Два хлопчики» |