|
Скачати 102.73 Kb.
|
Тема: Розв»язування рівнянь, що зводяться до квадратних (підручник : Алгебра 8 клас О.С. Істер, Київ. Освіта 2008 § 25 ст. 156) Мета: 1. Оволодіти та удосконалити навики розв’язувати рівняння, які зводяться до квадратних; 2. Розвивати пам’ять, мислення, мову, пізнавальний інтерес, розумові операції; 3. Виховувати культуру математичних міркувань, та записів , сприяти розвитку інтересу до предмету. Обладнання: 1. Кросворд 2. Копіювальний папір 3. Індивідуальні картки 4. Портрет, ілюстрації 5. Комп’терна презентація за програмою Pоwer Point Тип уроку: Узагальнення знань, умінь, навичок . Форма уроку : Заняття-подорож «Великодні шедеври Фаберже» ХІД УРОКУ: І. Організаційний момент. (Показ слайда 1) Вступне слово вчителя: Сьогодні урок незвичайний буде. Ми дізнаємось про звичай дарувати на свято Великодня яйця, як символ зародження життя і відродження. Виник звичай дуже давно. Люди обмінювалися не тільки курячими яйцями, пофарбованими в різні кольори, розмальованими різноманітними символами і орнаментами, - писанками, а й спеціально виготовленими яйцями з дерева, пап’є - маше, порцеляни, срібла та золота. Але все таки своєю красою та досконалістю в усьому світі залишаються ювелірні великодні яйця… Завдання: Прізвище ювеліра ви дізнаєтеся коли розгадаєте кросворд.
Запитання:
(квадратним)
(дискримінанта)
(біквадратне)
( Франсуа Вієт)
( А.Жірар)
( молодець) Відповідь: ФАБЕРЖЕ ![]() (Показ слайда 3) Кожен витвір супроводжується презентацією за програмою Pоwer Point Слово вчителя: знаменитий ювелір Петер Карл Фаберже народився 30 травня 1846 року в Санкт- Петербурзі. Вершиною творчості великого ювеліра стали великодні яйця, які створювалися на замовлення імператорської сім»ї Романових, як подарунок царственим особам, але згодом вони відкрили всьому світові надзвичайну красу творів Фаберже. ![]() (Показ слайда 4) Всього було виготовлено … великодніх яєць. А скільки їх було ви дізнаєтесь, коли дасте відповідь на запитання . ІІ. Усний рахунок: Запитання: Які з рівнянь – біквадратні? (відповідь в порядку спадання) 1). х³+2х²-5 = 0, 2). 8х² - 3х+2 = 0, 3). х²+2х-1=0, 4). Х4-5х²-6 = 0, 5). Х4+3х² - 4 = 0, 6). 5- 9х³+4х=0. Відповідь: 54 55 яйце залишилося незакінченим. Почалася Жовтнева соціалістична революція. ІІІ. Розв»язування вправ: Кожен із цих великодніх подарунків, особливо захований усередині сюрприз, - шедевр витонченості, елегантності, винахідливості й майстерності оздоблення. Завдання: Розв»яжемо біквадратне рівняння. Воно як пасхальне яйце Фаберже має винахідливість у розв»язанні. № 868 (6) 9х4- 6х²+1=0, заміна х² = t 9t²-6t+1=0 Д=36-4·9·1=0 t =6/18=1/3 х2=1/3, х= +-√1/3 Відповідь: +- √1/3 Повторимо корені рівняння при: Д=0, Д >0, Д< 0 ІУ. Індивідуальна робота: Одночасно 7 учнів працюють на індивідуальних картках. Завдання: Розв»яжіть рівняння, розклавши його ліву частину на множники: а)х³-2х²-9х+18=0, б)3х³+3х²-4х-2=0 Слово вчителя: Перше імператорське великоднє яйце сім»ї Романових назване «Курячим» має по вертикалі 6,3см. В оболонці – шкаралупи із слонової кістки покритою непрозорою білою емаллю, міститься золота заводна курочка з рубіновими очима. (як традиційно складається матрьошка) із вмісту яйця крім, курочки, до наших днів нічого більше не збереглося : за одним із описів біля корони була золота каблучка, за іншим підвіска з перлів. (Показ слайда 5) 1885 рік ![]() Виріб виготовлявся місяцями. Розв’язавши 2-ге біквадратне рівняння, отримаємо інформацію про імператорське яйце «Апельсинове дерево», в середині якого пташка, що заводиться. Робота на закритих дошках. (працюють два учні на закритих дошках, інші в зошитах). № 868 (4) 2х4-х²-6=0, Заміна х² = t 2t²-t-6 = 0, D=1-4·2·(-6) =49 t1=2, t2= -1,5 х²=2, х²=-1,5 - розв»язку немає х=+-√2 Відповідь: +-√2 № 868 (5) Х4+5х²+4=0 Заміна х² = t t²+5t+4=0 Д=25- 4·4=9 t1 = -1, t2=-4 х²=-4, х²=-1, Відповідь: розв»язку немає (Показ слайда 6) 1911р ![]() В 1913 році було виготовлено яйце «300 річчя дому Романових». В середині глобус з відміченою територією Російської імперії. Зверху 18 мініатюр з портретами представників царствуючої династії. Це величавий витвір. (Показ слайда 7) 1913р ![]() Також величаве розв’яжемо і рівняння. №884 (1) 2х-3 х+1 5 ![]() ![]() ![]() х²+4х+2 х²+2х х 2х-3 х+1 5 ![]() ![]() (х+2)² х ![]() 2х²-3х-х²-3х-2-5х²-20х-20 ![]() х(х+2)² х1 = - 1, х2= - 5,5 Відповідь: -1; -5,5 «Коронаційне» – саме знамените із усіх яєць, копія імператорської карети при коронації Миколи ІІ. (Показ слайда 8) 1897р ![]() «Яйце з бутоном троянди». Сюрприз – троянда, якою гордилася імператриця, в середині квітки корона, всередині якої кулон. (Показ слайда 9) 1895р ![]() «Яйце годинник з синьою змією» виготовлено з фарфору. Нерухома змія слугувала стрілкою. (Показ слайда 10) 1887р ![]() «Транссибірська магістраль» (Показ слайда 11) 1900р ![]() Вчитель: А що було сюрпризом, ви дізнаєтесь, коли розв’яжете рівняння. Завдання: №889 (1) (х²+2)²-2(х²+2)-3=0 Заміна t =х²+2 t²-2t-3=0 t1· t2=-3 t1+t2=2 (за теоремою Вієта) (Повторення теореми Вієта) t1 =3, t2=-1, отже х²+2=3, х²+2= -1 - розв’язку немає Відповідь: -1; 1 Відповідь: Сюрпризом була модель потягу. Вчитель: Увесь світ полонив своїм мистецтвом Фаберже. Короновані особи Європи герцогині, графи, модниці великосвітських салонів воліли мати не тільки ювелірні вироби Фаберже (які він теж робив), а й його великодні яйця. Одним із клієнтів, який придбав великодні яйця був доктор Емануїл Нобель – багатий шведський бізнесмен що жив тоді в Росії, небіж Альфреда Нобеля, винахідника динаміту, фундатора Нобелівської премії. Він придбав «Крижане» яйце у Фаберже в 1913р. Завдання : З чого було виготовлене «Крижане» яйце і що було сюрпризом дізнаєтесь після виконання самостійної роботи під копіювальний папір. (2 учні виконують завдання на закритих дошках. Всі учні виконують завдання під копіювальний папір для миттєвої перевірки). У. Самостійна робота: (5хв) Розв’язати рівняння: І варіант ІІ варіант а) 2х4+х²-3=0 а) 3х4-2х²-40=0 Відповідь: -1;1 Відповідь: -2;2 б) 2х²-5х+3=0 б)2х²+5х+2=0 Відповідь: «Крижане» яйце було виконано із кришталя та діамантів. Сюрприз – корзина квітів з анемонами, саме дороге з яєць, що оплатили Романові (24 000 рублів) (Показ слайда 12) ![]() Вернісаж великодніх яєць Фаберже «Гатчинський палац» 1901р. (Показ слайда 13) ![]() «Корзина квітів» 1901р (Показ слайда 14) ![]() «Годинник «Букет лілії» 1899р. Яйце-годинник. Сюрприз рубіновий букет з трояндами (Показ слайда 15) ![]() «Півник» 1900р Годинник що співає, з вистрибуючим заводним пітушком (Показ слайда 16) ![]() «Кремль» Саме велике із яєць, зображено Успенський собор. Через вікна видно інтер’єр храму. Годинник, що заводиться (Показ слайда 17) 1906р. ![]() «Вдова» (Пелікан) - символ милосердя (Показ слайда 18) 1898р. ![]() «Соснова шишка» 1900 р. Сюрприз - слон з всадником, куплений за 2,8 млн. вдовою засновника Мак – Дональдса. ![]() Вчитель: Чи хочете ви дізнатися де зараз ці шедеври? УІ. Узагальнення матеріалу: . (Показ слайда 20)
(( а) розкласти на множники знаменники дробів б) домножити обидві частини рівняння на спільний знаменник дробів, перевірити чи знаменник не дорівнює 0 в) розв»язати квадратне рівняння) 2. Чи можна розв’язувати рівняння, розкладанням многочлена на множники? (наприклад: х³+2х²-15х=0; х(х²+2х-15)=0)
(біквадратне).
(нову заміну: х²=t) Вчитель: У різні роки у ювелірній фірмі працювало 500-700 людей. Філіали фірми Фаберже були в Москві, Одесі Києві, Лондоні Ювелірних виробів всього було виготовлено 150000. Виконувалися замовлення Російського Імператорського і королівських Дворів Великої Європи Фаберже і його майстри. Сьогодні витвори Фаберже знаходяться у Патріаршому палаці Московського Кремля у Санкт-Петербурзі в «Ермітажі», Іркутську, Тюмені, Єкатиренбурзі, в США в Данії. (Показ слайда 21) Із відомих 71 до нашого часу дійшло 62 . Імператорських яєць відомо 54, до нашого часу збереглося 45 штук зроблених за царським замовленням. У 2004 році російський бізнесмен придбав за 100000000 доларів, і тепер колекція повернулась на Батьківщину. Хочеться вірити, що після проведення Міністерством закордонних справ і Міністерством культури та туризму України переговорів і узгодження організаційних питань із Росією - виставку унікальних великодніх яєць Карла Фаберже, зможуть побачити Кияни та жителі інших міст України. УІІ. Підсумок уроку. Оцінки та їх мотивація. (Показ слайда 22) УІІІ. Домашнє завдання: §25 №869 (2,4,6), №885(1,3) (Показ слайда 23) |
Урок №63 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратний тричлен. Розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних рівнянь та їх використання для... |
Тема. РОЗВ'ЯЗУВАННЯ РІВНЯНЬ ВИЩИХ СТЕПЕНІВ Заняття 1 Розв'язування рівнянь виду (х+а)(х+b)(х+с)(х+d) = А за умови, що а + b = с + d, або а + с = b + d, або а + d = b + с, де А Розв'язування... |
Цікаві способи усного розв’язування деяких видів квадратних рівнянь та рівнянь з параметрами Виконала: Холява Віра Павлівна вчитель математики Уманської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів №14 |
Розв'язування логарифмічних рівнянь Сприяти розвитку вміння розв'язувати найпростіші логарифмічні рівняння та ті, що зводяться до них безпосереднім застосуванням властивостей... |
Тема уроку: Розв’язування тригонометричних рівнянь Навчальна: ознайомити учнів з іншими способами розв'язування тригонометричних рівнянь; навчити раціонально вибирати метод їх розв'язування;... |
Уроку Мета. 1 Узагальнити та систематизувати знання учнів по темі; показати на прикладах різноманітність задач, що зводяться до розв’язування... |
Розв’язування квадратних рівнянь ... |
Урок №73 Тема. Системи двох лінійних рівнянь із двома змінними та... Ня щодо залежності кількості розв'язків системи лінійних рівнянь від співвідношення коефіцієнтів a, b, c цих рівнянь; вироблення... |
Урок №80 Тема. Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь Мета: відпрацювати навички застосування схеми розв'язання текстових задач на складання системи лінійних рівнянь із двома змінними... |
Урок №105 Тема. Розв'язування задач за допомогою рівнянь Раціональні числа і дії над ними Тема Рівняння. Розв’язування рівнянь з однією змінною |