|
Скачати 239.15 Kb.
|
LXVII Київська міська олімпіада юних математиків Умови та розв’язки по усіх класах 2 тур 7 клас 1. Чи існують попарно різні натуральні числа a, b, c, d, що утворюють два нескоротні дроби ![]() ![]() ![]() Відповідь: не існує. Розв’язання. Припустимо, що така рівність виконується, тобто ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Остання рівність можлива лише за виконання хоча б однієї з двох умов: або ![]() ![]() ![]() ![]() 2. Відомо, що числа ![]() ![]() ![]() Відповідь: 9. Розв’язання. Зробимо такі перетворення: ![]() ![]() Л ![]() ![]() ![]() 3. У трикутнику ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: ![]() Розв’язання. З умови випливає, що ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 4. (Мисак Данило) Яку найбільшу кількість різних натуральних чисел можна виписати на дошці, так щоби різниця будь-яких двох із них (від більшого віднімають менше) була простим числом? Відповідь: 4 числа. Розв’язання. Наведемо приклад чотирьох чисел, які задовольняють умову: 1, 3, 6, 8. Їхні попарні різниці дорівнюють 2, 3, 5, 7 і є простими числами. Покажемо тепер, що набір із п’яти або більшої кількості чисел умову задовольняти не може. Нехай умову задовольняють ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 5 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: існує. Розв’язання. Розгляньмо зображену на рис. 3-1 початкову позицію чотирьох кубиків. Розташування кубиків після кожного з чотирьох притягувань до відповідних сторін дошки показані відповідно на рис. 3-2, 3-3, 3-4 і 3-5. У підсумку кубики 2 та 3 помінялися місцями. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() 8 клас 1. Доведіть, що для цілих чисел a, b, c, d, які задовольняють умову ![]() ![]() дорівнює подвоєному квадрату цілого числа. Розв’язання. Підставимо в задану рівність замість d вираз ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() що й треба було довести. 2. Розв’яжіть нерівність: ![]() ![]() Відповідь: ![]() Розв’язання. Спочатку з’ясуємо, коли ![]() ![]() ![]() ![]() При ![]() ![]() ![]() При ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Таким чином, розв’язками заданої нерівності є ![]() 3. (Жидков Сергій) На дошці записані три числа a, b, c. За один крок ми витираємо усі три числа і замість них записуємо числа ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Відповідь: не можна. Розв’язання. Після одного кроку перетворень з трійки чисел a, b, c ми одержимо, наприклад, трійку ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Таким чином, якщо трійку 2012, 9009, 11 100 можна одержати за певну кількість кроків, то для трьох чисел a, b, c, що мають утворитися на передостанньому кроці, повинна виконуватися рівність: ![]() ![]() 11 і 2011 — прості числа, тому хоча б одне з чисел a, ![]() ![]() 4. (Рубльов Богдан) У Лесі та Андрія є 10 карток із цифрами 0, 1, 2, …, 9, причому кожна цифра записана рівно на одній із карток. Леся та Андрій грають у таку гру. Спочатку Леся вибирає будь-яку картку та кладе її на стіл. Після цього Андрій вибирає будь-яку з карток, що лишилися, та прикладає її до Лесиної картки з правого боку. Далі Леся вибирає одну з карток, що залишились, і прикладає її ліворуч до перших двох, далі Андрій вибирає і кладе картку праворуч і т. д. Після того, як усі картки викладено, утворюється десятицифрове число (або дев’ятицифрове, якщо останнім своїм ходом Леся виклала картку з цифрою 0). Андрій прагне, щоб утворене число ділилося на якомога більшу кількість чисел із множини ![]() Відповідь: на 3 числа. Розв’язання. Незалежно від ходів Лесі та Андрія утворене число N завжди ділитиметься на 3 і на 9, бо сума всіх цифр числа буде дорівнювати ![]() Тепер покажемо, як має грати Леся, щоб утворене число ділилося щонайбільше на три числа від 2 до 9. На кожному з перших трьох своїх ходів вона повинна класти на стіл картку із найменшим парним числом, яке ще залишилось невикористаним. Перед четвертим Лесиним ходом можливі дві ситуації, які ми розглядаємо нижче. 1) Якщо перед четвертим ходом Лесі Андрій поклав на стіл хоча б одну з карток 0, 2, 4, 6, 8 і 5, вона на четвертому й п’ятому ходах кладе дві з цих шести карток, які лишилися (після відповідного ходу Андрія та її перших трьох ходів), або — якщо відповідні картки Андрій поклав на стіл сам — вона кладе на стіл довільні інші картки. У такий спосіб Леся досягне того, що жодна з цих цифр не зможе стати останньою цифрою числа N, відтак утворене число N не зможе поділитися на парні числа і на число 5 із множини M, а отже ділитиметься щонайбільше на три числа (3, 7 і 9) із цієї множини. 2) Якщо перед четвертим ходом Лесі Андрій не використав жодної із карток 0, 2, 4, 6, 8 і 5, то на даний момент число на столі має вигляд ![]() ![]() ![]() ![]() Нехай, без втрати загальності, на 7 не ділиться число ![]() ![]() ![]() Таким чином, Андрій завжди може забезпечити подільність числа N щонайменше на 3 числа, а Леся — подільність N щонайбільше на 3 числа із множини M. Це означає, що за правильної гри обох гравців утворене число поділиться рівно на три числа у межах від 2 до 9. |
*Конкурс юних математиків (збірна команда з представників усіх класів з різних країн) Прибуття в Туреччину/Анталію. Трансфер з аеропорту. Заїзд і розміщення в готелі. Реєстрація учасників. Відпочинок. 19. 00-21. 00... |
ЦІКАВІ ФАКТИ ПРО ВИДАТНИХ МАТЕМАТИКІВ Сьогодні ми з вами згадаємо прізвища відомих математиків, цікаві історич-ні факти про деяких з них. Життя і діяльність математиків... |
Урок №7 Тема. Розв'язування задач Мета: доповнити знання учнів поняттями: «достатня та необхідна умови», «критерій»; відпрацювати вміння відрізняти необхідні та достатні... |
КВК між командами 10 класу Ми дуже раді привітати вас на нашому конкурсі веселих і кмітливих. Сьогодні ви будете свідками найцікавішої боротьби юних веселих... |
«Розв’язування текстових задач в 5-6 класах» Урок математики для 5 – 6 класів на тему «Розв’язування текстових задач в 5-6 класах» |
Обласна олімпіада юних хіміків 2009р Обчисліть, скільки атомів Цинку міститься у сплаві цинку з міддю масою 300 г, якщо масова частка міді у сплаві становить 40% |
Умови проведення І обласного турніру юних хіміків та особливості підготовки Турнір юних хіміків проводиться відповідно до «Положення про Всеукраїнські учнівські олімпіади з базових і спеціальних дисциплін,... |
Розв’язування квадратних рівнянь ... |
Всеукраїнська учнівська олімпіада з української мови та літератури Укажіть рядок, у якому правильно вжито форми усіх складених кількісних числівників? |
УКРАЇНА БОГОРОДЧАНСЬКА РАЙОННА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ... «Про проведення І, ІІ етапів Всеукраїнських учнівських олімпіад у 2012-2013 н р.», у зв’язку з проведенням у період з 29 жовтня по... |