|
Скачати 59.39 Kb.
|
Тема І. Чотирикутники Урок № 7 Тема. Розв'язування задач Мета: доповнити знання учнів поняттями: «достатня та необхідна умови», «критерій»; відпрацювати вміння відрізняти необхідні та достатні умови, а також використовувати вивчені необхідні й достатні умови паралелограма до розв'язування задач. Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок. Наочність та обладнання: конспект «Паралелограм». Хід уроку I. Організаційний етап II. Перевірка домашнього завдання Якість засвоєння теоретичного матеріалу попереднього уроку можна перевірити під час фронтальної бесіди (яку можна провести у формі інтерактивної вправи «Мікрофон»). Запитання для бесіди
Перевірка виконання письмових вправ проводиться вчителем фронтально за зразками (у разі необхідності) або тільки в тих учнів, які потребують додаткової педагогічної уваги. III. Формулювання мети і завдань уроку Звернувшись до таблиці 1 (див. Геометрія в таблицях Є. П. Неліна), учні усвідомлюють, що всі твердження, які стосуються загального поняття паралелограма, вони вивчили. Після цього доречно буде ще раз звернутись до конспекту «Паралелограм» та порівняти твердження, що виражають властивості та ознаки паралелограма (див. таблицю). У цьому разі велика ймовірність того, що учні помітять (якщо цього не відбулося раніше), що властивості та ознаки паралелограма є оберненими твердженнями. Тому загальну мету уроку можна сформулювати як необхідність з'ясування логічного зв'язку між вивченими властивостями та ознаками паралелограма, а також подальше формування вмінь застосовувати вивчені твердження про паралелограм під час розв'язування задач. IV. Актуалізація опорних знань Виконання усних вправ
ВК = DE. V. Засвоєння нових знань План вивчення нового матеріалу
Хоча теоретичний матеріал не є обов'язковим, вивчення питання про необхідну і достатню умову бажано провести на цьому уроці, оскільки правильне уявлення учнів про види математичних тверджень є однією з умов високого рівня їхньої математичної культури, а також запорукою глибокого розуміння загальних математичних закономірностей. Вивчення нового матеріалу, яке можна провести за підручником, бажано закінчити виконанням низки вправ на перевірку розуміння розглянутих понять, використавши при цьому не тільки матеріал, вивчений на уроках геометрії у 8 класі, але й геометричний матеріал 7 класу, а також відомості з інших галузей знань (фізики, біології тощо). VI. Формування первинних умінь Свідомому розумінню змісту поняття «необхідна та достатня умови» сприятиме розв'язування усних вправ. Виконання усних вправ
а) Для того щоб чотирикутник був паралелограмом, ..., щоб його діагоналі точкою перетину ділилися навпіл. б) Для того щоб два кути були суміжними, ..., щоб їхня сума дорівнювала 180°. в) Для того щоб прямі АВ і CD були паралельними, ..., щоб чотирикутник ABCD був паралелограмом. З метою подальшого закріплення знань та відпрацювання вмінь застосування ознак та властивостей паралелограма доцільно письмово розв'язати такі задачі. Виконання письмових вправ
4* (опорна). Якщо в чотирикутнику протилежні кути попарно рівні, то цей чотирикутник — паралелограм. Доведіть. VІI. Підсумки уроку Самостійна робота (теоретична) Варіант 1
Варіант 2
Варіант 3
Варіант 4
VIII. Домашнє завдання Повторити теоретичні відомості про паралелограм. Виконати домашню самостійну роботу. Домашня самостійна робота
С.П.Бабенко Усі уроки геометрії 8 клас Урок № 7 |
Урок №45 Тема. Пряма пропорційна залежність. Розв'язування задач на пропорційний поділ Мета: продовжити роботу з формування вмінь складати пропорції для розв'язування задач на пряму пропорційну залежність величин; вдосконалювати... |
Урок №60 Тема. Розв'язування задач Мета: сформувати уявлення в учнів про схему розв'язання текстових задач складанням квадратного рівняння; сформувати вміння застосовувати... |
Урок гра з геометрії в 8 класі. Тема уроку «Подібність трикутників» в процесі розв’язування задач; розглянути застосування подібності трикутників для розв’язування практичних... |
Урок №63 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратний тричлен. Розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних рівнянь та їх використання для... |
Урок №80 Тема. Розв'язування задач за допомогою систем лінійних рівнянь Мета: відпрацювати навички застосування схеми розв'язання текстових задач на складання системи лінійних рівнянь із двома змінними... |
Урок №50 Тема. Розв'язування текстових задач на відсотки (суміші, сплави, відсотковий вміст) Мета: вдосконалити вміння учнів розв'язувати текстові задачі на відсотки та застосовувати їх для розв'язування задач більш високого... |
Урок №10 Тема. Розв'язування задач Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів щодо означень, властивостей та ознак різновидів паралелограма; вдосконалити вміння... |
Урок №46 Тема. Розв'язування задач Як і на попередньому уроці, для економії часу учні коментують розв'язання домашніх задач за готовими рисунками, виконаними на дошці... |
Урок №61 Тема. Розв'язування задач Мета: закріпити та систематизувати знання учнів про вивчені співвідношення між сторонами і кутами в прямокутному трикутнику та їх... |
Урок №105 Тема. Розв'язування задач за допомогою рівнянь Раціональні числа і дії над ними Тема Рівняння. Розв’язування рівнянь з однією змінною |