Урок в 5 класі Мета уроку


Скачати 44.79 Kb.
Назва Урок в 5 класі Мета уроку
Дата 08.02.2014
Розмір 44.79 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Математика > Урок


Тема. Розв’язування рівнянь

Урок в 5 класі
Мета уроку: 1) формувати вміння і навички учнів у розв’язуванні рівнянь;

2) розвивати мислення, мовлення, пам'ять, увагу,

інтерес до вивчення математики;

3) виховувати працелюбність, акуратність, самостійність,

відповідальність, почуття співпраці, любов до математики.
Тип уроку: урок формування вмінь і навичок
Обладнання: дидактичний матеріал, картки з завданнями самостійної роботи, таблиця для усного завдання.
Структура уроку

  1. Організаційний момент. Оголошення теми, мети , девізу уроку.

  2. (слайд 1,2)

  3. Усний рахунок

III. Розв’язування вправ (слайд 3)

1. Усно:

С

У

Г

А

С

88

800

34

380

803

1) х + 18 = 52 34 34

2) х – 255 = 125 380

3) 1024 – х = 224 800

4) 124+у =212 88

5) а-458 = 34 803
За отриманими відповідями учні повинні розшифрувати ім'я відомого німецького математика К. Гаусса.

Розв’язуючи рівняння, учні розповідають правила:

  • як знайти невідомий доданок;

  • як знайти невідоме зменшуване;

  • як знайти невідомий від’ємник;

Один з учнів робить повідомлення про життя і працю К. Гаусса.


Карл Гаусс – німецький математик, що жив в кінці 18 – початку 19 століть. Він зробив величезний внесок в розвиток математики, фізики, астрономії. Розвинув теорію рівнянь. К. Гаусс сконструював правильний сімнадцятикутник.

Коли Карлу виповнилося 7 років, його віддали в школу. Вчителем математики був літній чоловік, відомий своєю суворістю. Іноді, бажаючи перевірити зошити учнів старших класів, він задавав молодшим школярам важку письмову роботу, щоб у класі панувало повне мовчання. Учень, який закінчив роботу, повинен був віднести її вчителю і покласти на кафедру.

Одного разу вчитель дав учням таку завдання: «Знайти суму всіх чисел від 1 до 40». Він був упевнений, що учні більшу частину уроку будуть зайняті розрахунками. Яке ж було здивування старого педагога, коли відразу ж після написання завдання на дошці, він почув веселий крик: «У мене готово!»

Розгніваний вчитель, вважаючи, що Гаусс надумав пожартувати над ним, промовив: «Ну, зачекай, шалунішка, я тебе скоро відучу від подібних жартів!»

Але, подивившись розв’язання Карла, вчитель побачив, що розв’язання вірне і похвалив учня.

Розв’язання Карла Гауса:

1 + 2 + 3 + … +38+39 +40

40 +39 +38 + … + 3 + 2 + 1

________________________

41 +41 +41 + ... +41 +41 +41
Тобто



2. Наступні рівняння розв’язуються на дошці та в зошитах учнів з детальним коментарієм.
№286(2,4,6,8)


2) 2)





344)








5) 6) (801- в) – 224 = 368;

801 –в = 368 +224;

801-в=592;

в=801-592;

в=209
Додаткове завдання

  • Знайти різницю коренів рівнянь:

  • 1) (х+320)-243=454

  • і 912-(р+39)=625;

  • 377 – 248 = 129

Знайти суму коренів рівнянь:

  • 2) (х-120) – 763=610

  • і (1900-к) –279= 1268

1493+353=1846


348) 972 – (у-504) = 284;

у-504 = 972-284;

у-504 = 688;

у = 688+504;

у = 1192.




3. Фізкультхвилинка (слайд7)
Хомка-Хомка хом'ячок

(надуваємо щоки як хом'як)

смугнастенький бочок.

(гладимо себе по боках)

Хомка рано встає

(потягується)

Щічки миє, оченята тре.

(робимо відповідні дії)

Підмітає Хомка хатку

(нахиляємося і робимо вигляд, що підмітаємо)

І виходить на зарядку.

Раз, два, три, чотири, п'ять,

Хомка сильним хоче стати

(показуємо, який сильний).

4. Мозково-штурмова хвилинка (слайд 8)

Яке число треба поставити замість зірочки, щоб коренем рівняння

70 – х = * + 12

було число 28?

5. Робота в парах (слайд 9)

6. Логічна вправа (слайд11)
(х + 17) – 3 = 18 Г

АБВГД

(8 – х) + 19 = 22?
7. Творча праця «Дивись, не помились»(слайд 12)


8. Задача на складання рівняння(слайд 14)

№ 288(2)

У Буратіно було 74 сольдо. Після того як він купив собі підручники для школи, тато Карло дав йому 25 сольдо. Тоді у Буратіно стало 68 сольдо. Скільки сольдо витратив Буратіно на підручники?

Відповідь: 31 сольдо.
IV. Самостійна робота

Учні отримують завдання на картках:
I варіант II варіант
1) х + 45 = 203 1) 81 + х = 306

2) у - 504 = 688 2) 634 - = 37

3) 484 + (х - 48) = 583 3) 425 - (х - 76) = 213

4) 720 - (х + 9) = 630 4) 818 - (х + 14) = 387
Взаємоперевірка.

Після виконання роботи, учні обмінюються зошитами (з сусідом по парті) та перевіряють правильність відповідей, оцінюючи роботу сусіда.

В кінці уроку вчитель збирає зошити на перевірку.
IV. Підведення підсумків уроку

Учитель аналізує успіхи учнів на уроці. Звертає увагу на розв’язуванні рівнянь за допомогою правил знаходження невідомих компонентів рівнянь.
V. Домашнє завдання

№287(2, 3), №288(1) за підручником: Мерзляк А.Г., Полонський В.Б. Математика 5 кл.

Схожі:

Аналіз уроку I.  Загальні відомості про урок
Вчителем була Заводнюк Віта Леонідівна. За списком усі учні були присутніми. Обстановка в класі відповідала санітарно-гігієнічним...
Підсумковий урок-КВК Мета уроку
Обладнання: виставка книг творів, вивчених у 5 класі; портретна галерея письменників; малюнки учнів до вивчених творів; елементи...
Конспект відкритого уроку з англійської мови в 6 класі з теми «Погода. Одяг.»
Тип уроку: комбінований (урок засвоєння нових знань та формування вмінь та навичок)
УРОК У 5-МУ КЛАСІ Тема. Стилізація і декоративна переробка рослин­них форм
Тип уроку. Комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці
УРОК АНГЛІЙСЬКОЇ МОВИ ТА ПРАЦІ У 3 КЛАСІ Тема уроку: Прийшла зима....
Мета уроку: повторити й активізувати ЛО теми «Пори року» в усному мовленні учнів; удосконалювати навички аудіювання з теми «Зима....
УРОК-ПРОЕКТ З ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ В 11 КЛАСІ «ОЛІМПІЙСЬКИЙ УРОК»
Мета і завдання проекту: Розширити й узагальнити знання учнів що до вивчення історії розвитку олімпійського руху, його ідеалів та...
Уроку: урок-екскурсія. Мета уроку
Мета уроку: ознайомити учнів з особливостями природи Африки, показати відмінності характерних рис природи Африки від природи інших...
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку
Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом
Південна Америка. Загальні відомості. Особливості географічного положення....
Обладнання: фізична карта світу, атласи, контурні карти, портрети дослідників материка, підручники, презентація до уроку
Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас
Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка