|
Скачати 125.63 Kb.
|
Світова література. 5 клас Ведькал Тетяна Дмитрівна, учитель світової літератури Олексіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Великоновосілківського району Донецької області «ЧАРІВНИЙ СВІТ ЛІТЕРАТУРИ» (підсумковий урок-КВК) Мета уроку:
Обладнання: виставка книг творів, вивчених у 5 класі; портретна галерея письменників; малюнки учнів до вивчених творів; елементи костюмів героїв та декорації до інсценівок; призи; карта світу; глобус. Епіграф до уроку: «Я без книг – не я» (Криста Вольф). Х І Д З А Х О Д У І. Оголошення теми, мети та завдань Вступне слово вчителя. Дорогі друзі! Ми раді вітати вас у нашому Клубі веселих і кмітливих. На сцену запрошуються команди, які бажають перевірити свої знання з літератури, ерудицію і винахідливість. Чарівна країна, створена народом, письменниками і поетами, чекає на вас. ІІ. Застосування учнями знань, умінь та навичок
Вчитель. Прислів’я та приказки – це своєрідний моральний кодекс. Іван Франко вважав їх «багатим і важним скарбом…у скарбниці нашої мови… її коштовними перлами». У прислів’ях та приказках пропущені слова. Відновіть їх.
3. Конкурс «У гостях у казки» (відгадай казку)
Підсумок:_________________________________________________________ 4. Бліц-турнір (за правильну відповідь команда отримує 1 бал)
5. Літературна гра «Вгадай письменника» (За правильну відповідь команда отримує 1 бал)
Підсумок: _________________________________________________________ 6. За портретом визначити ім’я літературного героя чи героїні 1. «Я дуже нещасна дівчина. У мене є мачуха й зведена сестра. Але вони не люблять мене. Одного разу, коли я пряла, так порізала ниткою пальці, що залила увесь починок. Я схилилася над криницею, що вимити його. Та раптом він вислизнув з рук і впав у криницю. А мачуха звеліла мені дістати починок. Що мені робити?» (Пасербиця). 2. «Ой, як було гарно й весело на королівському балу! Принц був таким галантним, гості – милі. Уявляєте, принц танцював тільки зі мною! Час пролетів так швидко, що я навіть забула наказ своєї тітки-чарівниці: повернутися до того, як годинник проб’є північ. І що ж ви думаєте? Рівно о дванадцятій моя чудова сукня перетворилася на лахміття. Я ледве втекла… Єдиною згадкою про той дивовижний бал залишився цей черевичок. А другий я загубила, не знаю й де. Ніколи я вже не потраплю до палацу, ніколи вже не побачу принца…» (Попелюшка). 3. «Чуєш, Снігова королево! Я тебе не боюся! Все одно я доберуся до твого крижаного палацу і знайду Кая. Ніякі вітри, ніякі сніги, ніякі сніговії мене не зупинять!» (Герда). 4. «Гей, ви, слухайте! Сьогодні ви так часто називали мене Людиною (хоч з вами я залишився б вовком до кінця днів своїх), що я відчуваю справедливість ваших слів. Тому, я вже не називаю вас своїми братами, а саг – собаками, як личить Людині! Про те, що ви зробите і чого не зробите, не вам говорити! Це вже вирішуватиму я. а щоб ви краще зрозуміли, в чім справа, я, Людина, приніс сюди трохи Червоної Квітки, якої ви, собаки, боїтесь!» (Мауглі). 5. «Я – звичайний хлопець, але тітка Поллі дуже часто називає мене шибеником, говорить, що в мене наче біс сидить. А я ж нічогісінько не роблю поганого! Ну подумаєш, змусив хлопців паркан пофарбувати. Так що ж мені самому це робити? Ну прив’язав жука-рогача до хвоста собаки у церкві. Зате усім було весело. Поясніть, що я поганого зробив? Не розумію! А ви?» (Том Сойєр). 6. «Мого батька взяла хвиля, і тепер я живу одна. Я люблю фантазувати, тому мої друзі Аніка і Томмі не завжди мені вірять. Але я вмію готувати смачні тістечка, шити сукню і, навіть, можу підняти коня. А одного разу прогнала зі свого дому справжнісіньких грабіжників, які забажали мій скарб» (Пеппі Довгапанчоха). 7. Тестові запитання (питання з теорії літератури) 1-й команді:
а) художнє порівняння;
в) художнє протиставлення. 2. Метафора – це:
б) вживання слова в протилежному значенні; в) вживання слова, близького за значенням. 3. Народна казка – це:
б) твір, у центрі якого проблеми того чи іншого народу; в) твір, головним героєм якого є представник народу. 4. Прислів’я – це: а) фразеологічний зворот; б) вислів якогось письменника;
2-й команді:
а) перебільшення;
в) зменшення. 2. Уособлення – це: а) протиставлення за значенням; б) уподібнення за лексичним значенням;
3. Хоку – це:
б) шестирядковий неримований вірш; в) вільний вірш. 4. Літературна казка – це: а) характеристика героїв;
в) казка, створена колективною фантазією того чи іншого народу.
9. Гра «Продовжить рядки» на швидкість На всохлу гілку Сів ночувати крук. ________________. (Глибока осінь) Старий ставок! Жабка стрибне – ________________. (Сплеск пролунає) Метелик літає. Одна-однісінька тінь _________________. (На всьому полі) Спить плакуча верба. Соловей на гілці – ________________. (Мабуть, її душа) 10. Гра «Назвіть твір, з якого взяті уривки» 1. «Брама відчинилася, і тільки-но дівчина ступила на поріг, линув золотий дощ, і все золото пристало до неї, аж нарешті вся вона вкрилася золотом». (Брати Грімм. «Пані Метелиця»). 2. «Якби ти була на цьому чарівному балі, - відповіли сестри, - ти б там не занудилася! Туди приїздила незнайома принцеса, найвродливіша у світі! Вона була дуже люб’язна і навіть почастувала нас апельсинами та лимонами». (Ш. Перро. «Попелюшка»). 3. Я видам новий закон природи! Гей, хто там? Пошліть до мене канцлера! А ви сідайте за мою парту і пишіть!.. Наймилостивіше наказуємо приставити до Нового року в палац повний кошик пролісків». (С. Маршак. «Дванадцять місяців»). 4. «Що говорить Закон Джунглів? Спочатку бий, а потім подавай голос. Вже з самої твоєї безтурботності вони знають, що ти – Людина. Тож будь розсудливішим». (Дж. Р. Кіплінг. «Мауглі»). 5. «Біля воріт стояла принцеса. Боже мій, на кого вона була схожа! Вода збігала по її волоссям і сукні прямісінько на черевики і витікала з них. А дівчина все говорила, що вона – справжня принцеса». Що допомогло старій королеві перевірити правдивість слів незнайомки? (Г.Х. Андерсен. «Принцеса на горошині»). 6. «Ніч Еліза провела за роботою; вона думала тільки проте, як швидше визволити своїх милих братів. Весь наступний день, поки лебеді літали, вона залишалася одна-однісінька, але ніколи ще час не біг для неї с такою швидкістю. Одна сорочка-панцир була готова, і Еліза взялася за наступну». (Г.Х. Андресен. «Дикі лебеді»). 11. Журі підводить підсумки. 12. Заключне слово вчителя. Дорогі друзі! Ми вітаємо наших переможців! Але до солодкого столу запрошуються всі учасники нашої конкурсної програми. Наступне чергове засідання клубу веселих і кмітливих у новому навчальному році! |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |
Тема уроку: «УРОК ЗИМОВИЙ, ПІДСУМКОВИЙ» Молодці! І чудова музика П.І. Чайковського і наша святкова поспівка це ли-ше початок нашого цікавого уроку |
План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна» План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна» в 2 класі вчителя початкових класів Загальцівського НВО «Загальноосвітня школа І-ІІІ... |
Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі |
Тема. Підсумковий урок Мета Обладнання й матеріали: Комп’ютерний клас обладнаний в мережу, програмне забезпечення, роздатковий матеріал |
Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля... Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера. «Подорож до Ліліпутії» |
Урок №62 Тема. Підсумковий урок Мета: повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів щодо змісту означень тригонометричних функцій гострих кутів, тригонометричних... |
Уроку: урок-екскурсія. Мета уроку Мета уроку: ознайомити учнів з особливостями природи Африки, показати відмінності характерних рис природи Африки від природи інших... |
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом |
Урок №54 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта» |