Підсумковий урок-КВК Мета уроку


Скачати 125.63 Kb.
Назва Підсумковий урок-КВК Мета уроку
Дата 09.02.2014
Розмір 125.63 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Література > Урок
Світова література. 5 клас

Ведькал Тетяна Дмитрівна, учитель світової літератури

Олексіївської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів

Великоновосілківського району

Донецької області
«ЧАРІВНИЙ СВІТ ЛІТЕРАТУРИ»

(підсумковий урок-КВК)
Мета уроку:

  • систематизувати вивчений протягом року матеріал; навчати учнів практично застосовувати набуті знання; сприяти активізації логічного та образного мислення;

  • розвивати навички колективної творчої роботи; уміння висловлювати власні думки з приводу прочитаного;

  • виховувати найкращі людські якості; уміння працювати в колективі; реалізовувати свій творчий потенціал; виховувати вміння поводитися у ситуації вибору.


Обладнання: виставка книг творів, вивчених у 5 класі; портретна галерея письменників; малюнки учнів до вивчених творів; елементи костюмів героїв та декорації до інсценівок; призи; карта світу; глобус. Епіграф до уроку: «Я без книг – не я» (Криста Вольф).
Х І Д З А Х О Д У

І. Оголошення теми, мети та завдань
Вступне слово вчителя. Дорогі друзі! Ми раді вітати вас у нашому Клубі веселих і кмітливих. На сцену запрошуються команди, які бажають перевірити свої знання з літератури, ерудицію і винахідливість. Чарівна країна, створена народом, письменниками і поетами, чекає на вас.
ІІ. Застосування учнями знань, умінь та навичок

  1. Представлення команд: назва, девіз, емблема (оцінюється за 5-ти бальною системою)

  2. Розминка «З криниці народної мудрості»

Вчитель. Прислів’я та приказки – це своєрідний моральний кодекс. Іван Франко вважав їх «багатим і важним скарбом…у скарбниці нашої мови… її коштовними перлами». У прислів’ях та приказках пропущені слова. Відновіть їх.

  1. Не нашого поля… (ягідка).




1. Після дощику в … (четвер).




  1. Світ не без добрих … (людей).




2. Що посієш, те й … (пожнеш).




  1. Моя хата з краю, … (нічого не знаю).




3. На сонці тепло, а біля матері … (добре).




4. Землю красить сонце, а людину - … (праця).




4. Рідна сторона – мати, чужа - … (мачуха).




5. Що плаче, а слів не має? (Серце)




5. Що росте без коріння? (Камінь)





3. Конкурс «У гостях у казки» (відгадай казку)

  1. Хто з героїв російської народної казки був хлібним виробом? («Колобок»)




  1. Назвіть героїню російської народної казки, яка була сільськогосподарським продуктом? (Ріпа)




  1. В яких казках вирішуються проблеми проживання? («Рукавичка», «Заячия хатинка», «Теремок», «Кішкін дім»)




2. Хто з казкових героїв жив за принципом: «Одна голова добре, а три – краще»? (Змій Горинич)




  1. Назвіть героїню французької казки, яка отримала своє ім’я завдяки капелюшку? (Червона шапочка)




3. Хто з казкових героїв мріяв виростити грошове дерево і знімати з нього врожай? (Буратіно)




  1. Який герой російської народної казки ловив рибу дуже оригінальним способом? (Вовк)




4. Хто лікувався варенням? (Карлсон)




  1. Який герой дуже полюбляв взуття і як його за це прозвали? (Кіт у чоботах)




5. В якій народній казці братик не послухався сестру, порушив санітарно-гігієнічні правила і жорстоко за те поплатився? («Сестриця Альонушка і братик Іванушка»)




  1. До яких птахів належала героїня російської народної казки, яка носила хазяїнам вироби з дорогоцінних металів? (до курей)




6. Ім’я самої крихітної героїні (Дюймовочка)




  1. У якої героїні оригінальний транспортний засіб? (У Баби Яги)




7. Ім’я ведмедика-ворчуна (Вінні-пух)





Підсумок:_________________________________________________________
4. Бліц-турнір (за правильну відповідь команда отримує 1 бал)



Питання до 1 команди

бал

Питання до 2 команди

бал

  1. Хто з домашніх

тварин привітав Пасербицю, яка повернулася з колодязя?

Півень




  1. Що робила Пасербиця у пані Метелиці?

Вибивала перину




  1. За допомогою чого принц відшукав незнайому красуню з балу?

За допомогою кришталевого черевичка




2.Для чого прийшла Пасербиця до пані Метелиці?

За починком, який впав

у колодязь




  1. Де знаходився дуб зелений, про який згадує О.С. Пушкін у поемі «Руслан і Людмила»?

Біля лукомор’я




3. З чого хрещена мати Попелюшки Чарівниця зробила карету?

З гарбуза




  1. У кого вперше зупинився олень

з Гердою?

У лапландки




4.Скільки богатирів з’являється на березі моря?

Тридцять




  1. Яким чином серце Кая зробилося крижаним?

В нього потрапила скалка дзеркала троля




5. Що вміло робити чарівне дзеркало злого троля?

Збільшувати все погане




  1. Хто проводжав Пасербицю від вогника дванадцятьох місяців додому?

Місяць небесний




6.Коли Кай вперше побачив Снігову королеву?

Ввечері

у вікні




  1. Чому Шер-Хан хотів забрати Мауглі?

Він хотів його з’їсти




7.Що подарував місяць Квітень Пасербиці на пам'ять?

Весільну каблучку




  1. Чого боявся

тигр понад усе?

Тигр боявся вогню




8.Чому у лісі стали швидко змінюватись місяці і пори року?

На допомогу Пасербиці прийшли дванадцять місяців




  1. Що зробила тітонька Поллі, коли Том сказав, що в нього болить

і хитається зуб?

Вирвала зуб




9.Кому Мати Вовчиця і Батько Вовк показали Мауглі після його появи у лігві?

Вільній Зграї




10. Для чого

Геку і Тому

була потрібна мертва кішка?

Виводити бородавки




  1. На що

Том обміняв вирваний зуб?

На кліща




Підсумок:








5. Літературна гра «Вгадай письменника»

(За правильну відповідь команда отримує 1 бал)


Питання до 2 команди

бал

Питання до 1 команди

бал

  1. Вони були братами і збирали німецький фольклор (брати Грімм)




  1. Засновник європейської літературної казки (Ш. Перро)




  1. Син чоботаря, він мріяв бути актором, а став відомим на весь світ казкарем (Г.Х. Андерсен)







2. Англієць за походженням, він дуже любив Індію (Дж. Р. Кіплінг)




3. Давньогрецький поет, автор одного з перших у світовій літературі поетичних пейзажів (Алкман)




3. Його називають вірним лицарем країни Дитинства, а псевдонім означає «мітка 2» (Марк Твен)




4. Шотландський поет, день народження якого на його батьківщині відзначають як національне свято (Р.Бернс)




4. Навіть ставши відомим, він любив повторювати, що «хоку не можна складати з різних шматочків..., його потрібно кувати, як золото» (Бацуо Масьо)




5. Шведська письменниця, лауреат Нобелівської премії (Астрід Лінгрен)




5. Світоч російської поезії, автор 6 казок (О.С. Пушкін)





Підсумок: _________________________________________________________

6. За портретом визначити ім’я літературного героя чи героїні

1. «Я дуже нещасна дівчина. У мене є мачуха й зведена сестра. Але вони не люблять мене. Одного разу, коли я пряла, так порізала ниткою пальці, що залила увесь починок. Я схилилася над криницею, що вимити його. Та раптом він вислизнув з рук і впав у криницю. А мачуха звеліла мені дістати починок. Що мені робити?» (Пасербиця).

2. «Ой, як було гарно й весело на королівському балу! Принц був таким галантним, гості – милі. Уявляєте, принц танцював тільки зі мною! Час пролетів так швидко, що я навіть забула наказ своєї тітки-чарівниці: повернутися до того, як годинник проб’є північ. І що ж ви думаєте? Рівно о дванадцятій моя чудова сукня перетворилася на лахміття. Я ледве втекла… Єдиною згадкою про той дивовижний бал залишився цей черевичок. А другий я загубила, не знаю й де. Ніколи я вже не потраплю до палацу, ніколи вже не побачу принца…» (Попелюшка).

3. «Чуєш, Снігова королево! Я тебе не боюся! Все одно я доберуся до твого крижаного палацу і знайду Кая. Ніякі вітри, ніякі сніги, ніякі сніговії мене не зупинять!» (Герда).

4. «Гей, ви, слухайте! Сьогодні ви так часто називали мене Людиною (хоч з вами я залишився б вовком до кінця днів своїх), що я відчуваю справедливість ваших слів. Тому, я вже не називаю вас своїми братами, а саг – собаками, як личить Людині! Про те, що ви зробите і чого не зробите, не вам говорити! Це вже вирішуватиму я. а щоб ви краще зрозуміли, в чім справа, я, Людина, приніс сюди трохи Червоної Квітки, якої ви, собаки, боїтесь!» (Мауглі).

5. «Я – звичайний хлопець, але тітка Поллі дуже часто називає мене шибеником, говорить, що в мене наче біс сидить. А я ж нічогісінько не роблю поганого! Ну подумаєш, змусив хлопців паркан пофарбувати. Так що ж мені самому це робити? Ну прив’язав жука-рогача до хвоста собаки у церкві. Зате усім було весело. Поясніть, що я поганого зробив? Не розумію! А ви?» (Том Сойєр).

6. «Мого батька взяла хвиля, і тепер я живу одна. Я люблю фантазувати, тому мої друзі Аніка і Томмі не завжди мені вірять. Але я вмію готувати смачні тістечка, шити сукню і, навіть, можу підняти коня. А одного разу прогнала зі свого дому справжнісіньких грабіжників, які забажали мій скарб» (Пеппі Довгапанчоха).
7. Тестові запитання (питання з теорії літератури)

1-й команді:

  1. Епітет – це:

а) художнє порівняння;

  • б) художнє означення;

в) художнє протиставлення.

2. Метафора – це:

  • а) вживання слова в переносному значенні;

б) вживання слова в протилежному значенні;

в) вживання слова, близького за значенням.

3. Народна казка – це:

  • а) твір, створений народом;

б) твір, у центрі якого проблеми того чи іншого народу;

в) твір, головним героєм якого є представник народу.

4. Прислів’я – це:

а) фразеологічний зворот;

б) вислів якогось письменника;

  • в) влучний вислів повчального змісту.

2-й команді:

  1. Антитеза – це:

а) перебільшення;

  • б) протиставлення;

в) зменшення.

2. Уособлення – це:

а) протиставлення за значенням;

б) уподібнення за лексичним значенням;

  • в) уподібнення неживих предметів чи явищ природи людським якостям.

3. Хоку – це:

  • а) трирядковий неримований вірш;

б) шестирядковий неримований вірш;

в) вільний вірш.

4. Літературна казка – це:

а) характеристика героїв;

  • б) казка, що є результатом творчості певного письменника;

в) казка, створена колективною фантазією того чи іншого народу.


  1. Інсценівка уривків із повісті Марка Твена «Пригоди Тома Сойєра» (кожна команда готує інсценівку з будь-якої глави твору)


9. Гра «Продовжить рядки» на швидкість

На всохлу гілку

Сів ночувати крук.

________________. (Глибока осінь)

Старий ставок!

Жабка стрибне –

________________. (Сплеск пролунає)

Метелик літає.

Одна-однісінька тінь

_________________. (На всьому полі)

Спить плакуча верба.

Соловей на гілці –

________________. (Мабуть, її душа)

10. Гра «Назвіть твір, з якого взяті уривки»

1. «Брама відчинилася, і тільки-но дівчина ступила на поріг, линув золотий дощ, і все золото пристало до неї, аж нарешті вся вона вкрилася золотом». (Брати Грімм. «Пані Метелиця»).

2. «Якби ти була на цьому чарівному балі, - відповіли сестри, - ти б там не занудилася! Туди приїздила незнайома принцеса, найвродливіша у світі! Вона була дуже люб’язна і навіть почастувала нас апельсинами та лимонами». (Ш. Перро. «Попелюшка»).

3. Я видам новий закон природи! Гей, хто там? Пошліть до мене канцлера! А ви сідайте за мою парту і пишіть!.. Наймилостивіше наказуємо приставити до Нового року в палац повний кошик пролісків». (С. Маршак. «Дванадцять місяців»).

4. «Що говорить Закон Джунглів? Спочатку бий, а потім подавай голос. Вже з самої твоєї безтурботності вони знають, що ти – Людина. Тож будь розсудливішим». (Дж. Р. Кіплінг. «Мауглі»).

5. «Біля воріт стояла принцеса. Боже мій, на кого вона була схожа! Вода збігала по її волоссям і сукні прямісінько на черевики і витікала з них. А дівчина все говорила, що вона – справжня принцеса». Що допомогло старій королеві перевірити правдивість слів незнайомки? (Г.Х. Андерсен. «Принцеса на горошині»).

6. «Ніч Еліза провела за роботою; вона думала тільки проте, як швидше визволити своїх милих братів. Весь наступний день, поки лебеді літали, вона залишалася одна-однісінька, але ніколи ще час не біг для неї с такою швидкістю. Одна сорочка-панцир була готова, і Еліза взялася за наступну». (Г.Х. Андресен. «Дикі лебеді»).

11. Журі підводить підсумки.

12. Заключне слово вчителя. Дорогі друзі! Ми вітаємо наших переможців! Але до солодкого столу запрошуються всі учасники нашої конкурсної програми. Наступне чергове засідання клубу веселих і кмітливих у новому навчальному році!

Схожі:

УРОК У «ДІЛОВА ГРА»
Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності....
Тема уроку: «УРОК ЗИМОВИЙ, ПІДСУМКОВИЙ»
Молодці! І чудова музика П.І. Чайковського і наша святкова поспівка це ли-ше початок нашого цікавого уроку
План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна»
План-конспект уроку-КВК з курсу «Я і Україна» в 2 класі вчителя початкових класів Загальцівського НВО «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Урок №86 Тема. Підсумковий урок з алгебри за 7 клас
Мета: перевірити засвоєння передбачених програмою знань і вмінь учнів, набутих під час вивчення алгебри в 7 класі
Тема. Підсумковий урок Мета
Обладнання й матеріали: Комп’ютерний клас обладнаний в мережу, програмне забезпечення, роздатковий матеріал
Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля...
Тема: «Підсумковий урок за романом Джонатана Свіфта «Мандри Лемюеля Гуллівера. «Подорож до Ліліпутії»
Урок №62 Тема. Підсумковий урок
Мета: повторити, систематизувати та узагальнити знання учнів щодо змісту означень тригонометричних функцій гострих кутів, три­гонометричних...
Уроку: урок-екскурсія. Мета уроку
Мета уроку: ознайомити учнів з особливостями природи Африки, показати відмінності характерних рис природи Африки від природи інших...
Уроку: урок засвоєння нових знань. КМЗ уроку
Мета уроку: вивчити види впливу електричного струму на організм людини, особливості ураження електрострумом
Урок №54 Тема
Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка