Зіньківська спеціалізована школа І – ІІІ ступенів № 2
Розв'язування прикладів і задач на вивчені
арифметичні дії.
1 клас.
вчитель Л.Б.Альошкіна
Тема. Розв'язування прикладів і задач на вивчені арифметичні дії.
Мета. Закріпити навички додавання і віднімання в межах 10, навички розв'язування задач. Розвивати швидкі та точні обчислювальні навички; розвивати логічне мислення, кругозір учнів, інтерес до уроків математики шляхом поєднання математичного матеріалу з казковим. Виховувати бажання допомагати слабшим, творити добро, оберігати природу.
Обладнання: ляльки до казки «Червона Шапочка», перфокартки, малюнок до задачі,малюнок кошика з квітами,малюнок дерева з пташками
Тип уроку: урок-казка
Хід уроку
Організаційна частина
Створення емоційного настрою
Ось і продзвенів дзвінок,
Починається урок.
Працювати будем жваво,
Щоб було усім цікаво.
II. Контроль і корекція здобутих знань
– А зробить наш урок цікавим дівчинка з відомої вам казки. Якої саме, здогадаєтесь, коли відгадаєте загадку.
Старенька бабуся край лісу жила,
Гостинці до неї онучка несла.
Сміливе й хоробре було те дівчатко,
Веселе і миле бабусине внучатко.
– Ви всі легко відгадали цю загадку. Тому Червона Шапочка буде поряд з вами протягом цього уроку (Демонстрація “Червоної шапочки”).на уроці ми будемо розв'язувати приклади й задачі,працювати з геометричним матеріалом, відпочивати. Сподіваюся, що ви не забули прихопити вашу увагу і головне старання.
– Та в кошику у дівчинки не лише пиріжки для бабусі. Є гостинці і для вас. І не прості, а математичні (вчитель дістає з кошика макети пиріжків із записаними на них віршованими задачами ).
1. Усне розв'язування задач
Знають діти казочку
Про Червону Шапочку.
До бабусі вона йшла,
п'ять пиріжків несла.
Та ще два – для нас, малят,
Працьовитих веселят.
Порахуймо всі гостинці.
Скільки пиріжків в корзинці? 5+2=7 (п.)
Чекає бабуся у гості онучку,
Для неї готує квітчасту сорочку.
На ній – незабудки. Їх аж 5.
Кульбаб – на дві менше.
Їх скільки, малята?
5-2=3 (к.)
– Молодці, діти. Перше завдання, запропоноване Червоною Шапочкою, ви виконали.
IІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1.Робота з геометричним матеріалом.
-Пригадайте, як починається казка? (Жили були мама і донька..)
-А де ж вони жили? (В будиночку)
–Будиночка у нас немає. Давайте разом побудуємо математичний будинок для Червоної шапочки і мами.
Будиночок побудуємо ми самі з геометричного матеріалу.
(У кожної дитини конверт з геометричним матеріалом)
Скільки у будинку трикутників?
Чотирикутників?
Чого більше? На скільки?
– Дорога Червоної Шапочки до бабусі пролягала лісом. Йде дівчинка і милується красою. Обабіч шляху квіти цвітуть, білочки з гілки на гілку перескакують. Аж тут дівчинка почула крик пташок які прохали про допомогу. Уночі був сильний вітер і гніздечка попадали на землю.
Але як знати, де має бути гніздечко? Є номери гніздечок на дереві, а на гніздечку написаний приклад. Треба обчислити приклад і прикріпити гніздечко, щоб воно не впало .
Допоможемо Червоній Шапочці?.
1+9 5+3 8-4 9-3 8+1
8-6 4+2 10-6 4+5 6+2
Діти, а як би ми відмовилися допомогти, щоб сталося з пташенятами?
Яку ж вони користь приносять?
Порахуйте, скільки їх?
Гра « Склад числа 10». ( кидаю м'яч і кажу число, а у відповідь інше, щоб було 10)
Фізкультхвилинка
Дівчинка зраділа, що вона допомогла пташкам, сіла під деревом відпочити, а пташки співали їй своїх пісень. Давайте і ми послухаємо спів пташок. (Грамзапис «Спів пташок»)
Схиліть голівки на руки, закрийте оченята і послухайте.
Захотілось Червоній Шапочці ще й букет для бабусі зробити. Тільки-но дівчинка нахилилась, щоб нарвати пролісків та кульбабок, як на галявину вискочив Хто?
Невеличкий сам на зріст,
Довгі вуха, куций хвіст.
(Зайчик)
Зайчик і розповів, що ці квіти потрібно охороняти, а не рвати, бо дуже мало їх лишилось в наших лісах. А натомість подарував їй малюнок цих квітів – пролісків та кульбабок. А ми також зробимо подарунок бабусі. Попрацюємо в групах і складемо квітку семи квітку, розв'язавши кругові приклади.
Скільки пелюсток має квітка? (7)
А що ви можете сказати про число 7?
Додаткова інформація: Число 7, як і число 3, в народі вважється магічним. З ним складаються казки («Вовк і семеро козенят», «Білосніжка і сім гномів»), прислів'я «Семеро одного не ждуть», «Сім раз відмір, а раз відріж». Ось і ми, діти, повинні так працювати: спочатку добре подумати, щоб дати правильну відповідь.
Каліграфічна хвилинка
Конкурс «Цифра-красуня»
Зараз ми покажемо Зайчикові, що ми вміємо не лише рахувати, а й гарно писати
-Напишемо красиво цифру 7 один рядочок
Пригадаємо як пишеться ця цифра.
Сіли рівненько, зошити поклали косо,взяли правильно ручки у руки і почали писати.
А ми з Зайчиком пройдемося і подивимося як ви пишете.
– Як бачите, трохи затрималась дівчинка в дорозі. Все їй цікаво, все хочеться побачити. Але треба йти далі. Адже бабуся чекає.
Та ось на одному дереві побачила дівчинка жучків. Спочатку не звернула уваги, а потім вирішила їх порахувати. Почала рахувати, аж тут підійшов вже знайомий нам Зайчик. Ось що він розповів про цих жучків:
– Це сонечка, дуже корисні комахи. Вони знищують попелиць. Сонечок треба оберігати. До того ж, вони і погоду передбачають: перед дощем – дуже мляві, а погожого дня – рухливі.
– Скільки дівчинка нарахувала комашок, ми дізнаємось тільки тоді, коли розв'яжемо задачу.
(Учні складають і розв'язують задачу за малюнком)
I – 6 с.
II – ?, на 3 більше
Задача. На першій гілочці 6 сонечок, а на другій – на 3 сонечка більше. Скільки сонечок на другій гілочці?
Робота над задачею.
Скільки сонечок було на першій гілці?
На другій?
Що сказано в задачі про другу гілочку ? ( що на 3 більше)
А що означає на 3 більше? (стільки ж та ще 3)
Як же нам дізнатися, скільки сонечок було на другій гілці? (6+3=9)
(Розв'язок задачі самостійно записують у зошит С-1,2, а С-3 працюють з учителем)
IV Фізкультхвилинка
Засиділись в царстві казки?
Встали дружно.
Лапки в боки, вгору вушка –
Скачуть білочки-подружки.
1, 2, 3, 4, 5 –
Люблять білочки стрибать.
Закріплення математичних знань
– Весела і радісна йшла дівчинка до бабусі. Ще б пак! Має гостинці для бабусі. Стільки цікавого побачила в лісі! І раптом – на стежці Вовк. Та ще й голодний. Це одразу видно. Та для Червоної Шапочки це не проблема. Адже пиріжків в кошику вдосталь: вистачить і бабусі, і Вовкові. Коли той наївся – подобрішав. І про свої математичні завдання згадав, що їх йому задали в лісовій школі. Це були приклади. Ви ж знаєте, що Червона Шапочка ще в школу не ходить і може допустити помилки. Але ми допоможемо їй. Давайте з прикладами й ми познайомимось. Прикладів дуже багато. Тому ми їх поділимо у два стовпчики.
3+3 0+…=9
5-4 7-…=6
1+9 …+5=9
9-5 …-2=8
Вовк дякує Червоній Шапочці і нам за допомогу. Як я міг з'їсти таку хорошу дівчинку разом з бабусею. Мені так соромно за себе. А зараз я хочу виправити свою помилку.
То як може закінчитися казка?
Як би ви хотіли?
( Вовк допоміг Червоній Шапочці віднести бабусі гостинці. О, вже й бабуся йде на зустріч онучці. Обидві веселі і щасливі)
Різні варіанти
VII. Підсумок уроку
– Чи зацікавили вас пригоди Червоної Шапочки? Якщо так, то, думаю, ми й надалі будемо з нею зустрічатися. Адже внучка дуже любить свою бабусю, і ми ще не раз можемо зустріти її на лісовій стежині.
Що з цього уроку візьмемо на майбутнє?( Вміння обчислювати, розв'язувати задачі,доброту, допомагати один одному)
Ось і пролунав дзвінок-
Закінчився наш урок.
За роботу по заслузі
Щиро дякую вам друзі!!!
|