|
Скачати 47.2 Kb.
|
Тема 3. Коло і круг. Геометричні побудови УРОК № 40 Тема. Уписані і центральні кути1 Мета: учні мають засвоїти поняття: центральний кут, дуга (як частина кола), дуга, що відповідає даному центральному куту, кутова міра дуги, кут, уписаний в коло і дуга, на яку спирається вписаний кут; а також засвоїти теорему про міру вписаного кута і схему її доведення. Виробити первинні вміння учнів відтворювати вивчені поняття, розрізняти на готовому рисунку вивчені об'єкти і виконувати їх зображення за словесним описом, а також застосовувати вивчену властивість для розв'язування базових задач. Тип уроку: засвоєння знань, вироблення вмінь. Обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя, таблиця № 21 «Центральні і вписані кути (кути в колі)», набір паперових моделей кутів та кола. Хід уроку І. Організаційний етап ІІ. Перевірка домашнього завдання Оскільки домашнє завдання містить задачі, подібні до розв'язаних в класі, письмову частину домашнього завдання перевіряємо, зібравши зошити учнів на перевірку. Засвоєння теоретичного матеріалу можна перевірити під час теоретичного опитування (яке можна провести у формі теоретичної самостійної роботи). Самостійна робота № 8
(Відповіді: 1. Лінію кола, концентричного з даним, радіус якого дорівнює сумі радіуса даного кола і довжини відрізка. 2. Діаметр один; хорд — безліч. 3. Ні, бо найбільша хорда — це діаметр, а діаметр удвічі більший за радіус. 4. Точка є центром описаного кола, відстань — його радіусом. 5. Точка є центром уписаного кола, відстань — його радіусом. 6. Круг радіусом 5 м з центром в місці закріплення кілка.) III. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація навчальної діяльності учнів Для усвідомлення учнями логіки викладання матеріалу і залучення учнів до цілевизначення на уроці можна запропонувати учням виконати роботу зі схемою № 7. Схема № 7 ![]() Далі формулюється основна дидактична мета уроку — вивчення можливих варіантів взаємного розміщення кола і кута. IV. Актуалізація опорних знань і вмінь учнів Можна організувати самостійну роботу учнів з повторення змісту базових понять: коло та його елементи, кут, вимірювання кутів, рівнобедрений трикутник, зовнішній кут трикутника. V. Засвоєння нових знань План вивчення матеріалу
Методичний коментар Відповідно до п. 3 уроку є доцільним розпочати вивчення нового матеріалу з розгляду можливих варіантів розміщення кута відносно кола (схема № 8). Виокремити два варіанти, які вивчатимуться на уроці (в обох випадках вершина кута суміщається з точкою кола або центром кола, а сторони кута перетинають коло). Далі перейти до частин кола та їх вимірювання. (Слід зауважити, що вимірювання дуг кола в градусах дає змогу встановити градусну міру всього кола — можна запропонувати учням довести цей факт самостійно.) Сформулювати конструктивні означення центрального кута і вписаного кута, ввести поняття про дуги, що відповідають цим кутам; вивчити питання про вимірювання цих кутів через відповідні дуги кола. Далі, відповідно до тексту підручника, довести теорему 13. ![]() Формуванню знань сприятиме використання таблиці № 21. Таблиця № 21 Центральні та вписані кути
VI. Первинне усвідомлення матеріалу Усні вправи
![]() ![]() ![]() ![]() Рис. 125
а) відповідна дуга дорівнює 60°; б) відповідна дуга дорівнює третині кола; в) уписаний кут на 50° менший від центрального кута, що спирається на ту саму дугу. Письмові вправи Знайдіть градусну міру центрального кута, який спирається на дугу, що становить ![]() VІІ. Підсумки уроку Запитання до класу Чи все правильно на рис. 126? ![]() ![]() Рис. 126 VIII. Домашнє завдання
1) Знайдіть градусну міру вписаного кута, який спирається на дугу, що доповнює дугу в 150° до повного кола. 2) Через точку А кола проведено дві хорди АВ і АС. Знайдіть кут АОВ, якщо кут між хордами дорівнює 40°; 90°; а градусів.
1 Матеріал подається як додатковий. Бабенко С. П. Геометрія. 7 клас: Розробки уроків Урок № 40 |
УРОК №41 Тема. Вписані і центральні кути Мета: домогтися засвоєння учнями наслідків з теореми про вимірювання вписаного кута, закріпити знання означення та властивостей... |
Тема. Вписані й описані чотирикутники. Центральні та вписані кути.... ... |
УРОК №6 Тема. Кут. Вимірювання кутів Обладнання: таблиці №3 «Відрізки», №4 «Кути», набір демонстраційного креслярського приладдя |
Урок №5 Тема. Означення кута. Рівність кутів. Бісектриса кута. Вимірювання та відкладання кутів Мета: домогтися від учнів засвоєння змісту таких понять: «кут», «елементи кута», «позначення кута», «внутрішня область кута», «промінь,... |
УРОК 37. ВИДИ КУТІВ. ВИМІРЮВАННЯ КУТІВ Мета Мета. Ознайомити учнів з одиницею вимірювання кутів, з будовою транспортира та правилами користування ним; зі змістом властивостей... |
УРОК №16 Тема уроку Мета уроку: увести поняття «кут, вписаний в коло», «центральний кут»; довести теорему про вписані кути, навчати застосовувати її... |
УРОК №17 Тема уроку Мета уроку: систематизувати і узагальнити знання учнів про вписані кути і вписані та описані чотирикутники; провести корекцію знань... |
Тема : Урок казка. Вертикальні кути та їх властивості Мета : Закріпити поняття вертикальних та суміжних кутів,вчити правильно формулювати та доводити властивості суміжних та вертикальних... |
УРОК №7 Тема. Суміжні кути. Властивості суміжних кутів «теорема»; сформувати в учнів уміння розпізнавати на готовому рисунку пари суміжних кутів, будувати кут, суміжний з даним, відтворювати... |
Уроки 17-18 Тема. Трикутник і його елементи Мета. Повторити й уточнити поняття трикутник, сторони, кути, медіана, бісектриса, висота трикутника |