|
Скачати 106.59 Kb.
|
Смілянська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №5 «Завдання з комбінаторики для самостійних робіт» (з алгоритмами розв’язування задач) Підготувала: Музика Оксана Юріївна, Вчитель математики вищої категорії, вчитель-методист м.Сміла 2012 Пояснювальна записка Дана підбірка завдань охоплює повний курс комбінаторики 11 класу та супроводжується достатньою кількістю детально розв’язаних задач та прикладів. Значну кількість задач і вправ подано для самостійної роботи учнів за рівнями складності. Вони можуть слугувати для тематичних контрольних робіт, тематичного оцінювання навчальних досягнень учнів чи багатоваріантних індивідуальних завдань. Планування розділу «Комбінаторика» «Алгебра та початки аналізу» – 11клас Елементи комбінаторики (8 годин)
Урок №1. Множина та її елементи. [Числові множини. Множина комплексних чисел.] Способи задання множин. Зразки розв’язування завдань
Розв'язання Одиниця є найменшим натуральним числом. Кожне наступне натуральне число на одиницю більше від попереднього. Якщо множина натуральних чисел М містить одиницю і разом з будь-яким натуральним числом п містить число п + 1, то до множини М належать усі натуральні числа, тобто М=N. Цими властивостями описується натуральний ряд чисел. Вони є характеристичними властивостями множини натуральних чисел. Узагалі, множина може визначатися заданням характеристичної властивості її елементів, тобто такої властивості, яку мають усі елементи цієї множини, і тільки вони. 2. Встановіть характеристичну властивість множини всіх парних чисел і запишіть цю множину. Розв'язання Такою властивістю є подільність кожного числа на 2, адже, за означенням, парним називають число, яке ділиться на 2, і навпаки - всяке парне число ділиться на 2. Парне число позначають 2k, k є Z. Множину парних чисел можна записати Z2= {п,п = 2k, kєZ}. 3. Запишіть усі множини чисел, рівні множині {1; 2; 3}. Розв'язання Множинами, рівними до множини {1; 2; 3}, будуть: {1; 3; 2}, {2; 1; 3}, {2;3;1},{3;1;2},{3;2;1}. 4. Покажіть, що множина раціональних чисел є упорядкованою. Розв'язання Кажуть, що раціональне число р передує раціональному числу q, якщо р менше q (р < q). Тоді на множині раціональних чисел виконуються властивості відношення порядку: із двох раціональних чисел має місце лише одне із співвідношень; р = q, або р < q, або q <�р. Для довільних трьох раціональних чисел р, q, r з того, що р < q і q < r, випливає, що р < r. Отже, множина раціональних чисел є впорядкованою. 5. Запишіть множину коренів многочлена х4 - 2х3 - 13х2 + 14х + 24. Розв'язання. Даний многочлен можна записати так: х4 - 2х3 - 13х2 + 14х + 24 = (х4 - х3 -
Отже, множина коренів многочлена - {-3, -1,2,4}. Завдання для самостійного розв'язування. Група А
в)Д = {1,2,3,4}; г)T={Δ,Ο,□}.
Для яких з наведених пар множин має місце одне зі співвідношень А В, В А, А = В: а) А= {а, b, с, d}, В= {а, с, d}; б) А = Ǿ, В = Ǿ; в) А = Ǿ, В= {а, b, с};г)А = {а, b, с},В= {b, с, а}? (а) B А; 6)А = В; в) А В; г)А = В.) Група Б
Група В
Урок №2. Об'єднання та переріз множин. Віднімання та доповнення множин Зразки розв’язування завдань Завдання для самостійного розв'язування. Група А
Урок №3. Упорядкована множина. Перестановки Зразки розв’язування завдань Завдання для самостійного розв'язування. Урок № 4-5. Розміщення. Комбінації Зразки розв’язування завдань Завдання для самостійного розв'язування. Урок №6. Біном Ньютона Зразки розв’язування завдань Завдання для самостійного розв'язування. Урок №7-8. Розв'язування комбінаторних задач і вправ Зразки розв’язування завдань Завдання для самостійного розв'язування Завдання для контрольної роботи Додаток 1 Основні властивості сполук Вибір формули Додаток 2 ЛІТЕРАТУРА
|
Урок №45 Тема. Пряма пропорційна залежність. Розв'язування задач на пропорційний поділ Мета: продовжити роботу з формування вмінь складати пропорції для розв'язування задач на пряму пропорційну залежність величин; вдосконалювати... |
Розв'язування прикладних задач У математиці задачі відіграють важливу роль. Iсторiя свідчить, що математика як наука виникла iз задач i розвивається в основному... |
УРОК 5 Тема. Комбінаторні задачі. Самостійна робота Мета: формувати вміння і навички використовувати формули комбінаторики для перетворення найпростіших виразів і розв'язування задач;... |
Урок №60 Тема. Розв'язування задач Мета: сформувати уявлення в учнів про схему розв'язання текстових задач складанням квадратного рівняння; сформувати вміння застосовувати... |
Уроку І. Перевірка домашнього завдання Мета. Закріпити вміння та навички розв'язування задач на відсоткові розрахунки, складання та розв'язування пропорцій |
Урок гра з геометрії в 8 класі. Тема уроку «Подібність трикутників» в процесі розв’язування задач; розглянути застосування подібності трикутників для розв’язування практичних... |
Урок №50 Тема. Розв'язування текстових задач на відсотки (суміші, сплави, відсотковий вміст) Мета: вдосконалити вміння учнів розв'язувати текстові задачі на відсотки та застосовувати їх для розв'язування задач більш високого... |
Конспекти уроків Тема. Перпендикулярність прямої і площини. Розв’язування задач Методи уроку: розв’язування задач в гетерогрупах, в моногрупах, самостійна робота |
Урок №10 Тема. Розв'язування задач Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів щодо означень, властивостей та ознак різновидів паралелограма; вдосконалити вміння... |
Урок №61 Тема. Розв'язування задач Мета: закріпити та систематизувати знання учнів про вивчені співвідношення між сторонами і кутами в прямокутному трикутнику та їх... |