Номер уроку
|
Дата проведення
|
Тема уроку
|
Тип уроку
|
Мета уроку
|
Примітка
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
6
|
Тема 1. Систематизація та узагальнення фактів і методів планіметрії (8 год)
|
1
|
|
Аксіоми планіметрії. Система опорних фактів курсу планіметрії
|
Узагальнення і систематизація знань
|
Повторити і систематизувати аксіоми планіметрії та системи її опорних фактів
|
|
2
|
|
Система опорних фактів курсу планіметрії
|
Узагальнення і систематизація знань
|
Систематизувати та узагальнити матеріал курсу планіметрії за темою «Трикутники і коло»
|
|
3
|
|
Система опорних фактів курсу планіметрії
|
Узагальнення і систематизація знань
|
Систематизувати та узагальнити матеріал курсу планіметрії за темою «Чотирикутники»
|
|
4
|
|
Система опорних фактів планіметрії
|
Узагальнення і систематизація знань
|
Систематизувати та узагальнити матеріал курсу планіметрії за темою «Многокутники»
|
|
5
|
|
Система опорних фактів планіметрії
|
Узагальнення і систематизація знань
|
Систематизувати та узагальнити матеріал курсу планіметрії за темою «Координати і вектори на площині»; навести приклади застосування координат і векторів при розв'язуванні задач планіметрії
|
|
6
|
|
Геометричний і аналітичний методи розв'язування планіметричних задач
|
Узагальнення і систематизація знань
|
Повторити й узагальнити методи розв'язування задач з планіметрії
|
|
7
|
|
Розв'язування задач
|
Узагальнення і систематизація вмінь
|
Узагальнити і систематизувати вміння учнів застосовувати різні методи розв'язування задач планіметрії
|
|
8
|
|
Систематизація та узагальнення фактів і методів планіметрії
|
Контроль
і корекція знань
|
Перевірити рівень досягнень учнів з теми «Систематизація та узагальнення фактів і методів планіметрії»
|
|
Тема 2. Вступ до стереометрії (6 год)
|
|
9
|
|
Введення. Основні поняття стереометрії. Аксіоми стереометрії
|
Засвоєння нових знань
|
Дати учням уявлення про стереометрію як частину геометрії; ознайомити з особливостями стереометрії як способу математичного моделювання; познайомити з основними поняттями стереометрії та з аксіомами стереометрії
|
|
10
|
|
Існування площини, яка проходить через дану пряму і дану точку
|
Засвоєння нових знань, формування вмінь
|
Сформувати уявлення про площину, яка проходить через дану пряму і дану точку, що не лежить на прямій, як наслідок з аксіом стереометрії; учити застосовувати ці знання при розв'язуванні задач
|
|
11
|
|
Перетин прямої з площиною
|
Засвоєння знань,
формування
вмінь
|
Ознайомити учнів із взаємним розміщенням прямої і площини в просторі; вивчити теорему про приналежність прямої площини і її застосування
|
|
12
|
|
Існування площини, яка проходить через три дані точки
|
Засвоєння нових знань
|
Домогтися розуміння учнями того факту, що через три точки, які не лежать на одній прямій, можна провести площину, і до того ж тільки одну; сформувати вміння розв'язувати задачі, застосовуючи теорему про існування площини, яка проходить через три дані точки
|
|
13
|
|
Аксіоми стереометрії та наслідки з них
|
Узагальнення знань, умінь і навичок
|
Повторити й узагальнити вивчені раніше аксіоми і наслідки з них; закріпити вміння застосовувати знання при розв'язуванні задач; розвивати здібності учнів і їхній інтерес до математики шляхом розв'язування задач різного рівня складності
|
|
14
|
|
Контрольна робота № 1
|
Контроль знань і вмінь
|
Перевірити рівень засвоєння учнями аксіом стереометрії та найпростіших наслідків із них
|
|
Тема 3. Паралельність прямих і площин у просторі (22 год)
|
|
15
|
|
Паралельні та мимобіжні прямі
|
Засвоєння нових знань
|
Сформувати в учнів поняття паралельних прямих у просторі, мимобіжних прямих; дати чітке уявлення про взаємне розміщення двох прямих у просторі; розвивати просторову уяву
|
|
16
|
|
Теорема про існування і єдиність прямої, Що проходить через дану точку і паралельна даній прямій
|
Засвоєння нових знань
|
Домогтися засвоєння теореми про існування і єдиність прямої, що проходить через дану точку і Паралельна даній прямій; сформувати вміння застосовувати теорему й означення паралельних прямих до розв'язання задач
|
|
17
|
|
Ознака паралельності прямих. Ознака мимобіжних прямих
|
Засвоєння знань,
вироблення
вмінь
|
Сформувати в учнів уміння застосовувати ознаку паралельності прямих і ознаку мимобіжних прямих при розв'язуванні задач
|
|
18
|
|
Паралельні та мимобіжні прямі
|
Комбінований
|
Закріпити вміння учнів застосовувати ознаку паралельності прямих і ознаку мимобіжних прямих при розв'язуванні задач; перевірити рівень засвоєння теми «Взаємне розміщення прямих у просторі»
|
|
19
|
|
Аксіоми стереометрії. Взаємне розміщення прямих у просторі
|
Узагальнення і систематизація знань, удосконалення вмінь
|
Узагальнити і систематизувати матеріал теми; підготувати учнів до контрольної роботи шляхом розв'язування різнорівневих задач
|
|
20
|
|
Контрольна робота № 2
|
Контроль знань і вмінь
|
Перевірити рівень засвоєння знань учнями теми «Аксіоми стереометрії. Взаємне розміщення прямих у просторі»
|
|
21
|
|
Розміщення прямої та площини в просторі. Ознака паралельності прямої та площини
|
Засвоєння нових знань, формування вмінь
|
Домогтися розуміння того, як можуть розміщуватися в просторі пряма і площина, поняття паралельності прямої та площини; сформувати вміння застосовувати ознаку паралельності прямої та площини при розв'язуванні задач; провести аналіз результатів контрольної роботи № 2
|
|
22
|
|
Паралельність прямої та площини
|
Формування вмінь
|
Формувати вміння учнів застосовувати ознаку паралельності прямої та площини до розв'язання задач
|
|
23
|
|
Паралельність прямої та площини
|
Комбінований
|
Продовжити відпрацювання навичок розв'язування задач з використанням ознаки паралельності прямих і опорних фактів; перевірити рівень засвоєння учнями зазначеної теми
|
|
24
|
|
Взаємне розміщення двох площин у просторі. Паралельні площини. Ознака паралельності площин
|
Засвоєння нових знань, формування вмінь
|
Сформувати в учнів уявлення про взаємне розміщення двох площин у просторі, про паралельні площини й ознаку паралельності двох площин; формувати вміння застосовувати ознаку паралельності площин при розв'язуванні задач
|
|
25
|
|
Паралельні площини
|
Формування вмінь
|
Формувати вміння учнів застосовувати ознаки паралельних площин при розв'язуванні задач
|
|
26
|
|
Властивості паралельних площин
|
Засвоєння нових знань і вмінь
|
Сформувати знання учнів про властивості паралельних площин і вміння застосовувати ці властивості при розв'язуванні задач
|
|
27
|
|
Властивості паралельних площин
|
Формування вмінь і навичок
|
Сформувати в учнів уміння застосовувати властивості паралельних площин до розв'язання задач
|
|
28
|
|
Паралельність площин
|
Комбінований
|
Закріпити вміння учнів застосовувати ознаки паралельності площин і властивості паралельних площин при розв'язуванні задач; провести діагностичну самостійну роботу з теми «Паралельність площин»
|
|
29
|
|
Побудова перерізів многогранників
|
Формування вмінь
|
Формувати вміння учнів застосовувати властивості паралельних площин до розв'язання вправ і побудови перерізів
|
|
30
|
|
Паралельне проектування і його властивості
|
Формування нових знань і вмінь
|
Познайомити учнів із властивостями паралельного проектування; формувати вміння застосовувати паралельне проектування для зображення просторових фігур
|
|
31
|
|
Зображення фігур у стереометрії
|
Формування вмінь, відпрацювання навичок
|
Сформувати вміння будувати зображення фігур
у просторі, використовуючи властивості паралельного
проектування
|
|
32
|
|
Паралельне проектування і його властивості
|
Комбінований
|
Закріпити знання й уміння учнів із зображення фігур у стереометрії за допомогою паралельного проектування; перевірити рівень їхніх умінь зображувати фігури в стереометрії, застосовуючи паралельне проектування
|
|
33
|
|
Паралельність прямих і площин
|
Узагальнення і систематизація знань і вмінь
|
Узагальнити і систематизувати матеріал за темою «Паралельність прямих і площин»; підготувати учнів до контрольної роботи
|
|
34
|
|
Контрольна робота № 3
|
Контроль знань і вмінь
|
Перевірити рівень засвоєння теми «Паралельність прямих і площин»
|
|
35
|
|
Паралельність прямих і площин
|
Узагальнення і систематизація
|
Провести аналіз результатів контрольної роботи № 3 і корекцію знань учнів за темою
|
|
36
|
|
Підсумковий огляд матеріалу тем 2 і 3
|
Узагальнення і систематизація
|
Узагальнити і систематизувати вивчений матеріал
|
|
Тема 4. Перпендикулярність прямих і площин у просторі (26 год)
|
37
|
|
Перпендикулярність прямих у просторі
|
Засвоєння нових знань і вмінь
|
Сформувати в учнів поняття про перпендикулярні прямі в просторі, взаємозв'язок паралельності й перпендикулярності прямих у просторі; сформувати вміння застосовувати теоретичні знання при розв'язуванні задач
|
|
38
|
|
Перпендикулярність прямої та площини. Ознака перпендикулярності прямої та площини
|
Засвоєння нових знань, формування вмінь
|
Сформувати в учнів поняття про пряму, перпендикулярну до площини, ознайомити з ознакою перпендикулярності прямої та площини; сформувати вміння застосовувати теоретичні знання до розв'язання задач
|
|
39
|
|
Перпендикулярні пряма і площина. Побудова перпендикулярних прямих і площин
|
Удосконалення вмінь, відпрацювання навичок
|
Формування в учнів умінь будувати перпендикулярні прямі та площини, розв'язувати задачі, застосовуючи знання про ознаки перпендикулярності прямої та площини, означення прямої, перпендикулярної до площини
|
|
40
|
|
Властивості прямих, перпендикулярних до площини
|
Засвоєння нових знань і вмінь
|
Сформувати знання учнів про властивості прямих, перпендикулярних до площини, і вміння застосовувати їх при розв'язуванні задач
|
|
41
|
|
Перпендикуляр і похила
|
Засвоєння нових знань, формування вмінь
|
Сформувати, поняття перпендикуляра до площини, похилої, проекції похилої на площину; установити зв'язок між довжинами похилих, проведених з однієї точки до площини, і довжинами їхніх проекцій на площину; сформувати вміння застосовувати отримані знання при розв'язуванні задач
|
|
42
|
|
Перпендикулярність прямої та площини. Розв'язування задач
|
Удосконалення вмінь, відпрацювання навичок
|
Сформувати вміння застосовувати отримані теоретичні знання при розв'язуванні задач
|
|
43
|
|
Перпендикулярність прямої та площини. Перпендикуляр та похила
|
Контроль
і корекція знань
учнів
|
Провести діагностику рівня засвоєння знань учнів за темою
|
|
44
|
|
Перпендикулярність прямої та площини
|
Систематизація знань, узагальнення вмінь
|
Узагальнити і систематизувати матеріал, вивчений раніше з даної темі; підготувати учнів до контрольної роботи
|
|
45
|
|
Контрольна робота № 4
|
Контроль знань і вмінь
|
Перевірити рівень засвоєння знань, умінь і навичок учнів з теми «Перпендикулярність прямої та площини»
|
|
46
|
|
Теорема про три перпендикуляри. Відстань від точки до прямої
|
Засвоєння нових знань і вмінь
|
Сформувати в учнів поняття про теорему про три перпендикуляри, про відстань від точки до прямої; познайомити з доведенням теореми, сформувати вміння застосовувати теорему при розв'язуванні задач
|
|
47
|
|
Застосування теореми про три перпендикуляри. Властивість точки, рівновіддаленої від сторін многокутника
|
Комбінований
|
Сформувати в учнів поняття про властивість точки, рівновіддаленої від сторін многокутника; сформувати вміння застосовувати теорему про три перпендикуляри при розв'язуванні задач, знаходженні відстані від точки до прямої
|
|
48
|
|
Розв'язування задач на застосування властивості точки, рівновіддаленої від сторін многокутника
|
Удосконалення вмінь, відпрацювання навичок
|
Формування вмінь учнів застосовувати властивість точки, рівновіддаленої від сторін многокутника при розв'язуванні задач
|
|
49
|
|
Перпендикулярність площин. Ознака перпендикулярності площин
|
Засвоєння нових знань, умінь
|
Сформувати поняття про перпендикулярні площини, про ознаку перпендикулярності площин, уміння застосовувати зазначені означення й ознаку для розв'язання задач
|
|
50
|
|
Перпендикулярність площин. Властивості перпендикулярних площин
|
Закріплення знань, удосконалення вмінь
|
Закріпити знання учнів про перпендикулярні площини, познайомити їх із властивістю прямої, яка лежить в одній із перпендикулярних площин; сформувати вміння користуватися цією властивістю при розв'язуванні задач, удосконалити вміння користуватися означенням перпендикулярних площин і ознакою перпендикулярних площин при розв'язуванні задач
|
|
51
|
|
Відстань від прямої до паралельної їй площини, між паралельними площинами
|
Засвоєння нових знань і вироблення вмінь
|
Сформувати поняття відстані від прямої до паралельної їй площини, між паралельними площинами, про властивості точок прямої, паралельної площині, про властивості точок площини, паралельної даній площині; сформувати вміння застосовувати ці знання при розв'язуванні задач
|
|
52
|
|
Відстань від прямої до паралельної їй площини, між паралельними прямими. Розв'язування задач
|
Удосконалення вмінь, відпрацювання навичок
|
Формувати вміння застосовувати отримані теоретичні знання для розв'язання задач
|
|
53
|
|
Відстань між мимобіжними прямими
|
Засвоєння знань,
відпрацювання
вмінь
|
Сформувати поняття спільного перпендикуляра двох мимобіжних прямих, відстані між мимобіжними прямими; сформувати вміння знаходити відстань між мимобіжними прямими в найпростіших випадках
|
|
54
|
|
Відстані в просторі
|
Узагальнення і систематизація знань і вмінь
|
Систематизувати й узагальнити знання учнів з теми
|
|
55
|
|
Відстані в просторі
|
Контроль
і корекція знань
учнів
|
Провести діагностику рівня засвоєння знань учнів з вищевказаної теми
|
|
56
|
|
Кути між прямими, між прямою і площиною
|
Засвоєння нових знань і вмінь
|
Сформувати поняття кута між прямими, прямою і площиною; сформувати вміння знаходити кути між прямими, прямою і площиною
|
|
57
|
|
Двогранний кут. Кут між площинами
|
Засвоєння нових знань і вмінь
|
Сформувати поняття двогранного кута, кута між площинами, лінійного кута, двогранного кута; сформувати вміння знаходити кути між площинами, лінійний кут двогранного кута
|
|
58
|
|
Ортогональне проектування
|
Комбінований
|
Сформувати поняття про ортогональну проекцію; формувати вміння учнів застосовувати отримані знання при розв'язуванні задач
|
|
59
|
|
Площа ортогональної проекції многокутника
|
Засвоєння нових знань і вмінь
|
Познайомити учнів з теоремою про ортогональну проекцію многокутника; сформувати вміння застосовувати теорію при розв'язуванні задач
|
|
60
|
|
Відстані та кути в просторі
|
Контроль
і корекція знань
учнів
|
Провести діагностику рівня засвоєння знань учнів з теми
|
|
61
|
|
Відстані та кути в просторі
|
Узагальнення і систематизація знань і вмінь
|
Систематизувати й узагальнити знання учнів
з вищевказаної теми, підготувати учнів до контрольної
роботи
|
|
62
|
|
Контрольна робота № 5
|
Контроль знань
|
Перевірити рівень засвоєння знань, умінь і навичок учнів з теми «Теорема про три перпендикуляри. Перпендикулярність площин. Відстані та кути в просторі»
|
|
63-70
|
|
Резерв навчального часу
|
|
|
|