|
Скачати 26.08 Kb.
|
Подільність чисел УРОК 10. Тема. Найбільший спільний дільник Мета. Учити учнів знаходити спільні дільники кількох чисел, засвоїти алгоритм знаходження НСД. Тип уроку. Урок засвоєння нових знань. Хід уроку І. Перевірка домашнього завдання. Обраний учнями кожного ряду учень-«учитель» перевіряє домашні завдання кожного учня свого ряду і доповідає про результати перевірки. ІІ. Актуалізація опорних знань. Завдання завчасно записують на дошці.
а) 4 · 3; б) 2 · 2 · 2; в) 2 · 6; г) 2 · 2 · 3.
а) 6 · 3; б) 2 · 3 · 3; в) 2 · 9; г) 3 · 3 · 3.
а) 72; б) 9; в) 108; г) 8.
а) 36; б)72; в) 6; г) 8.
а) 70; б) 5; в) 3; г) 105. Створення проблемної ситуації. Задача. Знайдіть найбільшу кількість однакових подарунків, які можна скласти з 48 цукерок одного сорту і 36 цукерок іншого сорту. Учитель оголошує тему уроку. ІІІ. Сприймання і засвоєння навчального матеріалу. Розкладемо числа 48 і 36 на прості множники (два учні працюють біля дошки). Тепер обведемо кружечком ті дільники, які є однаковими для чисел 48 і 36. Отже, можна скласти 2 · 2 · 3 = 12 однакових подарунків. Число 12 є найбільшим спільним дільником чисел 48 і 36. Коротко записують НСД (48; 36) = 12. Учитель дає означення найбільшого спільного дільника, а далі разом з учнями формулюють алгоритм знаходження НСД, який доцільно написати на плакаті й використати на першому уроці вивчення теми. Алгоритм знаходження НСД Цікаво, що розробив це загальне правило для знаходження НСД двох чисел відомий давньогрецький учений Евклід ще більше 2000 років тому.
За цим правилом можна знайти також НСД для трьох і більше чисел. Наприклад: знайдіть НСД чисел 72, 84 і 180 (один учень працює біля дошки). НСД(72; 84; 180) = 2 · 2 · 3 = 12. Завдання. Знайдіть НСД чисел 10 і 21 (один учень працює біля дошки). НСД(10; 21) = 1. Числа 10 і 21 називають взаємно простими. Учитель формулює означення взаємно простих чисел. Два прості числа завжди є взаємно простими, але взаємно простими можуть бути два або кілька складених чисел. НСД часто використовують для знаходження спільної міри величин. Наприклад, для відрізків 6 см і 2 см 3 мм спільною мірою є 1 мм, для 2 т і 21ц — 1 ц, для2мі 60 см — 20 см. IV. Закріплення вивченого матеріалу.
V. Підсумки уроку. Учитель. Сьогодні на уроці ми вивчили, що таке спільні дільники, найбільший спільний дільник, взаємно прості числа.
VI. Пояснення домашнього завдання. §1, п.6. №№ 133; 136; 144. О.Ензельт Уроки математики у 6 класі Урок 10 |
Уроку I. Перевірка домашнього завдання Мета. Розглянути поняття простого та складеного числа. Розвивати увагу, мислення |
Уроку І. Аналіз виконання тематичного оцінювання >II. Перевірка домашнього... В кінці уроку збираються учнівські зошити для перевірки їх ведення та виконання домашнього завдання |
Уроку І. Перевірка домашнього завдання Мета. Продовжити формувати навички розв'язування задач з елементами письмового пояснення |
Уроку I. Перевірка домашнього завдання Мета. Продовжити формувати навички розв'язування задач з елементами письмового пояснення |
Уроку I. Перевірка домашнього завдання Мета. Закріпити методи розв'язування задач на знаходження дробу від числа та числа за його дробом |
Уроку I. Перевірка домашнього завдання ... |
Уроку I. Перевірка домашнього завдання Учні-сусіди обмінюються зошитами. Учитель диктує правильні відповіді. Учні звіряють їх з відповідями у зошитах і, за необхідності,... |
Уроку І. Перевірка домашнього завдання Мета. Продовжити формувати вміння та навички учнів розв'язувати текстові задачі та приклади на всі дії. Підготувати учнів до контрольної... |
Уроку І. Перевірка домашнього завдання Мета. Ввести поняття імовірності випадкової події. Учити учнів шукати імовірність випадкової події |
Уроку І. Перевірка домашнього завдання Мета. Закріпити вміння та навички розв'язування задач на відсоткові розрахунки, складання та розв'язування пропорцій |