|
Скачати 56.24 Kb.
|
8 клас Тема: Амфотерні оксиди й гідроксиди Мета: сформувати поняття про амфотерність, повторити й поглибити знання про оксиди, характерні властивості основ і кислот; сформувати навички складання рівнянь хімічних реакцій за участю амфотерних сполук; показати умовність розподілу гідроксидів на кислоти і основи; розвивати вміння логічно мислити, висловлювати гіпотези, спостерігати та робити висновки. Матеріали: розчини солей цинку, луги, кислоти. Обладнання: періодична система хімічних елементів, таблиця розчинності, штатив з пробірками. Базові поняття й терміни: кислотні й основні властивості, оксиди, кислоти, основи, солі, амфотерність. Тип уроку: вивчення нового матеріалу. Методи навчання: пояснювально-ілюстративні – розповідь, бесіда; наочні – демонстрація; репродуктивні, частково пошукові, проблемні; практичні – розв’язання завдань. Структура уроку: І. Актуалізація опорних знань ІІ. Вивчення нового матеріалу: ІІІ. Закріплення та узагальнення знань. ІУ. Домашнє завдання. У. Підбиття підсумків уроку. Хід уроку: Актуалізація опорних знань Завдання «Третій зайвий»: в кожному рядку викресліть формулу речовини, яка належить не до того класу, до якого належить решта. Завдання виконується по горизонталі.
Завдання «Мікрофон»:
Вивчення нового матеріалу Мотивація Розповідь вчителя: В природі існує велика кількість явищ, які знаходяться «на межі». Наприклад, є ніч і є день, а між ними – сутінки; є літо, є зима, а між ними – осінь чи весна. Серед хімічних речовин існують речовини, які належать і не до кислот, і не до основ, а за своїми хімічними властивостями знаходяться на межі між ними. Демонстраційний дослід: Одержання цинк гідроксиду та його розчинення в розчині кислоти та в розчині лугу. Учні приходять до висновку, що дійсно цинк гідроксид – речовина, яка виявляє властивості і основи, і кислоти одночасно. Оголошення теми уроку, визначення мети. Розповідь вчителя: Аналогічні властивості виявляють також інші основи, а саме: алюміній гідроксид, плюмбум гідроксид, станум гідроксид, ферум (ІІІ) гідроксид, хром (ІІІ) гідроксид та деякі інші. Пропонуємо учням заповнити таблицю:
Учні в зошитах записують самостійно рівняння реакції : Zn(OH)2 + H2SO4 = ZnSO4 + 2H2O та з допомогою вчителя рівняння: H2ZnO2 + 2NaOH = Na2ZnO2 + 2H2O Учні дають назви утворених солей. Вчитель пропонує учням сформулювати визначення амфотерних гідроксидів та записати його у зошитах: Амфотерними гідроксидами називаються ті гідроксиди, які здатні виявляти кислотні або основні властивості в залежності від природи речовини, з якою вони реагують. Пояснення вчителя: Аналогічно в хімічних реакціях поводяться і оксиди, які відповідають амфотерним гідроксидам, саме з цією метою ми внесли їх формули у таблицю. Пояснюємо механізм реакції та записуємо її на дошці: ZnO + H2SO4 = ZnSO4 + H2O ZnO + 2NaOH = Na2ZnO2 + H2O Закріплення та узагальнення знань.
Zn → ZnO → ZnCl2 → Zn(OH)2 → ZnCl2 → Zn(OH)2 → K2ZnO2 Домашнє завдання.§18, №2, №3* диференційоване завдання Підбиття підсумків уроку. |
Тема. Оксиди в природі. Застосування оксидів Мета: розширити знання учнів про оксиди; розглянути поширення оксидів у природі; навести приклади використання оксидів; розвивати... |
Класи неорганічних сполук. Оксиди. (8 кл.) Класи 1 варіант Вкажіть клас речовин, який утворюється під час взаємодії води з оксидами активних металів |
Урок у 8 класі з теми «ОКСИДИ,КИСЛОТИ,ОСНОВИ» Обладнання: І. ТСО: «Лектор-2000» (кодокартка № І «Хімія — наука чудес», кодокартка №2 «Медик без належного пізнання, хімії досконалим... |
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.» |
УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації.... |
Опорні поняття Концептуальний рівень художнього твору (Тематика,... Співзвучна Чи тема основних питань свого часу? Чи пов'язано з темою назву? Кожне явище життя це окрема тема; сукупність тем тематика... |
Тема Вступ до економічної теорії Тема Економічні цілі і проблеми... Зародження економіко-теоретичних знань. Економіка як об'єкт вивчення економічної теорії. Загальні засади економічного розвитку. Мікроекономіка.... |
Тема Проект і програма соціологічного дослідження Тема Якісні методи в соціології |
Урок №61 Тема. Кругові діаграми Ймовірність випадкової події. Коло, круг Тема |
Урок №62 Тема. Стовпчасті діаграми Ймовірність випадкової події. Коло, круг Тема |