Урок №62 Тема. Стовпчасті діаграми


Скачати 38.95 Kb.
Назва Урок №62 Тема. Стовпчасті діаграми
Дата 17.08.2013
Розмір 38.95 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Економіка > Урок

ІV. Ймовірність випадкової події. Коло, круг Тема 5. Ймовірність випадкової події. Коло, круг

Урок № 62

Тема. Стовпчасті діаграми

Мета: ознайомити учнів із лінійними діаграмами; навчити їх «чита­ти» та будувати стовпчасті діаграми, що відповідають умовам задачі.

Тип уроку: застосування знань, умінь та навичок.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

 Бажано перевірити роботу кожного учня, тому збираємо зошити на перевірку, а на уроці виконуємо задачу, подібну до домашньої, яку по закінченні розв'язування аналізуємо (можна для цього викликати для роботи біля дошки одного з учнів).

Задача (для самостійного розв'язування). У селі 90 будинків. З них 15 під залізним дахом, 45 під черепицею, а 30 під шифером. Зобразіть на круговій діаграмі співвідношення будинків залежно від виду даху.
II. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

  1. Обчисліть:

а)



б)



в)



  1. Градусні міри кутів, що відповідають секторам 1, 2, 3 відповідно, дорівнюють 90°; 120°; 150° (див. рис.)

Якій з умов відповідає утворена кругова діаграма?

а) У 6 класі математику вивчають на середньому рівні 9 учнів, на достатньому рівні — 15 учнів, на високому рівні — 12 учнів.

б) У фермерському господарстві 60 курей, 50 гусок і 45 індиків.

в) Для проведення екзаменів придбали 30 ручок, 40 олівців і 75 зошитів.
III. Засвоєння знань

 Так само, як це було із круговими діаграмами, уявлення про стов­пчасті діаграми формуємо, спираючись на життєвий досвід, фак­тичний матеріал — приклади стовпчастих діаграм, взяті зі звітів, які вміщено в засобах масової інформації. Зрозуміло, що жодних означень ми не даємо — дві речі, яких треба навчитися, — це буду­вати стовпчасті діаграми і вміти «читати» їх.

  1. Задача. У селі 90 будинків. З них 15 під залізним дахом, 45 під чере­пичним та 30 під шифером. (Зрозуміло, що учні «впізнають» задачу, яка була їм запропонована для самостійного розв'язування, кругова діаграма, що відповідає умові цієї задачі вже побудована.) Наша мета — зобразити графічно співвідношення між різними видами бу­динків якось іншими способами.

  2. Уявлення про стовпчасті діаграми.

Запишемо умову коротко:

Залізний дах— 15;

черепичний дах — 45;

шиферний дах — 30.

Якщо один будинок зобразити прямокутником 1 мм, то 15 — прямо­кутником із висотою 15 мм; 45 — прямокутником із висотою 30 мм.

Маємо:

отже, щоб побудувати стовпчасту діаграму, треба:

  1. обрати масштаб (1 мм — це ... одиниць величини);

  2. зобразити величини прямо­кутниками, висота яких є відпо­відними значеннями даних ве­личин, виражених в обраному масштабі.


IV. Формування вмінь

Розв'язуємо задачі.

А. Побудова діаграм

Задача 1. У селищі 22 будинки двоповерхові, а решта 68 — однопо­верхові. Побудуйте кругову та стовпчасту діаграми (один будинок — 2 мм).

Задача 2. Побудуйте стовпчасту діаграму, яка показує маси косміч­них кораблів серії «Венера»:

Назва і рік

«Венера-1» 1961

«Венера-4» 1967

«Венера-8» 1972

«Венера-10» 1475

Маса, в кг

643,5

1106

1184

5037


Задача 3. Побудуйте стовпчасту діаграму за такими даними:

а) найбільша глибина озера Байкал —1620 м, Невського озера — 127 м, озера Іссик-Куль — 668 м, Ладозького озера — 225 м;

б) відстань від Сонця до Меркурія = 58 млн км, до Венери = 108 млн км, до Землі = 150 млн км, до Марсу = 228 млн км.

Б. Цікаві задачі

Задача 1. Знайдіть пропущене число:

10



80%

32




10



20%

?



Задача 2. Знайдіть пропущений рисунок.



8х – 5х + 5 = 7







4х + 5 = 6

?


Задача 3. Знайдіть пропущене число:


V. Підсумок уроку

Повторюємо алгоритм побудови: а) кругових; б) стовпчастих діаграм.
VI. Домашнє завдання

Повторіть розділи «Теорія ймовірностей», «Коло, круг та кругові діаграми».

Задача 1. У сім'ї Петренків 45 % сімейного бюджету складає заробіт­на плата батька, 30 % зарплата матері, 20 % пенсія бабусі і залишок 140 гривень — стипендія сина. Який сімейний бюджет сім'ї Петренків? Побудуйте: а) кругову діаграму; б) стовпчасту діаграму.

Задача 2. Щоб витягти відро води, треба корбу коловорота криниці по­вернути 15 разів. Знайдіть глибину криниці, якщо діаметр барабана 26 см.

Задача 3. З нового відривного календаря навмання виривають аркуш. Яка ймовірність того, що: а) на ньому буде день вашого наро­дження; б) день лютого; в) понеділок.



С.П.Бабенко. Уроки математики 6 клас

Схожі:

Урок №63 Тема. Ймовірність випадкової події. Коло, круг. Стовпчасті і кругові діаграми
Ймовірність випадкової події. Коло, круг Тема
Урок №61 Тема. Кругові діаграми
Ймовірність випадкової події. Коло, круг Тема
Тема по програмі
Мета уроку: Ознайомити учнів із принципом побудови та налагодження параметрів діаграм, діаграми з областями та точкової діаграми...
УРОКУ Тема: Редагування та форматування елементів діаграми
Створити (на окремий лист) діаграму по продажу в Накопичувачі FDD відділі за тиждень (кругова — об’ємний варіант розрізаної кругової...
ЗАСОБАМИ
Створені презентації можуть містити текст, фотознімки, діаграми, малюнки, комп’ютерну анімацію процесів та явищ, звуковий супровід,...
Тема. Побудова діаграм та графіків пі час роботи з ЕТ
Мета. Навчитись створювати діаграми та графіки на основі табличних даних в системі електронних таблиць Excel
Тема: Побудова діаграм в ЕТ
Мета: закріпити знання, уміння та навички створення діаграм у MS Excel, навчитися редагувати, форматувати й видозмінювати готові...
ТЕМА: Текстовий процесор MS Word. Упровадження в текстовий документ...
МЕТА: навчитись створювати та редагувати в текстовому документі математичні формули й організаційні схеми і діаграми
Тема: Велика Британія
Обладнання: відеокасета «Екскурсія по Європі», підручник, політична карта світу, графіки, діаграми підготовлені учнями для доповідей,...
ТЕМА: Текстовий процесор MS Word. Створення таблиць. Обчислення в...
МЕТА: навчитись створювати в текстовому документі таблиці, виконувати необхідні обчислення, будувати діаграми на основі табличних...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка