Тема. Розкладання многочленів на множники за допомогою формул скороченого множення Мета


Скачати 45.59 Kb.
Назва Тема. Розкладання многочленів на множники за допомогою формул скороченого множення Мета
Дата 25.10.2013
Розмір 45.59 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Математика > Документи
Тема. Розкладання многочленів на множники за допомогою формул скороченого

множення

Мета. узагальнювати і систематизувати знання учнів з використання формул

скороченого множення; формувати та розвивати інтелектуальні творчі здібності

учнів, цілеспрямованість, творчу активність; виховувати культуру

математичного мовлення, інтерес до математики.

Учні повинні:

  • Знати формули скороченого множення;

  • Застосовувати формули скороченого множення до розкладання многочленів на множники.

  • Застосовувати формули скороченого множення до тотожних перетворень виразів.

Тип уроку: узагальнення та систематизація

Хід уроку

І. Організаційний момент
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Я хочу розпочати наш урок із казки “Пряник і колосок”, яку написав своєму сину відомий педагог В.О. Сухомлинський.

Вранці, до сходу сонця Людина взяла білий пряник і пішла в поле. Зірвала колосок у полі, вийняла з нього зернята, і спробувала на зуб, посміхнулася і заховала колосок у кишеню. Ось там зустрілися Пряник і Колосок.

  • Хто ти такий? - запитав Пряник.

  • Я колосок.

  • Ой, який ти колючий! Яка з тебе користь?

Посміхнувся Колосок, поворухнув своїми вусиками і відповів:

— Без мене не було б ні хліба, ні сухаря, ні тебе, Прянику.

  • Отже, - каже Пряник, - все від тебе. Але хто ж над тобою старший?

  • Праця, - відповідає Колосок, - вона все дає. Але праця в руках Людини. Праця і Людина–найголовніше.

Отже, я вас закликаю до наполегливої праці–щоб пізнати істину міркувань. Сьогоднішня наполеглива праця дасть нам можливість удосконалити свої навички в розв’язуванні вправ і задач з використанням формул скороченого множення. Дані знання, вміння і навички вам знадобляться не лише на уроках математики, а й на фізиці та хімії.
ІІІ. Повідомлення теми уроку

  • І ми з вами продовжуємо розкладати многочлени на множники за допомогою формул скороченого множення


IV. Актуалізація опорних знань

Але для того, щоб правильно і без помилок виконувати обчислення давайте пригадаємо як до квадрату підносять числа і вирази.

  1. Усний рахунок

(2)2, (1)2, (-4)2, (-10)2, )2, (ab)2, (4с)2, (0,7r)2 ,( t)2, (abc)2, (5mn)2,(0,2kz)2, (-6pr)2

2. Математичний диктант

1. Суму чисел 5z і 3m.

2. Різницю чисел 4n і 8c

3. Добуток чисел k і m.

4. Подвоєний добуток чисел x i y.

5. Різницю квадратів чисел z i t.

6. Квадрат суми чисел m i n.

7. Квадрат різниці чисел 2x i 5y.

3. «Мозковий штурм»

  1. Вчитель показує одну частину із формули, а учні з індивідуальних карток доповнюють її до повної формули:



V. Застосування вмінь і навичок

1. «Дай мені ім'я»

(х-5)2; 25+10c+c2;

y2- a2; 25-c2

(m-p)(m+p); 16-16k+4k2

(9+t)2;

2. Знайди пару

1. (a-b)(a+b) 1.

2. 2.

3. 3.

4.4. a2 – b2

2. Робота в групах (розв’язування рівнянь)

(х-4)2=(х-4)(х+4) (х-2)2=(х-4)(х+4) (х-8)2=(х-4)(х+4)

3. Заповнити порожні клітинки таким одночленом, щоб утворилась правильна тотожність. Знайти зашифроване слово.

1) 2-y2=(a-)(a+); (м) 3) (5m-)(5m+)=25m2-16a2; (л)

2) (x+)2=2+2y+y2; (о) 4) (4a-)(+5x2)=16a2-25x4. (о)

5) ( - m)2= n2+2n+m2 (д) 6) (2x+y)2=x2+12xy+92 (ц)

7) (x-y)2=4x2+8xy+4y2 (і)

Схожі:

Урок №50 Тема. Використання формул скороченого множення для розкладання...
Розв'язування вправ, що передбачають виконан­ня цих Дій; повторити способи дій у разі використання формул скороче­ного множення для...
Тема уроку «Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки»
Тема уроку : «Розкладання многочленів на множники способом винесення спільного множника за дужки»
Урок №4 Тема. Степінь натурального числа. Розкладання натурального числа на прості множники Мета
Мета: повторити знання учнів про степінь натурального числа з на­туральним показником, здобутих у 5 класі, і сформувати вміння викори­стовувати...
Урок №36 Тема. Множення двох многочленів Мета: продовжувати формувати навички: 1
Мета: продовжувати формувати навички: 1 виконання дії множення двох многочленів та перетворення цього добутку в многочлен стандартно­го...
Урок №35 Тема. Множення двох многочленів
Мета: сформувати в учнів знання алгоритму множення двох много­членів як наслідку з алгоритму множення одночлена на многочлен; виро­бити...
УРОК №32 Тема уроку
Вієта*; продовжити роботу із формування вмінь розв'язувати си­стеми, у яких одне з рівнянь є рівнянням першого степеня, способом...
Урок №9 Тема уроку: «Використання формул. Абсолютні та відносні посилання....
Мета уроку: сформувати навички обчислювати за допомогою формул у середовищі табличного процесора; сформувати поняття абсолютного,...
УРОК 26 Тема: Множення. Компоненти множення. Мета: Означення множення,...
НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА І ДІЇ НАД НИМИ ТЕМА МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ. ВЛАСТИВОСТІ МНОЖЕННЯ ТА ДІЛЕННЯ НАТУРАЛЬНИХ ЧИСЕЛ
УРОК 4 Тема. Комбінаторні задачі
Мета: навчити учнів розв'язувати найпростіші комбінаторні задачі за допомогою формул або без них; показати практичне використання...
Використання формул при обчисленнях в таблицях. Створення формул
...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка