|
Скачати 34.57 Kb.
|
УРОК 6 Тема уроку: Радіанна міра кутів і дуг. Мета уроку: Узагальнення і систематизація знань учнів про радіанну міру вимірювання кутів і дуг. Формування умінь визначати радіанну міру кута за градусами і навпаки. І. Перевірка домашнього завдання. 1. Перевірку виконання вправ № 4, 5 здійсніть по записах, зроблених до початку уроку. 2. Математичний диктант. 1) Кутом якої чверті є кут 370°? 2) Запишіть всі кути повороту, кінцевий радіус яких знаходиться на додатній півосі ΟΥ? 3) Обчисліть: 2cos 60° + 2sin 30°. 4) Знайдіть cos 720°. 5) Знайдіть sin (-270°). 6) Який знак має tg (-50°). Відповідь: 1) І; 2) 90° + 360°n, n Ζ; 3) 2; 4) 1; 5) 1; 6) -. II. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу. Як відомо, кути вимірюються в градусах, хвилинах, секундах, !Градусом називається частина розгорнутого кута. Таким чином, розгорнутий кут дорівнює 180°, прямий кут дорівнює 90°. Між градусами, хвилинами і секундами існують співвідношення: 1º = 60', 1' = 60'', 1' = , 1' = . Крім градусної міри, використовуються і інші одиниці вимірювання кутів. У математиці і фізиці це радіанна міра кута. !1 радіан — центральний кут, який опирається на дугу, довжина якої дорівнює радіусу (рис. 41). Установимо зв’язок між радіанним і градусним вимірюванням кутів. Куту, що дорівнює 180°, відповідає півколо, тобто дуга, довжина якої дорівнює πR (рис. 42). Щоб знайти радіанну міру кута в 180°, треба довжину дуги π-R розділити на довжину радіуса R: . Отже, радіанна міра кута в 180° дорівнює π: 180° = π рад Із цієї формули одержуємо (розділивши ліву і праву частини рівності на 180): 1° = рад, або 1° 0,017 рад. Із рівності 180° = π рад також одержуємо (розділивши ліву і праву частини рівності на π): 1 рад = , або 1 рад 57°. Розглянемо приклади переходу від радіанної міри до градусної і навпаки. Приклад 1. Виразіть в радіанах величини кутів 30°; 45°; 60°; 90°. Розділивши ліву і праву частини рівності: 180° = π рад послідовно на 6, 4, 3, 2, одержуємо: 30° = рад, 45° = рад, 60° = рад; 90° = рад. Приклад 2. Виразіть в градусах величини кутів рад, рад, рад, рад. Розділивши ліву і праву частини рівності: 180° = π рад послідовно на 10; 5; 12; 18, одержуємо: рад = 18º; рад = 36º; рад = 15º; рад = 10º. Приклад 3. Знайдіть в градусах 3,5 рад. Через те що 1 рад = , 3,5 рад = 3,5 · = = 201° . Приклад 4. Знайдіть радіанну міру кута в 72°. Через те що 1° = рад, 72° = 72 · рад = рад 1,3 рад. При записі радіанної міри кута позначення «рад» опускають. Наприклад, замість рівності 90° = рад, пишуть 90° = . Радіанна міра кута зручна для обчислення довжини дуги кола. Через те що кут в 1 радіан стягує дугу, довжина якої дорівнює R, то кут в α радіан стягує дугу довжиною: l = αR. Якщо радіус кола дорівнює одиниці, то l = α, тобто довжина дуги дорівнює величині центрального кута, що опирається на цю дугу в радіанах. III. формування умінь визначати радіанну міру кута за градусною і навпаки. Виконання вправ1. Запишіть у радіанній мірі кути: а) 120°; б) 300°; в) -405°; г) -22,5°.Відповідь: а) ; б) ; в) ; г) . 2. Подайте в градусній мірі кути: а) ; б) 2,5π; в) 0,3π; г) . Відповідь: а) 135°; б) 450°; в) 54°; г) 660°. 3. Подайте в радіанній мірі кути (скористуйтеся таблицями або калькулятором): а) 20° 12'; б) 54° 23'; в) 136° 27'; г) 127° 15'. Відповідь: а) 0,3586; 6)0,9492; в) 2,3815; г) 2,221. 4. Подайте в градусній мірі кути (скористайтеся таблицями або калькулятором): а) 15; б) 2; в) 1,1417; г) 4,3982. Відповідь: а) 859,87°; б) 114,65°; в) 65° 25'; г) 252°. IV. Підведення підсумків уроку. V. Домашнє завдання. Розділ І § 3. Запитання і завдання для повторення № 35—39. Вправи № 8, 9. Роганін Алгебра 10 клас, Урок 6 |
Уроку: узагальнення та систематизація навчальних досягнень учнів.... Тема уроку. Узагальнення та систематизація знань учнів з теми «Лінійні рівняння з однією змінною» |
УРОК 39. ВИДИ КУТІВ. ВИМІРЮВАННЯ КУТІВ Мета. Систематизувати знання... Запишіть, використовуючи позначення: градусна міра кута МОК дорівнює 35° [кута АВС дорівнює 25°] |
Урок №5 Тема. Означення кута. Рівність кутів. Бісектриса кута. Вимірювання та відкладання кутів Мета: домогтися від учнів засвоєння змісту таких понять: «кут», «елементи кута», «позначення кута», «внутрішня область кута», «промінь,... |
УРОК 39 Тема уроку: Біном Ньютона. Мета уроку: Познайомити учнів... Перевірку виконання вправ провести шляхом фронтальної бесіди за готовими записами розв'язання домашніх вправ на дошці |
І. Організація класу ІІ. Перевірка домашнього завдання, актуалізація опорних знань Звернути увагу на головні закономірності періодичної системи; продовжити формування уявлень учнів про періодичну зміну властивостей... |
УРОК 37. ВИДИ КУТІВ. ВИМІРЮВАННЯ КУТІВ Мета Мета. Ознайомити учнів з одиницею вимірювання кутів, з будовою транспортира та правилами користування ним; зі змістом властивостей... |
УРОК №3 Тема. Відрізок. Вимірювання відрізків Правильність виконання домашнього завдання вчитель перевіряє, зібравши зошити учнів на перевірку |
План-конспект уроку з математики для групи Е-11 Тема Тема: Узагальнення та систематизація знань, умінь та навичок учнів з математики за 5-9 клас |
Задача № 2 групи «А» Усередині квадрата ABCD позначено таку точку E, що трикутник BCE рівнобедрений із кутом. Знайдіть градусну міру кута |
1. Три промені зі спільним початком лежать в одній площині (див рисунок).... Три промені зі спільним початком лежать в одній площині (див рисунок). Визначте градусну міру кута γ, якщо α = 20̊, β = 50̊ |