|
Скачати 69.38 Kb.
|
Урок Тема: Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук Мета: Узагальнити й систематизувати знання про склад, класифікацію, хімічні властивості різних класів неорганічних сполук, типи хімічних реакцій; дати поняття про генетичний зв’язок; навчити виконувати завдання зі складання рівнянь реакцій за схемою, а також складати схеми перетворень речовин, практично одержувати нові речовини; удосконалювати вміння у написанні формул речовин і хімічних рівнянь, розстановці коефіцієнтів; показати практичне значення знань про взаємозв’язок речовин для одержання нових сполук і матеріалів; формувати вміння спілкуватися в групі, співпереживати один за одного, почуття прекрасного. Тип уроку: узагальнення і систематизації Матеріали і обладнання: ПС; таблиці розчинності неорганічних сполук; варіанти завдань для самостійної роботи; реактиви: розчин сульфатної кислоти, натрій гідроксиду, хлоридної кислоти, магній оксид, кальцій оксид; індикатори, сухе пальне, пробіркотримач, штатив з пробірками. Хід уроку І. Організаційний етап. ІІ. Мотивація навчальної діяльності У початкових класах усі ми з вами створювали своє родове дерево, де вказували імена прадідів і прабабусь, потім дідусів і бабусь, наших батьків, далі свої імена, імена майбутніх дітей, внуків, правнуків. Тобто отримували генеалогічне дерево; відшукували ту ниточку, що зв’язувала всіх наших пращурів і нащадків єдиною особливістю чи властивістю. І сьогодні наше завдання – знайти взаємозв’язок між простими і складними речовинами, між оксидами, основами, солями, кислотами; скласти схему перетворень, яка буде відображати цей взаємозв’язок. Згадаємо закон вічності матерії «Жоден вид матерії не може утворитися з нічого й не може перетворитися на ніщо». ІІІ. Повідомлення теми, мети, завдань уроку. Темою уроку є «Генетичний зв’язок між класами неорганічних сполук». Епіграфом до уроку будуть слова Роберта Вудворта, лауреата Нобелівської премії «Своїми знаннями я зобов’язаний тільки самому собі. Я сам себе навчив хімії». Якщо ви будете прислухатись до слів видатних людей, то самі станете видатними. Завдання уроку (на екран, в опорних конспектах):
Учням по черзі пропонуються назвати своє ім’я, і записувати до «дерева мудрості» свої пропозиції після оголошення теми, завдань уроку, що дізнаються на уроці, що очікують після сьогоднішнього уроку. Формулюють загальноприйняті правила поведінки на уроці
ІV. Узагальнення окремих фактів і явищ. Для роботи на уроці ви об’єдналися в 2 групи. Кожна група обирає собі консультанта, який буде керувати роботою групи і дослідника, який проводитиме експерименти. За результатами Вашої роботи буде встановлено оцінки в журнал. Прийом «Хімічний диктант»
Завдання. Обмінятися картками в групі Правильні результати на екран Самоперевірка Визначити найвищий бал. Відзначити учня. Завдання для І групи.
Завдання для групи ІІ:
(Правильно вибрані речовини на екран (дошці).
Завдання: передбачити, які з наведених вище речовин будуть взаємодіяти між собою, записати відповідні рівняння реакцій, указати умови перебігу реакцій. Можливі варіанти відповідей І група 1. 2. 3. 4. 5. 6. ІІ група 1. 2. 3. 4. 5. 6. Завдання. Метод «Взаємоопитування» Учням першої групи задати питання (2) учням другої групи і навпаки, по написаним рівнянням реакції. І група. 1. До якого типу реакцій належить реакція №6? Дати визначення. 2. Яку хімічну властивість оксидів описує реакція №5. до якого типу належить ця реакція? ІІ група.
V. Узагальнення понять і засвоєння відповідної системи знань. Учитель роздає картки завдання з поетапним описанням експерименту. Завдання: здійснити реакції, які описані в путівнику, записати спостереження – ознаки перебігу, і відобразити їх за допомогою рівнянь хімічних реакцій. Учитель попереджає про необхідність дотримання правил техніки безпеки під час роботи з лугами, кислотами, під час нагрівання речовин. Дослідники в білих халатах виконують досліди, а учні навпроти записують спостереження та рівняння хімічних реакцій у свій путівник. І група Експеримент ІІ група Експеримент Завдання: Після завершення роботи учні записують рівняння проведених реакцій на дошці, вказуючи ознаки. VІ. Систематизація головних теоретичних положень і провідних ідей теми. Завдання. Знайдіть у своїх рівняннях реакцій, щось спільне, те, що є в усіх рівняннях (Учні дають відповіді). Так це сполуки, які містять один і той же елемент. Запишіть ці сполуки у рядок Цілком логічно буде поставити між цими сполуками стрілки, які будуть вказувати на те, що з одних речовин ми утворили інші. Ми записали ряд одержання речовин і перетворили їх на інші сполуки. Такий ряд називають генетичним. Спробуйте сформулювати визначення, що називають генетичним рядом? (учні формулюють). А тепер зверніться до підручника. § 22 (стор.101-104) Є генетичний ряд металу: А є генетичний ряд неметалу Ви за рівнянням (реакцій) перетворень складали генетичний ряд металу, а тепер виконаємо завдання навпаки: запишемо генетичний ряд неметалу і здійснимо перетворення за схемою. Для закріплення знань ви опрацюєте схему в себе в групах. І група з Al (на екран) ІІ група з Zn (на екран) Ми розглянули генетичні ряди лінійної будови. Проте різноманітність речовин та їх властивостей дає змогу будувати розгалужені генетичні ряди. Завдання. Опрацювати схему в підручнику стор.104. І група приклад 1. ІІ група приклад 2. (можна просто коментувати перетворення. Виправляти помилки учні І групи в учнів ІІ групи і навпаки). VІІ. Підбиття підсумків уроку. Виставлення оцінок. Коментування кожної оцінки.Рефлексія.
Як на вашу думку: Чи виконали ми сьогодні поставлені завдання і які саме? (Учні коментують завдання уроку і чи досягли їх). Роблять висновки. Висновки:
VІІІ. Повідомлення домашнього завдання. §22 (стор.101-104). Впр.1-4 (стор.105) Тренувальні вправи з опорного конспекту. Рівняння реакцій до розгалужених схем в підручнику. Нагадати учням, зробити записи в журналі «Допоможіть мені». До наступного уроку. |
ТЕМА: Основні класи неорганічних речовин та їх вплив на екологію планети НАВЧАЛЬНА : перевірити вміння учнів встановлювати генетичний зв’язок між класами |
Молекулярно-генетичний і клітинний рівні організації життя В м’язовій тканині відбувається інтенсивний аэробний процес накопичення енергії у вигляді макроергічних зв’язків АТФ. Цей процес... |
Урок №54 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта» |
Зміст проблеми, її актуальність і перспективність Виховання – вічна проблема. Відколи існує людство, відтоді й дбає про продовження роду, своє потомство. Від батьків передається генетичний... |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |
Урок № Тема Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо... |
Урок №63 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратний тричлен. Розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних рівнянь та їх використання для... |
Урок у нас сьогодні незвичайний урок-дослідження ТЕМА. ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ КРАСИ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ В КІНОПОЕМІ О. ДОВЖЕНКА “ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА” |
Урок №41 Тема. Урок узагальнення та Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів, які вони дістали з теми «Многочлени» |
Урок №87 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.( Урок подорож.) Мета. Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби, розвивати |