ІНТЕГРОВАНИЙ УРОК З УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ
ПО ОСНОВНИМ КЛАСАМ НЕОРГАНІЧНИХ СПОЛУК
У 8 КЛАСІ
ТЕМА: Основні класи неорганічних речовин та їх вплив на екологію планети.
Revision the main groups of non-organic compounds and their influence for environment.
МЕТА:
НАВЧАЛЬНА : перевірити вміння учнів встановлювати генетичний зв’язок між класами
неорганічних сполук і залежність між складом, властивостями та застосуванням речовин; закріпити
лексичні одиниці термінів англійською мовою;
РОЗВИВАЮЧА: розвивати вміння аналізувати, встановлювати причинно- наслідкові зв’язки;
ВИХОВНА: формувати в учнів науковий світогляд, розвивати позитивне ставлення до навколишнього середовища;
ПРАКТИЧНА: розрізняти основні класи неорганічних сполук, розхуміти їх практичне застосування у народному господарстві, вміти презентувати англійською мовою матеріал з теми.
ТИП УРОКУ: узагальнення і систематизація знань (інтегрований-хімія, англійська мова).
ХІД РОКУ
Вступне слово вчителя.
Актуалізація опорних знань.
«... сьогодні - це завтра, про яке ми потурбувалися вчора»
М.Ломоносов справедливо зазначив:,Далеко просягає хімія руки свої в справи людські...” Минули віки, а слова ці не втратили свого змісту. Звичайно, сьогодні тієї хімії, яка існувала за часів Ломоносова, вже немає взагалі.
Відбуваються хімічні реакції - і літак піднімається в повітря, відбілюється льон, деревина перетворюється на тепло, цукровий буряк на цукор. Річковий пісок на скло. Тільки за останні роки хіміками створено сотні нових виробів і матеріалів, прогресивних технологічних процесів. Але в основі цих всіх процесів лежать основні класи хімічних сполук та реакцій , які відбуваються між ними.
3. English part of the lesson:’’Revision non-organic compounds”
During your last term you finished learning substances obtained by or used in a chemical process. They are non-organics.What the main groups of them do you know?
Base
Oxide on the blackboard
Salt
Acid
Let’s make revision of each group of non-organics. Give me, please, the definitions of the group and their properties.
Acid - a chemical compound, containing hydrogen and acid rest.
Properties: -taste sour /so:/
-turns litmus paper red
-colourless
-caustic
-reacts with metals (Zn ,Mg)
-react with base (process neutralization)
-react with basic oxide (process exchange)
Reactions: l. Mg +2 HCL = MgCL2+ H2O
2HCl+Na2CO3 =2NaCl+ CO2+ H2O
HC1 + NaOH = NaCl + H2O
2HC1+ CuO = CuCl2+ H2O
Base - a chemical compound that reacts with an acid to form a salt
Properties:
- taste bitter
- turns a litmus paper blue
- caustic /’kostik/
- feels slippery
- react with an acid to form a salt.
Reaction: process neutralization
2HCL + Ca(0H)2= CaCL2+ 2H2O
Oxide - a chemical compound that contains oxygen. They react with water to give an acid:
H2O + SO2= H2SO3
H2O + CO2= H2CO3
Na2O + H2O =2 NaOH
The main element of oxide is oxygen /oksid3en/. O is gas without colour, boiling point 183, maim element of the Earth crust, 21% of oxygen in atmosphere.
The commonest oxide is water H2O .
Salt- a chemical compound that consists of metal and acid rest( NaCl, CaSO4 ). The most familiar salt is sodium chloride NaCl, the principal component of common table salt.
A salt that has neither hydrogen nor hydroxyl in its formula (NaCl) is called normal salt.
A salt that has hydrogen (NaHCO3) is called an acid salt.
A salt that has hydroxyl (Pb(OH) NO3) is called basic salt.
Another kind of classification is simple (NaCl), double (CaMg(CO3) 2) and complex (K3(Fe(CN)6)).
Hydrate is a salt that includes water in its solid crystalline form (Glauber and Epsom CuSO4 x2H2O
Робота в групах
Oral practise about importance of non-organics. Asall things in our world, non-organic compounds have their positive and negative aspects.
Good points of using salts oxides, acids and bases are obvious:
in medicine, pharmacy (acids, bases, salts)
for whitening cloth (acids)
in gardening
5% of salts in our body
HC1- for good work of stomach.
NaCl- the commonestsalt.
In cosmetic industry (SiO2)- sillicium, dioxide or silicon dioxide.
Water - the commonest oxide: no- any life without water.
Bad points:
pollution of the Earth, air and waterwith carbon dioxide
acid rains
food pollution with nitrate
warming world climate
green house effect
ozone layer holes
The last problem with ozone layer is becomming more and more serious noedays.Can anybody describe the main idea of this global problem?
5. According to thereof, we need to realize one more aspects of bad infuence of non- organics for our life. I mean the pollution of our air with carbon dioxide. Watch a piece of a film about different aspects of life in G.B., including an invironmental pollution. Take you handouts to see and find an answer to relevant question.
Video film.
Discussing the main points of the film.
Узагальнення вивченого учнями українською та англійською мовами.
Підведення підсумку уроку. Оцінювання учнів. Коментар домашнього завдання.
Екологічна проблема - найголовніша проблема людства. Кожен з нас не байдужий до того, що з нами відбувається щоденно, і кожен добре розуміє, що Земля - наш спільний дім і іншого немає і бути не може. Це проблема, що стосується кожної людини, кожної живої істоти. Ніякі блага цивілізації не замінять чистого повітря, вільних від шкідливих домішок продуктів харчування і води. Тому людина повинна зрозуміти, що вона є лише часткою природи,з законами й силами якої вона повинна рахуватися. Не владарювати над природою, а співпрацювати з нею, бути не „царем природи”, а її невіддільною часткою.
Природа - такий же унікум, як картина Рафаеля. Знищити її легко, відновити неможливо. Тому, лише зрозумівши природу, людина зрозуміє саму себе, навчиться використовувати знання з хімії, фізики, біології.
А завершити цей урок я б хотіла словами видатного вченого хімікаГ.Медведєва: „Всемогутність і безсилля людини продемонстрував Чорнобиль. І застеріг: не захоплюйся своєю могутністю, людино, не жартуй з нею. Бо ти і причина, ти і наслідок.”
I
|