|
Скачати 349.38 Kb.
|
Гра «Умчики - Розумчики» Тема: Комбінаторика нашого життя Мета позакласного заходу:
Матеріали та обладнання:
«Шкільні вчителі мають таку владу, про яку лише мріють прем’єр - міністри». Черчилль «Якщо вчитель має лише любов до своєї праці, він буде хорошим учителем. Якщо вчитель має любов до учня, як батько і мати, - то він буде краще за того вчителя, який перечитав всі книги, але немає любові ані до роботи, ані до учнів. Якщо вчитель поєднує любов до праці і до учнів, він – досконалий вчитель!» Л. Толстой «Для того, щоби навчити іншого, потрібно більше розуму, ніж для того, щоби навчатися самому» М. Монтень «Хто опановує нове, плекаючи старе, той може бути вчителем!» Конфуцій Хід позакласного заходу (Аудиторія підготовлена згідно схемі розташування учасників та запрошених. На дошці плакати, портрети та схеми.) Розташування учасників в аудиторії:
І. Привітання. Вступне слово вчителя: «Комбінаторика – важливий розділ математики, знання якого необхідно представникам різноманітних галузей. З комбінаторними задачами працюють фізики, хіміки, біології, лінгвісти, спеціалісти по кодам… Комбінаторні методи лежать в основі розв’язування багатьох задач теорії ймовірності. Що вивчає комбінаторика?» Відповіді учнів:
Вчитель: Наведемо означення комбінацій! Відповіді учнів:
Pn = n! , де n! = 1 * 2 * 3 ... n – факторіал, при цьому 0! = 1. (в перекладі з англійської “factor” – “множник”).
Amn = n (n – 1)(n – 2) ... (n – m + 1).
С mn = n! / (m! (n – m)!). - Зауважимо: 1). Числа розміщень, перестановок та сполучень пов’язані рівністю: Amn = PmC mn. 2). Важливо не помилятися в розв’язуванні завдань! Вчитель: Правильно. Наприклад, я прошу вас знайти помилку в такому розв’язуванні завдання (показує на схему, підготовлену на папері форматом А-1, далі за відповідями учнів змінює на наступні схеми № 1 – 3) Схема № 1 «Кинули 2 гральні кості. Знайти ймовірність того, що сума очок, що випали, дорівнює 4 (подія А)». Розв’язання: Всього можливо 2 варіанти: сума випавших очок = 4, та сума випавших очок не дорівнює 4. Події А підходить лише один варіант, а всього їх два, отже: шукана ймовірність буде P (A) = 1 / 2. Схема № 2 Помилка: Помилка цього рішення полягає в тому, що ці варіанти не можна вважати рівноможливими. Схема № 3 Правильно: Загальних кількість можливих варіантів випробувань буде 6·6 = 36 (бо кожне число першої грані сполучатися може з кожним числом грані другої кості). Серед усіх варіантів сприяють події А лише наступні 3 варіанти: (1;3), (2;2), (3;1). Тому шукана ймовірність буде такою: Р (A) = 3 / 36 = 1 / 12. Вчитель: «Після такого жвавого обговорення повернімося до історії розвитку комбінаторики. З чого все почалося?» Повідомлення учнів:
Вчитель: Настає час змагань. Наша задача полягає в тому, щоби обрати найрозумнішу команду. А змагаються за право бути першими учні 11-а класу фізико - математичного профілю в двох групах: «Умчики» та «Розумчики». Учень 1: Правила гри – нескладні, Кожен покаже, що зможе В будь-який день та в будь-який час Зробити для рідної школи Сюрприз «Ми готові на все для вас!» Учень 2: 1). На візитку учні – члени команд самостійно обирали епізоди з життя великих математиків та сьогодні презентують нам костюмований колаж – сценку. 2). Основним завданням було спланувати «День самоврядування в школі» в рамках вивченого матеріалу з алгебри та початків аналізу «Статистика. Комбінаторика. Ймовірність». Запропоновано було 11 предметів, з яких жеребкуванням було обрано кожною командою по 6 на розклад дня. Учень 1: Представляю вам учасників та журі! Учень 2: А тепер про порядок гри! Зараз ми побачимо візитки наших команд. Тоді завдання вболівальникам, після якого побачимо змагання команд. Увага, наші команди мають не лише презентувати власний план та заходи Дня самоврядування, але й бути слухняними учнями на уроках та разом зі своїми вболівальниками активно виконувати запропоновані завдання від суперника. І, нарешті, почуємо результат виконання завдання вболівальників. Учень 1: Шановне журі оцінює все, що сьогодні відбувається, за схемою:
|
Кожен із нас інтуїтивно розуміє, що таке конфлікт, адже він є невід’ємною... У процесі конфлікту людина покладається на власний егоїзм, незважаючи на почуття та думки свого опонента, але згодом виснажується... |
Біосфера це середовище нашого життя, це та природа, яка нас оточує,... Біосфера це середовище нашого життя, це та природа, яка нас оточує, про який ми говоримо в розмовній мові. Людина перш за все своїм... |
Шкіяь М.І., Сяєпкань З.І., Дубинчук О. С. Алгебра і початки аналізу:... На вивчення розділу «Комбінаторика» в 11-му класі загальноосвітньої школи за програмою відводиться 8 годин |
1. Організаційний момент. Повідомлення теми та мети уроку Обговорення важливого аспекту нашого життя «Злочин та покарання», застосування знань з предмету «Правознавство» |
Соціальна реклама на уроках майбутнє виховного процесу «хвороби» сучасного суспільства, на жаль, стали буденним явищем нашого життя. Кожного дня, зіштовхуючись з цими негативними явищами,... |
Тема. „Бджільництво: історія та сучасність ” Довгий і складний історичний шлях пройшло Українське бджільництво – найдавніше улюблене заняття нашого народу. Протягом століть пізнавалися... |
Презентація «5»-ми і з «12»-ми. І жартівливий і сором’язливий – це наш клас. За спільні роки ми стали однією дружною сім’єю. Вивчали звички і... |
«Початкова школа – своєрідна перша нота шкільного життя» Головним напрямком роботи нашого методичного об`єднання є раннє виявлення нахилів і здібностей учнів, надання можливостей кожній... |
Виховна година на тему: «Мій товариш» Мета Мета: розглянути товариськість як об'єктивне явище нашого життя, як спосіб співіснування людей; визначити можливість/неможливість... |
Тема: Пізнавально-розважальне шоу Я люблю Україну Мета Мета: розширити і поглибити знання учнів про Україну, про рідний край; стимулювати інтерес до дослідження природи, життя і побуту... |