|
Скачати 68.37 Kb.
|
Виховна година на тему: «Мій товариш» Мета: розглянути товариськість як об'єктивне явище нашого життя, як спосіб співіснування людей; визначити можливість/неможливість дружніх стосунків між хлопцем і дівчиною, учити зберігати індивідуальність у міжлюдських відносинах. Обладнання: роздавальний матеріал (роздруковані картки, на яких подані ситуації, що стосуються відносин між дівчатами та хлопцями) Хід заняття Що таке дружба? Хто такі друзі? Які вчинки людини зміцнюють дружбу, а які руйнують? Як ви гадаєте, що саме людина шукає в друзях? Яка дружба міцніша і продуктивніша — людей схожих чи різних? Чи можуть ділові, службові відносини замінити дружбу? Чи можуть бути друзями люди з протилежним світоглядом, скажімо, релігійним і атеїстичним? Чому для нас неприйнятне таке розуміння дружби: основою прихильності є корисливість, те, що друзі розраховують одержати один від одного? Чи згодні ви з висловлюванням: «Сила дружби вимірюється не доброчесністю друзів, а інтересом, що їх зв'язує»? Розповідь вчителя. У суспільному житті й у трудовій діяльності, навчанні й побуті виникають, крім офіційних, службових, ділових, різні форми міжособистісних взаємовідносин: приятельські, товариські, дружні. Звичайні норми моральності тут мають особливе значення. Річ у тому, що в товаришуванні, дружбі й коханні спілкування становить головний сенс взаємин. Як тільки зникає взаєморозуміння і натомість виникає байдужість, такі відносини руйнуються, залишаючи по собі гіркі спогади, розчарування, страждання і душевні травми. Приятельські взаємовідносини складаються між добре знайомими на основі якої-небудь, часто неістотної або випадкової, спільності інтересів і неодмінно містять частку особистої симпатії; підтримуються контактами, окремими зустрічами, хоч глибокої зацікавленості долею одне одного приятелі не виявляють. Ці взаємини покладають на людей певні, вироблені традицією обов'язки: доброзичливість, зустрічі, обмін думками, щирість, довірливість, взаємні послуги. Приятелі не ставлять один перед одним яких-небудь серйозних вимог щодо виправлення і вдосконалення особистих якостей, однак не терплять брехні, пліток, віроломства. Якщо через певні обставини відносини перериваються, то особливо болісних переживань це не викликає: найчастіше одні приятелі більш або менш легко замінюються іншими. Значення приятельських взаємин полягає в тому, що вони збагачують інформацією про інших, про різні боки життя, дають можливість висловити свою думку і побачити реакцію доброзичливо настроєних людей різної статі, віку, професії, громадського становища та рівня розвитку. Товариські взаємовідносини складаються між людьми в процесі спільної діяльності на основі єдності інтересів, життєвих завдань: між членами навчального колективу, між тими, хто систематично зустрічається протягом тривалого часу, добре знає одне одного і в потрібний момент надає взаємну, безкорисливу допомогу. Товаришування накладає ряд моральних обов'язків — воно вимагає принциповості у відносинах, людяності, чуйності, взаємодопомоги, взаємної підтримки. Відносини будуть повноцінними, згуртовуватимуть колектив, якщо товариші у спілкуванні не виявляють байдужості до недоліків, моральних вад одне одного. Дружні взаємовідносини, або дружба, між людьми ґрунтуються на єдності поглядів, інтересів, життєвої мети. Ці взаємовідносини найтісніші. Вони виявляються не тільки в спільній діяльності та спілкуванні, які нерідко зумовлюються зовнішніми обставинами, а й у духовному спілкуванні, взаємній особистій зацікавленості. Початковою формою дружби може бути товаришування, збагачене особистою приязню. Вам доводилося товаришувати з хлопцем/дівчиною? Як довго тривали ваші дружні стосунки? Ви довіряєте свої таємниці другові протилежної статі? Як ви вважаєте, хлопці/дівчата вміють товаришувати? (Природно, що клас поділиться на прихильників і противників дружби між хлопцем і дівчиною. Мається на увазі саме дружба, а не симпатія, закоханість.) Розповідь вчителя. У житті зустрічаються дівчата, яким легше товаришувати з хлопцями, ніж з дівчатами. Вони мотивують це тим, що друзі-хлопці більш віддані, уміють берегти секрети, не розпускати плітки... Але мало хто здогадується, що корені таких міжлюдських стосунків закладаються в сім’ї. Іноді дівчинку виховують як хлопця: забороняють рюмсати, жалітися, коли хтось образив, — це все трактується як слабкість. З часом дівчинка переймає манеру хлопців як в одязі, зачісці, так і в поведінці. Відомо ж, що зовнішня схожість полегшує спілкування. З часом манера спілкуватися також стає «хлопчачою». Так, замість того, щоб проявляти симпатію до хлопця «жіночим» способом (кокетувати), дівчина вважає за краще говорити про це відкрито. Вправа «Мікрофон». Що ви думаєте з цього приводу? Робота в парах. Учитель роздає роздруковані картки, на яких записані ситуації, що стосуються відносин між дівчатами та хлопцями, і просить учнів розібрати подані ситуації. 1. «...Мені здавалося, що бути чемною дівчинкою соромно. Я була організатором всіх розваг — від гри «Далі стрибне в калюжу» до небезпечних вилазок на дахи будинків. Саме за це мене поважали хлопці. Але... закохувалися в інших дівчат». Хто виграє в даній ситуації? Чому? Чи втрачає дівчина свою жіночість у такій дружбі? Якими можуть бути наслідки для дівчини від такої дружби? 2. «Випускний вечір. Ми зустрічали схід сонця... На всіх дівчатах опинились хлопчачі піджаки, тільки я одна мерзла. «Ти у нас загартована!» — сказали мені хлопці». Який висновок тут напрошується? Чи буде щасливою ця дівчина в особистому житті? Колективне обговорення. Учитель формулює тему обговорення у вигляді запитання: «Чи може бути корисною для дівчини дружба з хлопцем?» Методом «мозкового штурму» учитель виявляє позитивні моменти такої дружби. Усе назване учнями записується на дошці. Розповідь вчителя. Отже, дружба між протилежними статями трапляється в житті. Проте, важливо не загубити себе в цій дружбі, пам'ятати, що ти — жінка за своєю природою. А бути жінкою — не означає бути слабкою. Це — уміння одягатися, легко спілкуватися, ставитися до себе з повагою і любов'ю. Як зберегти дівчині індивідуальність у дружбі з сильною половиною людства? Почніть із змін у зовнішності, одязі, манері ходити і спілкуватися. Через деякий час зовнішні зміни спонукають до зміни внутрішнього стану. Дівчина перестане ганьбитися власної слабкості, оберне в достоїнство те, що раніше вважала слабкістю. Позитивні якості, що набуваються у дружбі з хлопцем, безумовно, стануть у пригоді. А зараз саме для дівчаток я прочитаю уривок із книги А. Потапової «Поговоримо відверто». Давайте, дівчатка, з вами посекретничаємо. Сам на сам, відверто, гаразд? Не поспішай бути схожою на хлопчика: зухвало коротка стрижка, хода перевалюючись, недбалий тон, сигарета, різкі слова — іноді, прямо скажемо, зовсім не дівочі. Тобі дістався надзвичайний дар: народитися дівчинкою. Усе найкраще призначила природа кращій половині роду людського. Бачиш, як тебе називають — краща, прекрасна половина людського роду. Насправді, подивися, яке в тебе красиве волосся — не поспішай його обстригти. Коси завжди підкреслювали, славили жіночність. Пам'ятаєш: Варвара краса — довга коса. Та ти і сама розумієш, як багато втрачає краса, якщо на дівочій голівці клапті посіченого волосся, та ще і невідомо якого кольору. Навіщо ж добровільно погіршувати свою зовнішність? Не захоплюйся брюками — ти в них і ранком, і вдень, і ввечері. Адже для тебе придумано стільки жіночного, що підкреслює твою індивідуальність,— блузи, спідниці, плаття. Ти в них зовсім інша — значно привабливіша. Адже недаремно прекрасні слова — любов, життя — жіночого роду. Хай хлопчик побачить у тобі ніжність і доброту, тендітність і ласкавість. Тоді в ньому неодмінно народиться потреба захистити тебе, уберегти від біди. «Сила жінки — в її слабкості»,— сказала одна мудра людина. І справді, навряд чи хлопчик навчиться бути «лицарем» біля дівчинки, яка говорить, немов випльовуючи слова, ходить, як моряк по палубі в шторм, судить про все категорично, в зубах — сигарета, і кулаки в саднах. Чому ж тут дивуватися, якщо він і свариться з нею «на рівних», а захищати її — йому і в голову не прийде. Тут якраз самому під її захист ставати! Тільки не повірю я, ні за що не повірю, що не хочеться тобі ласкавого відношення, уваги, дбайливості, а не безпардонного виляску по плечу. Не бійся бути соромливою і скромною. Хай більш розв'язні подружки хваляться своїми уявними «успіхами» у хлопчиків. Частіше за все такі «успіхи» закінчуються гіркими сльозами і, на жаль, запізнілим жалем. Нерідко все життя ламається. А ти придивися: хлопці водять знайомство з легковажними дівчатками, але озиваються про них погано, відносинами не дорожать. А по-справжньому дружать із серйозними. Хіба не так? Ти ж не метелик, що бездумно летить на вогонь, а мисляча людина. Не прагни наслідувати когось, не поступайся слабовіллю, виховуй у собі власну думку. Бережи свою гідність, гордість дівочу. Спочатку звичайно, важко, тим більше якщо подружки стануть підсміюватися. Але якщо ти стоятимеш на своєму, звикнуть і стануть більше поважати. І друг справжній зустрінеться. Я розумію, в житті всяке буває. Іноді найкращі поради дратують, не хочеться їх слухати. Я тебе і не примушую. Просто ми з тобою розмовляємо, а вирішувати — твоя справа. Роби як знаєш. Але ти мені подобаєшся, і — добре б тобі бути щасливою! Підсумок вчителя. Радість духовного взаєморозуміння близьких і симпатичних Одне одному людей нічим не замінити. Отже, товаришуйте, але при цьому не втрачайте свою індивідуальність. Пам'ятайте, людина стає індивідуальністю, коли її особистість наповнюється одиничними та неповторними властивостями. |
Виховна година на тему Мета: Довести учням шкідливість куріння та негативний його вплив на організм людини |
Виховна година на тему Мета: виховувати в учнів негативне ставлення до брехні, обману. Під час роздумів, аналізу підвести дітей до висновків: |
Виховна година на тему: Корисна їжа і здоров'я. Мета Учитель роздає малюнки, фотографії, вирізки з газет та журналів, на яких зображено різноманітну їжу, і просить учнів вибрати ті із... |
Виховна година На тему В Україні 17 листопада стали відзначати як «День студента» з 1999 року згідно з Указом Президента від 16. 06. 1999 №659/99 |
Виховна година на тему Мета: Формувати уявлення молоді про здоровий спосіб життя. Роз’яснити шляхи зараження ВІЛ інфекцією. Викликати в учнів негативне... |
Тема Виховна година. «Ввічливі слова» Мета Мета: пригадати правила ввічливої поведінки та слова ввічливості; визначити, яку людину вважають ввічливою і вихованою; відповісти... |
21009, м. Вінниця вул. Червоноармійська, 5 Виховна година Мета: підвищити рівень інформованості учнів щодо проблем, пов’язаних з наркотиками |
Що таке толерантність” Виховна година Мета Обладнання: картонні картки у формі кола зеленого і жовтого кольорів, два схожі листочки з одного дерева |
Виховна година з фізики Гра «Щасливий випадок» Мета Мета: формувати навики застосування своїх знань у новій нестандартній ситуації; розвивати логічне мислення, пам'ять, уважність; виховувати... |
Виховна година «Гра власним життям» Мета Мета: розглянути проблему псевдосуїциду через призму психології підлітка; акцентувати увагу на аморальності гри власним життям... |