|
Скачати 78.63 Kb.
|
Тема ІІІ. Многокутники. Площі многокутників Урок № 42 Тема. Ламана і многокутник Мета: сформувати в учнів поняття:
Формувати вміння відтворювати означення вивчених понять; на готовому рисунку знаходити зображення вивчених понять, і навпаки, виконувати рисунок із зображенням вивчених понять за умовою задачі; застосовувати зміст вивчених понять під час розв'язування найпростіших задач. Тип уроку: засвоєння нових знань. Наочність та обладнання: конспект «Ламана. Многокутник». Хід уроку І. Організаційний етап Оскільки урок є першим у третьому розділі курсу геометрії для 8 класу («Многокутники. Площі многокутників»), то на цьому етапі уроку доречно буде надати учням інформацію про:
(Цю інформацію можна помістити на стенді «Довідково-інформаційний куточок» у кабінеті математики та з метою економії часу запропонувати учням для самостійного ознайомлення у позаурочний час.) II. Перевірка домашнього завдання Якщо на попередньому уроці було задано виконати письмове завдання (аналіз розв'язання задач контрольної роботи, корекційну роботу тощо), то правильність виконання цієї роботи вчитель перевіряє, зібравши зошити учнів на перевірку (для оцінювання). III. Формулювання мети і завдань уроку Для свідомого розуміння учнями логіки вивчення навчального матеріалу та з метою сприяння кращому засвоєнню змісту матеріалу вчитель пропонує учням розв'язати просте логічне завдання: Порівняйте об'єкти, зображені на рис. 1. Що спільного мають ці об'єкти? Чим вони відрізняються? Який із цих об'єктів ви б видалили як зайвий? Чому? Розв'язання завдання допомагає учням повторити та систематизувати знання щодо виду геометричних фігур, властивості яких учні вивчали у 7-8 класах, а також усвідомити необхідність узагальнення цих знань (поняттям многокутника). Отже, формулюється мета уроку: узагальнити знання учнів про зміст загального поняття многокутника, окремими випадками якого є трикутник та чотирикутник, а також вивчити питання про застосування деяких властивостей вивченого поняття. IV. Актуалізація опорних знань Зметою успішного засвоєння учнями змісту понять уроку учням слід активізувати знання і вміння щодо означення та елементів трикутника й чотирикутника; змісту поняття «опуклий чотирикутник»; «внутрішній та зовнішній кути трикутника та чотирикутника»; поняття чотирикутника, вписаного в коло, та чотирикутника, описаного навколо кола; поняття периметра трикутника та чотирикутника; означення та властивості суміжних кутів. Виконання усних вправ
V. Засвоєння знань План вивчення нового матеріалу
Матеріал §15 нового підручника є досить традиційним, однак, порівняно з відповідним змістом попередніх підручників, він містить деякі нові елементи. Згідно з новою програмою з математики для дванадцятирічної школи разом із поняттям многокутника визначається і поняття многокутника, вписаного в коло, і многокутника, описаного навколо кола; формулюється поняття внутрішньої області многокутника. Проте деякі поняття, що традиційно вивчатись у цій гемі, в новому підручнику відсутні: відсутня теорема про властивість довжини ламаної, як і саме поняття довжини ламаної (хоча її наслідок про довжину сторони многокутника подано в підручнику як опорна задача); також вилучено поняття плаского многокутника . Якщо рівень пізнавальної активності учнів досить високий, то до матеріалу, який міститься в підручнику, автор пропонує додати ще формулу для обчислення кількості діагоналей п-кутника та поняття правильного многокутника, тим самим даючи можливість розширити діапазон задач на застосування теореми про суму кутів опуклого многокутника. Оскільки п. 15.1 підручника містить досить багато нової термінології (у попередні роки на вивчення цього матеріалу відводилось 2 уроки), на ньому уроці теорему про суму кутів опуклого чотирикутника краще не вивчати (щоб не переобтяжувати учнів новим матеріалом), проте, залежно від рівня інтелектуальної активності учнів, учитель може прийняти рішення про інший розподіл навчального часу: на цьому уроці вивчити зміст теоретичних понять та виконати роботу на закріплення знань учнів, а наступного уроку — відпрацьовувати вміння застосовувати вивчений матеріал під час розв'язування задач. Вивчення нового матеріалу п. 15.1 підручника вчитель на свій розсуд або проводить сам, використовуючи рис. 136, 137, 138, 139 підручника (або конспект 16). або організує самостійну роботу учнів з оволодіння знаннями за поданим планом. Правильність розуміння учнями змісту вивчених понять закріплюється під час розв'язування відповідних усних вправ (див. нижче) після вивчення кожного поняття або після вивчення змісту всього теоретичного матеріалу уроку.
VI. Формування первинних умінь Виконання усних вправ
а) на два трикутники; б) на два чотирикутники; в) на трикутник і п'ятикутник?
Виконання графічних вправ Накресліть опуклий п'ятикутник. а) Проведіть усі діагоналі п'ятикутника. Скільки діагоналей виходить з однієї вершини? б) Яка фігура утворилася при попарному перетині діагоналей? в) Виміряйте кути п'ятикутника та обчисліть їх суму. Перевірте здобутий результат, користуючись відповідною теоремою. Виконання письмових вправ
Розв'язування як усних, так і письмових вправ спрямоване на:
VII. Підсумки уроку Який з об'єктів нарис. 9 зайвий? Чому? VІІІ. Домашнє завдання Вивчити зміст та формулювання означень нових понять. Розв'язати задачі
а) Проведіть червоним кольором діагональ, яка ділить даний шестикутник на два чотирикутники. Скільки існує таких діагоналей? б) Проведіть синім кольором діагональ, яка ділить даний шестикутник на трикутник і п'ятикутник. Встановіть закономірність між кількістю кутів опуклого многокутника і сумарною кількістю кутів многокутників, на які він ділиться діагоналлю.
С.П.Бабенко Усі уроки геометрії 8 клас Урок № 42 |
8-й клас. Геометрія Описує поняття: ламана, многокутник і його елементи. Формулює означення і властивості зазначених в змісті чотирикутників |
УРОК 49 Тема: Тематична контрольна робота №5 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 42 Тема: Розв'язування вправ. Самостійна робота №11 ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 45 Тема: Розв'язування вправ на побудову та вимірювання кутів ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 47 Тема: Практична робота на побудову та вимірювання кутів (Самостійна робота №12.) ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
УРОК 38 Тема: Промінь. Відрізок. Вимірювання довжини відрізка. Одиниці вимірювання довжини ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ І ВЕЛИЧИНИ ТЕМА ТОЧКА. ПРЯМА. ВІДРІЗОК. ПРОМІНЬ. ЛАМАНА. КУТ |
М атематичний диктант №1 Скільки сторін має правильний многокутник, кожний із внутрішніх кутів якого дорівнює |
Уроку Лінії в образотворчому мистецтві: напружені, спокійні, сумні та веселі. Пряма, крива, ламана лінії |
Урок №54 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта» |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |