|
Скачати 65.31 Kb.
|
Тема ІІІ. Многокутники. Площі многокутників Урок № 47 Тема. Площа трикутника Мета: домогтися засвоєння учнями змісту та ідеї доведення теореми про формулу плоті трикутника й наслідків з неї. Сформувати вміння:
Тип уроку, засвоєння вмінь та навичок. Наочність та обладнання: конспект «Площа трикутника. Площа трапеції». Хід уроку I. Організаційний етап II. Перевірка домашнього завдання Учитель збирає зошити учнів із виконаною домашньою самостійною роботою (див. вище). Учням оголошується правильне розв'язання за рисунками, зображеними на дошці заздалегідь. ІІІ. Формулювання мети і завдань уроку Для створення ситуації, що допоможе учням зрозуміти ідею доведення теореми про площу трикутника, пропонуємо учням задачу. Задача. На дошці зображено дві фігури: паралелограм ABCD і трикутник MNK такі, що AD = МК , і висоти проведені до цих сторін (ВН, NF), також рівні (див. рис). Площа паралелограма відома. Як знайти площу трикутника? Пошук відповіді на питання задачі допомагає учням усвідомити:
Отже, мета уроку — подолання протиріччя, тобто вивчення формули для обчислення плоті трикутника; засобом виведення шуканої формули є формула площі паралелограма. IV. Актуалізація опорних знань З метою успішного засвоєння учнями змісту та доведення теореми про формулу площі трикутника, а також наслідків з неї, учням слід активізувати знання і вміння щодо властивості діагоналі паралелограма і діагоналей ромба, властивості площ рівних фігур, аксіом площ, означення прямокутного трикутника, означення рівностороннього трикутника та формули обчислення висоти рівностороннього трикутника через його сторону.
a) ABD = 53° ; б) CDE = 32°; в) ВК AD, KBD = 20°. V. Засвоєння знань План вивчення нового матеріалу
Викладення формулювання і способу доведення теореми, що виражає формулу обчислення площі трикутника, є класичним. Тому вивчення цієї частини матеріалу уроку можна провести традиційно: учням пропонується самостійно розглянути відповідний пункт підручника та вивчити зміст і скласти план доведення теореми. Після виконання цієї роботи незрозумілі моменти доведення коментуються вчителем, зміст закріплюється на такому завданні. За рис. 5 доповнити записи, щоб вони стали правильними рівностями.
Вивчення наслідків з доведеної формули для площі трикутника можна провести, заохочуючи учнів до досліджень запитаннями:
Закінчивши обговорення питань, учні виконують відповідні записи в зошитах. (Щоб учні усвідомили логічні зв'язки між вивченими на уроці формулами, записи цих формул можна записати у вигляді схеми, рис. 6.)
VI. Формування первинних умінь Виконання усних вправ
а) довжини гіпотенузи і проведеної до неї висоти; б) довжини двох катетів?
Виконання письмових вправ
а) рівнобедреного трикутника з основою 10 см і бічною стороною 13 см; б) трикутника ABC, в якому АВ = 17 см, а висота ВН ділить сторону АС на відрізки АН = 8 см і НС = 2 см.
а) трикутника ABC з висотою ВН , якщо АВ= 13 см, ВС = 15 см, ВН = 12 см, а точка Н лежить на відрізку АС; б) прямокутного трикутника, гіпотенуза якого ділиться висотою на відрізки завдовжки 9 см і 4 см; в) рівностороннього трикутника з висотою 2см.
VII. Підсумки уроку Яка із фігур на рисунку 11 зайва? Чому? VIIІ. Домашнє завдання Вивчити зміст теореми, її доведення та наслідки. Розв'язати задачі.
а) прямокутного трикутника з гіпотенузою 20 см і катетом 12 см; б) гострокутного трикутника ABC з висотою AN = 4 см, якщо ВН = 2 см. C = 45°.
а) площу даного трикутника; б) площі трикутників, на які даний трикутник ділиться висотою. С.П.Бабенко Усі уроки геометрії 8 клас Урок № 47 |
Урок №37 Тема. Порівняння сторін і кутів трикутника ... |
Урок №37 Тема. Застосування подібності: властивість бісектриси трикутника Мета: домогтися засвоєння учнями змісту теореми, що виражає властивість бісектриси трикутника та її доведення. Формувати вміння |
УРОК №20 Тема уроку Мета уроку: закріпити знання теореми про середню лінію трикутника; формувати вміння учнів застосовувати властивості середньої лінії... |
Урок №24 Тема. Медіана, бісектриса і висота трикутника Наочність і обладнання: набір демонстраційного креслярського приладдя; таблиця «Медіана, висота, бісектриса трикутника» |
Урок №54 Тема. Синус, косинус і тангенс гострого кута прямокутного трикутника Сформувати вміння відтворювати зміст означень та їх властивостей, а також знаходити значення тригонометричних функцій гострого... |
Тестові завдання „Площі многокутників” Площа прямокутного трикутника дорівнює, а один з катетів – 7 см. Знайдіть довжину іншого катета |
УРОК №27 Тема. Трикутники, рівність трикутників «Трикутники» (означення трикутника і його елементів, види трикутників, сума кутів трикутника, ознаки рівності трикутників); повторити,... |
УРОК №19 Тема уроку Мета уроку: дати означення середньої лінії трикутника; довести теорему про властивість середньої лінії трикутника; розв'язувати задачі,... |
«Многокутники. Площі многокутників.» І варіант Початковий та середній рівень (6 балів) Площа прямокутного трикутника дорівнює 48 с Один з його катетів дорівнює 6 см. Знайдіть другий катет |
Урок №59 Тема. Круг. Площа круга Ймовірність випадкової події. Коло, круг Тема |