|
Скачати 45.75 Kb.
|
ПОЧАТКОВІ ВІДОМОСТІ СТЕРЕОМЕТРІЇ УРОКИ 3, 4 Тема. Перпендикуляр до площини. Многогранник, Пряма призма. Піраміда. Мета: ввести поняття перпендикуляра до площини, многогранника і окремих його видів: прямої призми і піраміди; розвивати логічне мислення. Обладнання: моделі призм і пірамід. ХІД УРОКІВ I. Організаційний момент. II. Актуалізація опорних знань учнів. Відповісти на запитання і показати на моделях:
III. Вивчення нового матеріалу. Перпендикуляр до площини Пряма називається перпендикулярною до площини, якщо вона перетинає цю площину і перпендикулярна до будь-якої прямої цієї площини, що проходить через точку перетину. а , отже, а с, а b тощо. Перпендикуляром до площини називається відрізок прямої, перпендикулярної до площини, що міститься між даною точкою прямої і точкою перетину її з площиною. ВА а, точка А — основа перпендикуляра. Запитання до учнів
Попрацювавши з моделями прямих і площин, робимо висновки.
Ці висновки є теоремами, які ми доведемо в 10-му класі. Многогранник Частина простору, обмежена скінченою кількістю многокутників, називається многогранником.
(Паралелепіпед, куб, призма, піраміда.)
(Грані многогранника.)
(Ребра, вершини.) Призма Многогранник, дві грані якого — рівні n-кутники з відповідно паралельними сторонами, а всі інші грані — паралелограми, називається n-кутною призмою. Призма, в основі якої лежить паралелограм, називається паралелепіпедом. Якщо у паралелепіпеда всі грані прямокутники, то він називається прямокутним паралелепіпедом. (Демонструються моделі.) Якщо бічні грані призми — прямокутники, то призма називається прямою.
(Прямокутний паралелепіпед, у якого всі ребра рівні.) На моделях прямої призми з'ясовуємо і записуємо в зошити основні її властивості. Пряма призма Основні властивості
Піраміда Пірамідою називається многогранник, одна грань якого — довільний многокутник, а всі інші грані — трикутники, що мають спільну вершину. (Демонструються моделі трикутної, чотирикутної та інших пірамід.) Які елементи піраміди можна назвати? Спільна вершина трикутних граней — вершина піраміди, протилежна вершиш грань — многокутник — основа піраміди. Залежно від кількості вершин многокутника основи піраміду називають трикутною, чотирикутною і т.д. Усі трикутні грані піраміди називають бічними гранями піраміди. Перпендикуляр, опущений з вершини піраміди на основу, називається висотою піраміди. З'ясуємо властивості піраміди, розглядаючи чотирикутну піраміду. Основні властивості
В основі піраміди може бути будь-який многокутник.
Висота бічної грані правильної піраміди, проведена з її вершини, називається апофемою. Якщо основою піраміди є правильний многокутник, а основа висоти піраміди лежить в центрі цього многокутника, то піраміда називається правильною. Усі бічні ребра правильної піраміди рівні, усі бічні грані — рівні рівнобедрені трикутники. IV. Домашнє завдання.
Таблиця
V. Підсумок уроків. «Математика» № 15 (315), квітень 2005 |
УРОК №54 Тема уроку. Взаємне розміщення прямої та площини і площин... Мета уроку: повторити, привести в систему й розширити відомості про площину та взаємне розміщення двох площин у просторі; ознайомити... |
Урок 31 Тема уроку. Перпендикуляр і похила. Взаємозв'язок між довжинами... Мета уроку: формування понять: перпендикуляр до площини, похила, основа похилої, основа перпендикуляра, проекції похилої на площину,... |
Урок №19 Тема. Перпендикуляр до прямої Мета: домогтися розуміння учнями змісту теореми про існування та єдиність прямої, що проходить через будь-яку точку площини перпендикулярної... |
Уроки-змагання Вона виділяє: уроки змістовної спрямованості; уроки на інтегративній основі; уроки-змагання; уроки суспільного огляду знань; уроки... |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |
Уроки-бесіди, уроки-конференції, уроки-зустрічі з письменниками,... Головне управління освіти і науки Дніпропетровської державної обласної адміністрації |
УРОК №55 Тема уроку. Пряма призма. Площа поверхні та об'єм призми Мета уроку: повторити, привести в систему й розширити відомості про многогранники, пряму призму, площу поверхні та об'єм призми |
Тема уроку. Вписані та описані призми і циліндри. Мета уроку Мета уроку: формування понять вписана призма, дотична площина до циліндра, описана призма |
УРОК 7 Тема. Перпендикуляр і похила. Кут між прямою і площиною Мета: формувати знання учнів про перпендикуляр і похилу, кут між похилою та площиною; показати взаємозв'язок між планіметрією та... |
Тема уроку. Піраміда. Мета уроку Мета уроку: формування понять піраміда, основа, вершина, бічні ребра, висота піраміди, вмінь учнів знаходити елементи піраміди |