УКРАЇНА УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ МИКОЛАЇВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ№29


Скачати 41.38 Kb.
Назва УКРАЇНА УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ МИКОЛАЇВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ№29
Дата 11.02.2014
Розмір 41.38 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи


УКРАЇНА


УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

МИКОЛАЇВСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІІ СТУПЕНІВ№29


МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ МИКОЛАЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

54050,Україна, вул.Ватутіна,124 25-23-60

[email protected].

ПРОЕКТ

«Технологія особистісно зорієнтованої

моделі навчання учнів.

Умови впровадження та ефективність використання»

Вчитель української мови та літератури

Лелека Олена Вікторівна

Миколаїв, 2012

«Технологія особистісно зорієнтованої моделі навчання учнів.

Умови впровадження та ефективність використання»

Одним із принципів реалізації Державної національної програми «Освіта (Україна – ХХІ ст.)» є гуманізація освіти, що полягає в утвердженні людини як найвищої соціальної цінності, у найповнішому розкритті її здібностей та задоволенні різноманітних освітніх потреб.

Особистісно зорієнтована модель навчання – це розвиток критичного мислення учнів, що потребує діалогічної ситуації, вільної, творчої діяльності. Школа має вчити мислити – така суть стратегії, що домінує в дослідженнях учених різних країн. Тільки людина, яка вільно, активно і критично мислить, може об’єктивно оцінити події, зробити правильні висновки, досягти успіхів у різноманітних сферах діяльності.

Саме тому в практиці своєї роботи я намагаюся реалізовувати всі вузлові компоненти технології особистісно зорієнтованого навчання, а саме: проектування цілей навчання, вибір компонентів змісту навчання, визначення методів і засобів.

Для себе я визначила, що уроки мають бути цікавими перш за все для моїх учнів, тому на власних уроках я заохочую прояви ініціативності, фантазії, творчості, вираження особистих почуттів та емоцій. Уроки мають сприяти саморозвитку особистості вихованця, допомогти їм пізнати себе, самовизначитись і самореалізуватись. Учень має стати головною дійовою особою навчально-виховного процесу школи.

На уроках літератури я практикую проведення хвилинки-розминки з теорії літератури. Всі учні мають та старанно ведуть «Словничок термінів», куди роблять записи головних дефініцій. Оцінку за словник вношу кожну чверть у класний журнал.

Головною проблемою, що виникає на уроках літератури, є небажання учня читати. Тому нагальною справою є виховання учня-читача. Звичайно постає питання – яким же чином зацікавити учнів і спонукати їх до процесу читання? На своїх уроках я проводжу десятихвилинні розминки для виразного читання (кожного уроку читаємо позапрограмні твори, які містять актуальні для сьогоднішнього учня проблеми). Вимоги також були високими: враховувався темп читання, орфоепічність мовлення, синтаксичність, інтонаційність. Треба зауважити, що така форма роботи приносить досить гарні позитивні результати. У них з’явився стимул до читання, слабі учні поступово прирівнялись до сильніших. Таким чином, проблема виразного читання є майже вирішеною.

На уроках намагаюсь створити позитивний настрій, відповідну мотивацію, ситуацію успіху, взаємопідтримки, переважання діалогічної форми спілкування, індивідуальної, парної та групової роботи.

Важливе місце на уроках української мови посідають інноваційні форми організації навчальної діяльності: «німий» диктант, гра «Аукціон»,клоуз-тест, дубль-диктант, гра «Четверте зайве», розподільний акродиктант, рекламна пауза, кросвордний акродиктант тощо.

Зразок «німого» диктанту (урок української мови у 7 класі):

Умови: учитель показує картинки, на яких намальовані предмети. Учні записують назви предметів, потім пояснюють орфограми. На картинках приховано слова: хокей, шістнадцять, диригент, «Кобзар», пір’їна, зап’ястя, півогірка, буряк, насіння.

Зразок гри «Аукціон» (урок української мови в 10 класі):

Умови: за 3-4 хвилини учні повинні записати якомога більше фразеологізмів зі словами: голова, язик, нога, вухо, ніс, зуби, око, слово.

Зразок клоуз-тесту (урок української мови в 8 класі):

Умови: доповніть речення.

1.У ролі дієслів – зв'язок виступають дієслова… .

2.Іменна частина складеного присудка зазвичай стоїть у …. відмінку.

3.Коли іменна частина називає непостійну ознаку, то ставиться у … відмінку.

4.У спонукальних реченнях присудки найчастіше виражаються дієсловами… способами.

5.Перед порівняльними частками як, ніби, мов, немов у складі іменного присудка не ставиться …, а ставиться іноді… .

Зразок дубль-диктанту (урок української мови в 7 класі):

Умови: записати речення на те саме пунктуаційне правило (речення, прочитані учителем, учні не записують).

1.Ліс – наше найбільше багатство.

2.Сонце світить, та не гріє.

3.Порозцвітали в саду квіти: маки, чорнобривці, ромашки.

4.Весна, по-моєму, найкраща пора року.

Отже, особистісно орієнтовне навчання дає змогу без зниження складності сприймати новий матеріал. Спеціально підібрана допомога – це не пряма підказка, яка гальмує мислення учнів, а і інструмент, за допомогою якого вчитель підводить учня до правильного розв’язку, тим самим здійснює навчальний процес. Отже, щоб навчальний процес не стояв на місці, а розвивався учителю необхідно знаходити суперечності в ньому та вміти їх розв’язувати.

Тому в своїй роботі я керуюсь гаслом «Любити тих, кому викладаєш любити те, що викладаєш!»

Схожі:

Головне управління Дніпропетровської обласної адміністрації Дніпропетровський...
Братської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів, педагог-тренер за програмою «Профілактика ризикової поведінки за проектом «Школа...
СОНЕЧКО “ М Е Т А
Уманська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №11 ім. М. П. Бажана Уманської міської ради Черкаської області
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
Верхняцький навчально-виховний комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ...
Схвалено методичною радою Верхняцького навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №1-ліцей», протокол №3...
ВІДДІЛ ОСВІТИ КРАСНОАРМІЙСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА...
Тема. Виражальні можливості ліній. Створення виразного образу графічними засобами на основі творчої уяви. Їжачок-хитрячок
Використання презентацій при вивченні фізики у середній школі
Канівська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №4 Канівської міської ради Черкаської області
Переможці III етапу Всеукраїнської учнівської олімпіади з біології, 2016 рік
Ватутінська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №2 ім. М. Ф. Ватутіна Ватутінської міської ради
Запорізька загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів №75 Запорізької...
Тема: Повітря. Властивості повітря (пружне, розширюється при нагріванні, стискується при охолодженні, погано проводить тепло)
Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №6 Димитровської міської ради УРОК З УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
«ВИМОВА І ПРАВОПИС СЛІВ З НЕНАГОЛОШЕНИМИ [ Е ] [ И ] В КОРЕНІ СЛОВА. РОБОТА З ТЕМАТИЧНИМ СЛОВНИКОМ»
Макіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №86 Макіївської міської ради Донецької області
Створити в колективі мікроклімат, який сприяв би духовному і творчому саморозкриттю, саморозвитку й самоформуванню особистості
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка