|
Скачати 64.99 Kb.
|
Конспект уроку світової літератури в 7 класі на тему: „ Втілення в образі Бермана найкращих людських рис: готовності до непоказаної самопожертви та любові до близького” Підготувала: вчитель ЗОШ І-ІІІ ст. с. Городниця Голич К. М. Тема уроку: Втілення в образі Бермана найкращих людських рис: готовності до непоказаної самопожертви та любові до ближнього. Мета уроку: Закріпити знання учнів про новелу як жанр; показати актуальність новели о. Генрі „Останній листок”; роз- вивати навички виразного читання, образного мислення, уміння характеризувати образи героїв художнього твору; аргументовано висловлювати особисте ставлення до проблеми, що порушуються у творі, формувати у них любов до життя, уміння характеризувати образи героїв художнього твору; аргументовано висловлювати особисте ставлення до проблеми, що порушуються у творі, формувати у них любов до життя, уміння виживати в світі попри всі негаразди; виховати прагнення робити добро людям. Обладнання: Портрет О. Генрі, ілюстрації до новели „ Останній листок”, зображення скульптури „ Мойсей ”, Мікеланджело „ Аве Марія ”, кінофільм „ Останній листок ”. Тип уроку: урок засвоєння нових знань. Епіграф: Я не знаю вищого подвигу, аніж подати руку занепалому духом. М. Гоголь Слід бути людиною, незважаючи на всю жорстокість навколишнього світу і це можливо. О. Генрі Мотивація навчальної діяльності учнів. Учитель. Життя людське - нелегка річ. Іноді трапляються такі ситуації, коли потрібно зібрати всі сили і волю, щоб подолати певні труднощі. І від уміння людини зібратися залежить її перемога чи поразка. Саме з такими складними обставинами зіткнулися герої новели О. Генрі „ Останній листок”. Отже, запрошую вас у віртуальну мандрівку у просторі і часі в Америку ХІХ ст. Пригадайте, а чи не були ми вже тут? Можливо, у нас є знайомі тут і навіть друзі. ІІ. Оголошення теми, мети, епіграфів уроку. ІІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
„ Останній листок”. Поділіться враженнями від прочитаного. Що ви подумали одразу ж після останнього прочитаного рядка. ( Висловлювання учнів )
„ Новела”.
„ Святая наука- розслышать друг друга, сквозь ветер на все времена” Отже, можна слухати, і не чути. Давайте вслухаємось і почуємо, що хотів сказати О. Генрі: Звучить Прелюдія №4 Шопена. Подальша розмова на фоні музики.
( Це єдине живе сотворіння, яке вона бачить крізь вікно. Плющ в’янув поступово від холоду і осені, так само як Джонсі від хвороби. Вона вважає, якщо не можна зупинити осінь, то неможливо зупинити і хворобу. В античній літературі плющ символізує безсмертя і буяння життя. )
Неаполітанську затоку, вирішила померти, захворівши на пневмонію, яку можна було б вилікувати. Чому? Вона ж не каліка. Молодість і смерть – антоніми. Леся Українка терпіла фізично, але писала: Ні, я буду крізь сльози сміятись, Серед лиха співати пісні. Без надії таки сподіватись, Жити хочу – геть думи сумні Людмила Лежинська – волинська поетеса, з дитинства не рухалась, але писала: Виважую слова, як те зерно, Бо я жива, жива, жива, Ніна Опанасенко – поетеса з Білої Церкви, більше 40 років щодня, щохвилини бореться за право жити на землі, але пише: Ох, цей непроханий важкий Осінній дощ і хмар полки
Учитель. Японське прислів’я говорить: „ Перлина любить ховатися в непоказаній оболонці”
Зачитати опис зовнішності Бермена.
Шедеври створюють генії. Що таке шедевр? Шедевр – твір, що є вищим досягненням мистецтва, майстерності.
Що може бути спільним у нього і Бермана? ( Борода )
( Заповідь любові: „ Люби ближнього свого, як себе самого.”)
Складання асоціативного куща:
Відгадайте героїв, які заради інших, готові віддати своє життя.
( Прометей )
( Герда )
( Том Сойєр )
( Смерть Бермана підносить добро, безкорисливість, самопожертву на найвищий рівень людських стосунків).
IV. Закріплення вивченого матеріалу.
У млинок: На смітник: У валізу: V. Домашнє завдання: Прочитати новелу В. Стефаника „ Кленові листки”. Коли впав останній листок Сердитий осінній вітер Завивав в обіймах плюща, Зриваючи листя сердито, З старого, старого куща. І сльозами стікала надія По маленькій свічці життя. Картин твоїх недописана мрія, Манила тебе в небуття. Та не здався листок у віконці. Художник старий на стіні Найкращу картину у світі Написав у своєму житті. Малюнок із жовтої фарби. Життя – останній листок. У ній народилась надія, Коли впав осінній листок. З. Воробець |
Конспект уроку зі світової літератури у 6 класі Мета уроку: познайомити учнів з життям та творчістю Ч. Діккенса, з історією створення повісті та особливостями «різдвяних оповідань»;... |
РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ Конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури у 5 класі на тему |
Конспект уроку-презентації з української літератури в 6 класі на... НВК "ЗОШ І-ІІІст. №1-гімназія" – м. Хоростків Гусятинського району Тернопільської області |
Урок світової літератури у 5 класі Девда Марія Іванівна учитель світової... Мета: ознайомити учнів із самобутньою культурою Японії, розвивати навички самостійного пошуку потрібної інформації, вміння донести... |
Проблеми аналізу художнього твору на уроках світової літератури в школі Як зазначається у пояснювальній записці до програми із світової літератури, основна мета предмета – «залучити школярів до скарбниці... |
План-конспект уроку української літератури у 8 класі учителя СЗШ... Обладнання: інтерактивна дошка, презентація уроку,виставка книжок письменника, ілюстрації до твору, мультимедійні засоби наочності... |
Урок світової літератури у 8 класі на тему: «Франческо Петрарка майстер сонета.» Ф. Петрарки; розвивати навички виразного читання ліричних творів; самостійно готувати повідомлення;вчити учнів працювати в групах... |
Конспект уроку позакласного читання в 2 класі на тему: «Людина починається з добра» Мета : поглибити знання учнів про загальнолюдські моральні якості, учити аналізувати та оцінювати поведінку дійових осіб, визначати... |
Тема уроку: Золотий фонд світової літератури. Мета уроку Обладнання: світова література 8 клас; роздатковий матеріал, малюнки учнів, художні ілюстрації |
Конспект уроку в 8 класі на тему: “Боротьба українського козацтва... Мета уроку: навчальна пояснити, чому перші два десятиліття XVII ст називають “добою героїчних походів” українського козацтва; охарактеризувати... |