|
Скачати 62.06 Kb.
|
Конспект уроку позакласного читання в 2 класі на тему: « Людина починається з добра» (за оповіданнями В.О.Сухомлинського) Конспект уроку підготувала: вчитель початкових класів Половинкинської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Старобільського району, Луганської області Новікова Алла Іванівна Мета : поглибити знання учнів про загальнолюдські моральні якості, учити аналізувати та оцінювати поведінку дійових осіб , визначати головну думку твору ; розвивати увагу , образне мислення ,комунікативні вміння , удосконалювати читацькі навички ; виховувати людяність , милосердя ,доброту ,любов до книг. Обладнання: презентація , роздруковані тексти оповідань В.О.Сухомлинського ,музичний супровід ,малюнок сонця Доброти ,моделі квітів Хід уроку
Привітання: Любі діти ! У наш клас Завітали гості щирі, Привітаймо в добрий час Гостей посмішкою й миром. Діти : Добрий день нам ! Добрий день вам ! Добрий день всім ! Вчитель :- Девізом нашого уроку стануть слова письменника, вченого Павла Білецького – Носенка : Думай добре ! Роби добре ! І буде добро !
( Вчитель на фоні музики П.І. Чайковського «Вальс квітів» читає вірш - Врятує світ краса ,- давно так говорили.
3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ - Сьогодні на уроці позакласного читання я пропоную вам поговорити про добро, добре серце , добрі справи, про зло , байдужість. А може ви ще маленькі і вам не треба про це говорити ? ( відповіді дітей) - Чи може вам добре і без добра ? ВПРАВА « МІКРОФОН» 4.ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ УРОКУ, - Сьогодні на уроці ми спробуємо з’ ясувати , якою має бути справжня людина : доброю чи злою , жорстокою чи милосердною. А допоможуть нам відповісти на запитання герої творів В.О. Сухомлинського. Ми будемо визначати головні людські цінності , висловлювати думки працювати в парах , групах. - Відкриваємо першу сторінку уроку. Людина приходить у світ для добра У тлумачному словникові подається тлумачення, визначення слова Добро , Доброта. А я вам допомогла і попрошу вас відкрити наступну сторінку нашого уроку ТЛУМАЧНИЙ СЛОВНИЧОК, Добро - корисна справа. Доброта - чутливе , дружнє ставлення до людей. // Привітність, ласка, прихильність// -У народі кажуть , що добрий чоловік надійніше кам’ яного мосту. Знайте про це і будьте надійними і добрими! . Таким був Василь Олександрович Сухомлинський. Перегортаємо наступну сторінку нашого уроку . ПРЕЗЕНТАЦІЯ БІОГРАФІЇ В.О. СУХОМЛИНСЬКОГО ( Презентація біографії В.О. Сухомлинського ) - З деякими творами В.О.Сухомлинського ми вже знайомилися. ( Виставка книг та рекомендації)) -- Сьогодні нові твори , нові герої , які допоможуть нам зрозуміти найбільшу мудрість - « Людина приходить у цей світ для добра» 5.ОПРАЦЮВАННЯ ТВОРІВ В. СУХОМЛИНСЬКОГО. А) Опрацювання твору « Суниці для Наталі» - А зараз попрацюємо з підручником. Відкриваємо хрестоматії з позакласного читання. Перед нами новий твір В.О. Сухомлинського « Суниці для Наталі».Прочитайте його самостійно уважно, так, щоб ви могли дати відповіді на тестові запитання. ГРА « БДЖІЛКИ»- самостійне напівголосне читання. -А для того ,щоб перевірити ,наскільки ви зрозуміли прочитаний твір ми проведемо тест .Відкриваємо наступну сторінку. Відповіді на запитання ви повинні написати на карточках ПЕРЕВІРКА -Перегортаємо наступну сторінку уроку. ТЕСТ 1. В якому класі навчалася Наталя? а) в 2 класі; б) в 3 класі 2. Що запропонувала мама віднести Наталі? а) суниці; б) яблука 3. Чому в Наталі щічки стали червоними? а) Наталя змерзла; б) Наталя засоромилась ПЕРЕВІРКА
Б) Опрацювання твору «Всі добрі люди - одна сім’я» - читання сильними учнями; - аналіз прочитаного тексту: - Яке горе трапилося в Наталчиній сім ї ? - Що сказав учитель? - Як на це відреагував Миколка? - До чого закликав учитель? ( Запитання для сильних учнів) - Яким був учитель?( добрий, справедливий….) 6.ХВИЛИНКА ВІДПОЧИНКУ В) Самостійне опрацювання творів В.О.Сухомлинського -А тепер попрацюємо в групах. РОБОТА В ГРУПАХ 1 група «Як ми знайшли гніздечко» - Читання та переказ тексту - Яка головна думка твору?( бережливе відношення до тварин) 2група «Мишків велосипед» - Чому мама була рада за сина?( щедрість, подільчивість) 3 група « Бабусин борщ» - Чи сподобалася вам поведінка дівчаток? Адже вони сказали неправду? ( вони сказали неправду, але вчинили це по – доброму проявили повагу до старшої людини) - Що спільного в цих творах? ( доброта) 7.ГІМНАСТИКА ДЛЯ ОЧЕЙ Сплять маленькі кошенята Заплющили оченята. Прокидайтесь ! Мишки тут ! Очі в правий , в лівий кут ! Гляньте вгору і додолу , Ще зробіть очима коло. Поводіть очима трішки. Де ж ті мишки? Де ж ті мишки? - Про доброту, добро існує багато висловів видатних людей, прислів’ їв. От і ми поповнимо сьогодні нашу скарбничку мудрості новими прислів’ ями. ГРА»ПОПОВНИ СКАРБНИЧКУ МУДРОСТІ” --Перегортаємо наступну сторінку нашого уроку. Вам треба з’ єднати частини прислів’ я. (робота в парах) -І давайте разом прочитаємо нові прислів’я. Від теплого слова і лід розмерзає . Перший крок до добра – не робити зла. Все красиве на землі від сонця-все добре-від людини. 8.ВПРАВА»АСОЦІАТИВНИЙ КУЩ» Милосердя і доброта – це крила, на яких тримається людство. Добро є добро .Все зрозуміло, але в той же час складно пояснити Чи зрозуміли ж ви ,що таке добро? Спробуємо це зробити в групах, але по - різному. 1гр. (на дошці на промінцях сонечка) - Зробіть висновок нашого уроку і на промінчиках сонечка напишіть , як ви зрозуміли, що таке ДОБРО. 2гр. «Вправа « Рюкзачок » -Вибрати людські чесноти , скласти їх в рюкзак і взяти в життєву дорогу. 3гр.------Негативні риси скласти у сміттєвий мішечок , зав’язати .Нехай вони ніколи не торкнуться вашого серця. 9. ПІДСУМОК УРОКУ --Діти, мені сподобалось, як ви працювали !Ви ще маленькі У вас усе життя попереду .В народі кажуть: « Життя прожити –не поле перейти. Тому буду багато життєвих ситуацій, з яких треба знайти вірний вихід Мені б хотілося, щоб ви запам’ ятали наш урок на все життя і росли дійсно ЛЮДЬМИ З ВЕЛИКОЇ букви. У кожного на парті лежать квіти різного кольору .На зворотньому боці записані людські чесноти. Виберіть ту, яку ви вважаєте найголовнішою. Створимо ГАЛЯВИНУ ДОБРОТИ. І нехай завжди над нею світить яскраве сонечко і зігріває своїми промінцями. 10. ВПРАВА «ГАЛЯВИНА ДОБРОТИ» 11. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ: 1 і 2 гр.- намалювати малюнки до прочитаних оповідань. 3 гр. – скласти свою казку на тему «Людина починається з добра» |
РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ Конспект уроку з позакласного читання сучасної української літератури у 5 класі на тему |
Уроку позакласного читання в 2 класі на тему «Образ лисички в народній... ... |
УРОК ПОЗАКЛАСНОГО ЧИТАННЯ У 9 КЛАСІ НА ТЕМУ: «СУЧАСНИЙ УКРАЇНСЬКИЙ... Україні – зацікавити новими іменами, що заявляють про себе яскравими художніми полотнами |
Людина починається з добра Добре слово неначе зернятко, що, зійшовши, дарує нам радість! Запрошуємо на свято у Королівстві Ввічливості |
Уроку позакласного читання на тему: «Поезії Наталії Харасайло для дітей» Мають можливість поспілкуватись з поетом-сучасником. Дібраний матеріал сприяє розвитку пізнавальної активності учнів. Під час проведення... |
Українське читання. 3 клас Мета. Учити дітей самостійно добирати тексти для позакласного читання на задану тему, розвивати усне мовлення, удосконалювати техніку... |
Конспект уроку позакласного читання ( 6 клас) Сучасні українські дитячі письменники Андрусяк «Вісім днів із життя Бурундука». Захоплива пригода Івася довжиною у 8 днів |
Нашої зустрічі «Людина починається з добра». Доброта це один з виявів,... Учитель: Друзі! Готуючись до сьогоднішньої зустрічі я хотіла провести її так, щоб у нас з вами вийшла щира розмова, така розмова,... |
Урок позакласного читання в 11 класі Мета: розкрити красу високого почуття через зразки світової поезії про кохання |
Урок позакласного читання з елементами інтерактивного навчання ... |