Конкурс «Привітання». Завдання: Пояснити свою емблему та назву команди. Перше слово надаємо команді 6 класу,Літерки». (Капітан команди пояснює емблему. Всі гравці даної команди говорять девіз) Тепер слово надається команді 7 класу «Рідне слово»


Скачати 86.02 Kb.
Назва Конкурс «Привітання». Завдання: Пояснити свою емблему та назву команди. Перше слово надаємо команді 6 класу,Літерки». (Капітан команди пояснює емблему. Всі гравці даної команди говорять девіз) Тепер слово надається команді 7 класу «Рідне слово»
Дата 08.02.2014
Розмір 86.02 Kb.
Тип Конкурс
bibl.com.ua > Література > Конкурс



КВК «ЦІКАВЕ МОВОЗНАВСТВО»

(між командами 6 та 7 класів)

Мета:

актуалізувати досвід учнів з розділів науки про мову

«Лексикологія», «Фразеологія», «Орфографія», «Граматики»

«Синтаксису», «Морфологія»; формувати

цілісно-естетичне ставлення до здобутих знань; сприяти активізації та розвиткові розумових і мовленнєвих здібностей дітей, їхнього мислення, пам’яті, виробленню в

учнів уважності, спостережливості, відповідальності; формувати

культ знань; розвивати мовлення, збагачувати лексику мовознавчими

термінами; виховувати любов до української мови.

Обладнання: плакати зі словами видатних людей про мову; роздавальні картки; таблички з цифрами від 0 до 9, годинник, ребуси.

Тип: лінгвістичний бій.
Хід заходу:

І.Вступне слово вчителя.

Запалюється вогник – і дитині

Хочеться знати більше, хочеться

Думкою проникати в нові явища.

Це бажання і є поштовхом, який

Прискорює розумові процеси.

В.О.Сухомлинський
- Доброго дня всім, хто присутній в цьому залі: діти – гравці, діти-вболівальники, вчителі!

Розпочинаємо мовний захід Клубу Веселих та Кмітливих – між учнями 6 – го та 7 – го класів під назвою «Цікаве мовознавство».

У цій грі будуть змагатися дві команди: « Літерки» 6 класу та « Рідне слово» 7 класу.

Журі працюватиме у такому складі:

1.Вівтоненко Тетяна Іванівна, заступник директора з ВР, учитель російської мови та літератури;

2.Шостаковська Тетяна Миколаївна, учитель історії;

  • Команди готові? На старт!

ІІ. Конкурс знавців.

1.Конкурс «Привітання».

Завдання: Пояснити свою емблему та назву команди.
Перше слово надаємо команді 6 класу ,Літерки».

(Капітан команди пояснює емблему. Всі гравці даної команди говорять девіз)

Тепер слово надається команді 7 класу «Рідне слово». (завдання теж саме).

- Слово надається журі: привітати команди і оголосити перші результати. Цей конкурс оцінюється 5 балами.
2. Конкурс «Розминка»

Завдання: Відповісти на поставлені запитання. Правильна відповідь – 1 бал.
А) Запитання до команди 7 класу:

  1. Що називається морфологією?

  2. Яка частина мови називається прикметником?

  3. Що називається синонімами?

  4. Яку синтаксичну роль виконує іменник?

  5. Що означає фразеологізм «накивати п’ятами»?

  6. Якою частиною мови є слово «ДАЛЕКО»?

  7. Скільки відмін має іменник?

  8. Утворити О.В.іменника РОЛЬ?

  9. Які частини мови належать до службових ?

  10. Що називається лексичним значенням слова?


Б) Запитання до команди 6 класу:

  1. Що називається орфографією?

  2. Яка частина мови називається іменником?

  3. Що називається омонімами?

  4. Назвіть групи прикметників за значенням.

  5. Що означає фразеологім «Душа в п’яти сховалася”?

  6. Утворіть О.В. іменника СІЛЬ.

  7. Що називається лексикою?

  8. Яку синтаксичну роль виконує в реченні дієслово?

  9. Які частини мови належать до самостійних?

  10. Якою частиною мови є слово ЙОГО?


-Слово надається журі для підведення підсумків конкурсу «Розминка» .
3.Конкурс «РЕДАКТОР».

Завдання: Відредагувати речення.
Картка 1.

  • Більша частина учнів не виконала домашнє завдання. (Більшість учнів не виконала домашнє завдання)

  • Урок розпочинається в 13 годин. (Урок розпочинається о 13 годині).

  • Закрий вікна – сквозняк. (Закрий вікна – протяг).


Картка 2.

  • Дошку вимили чистою тряпкою. (Дошку вимили чистою ганчіркою).

  • Поїзд рушить в 14 годин. (Поїзд рушить об 14 годині)

  • Прошу поставити у дворі дитячого садка водяну колонку для купання дітей фабричного типу. (Прошу поставити у дворі дитячого садка водяну колонку фабричного типу для купання дітей).


ТИМ ЧАСОМ, поки команди редагують речення, учитель проводить конкурс вболівальників.

Завдання для вболівальників: відгадати мовні загадки-жарти.

- З чого починається день? (Зі звука д)

- Що має болото, менше — море і зовсім не має річка? (Звук О)

- До якого імені потрібно додати одну літеру, щоб дістати крупу? (М + Анна)

- Як можна із буряка зробити бурю? (Відкинути звук к)

- Якою частиною мови може бути слово КОСИ? (Іменник, дієслово)

- Який прислівник вживається із серцем? (Натщесерце)

- Три зайця. Скільки вух? (Скільки зайця не три, у нього завжди два вуха.)

- Хоч не риба - - є в Дніпрі, у Десні, у Дінці, у Дністрі? (Звук д)

- Що треба зробити, щоб майка злетіла? (Замінити м на ч)
- Слово надається журі. Прошу Вас підвести підсумок конкурсу «Редактор» та оголосити загальну кількість балів за три конкурси.

4. Конкурс «Всезнайко»

Прошу від кожної команди вийти по одному

представнику. Завдання: продовжити зачитані

мною початки прислів'їв.

  • Вчення світ, … ( а не вчення – тьма)

  • Слово – не горобець, … (вилетить – не впіймаєш).

  • Під лежачий камінь … (вода не тече).

  • Книжка вчить, …(як на світі жить).

  • Вік живи… (і вік учись).

  • Наука в ліс не веде, …(а з лісу виводить).

  • Дурний не помітить, …(а розумний не скаже).

  • Не кажи не вмію,…(а кажи навчусь).

  • Здобудеш освіту, …- (побачиш більше світу).

  • Одна голова добре, …(а дві краще).

  • Слово надається журі. Нагадую, що кожна правильна відповідь у конкурсі «Всезнайко» оцінюється 1 балом.


5. Конкурс «Числівник».
(Кожній команді видаються таблички з цифрами від 0 до 09. На картках учитель показує написані фразеологізми, в яких пропущені числівники. Гравці читають фразеологізм і піднімають ту карту, на якій написаний той числівник, що потрібно вставити.)

  1. Знати як свої … ( 5) пальців.

  2. … (5) колесо до воза.

  3. В … (1) голос.

  4. … ( 7) раз відмір, а … (1) раз відріж.

  5. … (7) п’ятниць на тиждень.

  6. Гнатися за …(2) зайцями.

  7. Аж за … (7) морем.

  8. На … (7) небі від щастя.


6.Конкурс «Подорож туристів».
(Обидві команди отримують аркуш паперу, на якому замість зірочок потрібно поставити пропущені букви) Прошу журі слідкувати за часом. На виконання завдання 2 хвилини.)

  • В * * * * * та

  • В * * ру

  • В * * * д

  • В * * з

  • В * * * к

  • В * * * ть

  • В * * * * у

Учитель читає текст – підказку «Подорож туристів»

  • Туристи вирушають коли? (Вдосвіта)

  • Вони йдуть куди? (Вгору)

  • Переходять річку як? (Вбрід)

  • З вершини поглядають куди? (Вниз)

  • На привалі обідають як? (Всмак)

  • Повертаються сповнені вражень якою мірою ? (Вщерть)

  • Згадують про подорож коли? (Влітку)


-Дамо командам перепочити, журі, будь ласка, підведіть підсумки проведеного конкурсу, а зараз я пропоную вболівальникам гру «Голоси тварин і птахів». Я зачитуватиму назви тварин і птахів. Вам необхідно сказати, як вони подають голос.



Собака –

Кішка –

Курка -

Ворона -

Кінь -

Півень –
Горобець -

Корова -

Вовк -

Голуб -

Коза -

Свиня -

Жаба -

Гуска -



  • Слово надається журі з підсумками конкурсу «Подорож туристів».


7. Конкурс «Капітанів».

(Учитель по черзі зачитує запитання капітанам)
Капітан команди «Літерки»:

  1. Назвати актора підручника з української мови для 6 класу.

  2. Перекласти українською мовою слово ХРУСТАЛЬНЫЙ

  3. Назвати п’яту букву алфавіту.

  4. Визначити рід слова СИРОТА.

  5. Займенник МЕНІ поставити у формі називного відмінка.

  6. Іменник жіночого роду ІІІ відміни, який означає червону рідину в організмі.

  7. Іменник середнього роду ІІ відміни, синонім до слова ВОГОНЬ.

  8. Чи ставиться апостроф у слові ТЬМЯНИЙ?



Капітан команди «Рідне слово»:

  1. Назвати автора підручника з української мови для 7 класу.

  2. Перекласти на українську мову слово ОДУВАНЧИК.

  3. Назвати третю знизу букву алфавіту.

  4. Визначити рід слова СУДДЯ.

  5. В якому відмінку вжитий займенник ЙОГО.

  6. Іменник ІІІ відміни жіночого роду, що є назвою МЕТАЛУ.

  7. Іменник чоловічого роду ІІ відміни, антонім іменника ВИЇЗД.

  8. Чи ставиться апостроф у слові КОМП’ЮТЕР.


-Слово журі.

8. Конкурс «Усний кросворд».

(Учням роздаються картки із словами. Вчитель читає вголос тлумачення слів (або їх синоніми), а учасники з команди знаходять картку з відповідним словом. Тому, хто знайде (назве) правильне слово, зараховується 1 бал.
1. Офіційний документ про закінчення навчального закладу. (Атестат)

2.Музичний супровід. (Акомпанемент)

3.Герой билин або людина безмірної сили і відваги. (Богатир)

4.Машина для їзди, яку рухають ногами. (Велосипед)

5.Спеціаліст в науці про хвороби тварин та про їхнє лікування (Ветеринар).

6.План роботи з точними показниками норм та часу виконання. (графік)

7.Масовий похід (Демонстрація)

8.Велетень (Гігант)

9.Встановлений порядок .(Дисципліна)

10.Особа, яка керує оркестром чи хором (Диригент).

11.Група спеціалістів, яка вирішує питання про присудження перемоги. (Журі)

12.Перелік книг. (Каталог).

13. Космос. (Всесвіт)

14.Життєрадісний, впевнений у майбутньому. (Оптиміст).
9. Конкурс «Ми – вам, ви – нам».

(Це завдання обидві команди готують завчасно. Треба було намалювати ребус для розгадування противниками. Команди обмінюються ребусами. Час виконання 2-3 хвилини).
Завдання для вболівальників: підібрати по три епітети до слів:
СЛОВО, УСМІШКА, ВУЛИЦЯ, ГОДИНА, ОЧІ, ОСІНЬ, ДНІ, СОНЦЕ, СЕЛО, ХАТА, ПОГЛЯД, ДУМИ, ШКОЛА.

-Слово надається журі з підсумками конкурсу «Ми – вам, ви – нам».
10. Останній конкурс – «Домашнє завдання».

(Команди по черзі демонструють виконання домашнього завдання (Пісня, інсценізація, гумореска)
ІІІ. Підбиття підсумків.

-Слово надається журі для визначення переможців та нагородження призами.
ІУ. Слово вчителя.

- Дорогі друзі! Ось і підійшла до кінця наша гра у клубі Веселих та Кмітливих. У ній немає переможців і немає програвши. Ви всі показали свої знання, хтось краще, а хтось трошки гірше. Я бажаю Вам всім успіхів у вивченні української мови, натхнення і наснаги в оволодінні рідним українським словом.


Схожі:

«Золотий байт» Мета: навчальна
У «Брейн-ринзі» беруть участь дві команди по 6 чоловік. Гра складатиметься з 10 конкурсів, за виконання яких команда-переможець отримуватиме...
Пісумкове заняття по темі «Призма». Геометрія
Гравці кожної команди обирають собі президента банку. Президент має право приймати кінцеве рішення за підсумками кожного завдання...
Урок-змагання «Бережіть рептилій» Біологія, 8 клас Мета
Зібрати з фрагментів зображення плазуна, назвати його. Це і буде емблемою команди. Приготувати привітання для команди-суперника....
Економічна гра Що?
Правила гри. Клас ділиться на дві команди. Команди займають місця за двома столами. За кожну правильну відповідь команди одержують...
Гра проводиться в чотири тури. Тур перший бліц-турнір. Кожній команді...
Час на роздуми – 30 секунд. І останній четвертий тур найбільш видовищний: команди одна одній задають два питання в театралізованій...
Виходять 3 команди, кожна з яких мала завдання придумати назву і...
Обладнання: плакат «Знавці рідного слова», літературні газети, мовні газети, шаради, кросворди, ребуси, картки із завданнями, листки...
Розробка класного керівника 9-А класу Білоус Ірини Павлівни Рубіжне 2009
Не із сторінок стародавніх літописів і не з легенд та переказів увірвалось у наше життя це лячне і моторошне слово… Чорнобиль. Слово...
Рухливі ігри з природознавства
Увага! Увага! Сьогодні в нашої школі змагання. В змаганні приймають участь дві команди найрозумніших, найкмітливіших, найрухливіших....
УМОВИ ПРОВЕДЕННЯ туру «Туристсько-краєзнавчий маршрут» відкритої...
Склад команди – 6 осіб. До участі не допускаються команди у складі менше, ніж 4 особи
Є в світі одне слово, перед яким усі народи низько схиляють голови....
На стінах плакати: «Мамо, тобі тихесенько вклонюсь…», «Без рідної мови, без пісні, без мами збідніє земля назавжди», «Серце матері...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка