Боровинська Олена Вікторівна


Скачати 53.77 Kb.
Назва Боровинська Олена Вікторівна
Дата 01.11.2013
Розмір 53.77 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Боровинська Олена Вікторівна, вчитель вищої категорії початкових класів, вчитель-методист Донецької спеціалізованої загальноосвітньої фізико-математичної школи І-ІІІ ступенів № 35

Я і Україна (природознавство), 3 клас

Тема: перетворення води. Кругообіг води в природі.

Мета :

- ознайомити учнів з кругообігом води в природі;

- повторити види стану води;

- вчити аналізувати сезонні зміни в живій і неживій природі;

-розвивати пам’ять, мислення, мовлення, увагу дітей;

- виховувати бережливе ставлення до води, живої природи.

Обладнання : презентація, видіофільм (уривок), схеми, таблиці, картки для індивідуальної роботи.

1.Організіція класу.

Хвилинка синоптика.

- Яке сьогодні число,місяць, пора року?( 6 листопада, осінь)

- Яка температура повітря сьогодні? (+ 10)

- Яке сьогодні небо? Чи є сьогодні вітер?

- Чи є опади? (весь день дощ)

- Які зміни відбулися в неживій природі?(листя немає на деревах, сонце високо в небі та не менше гріє, частіше йде дощ,стає холодніше)

- Як зміни в неживій природі вплинули на живу природу?(із за холоду птахи відлетіли в теплі краї, тварини готуються до зимової сплячки)

- Як треба одягатися? (тепліше)

Отже, ми з’ясували, що сьогодні 6 листопада , осінь, температура 10 градусів, небо покрито хмарами, сонечка немає, йде дощ, птахи відлетіли в теплі краї, тварини готуються до зими, листя немає на деревах, раніше темніє, з кожним днем стає все прохолодніше, тому що незабаром зима, одягатись треба тепліше

2. Актуалізація опорних знань

- Давайте згадаємо що ви вивчали на минулому уроці.

- Які властивості має вода? (схема: текуча,не має власної форми, прозора, без запаху)

- Які опади випадають взимку?

- Що станеться зі снігом коли його занести до кімнати?

- Як називаються речовини які розчиняються у воді? Наведіть приклади.( розчинними: цукор, сіль, оцтова кислота, сода, спирт)

-Речовини, що не розчиняються у воді? (пісок, олія, бензин, нафта, глина, крохмаль)

- У яких трьох станах перебуває вода в природі?

- Чи може вона перетворюватися з одного стану в інший? Доведіть.

- Як часто вода змінює свій стан?

Висновок: перетворення води з одного стану в інший відбувається постійно.

3. Мотивація навчальної  і пізнавальної діяльності .Повідомлення теми уроку.

  • Ми з вами щойно пригадали,що вода постійно перетворюється з одного стану в інший. Чому так відбувається ви дізнаєтеся на сьогоднішньому уроці.

  • А які природні опади є восени?

  • Звичайно у природи немає поганої погоди, але іноді після таких опадів з’являються неприємності на нашому подвір’ї у вигляді калюж.

  • А що з ними відбувається далі? (вони зникають)

  • У природі нічого не зникає безслідно. Але їх не стає, ми їх не бачимо.

  • То що відбутися з водою в калюжі? (вона може висохнути, тобто випаруватися)

  • А хто знає, що таке випаровування?

  • А ще що може відбутися з калюжею, наприклад, взимку? (замерзнути)

  • Тоді в якому стані буде вода? (в твердому)

4. Сприймання і усвідомлення нового матеріалу.

4.1. Розповідь «Перетворення води»

- Ви напевно спостерігали такі явища, як у літку після дощу утворювались калюжі. А як тільки починає пригрівати сонечко - вони висихають. Куди ж вада зникає? Сонячні промені нагрівають воду - рідину, і вона перетворюється на пару. Водяна пара - це вода в газоподібному стані. Вона легка , прозора. Вона легша за повітря і тому піднімається вгору. Отже при нагріванні вода з рідкого стану перетворюється в газоподібний стан. Називають таке явище –випаровування.

- Чи може водяна пара перетворитися на рідину? Вода з газоподібного стану переходить у рідкий при охолодженні. Перетворення води з рідкого стану у твердий відбувається при температурі, нижчій від 0, при замерзанні.

-А чи може вода із твердого стану повернутися в рідкий? Якщо нагріти сніг чи лід, то вони перетворяться на воду. Вода з твердого стану переходить у рідкий при температурі, вищій від 0.

Перетворення води з одного стану в інший відбувається в природі постійно.

Фізхвилинка

Хмарка сонечко закрила,

Слізки срібнії зронила.

Ми ті слізки пошукаєм,

У травичці позбираєм.

Пострибаєм , як зайчата,

Політаєм, як пташата,

Потанцюємо трішки,

Щоб спочили, ручки, ніжки.

Всі веселі? От чудово!

А тепер до праці знову.

4.2 Розповідь «Уявна подорож краплинки»

  Закрийте очі. Уявіть себе краплинкою та послухайте уважно вірш.

Дощова краплинка з неба впала,

Добрий день ! – горобчикам сказала,

Рада вас вітати на землі!

-  Добрий день! відповіли малі, -

Раді й ми тебе також вітати!

Як тебе, скажи , краплино,  звати?

Крапля Капа – ось моє ім’я.

Першою на землю впала я!

З неба ще закапали краплинки,

Освіжили геть усі рослинки!

І, з’єднавшись дружно у струмки,

Потекли в озера, у річки.

У струмках і Капа мандрувала,

У ставках, в озерах побувала,

Навіть у Дніпрі на дні була

Ця весела крапелька мала!

Сонечко краплину лоскотало,

Пригрівало, палко цілувало.

Висохла краплинка осяйна,

Парою зробилася вона.

Піднялася в небо неозоре,

Радісна, легенька і прозора.

- Хмарко, добрий день! Я знову тут!

Адже йде по кругу мій маршрут!

Охоловши, пара знову стала

Крапелькою і на землю впала.

Мандрувала так аж до зими.

Взимку її ледь впізнали ми!

Впала з неба квіточка – сніжинка,

Капа вже не крапелька – крижинка!

Потім ще й бурулькою була!

Навесні розтала від тепла.

Капа й досі десь іще мандрує,

Радість і життя землі дарує:

То сніжок, то дощик, то росу,

То туман, то райдуги красу.

- Звідки краплина впала на землю?

- Чому вона не залишилася на землі?

- Що з нею сталося високо в небі?

- Якою вона знову впала на землю взимку?

-  Як же рухалася Капа ?

- Давайте спробуємо уявити рух води , відновимо коло руху краплини.

Під дією сонця вода випаровується з поверхні водойм, суші, підіймається парою у повітря і утворює хмари. Шлях води в природі є безперервним і називається КРУГООБІГОМ ВОДИ В ПРИРОДІ (Розгляд схем)

- Скажіть, для чого на Землі необхідна вода?( вода і є життя)

- Яке значення вона має для людини? (всім живим організмам потрібна вода)

4.3 Робота з підручником.

Екологія — це наука про навколишнє середовище, оселю, людину, її взаємодію із цим середовищем і шляхи забезпечення умов для її життя. Про екологічні проблеми водойм та способи їх вирішення, ви дізнаєтеся прочитавши статтю підручника «Вода має бути чистою» на ст..97 – 98.

Висновок: кожен повинен берегти воду від забруднення і заощадливо її використовувати.

5. Підведення підсумків.

- Яке значення води в природі і для людей?( все живе споживає воду)

- Як називається перетворення з одного стану в інший? (кругообіг води в природі)

- Як люди дбають про чистоту водойм?

- Як школярі допомагають дорослим оберігати водойми?

- Як ви розумієте вислів «Закрути скоріше кран, щоб не витік океан»?

- Які водойми розташовані біля нашого села? Чим вони корисні?

- Чи цікавим був урок?

- Який висновок зробили для себе?

6. Повідомлення домашнього завдання.

1.Опрацювати статті підручника с 94-98

2. Дати відповіді на поставлені в підручнику питання.

Схожі:

«СВЯТО ОСЕНІ» ( 1-2 класи) Склала Боровинська Олена Вікторівна

Боровинська Олена Вікторівна, вчитель вищої категорії початкових...

Моцак Олена Вікторівна
Освіта: вища, Черкаський національний університет ім. Б. Хмельницького, факультет романо-германської філології, спеціальність «Німецька...
Урок формування практичних умінь і навичок. Обладнання: підручник,...
З метою виховання в сучасної молоді любові до театрального мистецтва у Багатопрофільному ліцеї для обдарованих дітей вчитель української...
6 КЛАС УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ ЧУМАКОВА НАТАЛЯ ВІКТОРІВНА 2013

Панішко Фаїна Вікторівна, учитель-методист математики, м. Черкаси, Перша міська гімназія

Скороход Оксана Вікторівна “Правове регулювання банківської діяльності в
Розділ 1 ОСОБЛИВОСТІ ПРАВОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ В ЄВРОПЕЙСЬКОМУ СОЮЗІ
Канівський міськрайонний суд Черкаської області
ЗАЯВНИК: Циганок Людмила Вікторівна, 11. 1971 року народження, що проживає: 19000, м. Канів, вулиця Леніна, 196 кв. 53 \ тел дом....
2012 Підготували класовод Надтока Світлана Вікторівна та учні 4 класу...
Методичні поради щодо виготовлення годівничок та підгодівлі птахів
Розробила вчитель української мови та літератури Луганської СШ №46 Шукалова Олена Борисівна

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка