МИКОЛАЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО Факультет філології та журналістики Кафедра української літератури і методики навчання


Скачати 353.18 Kb.
Назва МИКОЛАЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ В. О. СУХОМЛИНСЬКОГО Факультет філології та журналістики Кафедра української літератури і методики навчання
Сторінка 1/3
Дата 02.04.2013
Розмір 353.18 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
  1   2   3


МИКОЛАЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ
ІМЕНІ В.О.СУХОМЛИНСЬКОГО

Факультет філології та журналістики
Кафедра української літератури і методики навчання


«ЗАТВЕРДЖУЮ»

Ректор МНУ

ім.В.О.Сухомлинського

___________________В.Д.Будак

“______”________________2012р.

«ЗАТВЕРДЖУЮ»
_________________

_________________

_______________

«____»_____2012 р.


Програми та методичні рекомендації

з педагогічної практики

для студентів спеціальності
7.02030301. ФІЛОЛОГІЯ. УКРАЇНСЬКА МОВА І ЛІТЕРАТУРА*


Миколаїв – 2012

Розробники: Ситченко А.Л., доктор педагогічних наук, професор, завідувач кафедри української мови і літератури МНУ імені В.О.Сухомлинського

Лазаренко І.В., викладач кафедри української мови і літератури


Програма затверджена на засіданні кафедри української мови і літератури

Протокол № ___ від. “____”________________20__ р.
Завідувач кафедри ____________________________ (А. Л. Ситченко)
“___”___________________ 20___ р


1. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
Практична підготовка спеціалістів, тобто педагогічна практика, відповідно до Закону “Про вищу освіту” є складовою формування у майбутніх учителів фахових умінь і навичок. Педагогічна практика сприятиме вдосконаленню мовнокомунікативної, літературознавчої, психологічної, педагогічної, методичної компетенції студентів-філологів, опануванню сучасних освітніх технологій, набуттю навичок виконувати науково-педагогічне спостереження.

Тривалість практики за навчальним планом – 8 тижнів. Протягом цього терміну студенти мають ознайомитися з професійною діяльністю вчителя старшої школи, реалізувати протягом практичної роботи професійні знання та вміння викладати українську мову і літературу.

Педагогічна практика проводиться п’ятикурсниками на базі загальноосвітніх шкіл м. Миколаєва та області, з якими укладено відповідні договори. Методисти практики призначаються з числа висококваліфікованих викладачів університету або вчителів базових шкіл.

Мета педагогічної практики - оволодіння студентами сучасними мето­дами і формами організації навчально-виховного процесу в загальноосвітній школі, формування в них на основі набутих у вищому навчальному закладі знань із основних фахових дисциплін, практичних умінь і навичок для при­йняття самостійних рішень у реальних для професійної діяльності умовах, ви­роблення практичних умінь і навичок моделювати структури традиційних, з елементами нестандартності, нестандартних, із застосуванням інтерактивних, особистісно орієнтованих методик уроків, формування творчого дослідницького підходу до практичної діяльності, виконання позакласної роботи із лі­тератури за самостійно укладеними розробками заходів, виконання методич­ної, пошуково-дослідної роботи. Головне - підготувати студентів до самостійного і компетентного виконання фахових функцій учителя української мови і літератури та класного керівника в сучасному загальноосвітньому закладі у логічному взаємозв’язку з іншими навчальними та виробничими практиками, передбаченими навчальним планом підготовки спеціалістів.

2. ЦІЛІ ТА ЗАВДАННЯ ПРАКТИКИ

Завданням педагогічної практики спеціалістів є:

а) оволодіння сучасними освітніми технологіями, методикою проведення уроків української мови і літератури та зарубіжної літератури, набуття досвіду самостійної, науково-методичної, організаційно-керівної діяльності, культури педагогічного спілкування, умінням застосовувати набутий досвід у професійній діяльності та подальшій самоосвіті, формування інтегративного стилю мислення, необхідного сучасному вчителю;

б) ознайомлення з нормативно-правовою базою, науково-методичним забезпеченням навчально-виховного процесу; функціональними обов'язками й формами діяльності (навчально-предметною, науково- та організаційно-методичною, психолого-педагогічною, культурно-просвітницькою, виховною) вчителів-словесників, викладачів мо­вознавчих дисциплін, передовим педагогічним досвідом; формами організації навчально-виховного процесу; психологічними основами навчання в загальноосвітніх закладах, психолого-педагогічними особливостями учнівського віку; специфікою навчально-виховної та дослідницької роботи вчителя; організацією індивідуальної, самостійної роботи школярів.

Для цього студенти повинні виконати завдання:

- знайомитися з умовами проведення уроків зі спеціальності, з обладнанням кабінету навчально-наочними посібниками й приладами, апаратурою, ТЗН, вивчення організації навчально-виховної роботи, позакласної роботи в школі зі спеціальності;

- вивчити методи і прийоми роботи вчителя-предметника;

- дослідити колектив учнів закріпленого класу, ознайомитися з роботою вчителів-предметників, які працюють у цьому класі.

- підготувати й провести різні за характером і типами уроки української мови і літератури з метою застосування різноманітних методів і прийомів навчально-виховної роботи з учнями різного віку (усі уроки студента – залікові, їх кількість визначається розкладом).

- виявити стан використання технічних засобів навчання та контролю на уроках мови і літератури в базовій школі.

- вести шкільну документацію вчителя-словесника.

- відвідувати уроки інших студентів-практикантів, вести записи уроків, брати участь у наступному їх обговоренні.

- провести психолого-педагогічний аналіз (загально-педагогічного аналізу) одного уроку з числа відвіданих зі спеціальності.

- брати участь у позакласній роботі з предмета: проведення додаткових занять, проведення занять гуртка, факультативу, виготовлення наочних приладів, проводити масові форми позакласних занять із предмета.

- скласти спільно з класним керівником закріпленого класу план виховної роботи на півріччя і комплексний план-графік роботи студента на весь період педагогічної практики з урахуванням загальношкільного плану виховної роботи, позакласної роботи з предмета.

- провести спільно всі класні години у закріпленому класі, бути присутнім на класних годинах, які проводяться іншими студентами.

- систематично проводити роботи з учнівським активом школи, свого класу.

- здійснювати масову, групову та індивідуальну виховну роботу з учнями в усіх напрямках.

- проводити роботу з педагогічної освіти батьків, відвідувати вдома учнів із метою встановлення єдиних вимог сім'ї, школи та громадськості у вихованні дітей.

- підготувати реферат або доповідь з актуальних питань теорії та практики навчально-виховного процесу.

- брати участь у роботі методичних об'єднань учителів, семінарів, предметних комісій, а також у роботі методоб'єднань класних керівників.

- вивчати й узагальнювати передовий педагогічний досвід, збирати експериментально-дослідний матеріал для написання дипломної роботи.
3. ОРГАНІЗАЦІЯ ТА КЕРІВНИЦТВО ПЕДАГОГІЧНОЮ ПРАКТИКОЮ

Педагогічна практика студентів проходить у школах м.Миколаєва та області, з якими укладено відповідні угоди. Студенти, зокрема заочної форми навчання, які працюють за фахом, надають відповідну довідку або копію трудової книжки та проходять практику на робочому місці з обов’язковим виконанням завдань практики та здають зазначену в програмі документацію.

Здійснення практичної підготовки студентів передбачає ряд організаційних заходів, а саме:

- керівник практики здійснює контроль за рівнем підготовленості навчальних підрозділів до забезпечення якісної практичної підготовки студентів;

- перед початком практики декан факультету подає рапорт на ім’я ректора про розподіл студентів на педагогічну практику та закріплення за ними методистів.

- передбачена настановча конференція, яка визначає мету і завдання практики. Практикантам надається необхідний перелік документів, літератури та методичних рекомендацій щодо їх практичної роботи.

- керівники (методисти) практики здійснюють поточний контроль за забезпеченням умов та відповідності змісту педагогічної практики поставленим завданням.

Права й обов’язки студента-практиканта:

  • своєчасно виконує всі види робіт, передбачених програмою практики, проводить навчально – виховну роботу, забезпечує єдність розумового, морального трудового, естетичного та фізичного виховання;

  • проявляє себе як спеціаліст – початківець, який володіє глибокою громадянською впевненістю, високими моральними якостями, суспільною активністю, глибокою зацікавленістю до роботи та любов’ю до учнів, до педагогічної професії;

  • є прикладом організованості, дисциплінованості та працелюбності. У процесі роботи з учнями студент повинен намагатися показати свою професійну компетентність, брати активну участь у житті колективу навчально – виховного закладу.

  • з усіх питань, які виникають у процесі практики, студент має право звертатися до керівників практики університету, адміністрації та навчально – виховного закладу, вносити пропозиції по удосконаленню навчально – виховного процесу організації практики, брати участь у роботі конференцій і нарад, користуватися бібліотекою, кабінетами та навчально – методичними посібниками, які знаходяться в них;

  • кожен студент веде щоденник, в якому фіксує підсумки спостережень і аналізу навчально – виховної роботи з учнями, а також зошит із планами – конспектами всіх проведених ними уроків, виховних та позакласних заходів із предмета.

  • практикант організовує свою діяльність відповідно з вимогами статусу навчально – виховного закладу, підлягає правилам внутрішнього розпорядку, виконує розпорядження адміністрації та керівників практики.

  • студент, перебуваючи на практиці, обов’язково дотримується прийнятих на базі практики правил внутрішнього розпорядку, витримує дрес-код, пропагує власною поведінкою здоровий спосіб життя, дотримується правил охорони праці, протипожежної безпеки, виробничої санітарії. У разі невиконання студентом зазначених вимог він може бути звільнений від проходження практики.

  • студент, звільнений від практики за будь-які порушення або робота якого визнана незадовільною, вважається таким, що не виконав навчальний план даного семестру. Згідно з рішенням ради факультету йому може бути призначено повторне проходження практики без відриву від навчання в університеті.

  • на період практики один зі студентів, який проходить практику в даному навчально – виховному закладі, призначається старостою групи. В обов’язки старости входить облік відвідування студентів, загальна організація роботи, оповіщення студентів про консультації та семінари, виконання доручень керівників практики.

Факультетський керівник практики :

  • забезпечує планування, організацію та облік підсумків практики по факультету, складає загальнофакультетський план-графік проведення практики;

  • встановлює зв’язок із базами практики, розподіляє студентів по місцях практики /не менш за два тижні до початку/;

  • проводить навчально-методичні конференції, організовує виставки з питань практики;

  • вносить пропозиції по удосконаленню практики, бере участь у роботі кафедр при обговоренні питань педагогічної практики студентів;

  • контролює роботу групових керівників практики, адміністрації та вчителів навчально-виховних закладів по керівництву практикою, вибірково відвідує уроки та інші заходи, які проводять студенти, вживає заходів по усуненню недоліків в організації практики;

  • організовує проведення підсумків практики;

  • складає загальнофакультетський звіт про підсумки педагогічної практики на всіх курсах за навчальний рік і віддає його декану факультету.


Груповий керівник практики :

  • розподіляє студентів разом із вчителем навчально-виховного закладу студентів по класах і закріплює за вчителями-предметниками;

  • допомагає студентам разом із викладачами кафедри педагогіки та психології складати індивідуальний план на період практики, конкретизувати згідно з програмою практики зміст навчальних: позакласних занять, заходи по керівництву та психолого-педагогічному вивченню колективу класу або одного учня, затверджує індивідуальний план роботи практикантів;

  • забезпечує проведення студентам уроків і позакласних занять, консультує студентів при підготовці до уроку й позакласних завдань із предмета, перевіряє і затверджує їх плани та конспекти, відвідує уроки й позакласні заняття, аналізує та оцінює їх, контролює виконання індивідуальних планів студентів;

  • збирає та аналізує документацію, яку складають студенти, складає звіт за результатами практики і звітує їх факультетському керівнику;

  • бере участь у настановчій та підсумковій конференції, які проводить керівник навчально-виховного закладу;

  • бере участь у проведенні заліку з практики та разом із викладачем педагогіки і психології виставляє загальну оцінку;

  • бере участь у проведенні заліку з практики та у виставленні загальної оцінки, у складанні звіту факультетського керівника з практики.


Профілюючі кафедри :

  • забезпечують професіонально-педагогічну направленість викладання спеціальних дисциплін, високий науково-теоретичний рівень підготовки практикантів до навчально-виховної роботи з предмета;

  • виділяють групових керівників практики;

  • беруть участь у настановчих та підсумкових конференціях із практики;

  • організовують окремі відвідування викладачами навчально-виховних занять практикантів;

  • забезпечують студентів необхідною літературою зі спеціальності;

  • організують у кабінетах виставки матеріалів до педагогічної практики;

  • проводять консультації з актуальних питань сучасної науки, з підготовки та проведення студентами заходів із учнями з предмета спеціальності;

  • аналізують хід та підсумки педагогічної практики на засіданнях кафедри і вживають заходи щодо її удосконалення.



4. ЗМІСТ ПРОГРАМИ ПРАКТИКИ

Зміст педагогічної практики спеціалістів у старшій школі будується на принципах науковості (відбір змісту занять у різних типах освітніх закладів з урахуванням закономірностей педагогіки і психології, сучасних вимог дидактики); креативності (актуалізація і стимулювання творчого підходу студентів до проведення занять з опорою на розвиток суб'єктів навчання), врахування наукових інтересів студентів-практикантів.

Студент-практикант повністю виконує посадові обов'язки вчителя і класного керівника у старших класах, а саме:

- ознайомлюється з нормативно-правовою базою, з усіма ланками
управління навчальним виховним процесом, із специфікою навчального
закладу, системою навчально-виховної роботи, матеріально-технічною
базою школи, що визначена як база проходження практики; вивчає шкільну документацію; знайомиться із функціональними обов'язками та фор­мами діяльності вчителів-словесників, класних керівників, особливістю навчальної, науково-дослідницької роботи учителя;

  • на основі даних класного журналу, зокрема поточного й тематичного оцінювання рівня навчальних досягнень кожного учня класу, робочих та контрольних робіт, зошитів, усних відповідей учнів на відвіданих студентом уроках, спостережень за рівнем мовної культури як усної, так писемної учнів класу тощо з'ясовує рівень навчальних досягнень учнів. Спираючись на теоретичні знання з педагогіки і психології, вивчає класний учнівський колектив, зокрема визначає міжособистісні стосунки учнів, індивідуальні й вікові особливості, роль у колективі, мотивацію поведінки, нахили і здібності, професійні інтереси й наміри, соціальні установки членів учнівського колективу тощо;

  • аналізує особливості педагогічної діяльності колективу школи, визначає інноваційні підходи до організації навчально-виховного процесу; вивчає і критично оцінює стилі взаємодії різних учителів із учнівським колективом і окремо взятим його членом; формує власний індивідуальний стиль педагогічної діяльності на основі знань про свої психологічні особливості, педагогічний потенціал, методичну підготовку, рівень навчальних досягнень з основних фахових дисциплін, здібності (конструкторські, організаторські, комунікативні тощо), творчі якості (уміння альтернативно мислити, творчо працює з навчально-методичними джерелами, застосовує форми, методи і прийоми роботи, що стимулюють пізнавальну і творчу активність учнів.

Позакласна виховна робота вимагає від студента уміння інтегрувати зна­ння учнів, поглиблювати і розширювати зміст літературної освіти, стимулювати дослідницьку роботу як індивідуальну, так і групову.

У ході практики студенти проводять залікові уроки, виховні та позакласні заходи з диференційованою оцінкою, беруть участь в їх обговоренні та аналізі. Кількість залікових уроків і заходів визначається програмою практики та графіком її проведення.

Науково-дослідницька робота практиканта-випускника ВНЗ логічно завершує наукові пошуки, розпочаті роком раніше на навчально-виховній практиці. Після захисту курсової роботи з методики викладання фахових дисциплін студент може продовжити роботу за темою дослідження і підчас практики апробувати матеріали формувального ета­пу педагогічного експерименту, простежити зміни в літературному, емоційно-естетичному, культуро-мовному, етнокультурному розвитку учнів.

Під час проходження педагогічної практики майбутній учитель-філолог під керівництвом методистів має змогу гнучко й адекватно змінити досвід методичної діяльності, яка перестала бути ефективною в умовах певного учнівського колективу за усталеною методикою конкретного вчителя-словесника, а також продукувати нові цілі та ідеї, апробувати сучасні іннова­ційні засоби і способи навчальної взаємодії з учнями на шляху здобуття ними літературної освіти та творчого розвитку. З цією метою студент-практикант, аналізуючи стиль, методи, прийоми і форми роботи вчителя-словесника, по­винен визначити та подолати бар'єри, усталені методичні стереотипи, змістові шаблони, модифікувати досвід, внести доцільні зміни у засоби та форми ви­вчення літератури, сформувати нові освітньо-виховні задачі і знайти нестандартні засоби втілення їх, творчо імпровізувати із навчально-методичною літературою, прагнучи при цьому самовиразитися та виробити індивідуально-творчий стиль роботи, забезпечити сприятливі умови для творчого розвитку учнів. Таким чином, студент має сформувати здатність до перетво­рень освітньо - виховного процесу здобуття учнями літературної освіти, що у педагогічній теорії та методичній практиці асоціюється із поняттям інновації.

Для цього студенти денної форми навчання повинні:

- знайомитися з умовами проведення уроків зі спеціальності, з обладнанням кабінету навчально-наочними посібниками й приладами, апаратурою, ТЗН, вивчення організації навчально-виховної роботи, позакласної роботи в школі зі спеціальності;

- вивчити методи і прийоми роботи вчителя-предметника;

- дослідити колектив учнів закріпленого класу, ознайомитися з роботою вчителів-предметників, які працюють у цьому класі.

- підготувати й провести різні за характером і типами уроки української мови і літератури з метою застосування різноманітних методів і прийомів навчально-виховної роботи з учнями різного віку (усі уроки студента – залікові, їх кількість визначається розкладом).

- виявити стан використання технічних засобів навчання та контролю на уроках мови і літератури в базовій школі.

- вести шкільну документацію вчителя-словесника.

- відвідувати уроки інших студентів-практикантів, вести записи уроків, брати участь у наступному їх обговоренні.

- провести психолого-педагогічний аналіз (загально-педагогічного аналізу) одного уроку з числа відвіданих зі спеціальності.

- брати участь у позакласній роботі з предмета: проведення додаткових занять, проведення занять гуртка, факультативу, виготовлення наочних приладів, проводити масові форми позакласних занять із предмета.

- скласти спільно з класним керівником закріпленого класу план виховної роботи на півріччя і комплексний план-графік роботи студента на весь період педагогічної практики з урахуванням загальношкільного плану виховної роботи, позакласної роботи з предмета.

- провести спільно всі класні години у закріпленому класі, бути присутнім на класних годинах, які проводяться іншими студентами.

- систематично проводити роботи з учнівським активом школи, свого класу.

- здійснювати масову, групову та індивідуальну виховну роботу з учнями в усіх напрямках.

- проводити роботу з педагогічної освіти батьків, відвідувати вдома учнів із метою встановлення єдиних вимог сім'ї, школи та громадськості у вихованні дітей.

- підготувати реферат або доповідь з актуальних питань теорії та практики навчально-виховного процесу.

- брати участь у роботі методичних об'єднань учителів, семінарів, предметних комісій, а також у роботі методоб'єднань класних керівників.

- вивчати й узагальнювати передовий педагогічний досвід, збирати експериментально-дослідний матеріал для написання дипломної роботи.

До змісту практичної діяльності студентів заочної форми навчання входить:

  • ознайомлення з системою навчально – виховної роботи школи, з основними ланками управління навчально – виховним процесом.

- вивчення: учнів і колективу класу; системи навчальної й позакласної роботи з предмета; виховного процесу на основі теоретичних знань із педагогіки та психології ( врахування педагогами закономірностей розвитку особистості, психічних станів учнів, взаємовідносин у колективі, мотивів поведінки, професіональних інтересів і намірів, соціальних установок особистості, відповідальність змісту, методів і прийомів виховної роботи класного керівника віковим та індивідуальним особливостям учнів) та роботи шкільної предметної комісії, семінару класних керівників, педагогічної ради школи.

- самостійна розробка й проведення навчальної та позакласної роботи з предмета, проведення виховної роботи з учнями у відповідності з планами роботи класного керівника.

- методична та творча робота (збір матеріалу за темою дипломної роботи або реферату з проблем педагогіки, психології або методики, підготовка матеріалів для методичних кабінетів школи, матеріалів для виставок за результатами педагогічної практики ).

За тижнями план-графік виконання програми практики цю роботу розподілено таким чином:

ПЕРШИЙ ТИЖДЕНЬ ПРАКТИКИ:

  1. Ознайомлення й подальше вивчення навчально-виховної роботи школи, педагогічного та учнівського колективу. Бесіди з директором школи, його заступниками, організатором позакласної та позашкільної роботи, класним керівником, головою методичного об’єднання з питань організації навчально-виховної роботи школи та її планування.

  2. На підставі зібраних матеріалів про організацію навчально-виховної роботи школи та її планування студент-практикант складає свій план індивідуальної роботи на весь період проходження практики та затверджує його у групового методиста зі спеціальності, методистів кафедр педагогіки, психології. Складається план роботи вчителя-предметника, роботи класного керівника.


У НАСТУПНІ ТИЖНІ ПРАКТИКИ:

Студент-практикант працює у відповідності з індивідуальним планом, який затверджено методистами університету, на робочому місці вчителя зі спеціальності в закріпленому класі й виконує такі завдання з навчальної роботи:

  1. Ознайомлення з умовами проведення уроків зі спеціальності, з обладнанням кабінету навчально-наочними посібниками й приладами, апаратурою, ТЗН, вивчення організації навчально-виховної роботи, позакласної роботи в школі зі спеціальності.

  2. Вивчення методів і прийомів роботи вчителя школи зі своєї спеціальності.

  3. Моніторинг колективу учнів закріпленого класу, ознайомлення з роботою вчителів-предметників, які працюють у цьому класі.

  4. Підбір тем залікових уроків і з предмету й тем позакласних занять.

  5. Підготовка та проведення різних за характером і типами уроків із предмета з метою застосування різноманітних методів і прийомів навчально-виховної роботи з учнями різного віку.

  6. Вивчення стану використання технічних засобів навчання та контролю на уроках вчителя школи.

  7. Ведення робочої та звітної документації вчителем зі спеціальності.

  8. Відвідування уроків інших студентів-практикантів, ведення записів уроків, участь у наступному їх обговоренні. Складання психолого-педагогічного аналізу /загально-педагогічного аналізу/ одного уроку з числа відвіданих зі спеціальності.

  9. Участь у позакласній роботі з предмета: проведення додаткових занять, проведення занять гуртка, факультативу, виготовлення наочних приладів, проведення масових форм позакласних занять із предмета.

  10. Спільно з класним керівником закріпленого класу скласти план виховної роботи на півріччя і комплексний план-графік роботи студента на весь період педагогічної практики з урахуванням загальношкільного плану виховної роботи, позакласної роботи з предмета.

  11. Спільне проведення всіх класних годин у закріпленому класі, присутність на класних годинах, які проводяться іншими студентами.

  12. Систематичне проведення роботи з учнівським активом школи, свого класу.

  13. Проведення масової, групової та індивідуальної виховної роботи з учнями в усіх напрямках.

  14. Проведення роботи з педагогічної освіти батьків, відвідування удома учнів із метою встановлення єдиних вимог сім’ї, школи та громадськості у вихованні дітей.

  15. Підготовка реферату-доповіді по одному з актуальних питань теорії та практики навчально-виховного процесу в руслі проблемного питання, над яким працює вчитель-предметник у закріпленому за практикантом класі.

  16. Участь у роботі методичних об’єднань учителів, семінарів, предметних комісій, а також у роботі методоб’єднань класних керівників.

  17. Вивчення, узагальнення та аналіз передового педагогічного досвіду, збір експериментально-дослідного матеріалу для написання дипломної роботи.

ОСТАННІ ТРИ ДНІ ПРАКТИКИ:

  1. Підготовка звіту з педпрактики, звітної документації. Відбір найкращих наочних посібників, стінгазет, фотостендів, виготовлених учнями під керівництвом студентів.

  2. Звіт практиканта на педраді про підсумки практики, отримання першого відгуку про свою діяльність і характеристики.

  3. Здача звітної документації груповому методисту факультету і захист педпрактики перед комісією деканату.

Примітка: у зв’язку з тим, що під час практики студенти часто залучаються адміністрацією до виконання різноманітних робіт з потреби бази практики, допускаємо виконання цих робіт виключно за умови, що вони відповідають профілю навчання студента й за тривалістю чи складністю не заважають виконанню програми практики.

  1   2   3

Схожі:

ПРОГРАМА нормативної навчальної дисципліни
РОЗРОБЛЕНО ТА ВНЕСЕНО: Миколаївський національний університет ім. В. О. Сухомлинського
Міністерство освіти і науки України Донецький національний університет...
Розділ І. Історія розвитку українських народних дум Розділ II. Поетика повтору в українських народних думах
Дарчук Н. П. Комп’ютерна лінгвістика (автоматичне опрацювання тексту) : підручник / Н. П. Дарчук
Київський Національний Лінгвістичний Університет, Кафедра теоретичної і прикладної лінгвістики та української філології
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ Дніпропетровський...
Програма комплексного кваліфікаційного екзамену охоплює теми фундаментальних дисциплін з історії, які забезпечують базовий рівень...
КИЇВСЬКИЙ НАЦІОНАЛЬНИЙ УНІВЕРСИТЕТ ІМЕНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА Юридичний факультет Кафедра правосуддя
...
Київський національний університет імені Тараса Шевченка юридичний...
Робоча навчальна програма / М.І. Неліп, О. Б. Костенко, Н. А. Вангородська. – Київ нац ун-т імені Тараса Шевченка / юрид ф-т. – К.,...
Тараса Шевченка Юридичний факультет кафедра трудового, земельного і екологічного права
В.І. Андрейцев. Право екологічної безпеки. Навчально-методичні матеріали з еколого-правових дисциплін. Частина X. – Київський національний...
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНИЙ...
«МЕДИКО-БІОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ФІЗИЧНОЇ КУЛЬТУРИ І СПОРТУ» для випускників заочної форми навчання
План навчального проекту Автор навчального проекту
Вінницький педагогічний університет імені Михайла Коцюбинського, інститут філології й журналістики
Київський національний університет імені Тараса Шевченка юридичний...
Проблеми теорії та філософії права. Робоча навчальна програма / А. Д. Машков, Н. В. Теремцова. – Київ нац ун-т імені Тараса Шевченка...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка