|
Скачати 89.05 Kb.
|
Урок - літературна гра «Щасливий випадок» (сторінками життя й творчості Кобзаря) Мета: Поглибити й узагальнити знання учнів про життя та творчість Т.Г.Шевченка, повторити теорію літератури; формувати в дітей уміння висловлюватися зіставляти погляди та робити висновки, уміти відстоювати власну думку; розвивати в дітей творчі здібності, образне мислення; виховувати любов до художнього слова. Епіграф: Життя нашого поета таке дивне, що, слухаючи про нього, можна було б сказати, що це – легенда… С.Васильченко Хід уроку I.Організаційний момент 1. – Привітання учителем дітей. 2. – Учитель оголошує форму уроку (гра), говорить про умови гри: 1. Команда - 5-6 чоловік. 2. Назва команди (близька до літературної) 3. Девіз 3. - Оголошення складу журі (учителі - словесники). II. Привітання команд.
(1-3 бали – за назву команди, 1-3 бали – за оригінальність девізу) III. I конкурс «Далі» (max 14 балів)
Питання I команді:
(балада)
(епічний твір).
(1000 штук)
(поділ на колії, саджали на коли, зброя селян - коли)
(П.Куліш)
(жебрак біля кобзаря, поводир)
(із тюркського «гнати», турбувати когось).
(Шафарик – діяч чеського національного руху проти німецького панування).
(діти -жебраки)
(військово-політичні об’єднання поляків, яких кидали на придушення селянських повстань)
(«Данило Рева»)
(Якову де Бальмену)
(«Три літа»)
( бо отримує не золоті, а три срібні медалі) Питання II команді:
(Петербург, Україна, Сибір)
(Брюлов малює портрет Жуковського, кошти від якого віддано за волю Шевченка)
(Шевченко хотів показати зрілі думки, це код досконалості й вік Христа)
(Німеччина)
(індульгенція)
(подорож на Україну в 1843)
(журі оголошує результати I конкурсу). IV. II конкурс «Події, події, події».
Картка№1
Картка№2
(судді оцінюють конкурс «Події» . (max 7 балів) V. Літературна хвилинка - читання напам’ять монологу Катерини (із поеми «Катерина») VI.Конкурс «НЛО»
Команді №1 1.Аспиде неситний! Що ти зробив з козаками? Болота засипав Благородними костями; Поставив столицю На їх трупах катованих! (ПетроI) 2.А хто ж мою голівоньку Без тебе сховає? Хто заплаче надо мною, Як рідна дитина? Хто посадить на могилі Червону калину? (Мати Катерини) 3.А він – страшно глянуть – по три, по чотири так і кладе…. (Ярема Галайда) 4.Там дівчина ходить Й сама не зна, Що такеє робить Вона все ходить, з уст ні пари Широкий Дніпр не гомонить. Аж гульк, із Дніпра повиринали малі діти… (Причинна) Команді №2 1.Аж ось і вони розчинились. Неначе з барлоги, Медвідь виліз ледве – ледве Переносить ноги. Та одутий, аж посинів. (цар МиколаII) 2.Отак у келії правдивий, він думав розірвать окови адові! і диво, Святеє диво показать Очам незрячим. «Поборюсь…» (Ян Гус) 3.За що вони мене люблять? За що поважають? О боже мій милосердний, Може, вони знають Може, вони догадались… (Ганна – про себе) 4.За горами, хмарою повиті, Засіяні горем, кров’ю политі. Споконвіку його там орел карає Що день Божий добрі ребра й серце розбиває. (Прометей) VII. Конкурс «Продовж фразу» Завдання: закінчити уривок із поезії Т.Шевченка,указати назву твору. (за кожне завдання 1-бал). Команді №1. 1.Було колись, в неділю, закривши мінею…, Батько діда просить, щоб той розказав Про …. (Коліївщину) . «Гайдамаки». 2.Летим, дивлюся, аж … ……. …… ….. (світає, соловейко в темнім гаї сонце зустрічає). «Сон» 3.Лечу, передо мною сніг біліє. Кругом бори і болота. Вас, вороги, я вже не чую, Один собі в снігу спочину, аж слухаю - …. (загули кайдани під землею). «Сон» 4.Прости мене, Марку, Прости мене, я караюсь весь вік в чужій хаті….. прости мене, мій синку! Я…. Я - …… (твоя мати). «Наймичка» Команді №2 1.Реве та стогне Дніпр широкий, Сердитий вітер завива, Додому верби гне високі, ………………..(горами хвилю підійма) «Причинна» 2.Сини мої, гайдамаки! Світ широкий, воля – Ідіть, сини, погуляйте, …….. (пошукайте волі). «Гайдамаки» 3.Гомоніла Україна, Довго гомоніла, Довго, довго кров степами ……… (текла-червоніла). «Гайдамаки» 4. І мене в сім’ї великій, В сім’ї вольній, новій ………………….(не забудьте пам’янути) ………………… (незлим, тихим словом) «Заповіт» (журі оголошує результати конкурсу «Продовж фразу») VIII. Конкурс «Гонка за лідером» -А зараз – конкурс капітанів. Ваше завдання: підготуйте виступ (до 3 хв.). Пам’ятайте, що в цьому змаганні оцінюються ораторські здібності та переконливі докази щодо тези. Максимально ви отримаєте 12 балів. Тези:
IX. Літературна хвилинка. - учениця читає напам’ять інтимну лірику Шевченка. X. Конкурс «Ти мені – я тобі» - Це домашнє завдання команд. Заздалегідь кожна з них повинна була підготувати по 3 питання своїм опонентам. Кожна правильна відповідь оцінюється в 1 бал. За оригінальність запитання журі додатково дає 2 бали. XI. Конкурс «Ребус» Останнє завдання – на картці. Відгадайте, які рядки і з якої поезії заховані в даному ребусі. Команда №1 Ютьб пирог; цьсямі дихость, Як і шерпе дивхос… мане чіСі, пав про і йот, Хот свмі ховорвидве. («До Основ’яненка») Команда№2 Онди пийліс, гидруй ривкий, А тійтре байтигор. лишЙ в вотобуС роп надаБог рянаМим тиваспі. («Великий льох») XII. Підсумок гри. Рефлексія. Учні висловлюють (по черзі) думку з приводу того, що дала їм ця гра, які почуття охоплювали під час кожного конкурсу. XIII. Домашнє завдання. Підготувати до наступного уроку усний твір на тему «Чим для мене цікавий Т.Г.Шевченко?» |
Арифметична та геометрична прогресії. Гра "Щасливий випадок" Тищенко Ірина Анатоліївна, вчитель математики Геронимівської ЗОШ І-ІІІст. Черкаської районної ради, спеціаліст вищої категорії, старший... |
Виховна година з фізики Гра «Щасливий випадок» Мета Мета: формувати навики застосування своїх знань у новій нестандартній ситуації; розвивати логічне мислення, пам'ять, уважність; виховувати... |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |
Інтелектуальна літературна гра Я рада вітати учасників гри «Розумники і розумниці», наших дев’ятикласників, які продемонструють свої знання, ерудицію, акторську... |
Шановна громадо! Ми зібралися в цьому залі, щоб поговорити про науку,... Сьогодні ми проведемо виховний захід, що має назву "Фізика і ми". Перша частина виховного заходу – наукова конференція "Фізика в... |
Тема. Естетизм Оскара Вайльда.(1854-1900) Збірка «Щасливий принц... Етичними поглядами та переконаннями Оскара Вайльда; вчити визначати категорії літературознавчих понять, знаходити їх у тексті; визначати... |
Уроки 5, 6 Тема: Літературна балада. Особливості жанру літературної... Навчальна мета: дати визначення поняття «літературна балада», розкрити особливості жанру балади, особливості «німецької системи віршування»;... |
Урок гра для учнів 5 класу: «Бути здоровим престижно» |
"АБВГДЕЙКА". Інтелектуальний урок гра з української мови з використанням... Тема: "АБВГДЕЙКА". Інтелектуальний урок гра з української мови з використанням інформаційних ігрових технологій та комп`ютера |
Додавання чисел частинами. Задачі на знаходження невідомого додан-... Діти, сьогодні у нас урок- мандрівка, урок-гра. Мета його: вдосконалити обчислювальні навички,формувати вміння додавати число частинами.... |