Шановна громадо! Ми зібралися в цьому залі, щоб поговорити про науку, без якої у нас не було б даху над головою і їжі на столі, науку, що дала нам тепло і


Скачати 141.65 Kb.
Назва Шановна громадо! Ми зібралися в цьому залі, щоб поговорити про науку, без якої у нас не було б даху над головою і їжі на столі, науку, що дала нам тепло і
Дата 06.03.2016
Розмір 141.65 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Фізика > Документи


Ведучий: Шановна громадо! Ми зібралися в цьому залі, щоб поговорити про науку, без якої у нас не було б даху над головою і їжі на столі, науку, що дала нам тепло і світло, транспорт і зв’язок, науку, що зуміла пояснити, чому світить сонце і йде дощ, чому буває день і ніч, літо і зима, науку, у якої славне минуле, бурхливе сьогодення і світле майбутнє. А ім’я тій науці – ФІЗИКА.

Сьогодні ми проведемо виховний захід, що має назву "Фізика і ми". Перша частина виховного заходу – наукова конференція "Фізика в житті людини". Потім – таємничі фокуси від чародія Шалі-Махмуді. І на закінчення проведемо гру "Щасливий випадок"
Дозвольте наукову конференцію "Фізика в житті людини" вважати відкритою.

1-й учень.

Гей, нумо, друзі, в тісному крузі

Фізику ми прославляймо,

Довгого віку, щастя без ліку

Фізикам всім побажаймо.

2-й учень.

Формули точні, мудрі закони

Завжди на службі людини.

Фізика з нами в школі і вдома

Кожної ночі і днини.

3-й учень.

Мчать по орбітах всі електрони,

Яблука падають в трави.

І хоч ми з вами ще не Ньютони,

Фізику вивчим на славу.

4-й учень.

Знати природу, вміти в ній жити,

Щоб стало в світі світліше,

Фізика зможе всіх нас навчити,

Фізика найцікавіша!

Ведучий: Слово для доповіді надається члену-кореспонденту Академії фізичних наук професору Всезнайко.

Професор: Фізика у перекладі на нашу мову означає природа. Отже, фізика – одна з найважливіших наук про природу. І хоч наука ця про неживу природу, вона приносить велику користь нам, людям, живим, розвинутим істотам. На цій конференції ми повинні визначитись по таких трьох питаннях:

- по-перше, встановити причини виникнення фізики;

- по-друге, розглянути її здобутки на сучасному етапі;

- по-третє, накреслити шляхи подальшого розвитку науки.

Відносно першого питання, я думаю, двох думок бути не може. Фізика виникла з потреб людини, і перше фізичне відкриття сталося тоді, коли мавпа, щоб дістати банан собі на сніданок, не полізла на дерево, а взяла в руки палицю, надала їй енергію і добула собі їжу. Так палиця стала найпростішим механіз­мом. Пізніше первісні люди використовували її як важіль, коли треба було відкотити камінь, що закривав вхід до печери, як зброю, коли йшли на полю­вання.

Йшли роки. В людини виникали нові потреби. Однією з них стало добування вогню. В глибокій задумі первісна людина терла собі чоло і поміти­ла, що тертя приводить до нагрівання, добування вогню стало ще одним важли­вим фізичним винаходом. Необхідність будувати житло заставляла людей пере­міщувати важкі камені. Наші предки помітили, що котити камінь набагато легше, як тягнути. Так з’явилося колесо.

Змінювались часи, змінювались потреби. Потреба підтримувати своє тіло в чистоті, привела до відкриття Архімедової сили, потреба відпочити в затишку яблуневого саду – до відкриття закону всесвітнього тяжіння.

Сьогоднішнє життя висуває на порядок денний все нові і нові потреби, що ведуть до все нових і нових фізичних відкриттів і кожен із вас теж, напевне, має власні потреби. То ж не чекайте, що хтось зро­бить де за вас, сміливо беріться за їх реалізацію. І хто знає, може новий фізичний закон буде названо саме вашим ім'ям. То ж сміливіше вперед, мої юні друзі, нас чекають нові Фізичні відкриття!

Ведучий: Нас прийшли привітати молодші школярі.

1-й мол. учень.

Іграшок є багато в дитсадку:

Ляльки, м'ячики, відерця для піску.

Паровозики, машинки, літаки,

Зайці, білочки, ведмеді і вовки.

2-й мол. учень.

Ось злітає в синє небо літачок,

Мчить машина, і повзе малий жучок,

Зайчик сірий б'є завзято в барабан,

І танцюють ведмежата: трам-тарам!

3-й мол. учень.

Всі ці іграшки красиві,

Але де ж та дивна сила,

Що приводить все до дії?

Хто нам скаже, хто зуміє?

5-й учень.

Коли ключиком заводиш ти машину,

То стискається в машині тій пружина.

Розпрямляється пружина і приводить в рух машину.

У пружині вся причина, – є пружина – мчить машина.

4-й мол. учень.

Ну, а ось ти м'яч яскравий в руки взяв.

На підлогу його кинув – пострибав.

А чому цей гарний м'ячик

Так красиво й швидко скаче?

6-й учень.

При ударі, це кожен знає, деформація виникає.

А від неї ще сила одна, сила пружності зветься вона.

Сила та надасть енергії м'ячу. Ось і скаче, скаче м’ячик досхочу.

7-й учень.

Про інерцію, напевно, знає кожен,

Що спинитись тіло враз не може.

І якщо йому ніщо не заважає,

Свою швидкість тіло завжди зберігає.

8-й учень.

А інерція це річ відома:

Ось в автобусі ми їдемо додому.

Ось на гальма щосили наш водій жме,

Ну, а ми мчимо вперед і лоби б'єм.

9-й учень.

То ж до іграшок уважно придивись,

Пригадай усе, що вивчив ти колись,

І запам'ятай: що так було і буде –

Фізика потрібна нам усюди!

Ведучий: Слово має юний фізик, майбутній академік Андрійко Поверхаххапайко.

Юний Фізик: Фізикою я почав цікавитись ще з дитячого садка. Не раз було, сидячи на горщику, я задумувався над тим, чи іншим питанням. Особливо мене цікавило тоді, чому взимку день короткий, а влітку довгий? І ось одного разу мені в голову прийшла геніальна думка – влітку ж жарко, а від нагрівання всі тіла розширюються. Як я тільки про це раніше не догадався, це ж кожному семикласнику відомо!

А одного разу на прогулянці ми гуляли в квача, і я так бігав, що весь змокрів. І тоді я зробив ще одне фізичне відкриття, я зумів пояснити, чому буває роса на траві, це ж виявляється так просто: Земля весь час обертається навколо Сонця і від того безперервного руху потіє!

А то якось зустрів я в книжці незнайоме слово "трансформатор". Довго думав над ним, а потім запитав у тата. Тато пояснив, що це такий пристрій, який може змінювати напругу в електромережі. Наприклад, із 220 В він може зробити 127 В. І тоді я все зрозумів. Трансформатор – це наш сусід дядя Федя. Він на роботі одержує 220 грн., жінці віддає тільки 127 грн. і так гуде, так гуде!

Коли я пішов до школи, фізичних відкриттів у мене стало більше. Я зрозумів, що інерція – це коли ти біжиш по шкільному коридору, а назустріч тобі директор школи, ти його бачиш, а зупинитися вже не можеш, або коли м'яч летить у вікно учительської, а зупинити його не можна.

А перша космічна швидкість – це швид­кість з якою наші учні біжать у шкільну їдальню або на автобус. Хоча ні, щоб першим добігти до автобуса, першої космічної швидкості буде замало, тут уже потрібна друга космічна швидкість.

До речі, про їдальню. Тільки там я нарешті зрозумів, що таке конденсатор. Це система, що складається із двох шматочків хліба, розділених ледь помітним шаром ковбаси, товщина якої надто мала порівняно з розмірами учня.

А коли в третьому класі мене посадили із Свєткою, і мені так хотілося посмикати її за косичку, я зрозумів, чому магніт притягує залізо. Та воно йому просто подобається, як мені Свєтка. А кожен новий день приносив нові відкриття. Я думаю, у кожного із вас теж є чимало таких фізичних відкриттів.

Ведучий: Чули, що сказав юний фізик. Тож сміливіше вперед! Вас чекають нові фізичні відкриття!

Ведучий: А зараз у нас у гостях індійський чародій Шалі-Махмуді! Він відомий в Африці, Австралії, на островах Океанії, а також у нашій школі, тільки під другим іменем. Чародій покаже таємничі фокуси, а ви спробуйте їх розгадати.

Чародій: Добрий день, шановні присутні! Я великий чарівник. Речі підкоряються руху моєї чарівної палички, і тому я можу творити чудеса. Так, так, дійсно чудеса.

Ведучий: А хіба бувають чудеса на світі? Показуй скоріше свої фокуси!

Чародій: Ви не вірите мені? Добре! Перш ніж я покажу вам свій фокус, спробуйте самі знайти його розгадку. Я кидаю монету в тарілку, наливаю в неї воду. Як мені тепер, не змочивши пальці у воді й не рухаючи тарілку, дістати монету?

(Після того як учні запропонують свої версії, чародій проводить дослід. Запалює папір, кладе його в склянку і швидко ставляє склянку на тарілку поблизу монети, догори дном. Вогонь погасне, склянка наповниться білим димом, а потім уся вода з тарілки збереться під склянку. Монета, звичайно ж, залишиться на місці, і її можна взяти, не змочивши пальці.)

Чародій: Хто хоче пояснити фокус? (Учні висловлюють версії.) Вогонь нагріває в склянці повітря, тиск повітря зростає, воно розширюється й частина повітря виходить з-під склянки. Коли вогонь погас, та частина повітря, яка в склянці залишилась, охолоне, тиск його зменшиться. Зовні тиск атмосфери більший, і саме він заганяє воду під склянку.

Чародій: А тепер другий фокус. Чи можете ви підняти чарку долонею, не беручи її пальцями? (Діти пробують це зробити.) А я підніму її, і не порожню, а повну води. (Наливає води і прикриває її рукою. Потім ставить пальці під кутом до долоні і швидко випрямляє їх. Чарка при цьому ніби «присмоктується» до долоні, тепер її можна легко підняти.) Що ви тепер скажете? Хіба це не диво?

(Після того, як діти спробують пояснити фокус, чародій робить повне пояснення.) Відгадка дуже проста. Коли я зігнув пальці, а потім їх швидко випрямив, то над водою в чарці утворився розріджений простір. Зовнішній атмосферний тиск і притиснув долоню до чарки.

Чародій: А що буде, коли металевий предмет кинути у воду? Ви думаєте, що він потоне? А ось я зараз заставлю сталеву голку плавати на поверхні води. (Бере голку (абсолютно суху) двома пальцями посередині і кидає її в горизонтальному положенні з невеликої висоти на поверхню води). (Після відповідей учнів дає пояснення). Причина плавання голки та, що вода погано змочує метал, що побував у моїх руках і тому голка покрита дуже тонким шаром жиру. Тому навкруги плаваючої голки на поверхні води утворюється здавленість, її можна навіть побачити (показує ілюстрацію). Поверхнева плівка води, прагнучи розпрямитись, чинить тиск вгору на голку і тим підтримує її. Підтримує голку також і виштовхувальна сила рідини (сила Архімеда), яка діє вгору на голку. (Простіше всього добитися плавання голки, якщо змастити її олією; таку голку можна навіть класти на поверхню води, і вона не потоне).

Чародій: Я можу не тільки проводити фокуси з предметами, а й людей можу зачарувати. (Звертається до учня). Ось, ти… умієш стояти на одній нозі? Тоді йди сюди. Стань лівим плечем до стіни, ліву ногу від ступні до стегна вільно притули до стіни, а праву пристав до лівої. Приготуйся! (Каже заклинання.) Тепер, не відриваючи плеча від стіни, підніми праву ногу і постій трохи на лівій нозі. Швидко! Ось ти не можеш? (Звертається до другого учня.) А ти, якщо я захочу, і з місця підвестися не зможеш. Іди сюди. Сядь на стілець зовсім прямо, ступні постав разом, коліна — під прямим кутом до стегна, лікті притули до тіла. Не схиляючись вперед, попробуй підвестися. Не можеш? А ти сміявся і не вірив у мою могутність!

(Пояснення: Учень не міг підвестися, а другий не міг підняти ногу тому, що в цих випадках вертикальна пряма, проведена із центра тяжіння учнів, не проходила через площу опори. Центр тяжіння людини, яка сидить, знаходиться всередині тіла, поблизу хребта, сантиметрів на 20 вище рівня пупка. Проведіть вертикальну лінію з цієї точки: вона пройде під стільцем, позаду ступнів. А значить, встаючи, ми повинні або нахилитися грудьми вперед, або ж посунути ноги назад, щоб підвести опору під центр тяжіння. Звичайно ми так і робимо, коли встаємо із стільця. А якщо так не зробити, то встати неможливо. А щоб людина могла стояти, вертикальна пряма, проведена із центра тяжіння, повинна проходити між ступнями.)

Ведучий: Дякуємо Вам, шановний чародію! Шалі-Махмуді показав нам деякі цікаві досліди, зробити їх він зміг не тому, що володіє «секретом», а тому, що використовував свої знання про закони природи. Різні явища, які б незвичайними вони не були на перший погляд, завжди можна пояснити і зрозуміти. «Чудеса» відступають перед знаннями.

Ведучий: І на завершення нашого виховного заходу з фізики – невеличка гра «Щасливий випадок». Запрошуємо команди зайняти свої місця.

Представляємо команду сім’ї Механічних Рухів. Голова сім’ї – шлях – Бакуновець Артем; двоюрідний брат троюрідної сестри голови сім’ї – Період – Лещенко Дмитро; дев’ятиюрідна сестра кузена голови сім’ї – траєкторія – Бєлоусова Вікторія; краща подруга п’ятиюрідного брата троюрідної сестри голови сім’ї – Матеріальна Точка – Ращенко Оксана.

А тепер познайомимося з сім’єю Вимірювальних Приладів. Голова сім’ї – Динамометр – Кобизький Валентин; восьмиюрідний брат п’ятиюрідної сестри голови сім’ї – Секундомір – Шеремет Артур; десятиюрідна сестра семиюрідного брата голови сім’ї – Рулетка – Неровня Каріна; кузина шестиюрідного брата голови сім’ї – Лінійка – Фомічова Катерина; найкраща подруга дев’ятиюрідної сестри голови сім’ї – Мензурка – Помазанова Інеса.

Ви хвилюєтесь? Хай вам щастить!

Оцінювати відповіді команд і рахувати бали буде журі в складі… (Представляє журі)

Як правило, у кожній грі є свої закони. Закон поваги. Закон часу. Закон чіткості.

У нашій грі беруть участь уболівальники.

Ну що? Почали! Щасливих мандрів!

Гра почалася! Перший гейм «Далі... Далі... Далі...»

Вам треба за 2 хвилини відповісти на якомога більше запитань. Кожна правильна відповідь – 1 бал.
Запитання гейму «Далі... Далі... Далі...»

Запитання команді Механічних Рухів.

1. Що в перекладі з грецької мови означає слово «фізика»? (Природа)

2. Що більше: дві хвилини чи 125 секунд? (125 с.)

3. Як називають прилад для вимірювання температу­ри? (Термометр)

4. Як змінюються розміри твердого тіла при нагріванні? (Збільшуються)

5. Що менше: атом чи молекула? (Атом)

6. Скільки часу Шахерезада розказувала свої казки? (1001 ніч)

7. На уроці фізики поки Петя відповідав на запитання вчителя, Коля відсунув його стілець. Під дією якої сили Петя впав на підлогу? (Сили тяжіння)

8. Якою буквою позначається маса тіла? (m)

9. Якої речовини у тілі людини найбільше? (Води)

10. Що швидше нагрівається: суша чи вода? (Суша)

11. Яку частину тіла людини найлегше наелектризувати? (Волосся)

12. Дріб, у якого чисельник менший за знаменник. (Правильний)

13. Градусна міра розгорнутого кута. (180°)

14. Скільки прямих можна провести через дві точки? (Одну)

15. Як називається прилад для вимірювання сили? (Динамометр)
Запитання команді Вимірювальних Приладів.

1. Плід якого дерева зазнає деформацій від ударів боксера? (Груша)

2. Під яким деревом сидів Ньютон, коли на нього впало яблуко? (Яблуня)

3. Нормальна температура тіла людини. (36,6 °С, або від 36 °С до 37 °С)

4. Що спільного у Антарктиди і морозива? (Температура)

5. Сніг у рідкому стані. (Вода)

6. Яка напруга електричної мережі? (220 В)

7. Петя приніс на урок фізики сніжку і поклав її Колі в кишеню. В якому агрегатному стані буде речовина, з якої зроблена сніжка до кінця уроку? (Рідкому)

8. В яких одиницях вимірюється сила? (Н)

9. З якої речовини був побудований палац Снігової королеви? (З води)

10. Густина якої води більша: морської чи прісної? (Морської)

11. Буде чисте в вас сумління, коли скажете (Тяжіння)

12. Дріб, у якого чисельник більший за знаменник. (Неправильний)

13. Кут, менший від прямого. (Гострий)

14. Розв’язок рівняння. (Корінь)

15. Чому ми спочатку бачимо блискавку, а потім чуємо грім? (Швидкість світла більша)
Ведучий: Дякуємо за гру. Просимо журі оголосити результати.

Продовжуємо гру. Наступний гейм «Виберіть потрібне». Після того як ви отримаєте завдання, ви маєте через 10 секунд відповісти на питання. З чотирьох запропонованих відповідей вам треба вибрати одну правильну. За правильну відповідь команда отримує 2 бали. Якщо команда дала неправильну відповідь, може дати відповідь інша команда. Кожній команді буде запропоновано 5 запитань.

Запитання гейму «Виберіть потрібне».

Запитання команді Механічних Рухів.

1. Якого кольору немає в веселці:

блакитного, зеленого, коричневого, фіолетового.

2. Що є планетою:

Луна, Баунті, Марс, Снікерс?

3. Явище збереження швидкості тіла, коли на нього не діють інші тіла нази­вається:
Інерція, Інфекція, ін’єкція, інавгурація.

4. Хто не тоне в воді:

Залізний дроворуб, Олов’яний Солдатик, Мідний Вершник, Буратіно?

5. Навіщо взимку колеса деяких автомобілів перев'язують ланцюгами:

щоб не полопались, щоб не сковзались, щоб не покрали, щоб не відпали.
Запитання команді Вимірювальних Приладів.

1. В якому стані не може перебувати речовина:

рідкому, твердому, м'якому, газоподібному.

2. Що з перерахованого не планета:

Нептун, Юпітер, Венера, Аполлон.

3. Пасажири автобуса раптово похилилися вперед. Що трапилося з автобусом:

повернув вправо, повернув вліво, набрав швидкість, зупинився.

4. В якій воді легше плавати:

прісній, солоній, дистильованій, газованій.

5. Як називається явище взаємопроникнення речовин:

Дискусія, Дискваліфікація, Дифузія, Дифракція.

Ведучий: Дякуємо всім. Слово – журі.
А тепер запитання для вболівальників. При бажанні вболівальник, що дав правильну відповідь, може передати один бал будь-якій команді.

1. Лежить на землі: не зафарбувати, не зіскребти, не завалити. (Тінь)

2. Яка тварина допомогла зробити значні відкриття в галузі електрики? (Жаба – герой дослідів Гальвані і Вольта)

3. Два у квадраті — чотири, три в квадраті — дев’ять. А чому дорівнює кут у квадраті? (90°)

4. Скільки існує тризначних чисел? (900)

5. Чого в шафу не сховаєш? (Промінь світла)

6. Які ліки ви порекомендуєте хворому з температурою тіла 309 К:

Аспірин, Анальгін, Парацетамол, ніякі.

Ведучий: Дякуємо нашим вболівальникам, вони добре відповідали.
Переходимо до останнього, вирішального гейму «Заморочки з бочки». Кожній команді буде запропоновано 5 запитань. Кожна команда по черзі витягує з мішечка кружечки з номерами запитань. На обговорення - 10 секунд. За правильну відповідь команда отримує 2 бали. Якщо команда не відповідає, то є шанс у команди суперників. У бочці є також 2 щасливих випадки. Правильна відповідь на запитання, що ховаються за номером, який позначає «Щасливий випадок», приносить команді не 2, а 3 бали.

Запитання гейму «Заморочки з бочки»

1. Розмістіть ці одиниці довжини починаючи з найбільшої:

а/ метр б/ міліметр в/ кілометр г/ сантиметр (в/ кілометр а/ метр г/ сантиметр б/ міліметр)

2. Де швидкість молекул більша: в воді чи парі? (Парі)

3. Як називається процес переходу рідини в пару? (Випаровування)

4. Розташуйте ці тіла починаючи з найбільшого:

а/ голка б/ Сонце в/ Місяць г/ будинок (б/ Сонце в/ Місяць г/ будинок а/ голка)

5. Чи залежить сила всесвітнього тяжіння від відстані між тілами? (Так, залежить)

6. Падав сніг на поріг, кіт зліпив собі пиріг.

Поки смажив, поки пік , то пиріг водою стік.

Кіт не знав, що... Що не знав кіт? (від нагрівання сніг тане)

7. Розташуйте швидкості руху цих тіл починаючи з найменшої:

а/ автомобіль б/ пішохід в/ ракета г/ черепаха (г/ черепаха б/ пішохід а/ автомобіль в/ ракета )

8. Коли до тебе швидше дійде суть фізичного закону про залежність тиску від площі, коли ти сядеш на їжака чи на бегемота? (на їжака)

9. Як називають процес переходу твердого тіла в рідину? (Плавлення)

10. Розташуйте ці одиниці маси починаючи з найменшої:

а/ грам б/ тонна в/ кілограм ж/ центнер (а/ грам в/ кілограм ж/ центнер б/ тонна )

Ведучий: це було останнє запитання гри «Щасливий випадок». Просимо журі оголосити результати.

(Слово журі. Нагородження команд).

Дякуємо за гру! Сьогодні вона для когось була більш вдалою, але перемоги однієї команди не було б без гри іншої команди.

Ось і добігає кінця наш виховний захід «Фізика і ми». Ми хочемо подякувати дітям за участь, гостям за увагу і небайдуже ставлення.

І на закінчення – вислів давнього китайського мислителя і філософа Конфуція «Те, що незрозуміло, потрібно з'ясувати» Виконуйте це побажання, і у вас все вийде!

До побачення. Всього вам найкращого! Успіхів вам!



Схожі:

Вчитель. Наближається до завершення старий рік. І зараз ми на порозі...
Різдва Христового зібралися, щоб поговорити про наше життя. Про те, як ми живемо, які ми є, яким нам потрібно бути, щоб бути щасливими....
Конкурс "МІС-юна українка" В залі звучить пісня "
А тому ми зібралися в цьому теплому від ваших сердець та світлому від ваших посмішок залі, щоб провести свято, яке ми назвали «МІС-ЮНА...
Сценарій свята «Я і мої права» у Цвітоському навчально виховному об'єднанні 23. 10. 2009 р
В цей день, коли сонце нашу землю будить і до життя кличе, коли все поосипається і щебечуть пташки, зібралися ми однією родиною в...
Тема. Лексикологія. Лексичне значення слова. Ознайомлення із тлумачним словником
Сьогодні на уроці ми почнемо знайомитися із наукою, що допомагає з’ясовувати значення слів. Ім’я їй «Лексикологія». Допомагатиме...
Звучать фанфари Ведучий
Ведучий: Вельмишановна громадо! Вітаємо вас на світлому святі, яке зібрало нас у цій залі, святі традицій народних, пісень вольних,...
Був перший день відпустки. Відпустки, до якої я доживала на останньому...
Мені треба було змусити себе йти на «ділову» зустріч. Причому не в офіс, а до центрального скверу міста. Адже, як попередив Олег...
1. Філософія в системі університетської освіти та її цінність для міжнародників
Філософією нині наз не тільки відповідну науку чи навчальну дисципліну, а й загальнотеоретичні засади та сукупність принципів будь-якої...
41. ОВІДВІЙ ЯК ЛІРИЧНИЙ ПОЕТ
Овідій розвинув у своїх творах цю тенденцію, в той же час представивши легку пародію на неї. У двох перших частинах Науки любові...
Тушко Людмила Миколаївна
До цих святощів зараховуємо і пошану до матері. Вона дала нам життя, виростила і виховала. Мати – символ усього найкращого, найдобрішого,...
Друга фаза проекту «Місцевий розвиток, орієнтований на громаду» -розпочинається
У сесійній залі районної ради 5 вересня 2011 року зібралися представники різних сіл Новомиргородського району, щоб ознайомитися з...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка