|
Скачати 49.1 Kb.
|
Тема: Вічна тема кохання… (за повістю Квітки-Основ`яненка «Маруся» Мета: Розкрити красу мови твору, ліризм і драматизм зображених подій; розвивати спостережливість і мовну культуру учнів; уміння сприймати художній твір в історичному контексті; виховувати доброту, милосердя, красу і щирість почуттів. На дошці цитати про кохання. Хід уроку І. Оголошення теми та мети уроку. 1. Вступне слово вчителя. Моя любове! Я перед тобою. Бери мене в свої блаженні сни. Лиш не зроби слухняною рабою, не ошукай і крил не обітни! Не допусти, щоб світ зійшовся клином, і не приспи, для чого я живу. Даруй мені над шляхом тополиним важкого сонця древню булаву. Не дай мені заплутатись в дрібницях, не розміняй на спотички доріг, бо кості перевернуться в гробницях гірких і гордих прадідів моїх. І в них було кохання, як у мене, і від любові тьмарився їм світ. І їх жінки хапали за стремена, та що поробиш,- тільки до воріт. А там, а там… Жорсткий клекіт бою і дзвін мечів до третьої весни… Моя любове! Я перед тобою. Бери мене в свої блаженні сни. Л.Костенко «Моя любове!» 2. Розповідь учителя. - Як ви думаєте, про що сьогодні піде розмова? - Так, про вічну тему кохання. Багато поетів і письменників порушували цю тему в своїх творах. Квітка-Основ`яненко – перший прозаїк, чиї твори і нині хвилюють наші серця. Серед безліч земних багатств і скарбів ви не знайдете найкращого, найціннішого ніж багатства людської душі, здатної до чистого і вірного кохання. До цієї теми звертався і Квітка-Основ`яненко. Його сентиментально-реалістична повість «Маруся» - один із найбільш зворушливих творів саме такого змісту. ІІ. Актуалізація опорних знань учнів.
Ти знаєш про це чи ні?! Усмішка твоя єдина, Очі твої одні! ІІІ. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу.
Учень: Марусю! Чи змогла б ти вийти заміж за нелюба? Чому? Учень: Василю! Чому ти не зміг змиритися з втратою коханої людини? Учень: Марусю, а чи не вважаєш ти своє трагічне життя зрадою Василю? Здається, не тільки застуда, а твій моральний стан став причиною твоєї хвороби, а потім і смерті? Хіба так можна було себе вести? Учень зачитує уривок прощання Марусі з Василем, коли він від’їзджав на заробітки.
Учень: Василю, чи вважаєш ти винним когось у трагічній долі твоєї коханої? Вчитель: Тремтіла душа молодої дівчини в передчутті трагічної долі. Запитання до дівчини, яка грала роль Марусі Учень: Які ти пережила відчуття, граючи роль героїні Квітки-Основ`яненка? Учень: А тобі (запитання до хлопця) було важко перевтілитися в образ Василя? Вчитель: Що ви хотіли б побажати нашим героям? (запитання до учнів) Вчитель: Спасибі Марусі та Василю, що вони завітали до нас із далекого минулого. Слухаючи ваші запитання до героїв твору та їх відповіді, у мене також виникло питання до вас. Ми знаємо з твору, що Наум Дрот – батько Марусі – був також ідеальною людиною.
Всі батьки хочуть, щоб їх діти були щасливі. Так і Наум Дрот бажав Марусі щастя. На його думку, чоловік, який сам не може дати собі ради, не може захистити себе так само не зможе захистити і свою родину. Це логіка батьків, які хочуть бачити своїх дітей самостійними, впевненими в собі. А допомогти своїм дітям – це святий обов`язок батьків. ІV. Закріплення вивченого матеріалу.
Говорять, що любов – це як хвороба, і від неї ще ніхто не знайшов ліків. Тому треба боротися за своє щастя, за свою любов, за радість, що дає це почуття! І вас неодмінно помітять! Не завжди любов буває взаємною, але саме її відчуття підіймає людину на вищий п`єдестал великого відчуття краси!
Вчитель пропонує на аркушах паперу записати одним словом, що таке Кохання – це …
|
Реферат студентки ІІ курсу спеціальність «Українська мова та література» Гребінки у контексті декабристської літератури, історичної белетристики Г. Квітки-Основ’яненка та поетичного доробку Т Шевченка |
Завужена частина квітки, якою вона прикріплюється до стебла квітконіжка... Якщо вона відсутня, або дуже коротка, то такі квітки називають сидячими. Сидячі квітки зустрічаються здебільшого, в суцвіттях таких... |
Тема : Квітка. Будова і різноманітність квіток ... |
Тема. Григір Тютюнник. «Три зозулі з поклоном». Вічна тема «любовного... Опрацювати з учнями текст новели, розкрити глибину і щирість почуттів вірності, сердечної ніжності, кохання і трагедії знедоленого... |
Тема. Це дівчина не просто так Маруся Це голос наш. Це пісня. Це душа. /Психологічно вірогідний портрет Марусі Чурай на тлі конкретної історичної дійсності через ставлення... |
О. В. Семеліт Минуще все, любов лиш вічна… Мета: ознайомити учнів з поетичними та прозовими творами про кохання; формувати почуття прекрасного; виховувати пошану до української... |
Найчарівніший прояв любові — кохання Кохання змінює людину, в її душі ніби розквітає чарівна квітка, яка своїм тонким ароматом заповнює кожну клітину; кохання дарує людині... |
«Українське кохання Оноре де Бальзака» Мета Україні, створити образ письменника, чиє життя було осяяне великим почуттям кохання; розвивати навички виразного читання, емоційного... |
Л. Костенко «Маруся Чурай» Що сьогодні? Маруся Чурай, коли історія нашої України закарбовувалась не на папері, а в пам`яті народу, коли моральні цінності були вищі за матеріальні,... |
Тема. Твір-опис предмета (квітки) Обладнання: книга В. Сухомлинського «Чиста криниця», малюнки квітів, музичний супровід вальс Штрауса |