|
Скачати 56.72 Kb.
|
Урок української літератури 10 клас Тема. «Лісова пісня». Проблема боротьби за вільне, красиве, духовно багате життя людини. Характеристика образів. Мета: проаналізувати основні проблеми твору, ідейний зміст образів поеми; знайти відповіді на питання «У чому сенс життя?» і «У чому краса людських взаємин?»; розвивати творчу уяву учнів, самостійність мислення; виховувати в учнів високі моральні якості, гуманістичні ідеали, любов до природи і бережне ставлення до неї Тип уроку: урок сприймання й засвоєння нових знань Форма : урок-диспут Обладнання: текст твору, мікрофон ХІД УРОКУ І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАННЯ ШКОЛЯРІВ Оголошення теми, мети, завдань уроку. II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ 1 .Слово вчителя. - «Лісова пісня» — прекрасна казка про любов і зраду, про силу лісову та водяну. Вона приваблює людей глибоким філософським змістом, закликом до гармонії буття, до миру з власною душею. - Інтерактивна вправа «Незакінчене речення». Твори і життя Лесі Українки навчили мене ... - Інтерактивна вправа «Мікрофон». — З яким кольором у вас асоціюється слово «життя»? Обґрунтуйте. Слово вчителя. У чому сенс життя? Ця проблема протягом віків хвилювала філософів, митців та й, зрештою, кожну мислячу людину. На сьогоднішньому уроці ми на основі драми-феєрії Лесі Українки «Лісова пісня» з'ясуємо, у чому вбачала справжні цінності життя велика поетеса, як вона визначила суть призначення людини на землі, до чого закликала своїх сучасників; поміркуємо над тим, що необхідно нам усім для повноцінного, справжнього щастя. Учні записують у зошити тему уроку, прогнозують особисто для себе очікувані результати. ІІІ. Сприймання і засвоєння нових знань. Із планом диспуту школярі ознайомлені заздалегідь. План диспуту
Інтерактивна вправа «Мікрофон». ♦ Які асоціації викликають у вас слова «висока мрія» і «сіра буденщина»? Як це пояснити? Які два світи показує нам Леся Українка у драмі?
ІV. Формування опорних умінь і навичок. Робота в групах. Учні колективно у групах шукають відповіді на питання, обговорюють їх ,добирають цитати для підтвердження власних думок. Інші групи спостерігають, потім висловлюють власну думку Для групи №1.
(Той, хто зрікся духовного життя, згасив порив до прекрасного, — перестав бути людиною). ♦ Який висновок робимо з його прозріння? (Людина має в собі сили завжди з будь-якої прірви падіння піднятися на височінь людського духу. Крізь страждання, крізь усвідомлення своєї недосконалості вона стає мудрою, бо пізнає сенс свого буття, а якщо загине, то краплина мудрості, придбана в боротьбі, залишиться людям). Для групи №2.
За що бореться Мавка? (За утвердження краси серед людей, за своє місце в житті). ♦ Символом чого є Мавка? (Символом ідеальної, гармонійної людини, яка узгоджує свої проблеми ж законами природи, живе любов'ю до людей і здатна на самопожертву). ♦ Чи завжди Мавка прекрасна? (Так, навіть тоді, коли йде до Марища, бо наснажена світлим коханням і не кориться лиху, а бореться за красу життя).
Для групи №3. 1. Коли вперше Мавка відчула себе щасливою?
Мавки? На чиєму боці ви? Доведіть свою думку на прикладі історії кохання героїв твору.
9.Які вислови про кохання ви знайшли, які вам найбільше сподобалися? «Любов — то, може, єдина квітка, дарована людині Богом» (В.Стус).
V. Узагальнення і систематизація вивченого. ♦ Чи завжди і в кожної людини є два крила: красиве і корисне? Що перемагає в боротьбі двох світів: піднесеного, духовного й дріб'язкового, буденного?
Слово вчителя Драма-феєрія «Лісова пісня» — глибоко філософський твір про взаємодію добра і зла, прекрасного і потворного. Це гімн єднанню людини і природи, натхненна пісня про велич духовного, про порив людини до щастя, її боротьбу за вільне, красиве, духовно багате життя. Твір навчає любити природу, поважати творчу особистість. Воістину правдиві слова філософа: «Бути коханим — це більше, ніж бути багатим, бо бути коханим — це значить бути щасливим!» Нехай у вашому житті завжди поруч крокують віра, надія, любов, взаєморозуміння. І нехай всі добрі слова, що прозвучали сьогодні, залишаться у ваших серцях. VІ . Підсумок уроку. Подяка учням, виставлення і коментування оцінок. VII. Домашнє завдання Написати твір-мініатюру «У чому сенс людського життя?» або «Краса людських взаємин - у любові» (за мотивами «Лісової пісні» Лесі Українки) |
Урок української літератури на тему: «Лісова пісня» Лесі Українки шедевр української драматургії Обладнання: текст твору, фотомонтажі з краєвидами волинської землі, диск із презентацією. Урок проводиться у комп’ютерному класі |
Гармонійного єднання людини з природою. 63 Образи драми-феєрії «Лісова пісня». Неоромантичне утверд- ження духовно- естетичної сутності людини, її творчих можли |
Гармонійного єднання людини з природою. 63 Образи драми-феєрії «Лісова пісня». Неоромантичне утверд- ження духовно- естетичної сутності людини, її творчих можли |
Урок української літератури в 5 класі підготувала вчитель-методист... Тема. Василь Симоненко – витязь молодої української поезії. «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя. Характеристика... |
План-конспект уроку Предмет зарубіжна література. Клас 6 (за програмою... Тема : «Розкриття основ духовно осмисленого життя. Проблема персональної відповідальності за вчинок в казці-притчі А. де Сент- Екзюпері... |
Уроку з української літератури 9 клас Тема: Давня українська поезія Семен Климовський. „Їхав козак за Дунай”- зразок давньої української поезії. Іван Величковський. Фігурні (курйозні ) вірші. Теорія... |
Уроку з української літератури на тему: «Т. Г. Шевченко. Історична... Загальцівське навчально-виховне об’єднання «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів – дитячий садок» |
Художнє розв’язання письменником найболючіших питань української... Тема. Художнє розв’язання письменником найболючіших питань української нації: незалежності, національної гідності, влади. Докладна... |
7 клас УРОК-КАЗКА Черноусова Л. М., учитель української мови та літератури КЗОСЗШ №135, м. Дніпропетровськ |
Б ібліотечний урок, 4 клас Мета. Ознайомити учнів із видами довідкової літератури, з її значенням у житті людини; навчити користува |