|
Скачати 41.36 Kb.
|
ухомлинський педагог директор Сірош Надія Василівна, вчитель початкових класів Золотоніської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3 Золотоніської міської ради Черкаської області Особливості використання досвіду В.Сухомлинського в сучасних умовах Василь Олександрович Сухомлинський — учитель з великої літери, один із видатних педагогів сучасності не лише в Україні, а й у всьому світі. Розроблена ним педагогічна система збагатила науку новаторськими ідеями і положеннями, зробила внесок і в теорію, і в практику навчання та виховання. «Уся система навчання і розумового розвитку у нинішній школі потребує докорінного наукового вдосконалення», — зазначав В.Сухомлинський. У його працях дається точний прогноз основних напрямів педагогічного пошуку, тому й сьогодні кожен учитель, який працює за покликанням і любить дітей, може знайти там безцінні поради. Специфіка роботи школи В.Сухомлинського («Школа радості», «Уроки мислення», «Свято книги», «Кімната казок», «Свято матері», «Свято батька», «Свято хлопчика», «Свято дівчинки» тощо) — приклад використання елементів згаданих технологій у практиці початкових класів того часу. Працюючи в школі, учитель Сухомлинський ділився своїм досвідом співпраці з молодшими школярами, гасло якого зараз формулювалося б як гуманізація, демократизація, індивідуалізація навчання. Уже тоді в педагогічній системі В.Сухомлинського були наявні такі ознаки особистісно орієнтованого навчання: — зосередження уваги на потребах учня; — переважання навчального діалогу; — співпраця, співтворчість між учнями і вчителем; — турбота про фізичне та емоційне благополуччя учнів; — пристосування методики до навчальних можливостей дитини; — стимулювання розвитку і саморозвитку учня. . Сучасна школа, яка використовує особистісно орієнтовані технології, наслідуючи В.Сухомлинського, має на меті досягнення особливого психологічного клімату, в умовах якого дитина почувалася б комфортно. Основні засоби — ті самі, що і в «Школі радості»: — неформальне спілкування педагога з учнями не тільки в позаурочний час, а й під час уроків; — переважання позитивних оцінок, іноді повна відмова від оцінок; — увага до позаурочного життя (походи та екскурсії, театр, гуртки); — головний критерій у роботі вчителів — терпіння та любов до дітей; — активна участь батьків у житті школи;
Важлива складова успіху «Школи радості» — формування успіхів, позитивної щирого відчуття радості життя, бо ж хто не любить своє власне життя, тому недосяжні й інші глибокі почуття. «Де безрадісні почуття, — писав В.Сухомлинський, — там і пригнічений розум, скута душа». Одна з найважливіших потреб людини — радість спілкування, емоційно-чуттєва насиченість відносин між людьми, яка має велике значення і для навчання та виховання молодших школярів. Ще під час підготовки дитини до школи намагаємось якомога більше дізнатися про кожного майбутнього учня, дати йому можливість самоствердитися. З цією метою проводиться гра — усна анкета «Давайте познайомимося», де діти розповідають про те, що їм цікаво: про дні народження, про батьків, братів, сестер, про домашніх тварин, улюблені ігри, інтереси, хобі тощо. На першому уроці діти «плетуть» віночок дружби (на партах лежать вирізані з кольорового паперу квіточки з іменами,які вони прикріплюють на дошці). Таку ж мету переслідує гра «Подобається — не подобається», пізніше — хвилинки розвитку мовлення на уроках з мови та читання: «Цікава книга», «Гарна людина», «Про мого товариша», «Про важливу (сумну, гарну, веселу) подію» та ін. Кожна дитина малює і дарує вчителеві свій «портрет у сонячному промінні», а на промінчиках пише, які риси характеру цінує у собі. Якщо ж у когось з дітей поганий день, «невдаха» проходить живим коридором, а кожен з дітей намагається сказати йому щось добре, тепле або смішне, щоб його підбадьорити. На дні народження діти дарують один одному паперові сердечка з побажаннями. Коли діти трохи подорослішають, вони пишуть невеличкі твори «Який я зараз» або «Яким я хочу стати». Зважаючи на думку В. Сухомлинського про необхідність навчити школярів обмінюватись ідеями, зокрема, під час дискусій між собою або спілкування з учителем, поступово вводжу елементи інтерактивних технологій та залучаю дітей до роботи в парах або малих групах, як стабільних, так і динамічних, змінних. Кожна така маленька група працює за девізом «Хто перший?» (рівнорівневі групи, коли той, хто виконав стартове завдання, може переходити до більш складного завдання в умовах своєрідного змагання серед рівних) або «Роби, як я!» (різнорівневі групи, коли сильний учень допомагає слабшим). Для всебічного розвитку учнів у своїй роботі використовую інтерактивні вправи: «Аналогії», «Мікрофон», «Мозковий штурм», «Криголами», «Будьмо знайомі!», «Друзі про мене» та інші. Під час проведення виховних годин часто використовую оповідання В. Сухомлинського, які розвивають критичне мислення,здатність уявляти стан іншої людини, співчутливість, зв’язне мовлення, вчать оцінювати вчинки. Використана література:
Размещено на Allbest.ru |
Шевченко Галина Василівна, Гончаренко Надія Сергіївна, учителі-філологи ЗОШ Розвивати навички роботи із додатковою та довідковою літературою, вміння проводити публічні виступи |
Шевченко Галина Василівна, Гончаренко Надія Сергіївна, учителі-філологи ЗОШ Розвивати навички роботи із додатковою та довідковою літературою, вміння проводити публічні виступи |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ СУМСЬКИЙ ДЕРЖАВНИЙ УНІВЕРСИТЕТ... ФОРМУВАННЯ БРЕНД-ОРІЄНТОВАНОЇ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ КОМУНІКАЦІЯМИ ПРОМИСЛОВОГО ПІДПРИЄМСТВА |
ЄВРОПЕЙСЬКИЙ МОЛОДІЖНИЙ КЛУБ «НАДІЯ» «Надія», є об’єднанням учнів загальноосвітніх шкіл м. Кіровограда та вихованців Кіровоградського обласного центру дитячої та юнацької... |
Директор школи Ткачук Наталя Василівна Мобільний телефон 0686395893 З М І С Т Сьогодення вимагає від кожного не лише політичної активності, але й усвідомлення власної долі, а також дій відповідно до власних... |
ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА ОСНОВІ ГУМАНІЗАЦІЇ І ДЕМОКРАТИЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ... ПЕДАГОГІЧНІ ТЕХНОЛОГІЇ НА ОСНОВІ ГУМАНІЗАЦІЇ І ДЕМОКРАТИЗАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ВІДНОСИН |
АНАЛІЗ СТАНОВЛЕННЯ ПРОФЕСІЇ «СОЦІАЛЬНИЙ ПЕДАГОГ» Черкаського обласного центру практичної психології і соціальної роботи, соціальний педагог-правник |
Конельськохутірська загальноосвітня школа І – ІІІ ст. Жашківської... Мета: ознайомити глядачів із творчістю Фросини Василівни Мороз, навчити учнів розуміти глибину її творів, виховувати почуття любові... |
Алла Василівна Пришлюк, Раїса Василівна Вегера Спонукує дітей замислитись над етичними проблемами: що означає бути щасливим, відчувати гармонію в собі, робити щасливим когось.... |
Педагог-організатор Жашківської спеціалізованої школи№1 з поглибленим... Педагог-організатор Олександрівської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Жашківської районної ради |