Алла Василівна Пришлюк, Раїса Василівна Вегера


Скачати 105.15 Kb.
Назва Алла Василівна Пришлюк, Раїса Василівна Вегера
Дата 06.12.2013
Розмір 105.15 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Алла Василівна Пришлюк,

Раїса Василівна Вегера,

учителі початкових класів

Кривчунської ЗОШ І – ІІІ ст.,

Жашківської районної ради

Черкаської області

Дослухайся до голосу серця

Творчий проект 3 – 4 класів

Даний творчий проект спрямований на усвідомлення того, що кожна людина має право на щастя, вона неповторна. Спонукує дітей замислитись над етичними проблемами: що означає бути щасливим, відчувати гармонію в собі, робити щасливим когось. Адже ДУХОВНА ПРИРОДА ДИТИНИ – це цінність, яка полягає у єдності їхніх ідеалів, намагань, інтересів, думок, переживань.

Етапи творчого проекту

І етап. Підготовчий. Визначення теми та завдань проекту.

Мета. Обговорити з учнями розуміння категорії «щастя і задоволення», «щастя та добробут», формувати усвідомлення того, що кожна людина має право на щастя. Сприяти розвитку мовлення учнів. Вчити самооцінці. Аналізуючи життєві ситуації. Розвивати вміння досягти гармонії в собі. Виховувати поняття «щастя». Пояснити такі бажання жити для людей, виконувати своє призначення на Землі.

Завдання проекту: розширювати, поглиблювати, систематизувати знання дітей про моральні норми, формувати практичні вміння і навички дбайливого ставлення до оточуючих, розвивати вміння справедливо оцінювати свої та чужі вчинки, стимулювати пізнавальний інтерес учнів до етичного знання, до основ моральної культури.

Навчальні предмети: курс «Я і Україна. Громадянська освіта», етика.

Термін дії проекту: 3 уроки, позаурочний час.

Учасники проекту: класоводи та учні 3-4 класів.

ІІ етап. Планування діяльності для досягнення поставленої мети.

а) Шляхи реалізації проекту

1.


Знайди інформацію

http://olena.at.ua/2010/im/0118.jpg

http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcsb6ku8zsxlojfcx4kb1ubvhzcnr6jrldtyavyots3bi9tx8ye-ng

2.

Звернись по допомогу до дорослих

http://olena.at.ua/2010/im/0118.jpg

http://myrne.ucoz.ua/biblioteka/teacher.jpg

3.

Запиши знайдену інформацію

http://olena.at.ua/2010/im/0118.jpg

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcqu0veb8ext_taatns6ulehzlolnq86vvmhpdr5ibxgr8fi_4dlpq

4.

Обговори з друзями

http://olena.at.ua/2010/im/0118.jpg

http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:and9gctbrbl_j9zg6dbpus5cqvb09n7recsjxxyywz3b5rh5ph_tqtfy

5.

Намалюй

http://olena.at.ua/2010/im/0118.jpg

http://yak-prosto.com/images/d/9/yak-malyuvati-tvarin.jpg

6.

Напиши проект

http://olena.at.ua/2010/im/0118.jpg

http://despravda.com/wp-content/uploads/2011/09/73353454_pismo.jpg

7.

Звіт



http://olena.at.ua/2010/im/0118.jpg

http://school142.edu.kh.ua/files2/images/svr.jpg?size=6

б) Завдання для груп

Групи

Виконавці

Завдання

Результат

І група

«Веселкограй»


Воловик К.

Ільїна Н.

Об’єдков С.

Пальонко М.

Алієв А.

Дослухайся до

голосу серця


Збір інформації про «кольорове » щастя

ІІ група

«Дослідники слова»


Калініченко О.

Дубовський А.

Осовіцький Р.

Гуравський Д.

Веденмеєр А.

Дослухайся до

голосу серця


Кросворд, фразеологізми,

прислів’я про щастя

ІІІ група

«Репортери»


Жаворонков Н.

Калініченко В.

Дем’янчук Т.

Фесун Б.

Пекарський В.

Дослухайся до

голосу серця


Висловлювання видатних людей,

розв’язання ситуацій

ІV група

«Щаслива мить»


Гуравська Д.

Колісник А.

Джемесюк Д.

Любарська К.

Гуравська Р.

Дослухайся до

голосу серця


Малюнки, плакати про щастя

ІІІ етап. Виконання проекту (групова пошукова діяльність).

ІV етап. Захист проекту.

Дослухайся до голосу серця

Урок-мозаїка

Бути щасливим – це означає бачити не лише

красу природи, а й красу душі людини…

О.А. Захаренко

Мета:формувати соціальну компетентність; вчити спільно визначити цілі діяльності, планувати, розробляти, реалізовувати проект, брати на себе відповідальність за прийняття рішень та їх виконання; розвивати вміння самому здійснювати свої бажання, своєю працею прокладати шлях до щастя;

виховувати працелюбність, бажання бути щасливим.

Обладнання: вислови про щастя, прислів’я, кросворд, корона «Щастя», плакати, малюнки.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

ІІ. Мотивація. Оголошення теми уроку та очікуваних результатів.

Сьогодні у нас незвичайний урок,

Сьогодні ми зробимо ще один крок

В країну Щастя, в країну чудову,

Що нас чекає – нам ще невідомо.

- Сьогодні у нас, без сумніву, незвичайний урок. Захист нашого проекту ми здійснимо у вигляді уроку – мозаїки.

Виконуючи проект, кожна група мала своє завдання. А тепер ми з вами складемо частини мозаїки, які утворять картину – підсумок нашого уроку. Згодні? Тоді починаємо.

ІІІ. Основна частина уроку.

Учитель.

Щастя зовсім близенько,

Біля тата і мами.

Можна просто легенько

Доторкнутись руками.

В світі все так, як треба,

Вітерець у віконце.

А за вікнами – небо,

Усміхається сонце!

Що таке щастя? Що треба, щоб бути щасливими на цій землі? Тема вічна, як і саме людство. І кожен на це питання відповість по-своєму, бо скільки є людей на Землі, то в кожного різне уявлення про щастя.

Найперше звернімося до тлумачного словника, в якому сказано, що щастя – це почуття або стан найвищого повного вдоволення, сприятливий збіг обставин, талант, успіх.

Учитель. А як розумієте щастя ви? (Учні висловлюють свої думки про щастя)

Виступ групи «Веселкограй» (перша частинка мозаїки)

Інтерактивна вправа «Гірлянда асоціацій»

1-й учень. Щастя кольорове, воно – веселе, дивовижне,радісне,прекрасне, піднесене. Воно робить людину світлою, наділяє її силою, впевненістю у собі. d:\робочий стіл\школа\шкільні фото\фото проекту\dsc03111.jpg

Перший колір щастя – це життя, яке подарувала мама. Вона дала кожному із нас найбільше – життя! Вона перша в житті пригорнула кожного із нас, наділила теплом,подарувала любов. Без неї ми б не бачили цього дивовижного, незбагненного і такого цікавого світу!

А тепер намалюйте квіточку – це будете ви, від неї проведіть промінчик – найбільше щастя жити (учні пояснюють, чому саме вони вибрали такий колір).

2-й учень. Другий колір щастя – бачити навколишній світ у різнобарв'ї, у формах і кольорах, рухах і спокої. Кажуть, що очі – це дзеркало людської душі. Бо очима можна про все сказати,якщо вони зрячі( учні малюють другу лінію щастя).

3 – й учень. Третій колір щастя – це можливість чути багатоголосний світ! Прислухайтесь до пташиного співу, до чистої мелодійної української пісні, до кожного голосу, до рідного слова, до дзюркотіння струмочка, і ви зрозумієте, яке це щастя – чути світ! ( Намалювати третю кольорову лінію і пояснити свій вибір).

4- й учень. Четвертий колір щастя – це можливість відчути світ на дотик. Ви своєю рукою відчуваєте мамину і татову руку, а на своїй щоці – теплий і дуже лагідний дотик їхніх губ, які так ніжно цілують вас. У цьому стільки любові, добра, щастя! Хіба без нього можна прожити? (Діти малюють четверту лінію щастя).

5-й учень. От ми і підійшли до п’ятого кольору щастя – це здатність відчути запахи: п’янкі аромати квітів і скошеної трави, соснового лісу і аромат степу, запах рідної оселі й свіжого хліба, теплого молока. Бо все має свій незабутній запах.(Виберіть і для цього щастя колір і намалюйте наступну лінію.)

1- й учень. А ще шостий колір щастя – це смак. Так – так, якби його не було,то ми ніколи не знали б приємного смаку солодощів. Ось яке маємо щастя. І в ньому теж бринить любов. Тому виберіть і для цього щастя колір.

2-й учень. А ось він і сьомий колір щастя – це здійснені наші мрії! Це все, про що ми мріємо, на що сподіваємось, про що постійно думаємо і так бажаємо. Щоб воно збулося. І раптом – мрія стає реальністю, вона здійснюється _ оце щастя! ( Діти малюють лінію останнього кольору.)

3-й учень. А тепер підніміть свої альбоми і покажіть, які веселки у вас вийшли – це веселки щастя!

Гра «Модель щасливого життя» (Діти по черзі одягають корону «Щастя» і висловлюють свої побажання ).

d:\робочий стіл\школа\шкільні фото\фото проекту\dsc03098.jpgУчитель. Пізнати щастя можна і в праці, і в боротьбі і в дружбі. Важливо тільки, щоб праця була потрібною для людей, країни, боротьба переслідувала високу гуманну ідею, а дружба не була егоїстичною.

Робота групи «Дослідники слова» (друга частинка мозаїки)

  1. Обрати з довідки значення стійких словосполучень ( фразеологізмів).

Вважати за щастя - …

Випало щастя - …

Зазнавати щастя - …

Приносити щастя - …

Сподіватися на щастя - …

Довідка. (Робити щасливим когось; бути щасливим щось робити; бути, ставати щасливим; думати про щасливе; успішне завершення чого-небудь; надіятися на успіх; пощастило у якійсь справі; з'явилась можливість взяти участь у чомусь).

Учитель. Щастя, як і вдача – це те гарне, що виходить всупереч будь-яким розрахункам, а також навмисне уникання поганого. Але тільки удачливості для щастя недостатньо.

  1. Учні працюють з деформованим реченням.

Життя, щоб, щасливим, треба, дрібниці, повсякденні, зробити, любити. (Щоб зробити життя щасливим, треба любити повсякденні дрібниці.)

Підбір синонімів до слова щастя.

(Щастя – благодать, розкіш, рай, солодощі, доля, успіх.)

Тлумачення слів: щастя і гармонія.

  1. Розгадування кросворду «Щастя».



1












2










3



















4













5










  1. Не дерево і не трава. (кущ)

  2. Найдорожча у світі людина. (мама)

  3. Мамина мама. (бабуся)

  4. Велике тістечко, яке пече мама до Дня народження. (торт)

  5. Тато, мама і я – дружна … (сім’я )

  1. Конкурс розумників «Чи знаю я прислів’я»

Не родись багатим , а… нещастя летить.

Щастя біжить ,а … не буде долі.

Як не було талану ,… нещастя повертає.

Щастя розум одбирає ,а… родись щасливим.

Справжнє щастя … кого шукає.

Щастя знає … завжди попереду.

d:\робочий стіл\школа\шкільні фото\фото проекту\dsc03102.jpg

Учитель. Одному щастя уявлялося клаптиком землі, другому купою золота, третій був певний, що щастя – влада і знатність, хтось вбачав його в славі.

Вчені вважають, що у наших пращурів був бог Доля, і вони дуже вірили, що в кожної людини є своя доля. Вона народжується разом із дитиною. Доля не залишає людину до самої її смерті. Від неї також не можна ні втекти, ні сховатися.

« Із щастя та горя кувалася доля», кажуть у народі.

Фізкультхвилинка

Виступ групи «Репортери» (третя частинка мозаїки)

Учень. Людина народжена на землі не для того, щоб безслідно зникнути нікому невідомою пилинкою.

Учитель. Людина народжується для того, щоб залишити по собі слід вічний.

  1. Проблемна ситуація ( метод «Прес»)

Павлик та Миколка ішли лісовою стежкою . Раптом під деревом вони побачили маленьке пташеня. Воно випало з гніздечка. Хлопці підняли пташечку і поклали у гніздо. Їх очі світилися радістю і щастям.

  • Закінчіть думку.

d:\робочий стіл\школа\шкільні фото\фото проекту\dsc03109.jpg


Очі хлопців світилися радістю і щастям, бо…

Людина може бути щасливою тоді, коли…

Учитель. Декому таке щастя усміхалось: люди багатіли, досягали титулів. Але яким мізерним було це щастя, і як швидко воно минало. Та були й люди великої душі. Вони знаходили своє щастя в боротьбі за щастя інших.

  1. Робота над висловлюваннями.

Робота в парах, під час якої учні виробляють аргументи на захист свого вислову.

Справжній скарб для людини – вміння працювати.

(Езоп)

Любов є сила життя.

(Л.Толстой)

Призначення людини – творити добро.

(В.І.Даль)

Без справжньої дружби життя – ніщо.

(Цицерон)

Учитель. Щастя… Усі найзаповітніші людські мрії і бажання увібрало в себе це слово, усі людські радощі й сподівання. Багато людей пройшли свій життєвий шлях. І кожен із них прагнув щастя.

Робота групи «Щаслива мить» (четверта частинка мозаїки)

Учні демонструють свої малюнки

Презентація малюнків «Щаслива мить» (додаток 1)

ІV. Підсумок уроку.

- От і завершується наш урок. Пригадайте, з яких частинок складалася наша мозаїка?

- Яке завдання було найскладнішим?

- Чи задоволені ви своєю роботою?

Учитель.

Сказав мудрець:

- Живи, добро звершай!

Та нагород за це не вимагай.

Лише в добро і вищу правду віра

Людину відрізняє від мавпи і від звіра.

Хай оживає істина стара:

Людина починається з добра!

(Л. Забашта)

Використана література

1.О.А.Захаренко. Слово до нащадків. - К.: Київ, 2006.

2. Ш.О.Амонашвілі. Педагогическая симфония. – М.: МЦР, 2002

3.В.М.Хайруліна. Дивосвіт дитинства. Хрестоматія для учнів початкової школи. – К.: Київ, 2006.

4.В.П.Теляча, О.В.Любарська. Іноваційні технології навчання в початковій школі. – Х.: Основа 2006.

5.А.М.Богуш. Етичні бесіди у початкових класах. – К.:Київ, 1998.

6.Проекти в початковій школі. – К.: Шкільний світ, 2008.

7. У проекті також використані матеріали з науково – методичного журналу «Початкова освіта» (№6 (534),лютий, 2010)

Схожі:

Р ущак Галина Василівна, освіта вища, закінчила Дрогобицький державний...
Рущак Галина Василівна, освіта вища, закінчила Дрогобицький державний педагогічний інститут ім. І. Франка. Працює в Міжгірському...
На правах рукопису КУЗЬКІНА ТЕТЯНА ВАСИЛІВНА
ВСТУП
АВТОР Петренко Людмила Василівна, заступник директора з виховної роботи ТСШ №29

АВТОР Петренко Людмила Василівна, заступник директора з виховної роботи ТСШ №29

НЕЗАЛЕЖНИЙ АУДИТОР ТАСКАЄВА ТЕТЯНА ВАСИЛІВНА
Перевірка проводилась незалежним аудитором Таскаєвой Тетяной Василівной, ІПН 2059601122, згідно Договору від 26. 03. 2012р. №4
В якому віці Ліна Костенко оселяється в Києві?
Навчальний заклад, по закінченні якого Ліна Василівна отримала вищу освіту      
Шевченко Галина Василівна, Гончаренко Надія Сергіївна, учителі-філологи ЗОШ
Розвивати навички роботи із додатковою та довідковою літературою, вміння проводити публічні виступи
Розв’язування вправ 7 клас
Розробила: вчитель математики Миропільського навчально-виховного комплексу Краснопільської районної ради Сумської області Гриценко...
Автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня
...
Шевченко Галина Василівна, Гончаренко Надія Сергіївна, учителі-філологи ЗОШ
Розвивати навички роботи із додатковою та довідковою літературою, вміння проводити публічні виступи
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка