№
|
Дата
|
Тема
|
Зміст
|
Види контролю
|
1
|
|
ТЕМА
№ 1
|
ВСТУП. КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ
Світова література – духовна скарбниця людства. Роль книги в сучасному житті.
|
|
2
|
|
|
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів (прислів’я, приказки, загадки, пісні).
|
|
3
|
|
|
Гуманістичні цінності, втілені у фольклорних творах різних народів. Література і фольклор.
Теорія літератури (ТЛ). Світова література, фольклор, прислів’я, приказка, загадка, пісня.
Література і культура (ЛК). Зв'язок фольклорних жанрів із культурними традиціями різних народів і національностей.
Україна і світ (УС). Спільні для українського і зарубіжного фольклору (малих жанрів) теми, сюжети, образи, художні особливості.
Елементи компаративістики (ЕК). Схожість і відмінність малих жанрів фольклору різних народів (на рівні окремих компонентів тексту).
|
Аналіз фольклорних творів малих жанрів
|
4
|
|
|
ЛРК №1Фольклор Донбасу
|
|
|
|
|
КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ
Жанрова специфіка фольклорної і літературної казки. Різновиди казок (про тварин, чарівні, соціально-побутові та ін.), їх характерні ознаки.
Індійська народна казка «Фарбований шакал». Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки.
|
|
5
|
|
|
Японські народні казки «Іссумбосі, або Хлопчик-Мізинчик», «Момотаро, або Хлопчик-Персик» (1 за вибором учителя). Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи в образах Іссумбосі, Момотаро. Національний колорит японських казок.
(УС) Типологічно подібні образи в зарубіжних і українських казках (Іссумбосі – Хлопчик-Мізинчик; Фарбований Шакал – Фарбований Лис та ін.).
|
Складання плану
|
6
|
|
|
Китайська народна казка «Пензлик Маляна». Поетизація мистецтва й уславлення образу митця в казці. Значення фантастичних елементів.
|
Характеристика казкового персонажу
|
7
|
|
|
Арабська народна казка «Сіндбад-Мореплавець» (третя подорож). Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці. Втілення в образі Сіндбада-Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.
|
Робота над аналізом національного колориту народних і літературної казки, окремі засоби її створення (деталі побуту, національні образи, мовні засоби та ін.);
|
8
|
|
|
Підсумковий урок за темою: «Казки народів світу-1»: літературний диктант
|
ТКР № 1
|
9
|
|
ТЕМА
№2
|
КАЗКИ НАРОДІВ СВІТУ
Брати Я. і В. Грімм. «Пані Метелиця», «Бременські музиканти» (1 за вибором учителя). Значення діяльності братів Грімм у збиранні й збереженні фольклору. Моральні цінності в казках. Характеристика образів персонажів. Антитези у пропонованих творах.
|
Виявлення елементів будови казки (зачин, основна частина, кінцівка, діалоги)
|
10
|
|
|
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). Вступ по поеми
|
|
11
|
|
|
«Казка про рибака та рибку», «Казка про мертву царівну і сімох богатирів» (1 за вибором учителя). Синтез фольклорних і літературних елементів у творчості О. Пушкіна
|
Порівняльна характеристика героїв
|
12
|
|
|
Система образів. Автор.
|
|
13
|
|
|
РМ № 1 Підготовка до контрольного твору
|
|
14
|
|
|
РМ №2 Контрольний твір за вивченим твором
|
КОНТРОЛЬНИЙ ТВІР №1
|
15
|
|
|
Ганс Крістіан Андерсен (1805-1875). «Соловей», Протиставлення «справжнього» і «штучного» в казці «Соловей»;
|
|
16
|
|
|
Соловей як втілення сили природи й мистецтва; зміни в образі імператора.
|
Характеристика героя
|
17
|
|
|
Оскар Уайльд (1854-1900). «Хлопчик-зірка». Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт.
|
|
18
|
|
|
Символічний зміст назви твору. Еволюція образу головного героя.
(ТЛ) Антитеза, алегорія, автор, початкові поняття про оригінал і переклад.
(ЛК) Національний колорит казок і засоби його створення. Казкові образи й сюжети у творах мистецтва (живопис, кіно, музика, мультиплікація та ін.).
(ЕК) Спільні елементи зарубіжних казок (теми, образи, особливості будови). Зіставлення оригіналів (фрагментів) зарубіжних казок з їх українськими перекладами
|
|
19
|
|
|
Підсумковий урок за темою: «Казки народів світу-2»: тестування
|
ТКР№2
|
20
|
|
ТЕМА
№3
|
ПРИРОДА І ЛЮДИНА
Джон Кітс (1795-1821). «Про коника та цвіркуна». Поетизація образу природи у вірші, його ідея («Поезія землі не вмре ніколи…»).
(ТЛ) Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора.
|
|
21
|
|
|
Йоганн Вольфганг Гете (1749-1832). «Нічна пісня подорожнього». Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі.
ЛК) Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.
УС) Майстерність українських перекладачів творів зарубіжних авторів про природу.
|
Для вивчення напам’ять
Й. В. Гете. «Нічна пісня подорожнього»
|
22
|
|
|
Генріх Гейне (1797-1856). «Задзвени із глибини…». Втілення краси весняної природи у вірші.
|
Для вивчення напам’ять
Г. Гейне. «Задзвени із глибини…»
|
23
|
|
|
Зв'язок із фольклором (пісня). (ТЛ) Початкове поняття про вірш. Пейзаж, тема, ідея, епітет, метафора.
(ЛК) Пейзаж у літературі й інших видах мистецтва.
(ЕК) Елементи фольклору в літературних творах про природу.
|
|
24
|
|
|
Ернест Сетон-Томпсон (1860-1946). «Снап», «Лобо», «Доміно» (1 за вибором учителя). Авторські спостереження за світом природи. Утвердження любові до всього живого.
|
|
25
|
|
|
Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору.
|
Переказ тексту (вибірковий)
|
26
|
|
|
Єсенін С.О. «Біла береза», «Пісня про собаку» та інші вірші про природу (1-2 за вибором)
|
|
27
|
|
|
Підсумковий урок за темою: «Природа і людина»: літературний диктант
|
ТКР № 3
|
28
|
|
|
ПЧ № 1 Гаршин В. «Жабка-мандрівниця»
|
|
29
|
|
|
ПЧ № 2 Маршак С.Я. «Дванадцять місяців»
|
|
30
|
|
|
ЛРК №2 Гаршин В. «Сказка о жабе и розе»
|
|
31
|
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу
|
|
32
|
|
|
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу
|
|