Напишіть творчу роботу на одну з тем: Чому плакала книжка?


Скачати 90.21 Kb.
Назва Напишіть творчу роботу на одну з тем: Чому плакала книжка?
Дата 18.04.2013
Розмір 90.21 Kb.
Тип Вопрос
bibl.com.ua > Культура > Вопрос
Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ХІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика

(для учнів 5-го класу)
1. Напишіть творчу роботу на одну з тем:


  • Чому плакала книжка?

  • Тваринка – твій друг чи ворог?

12 балів
2. У поданих словах визначте кількість букв і звуків.
Джерело, джміль, дощ, земля, лялька, мільярд, праця, п’ють, бур’ян, яма.

3 бали
3. Уставте пропущені букви.
Гр..чаний, щ..тина, в..чоріє, хв.…лина, ч..рнетка, тр..мтить, пш..ниця, ч..р..да, ц..буля, в..рбовий, т..пло, ч..рвивий, оз..ро, квіт..нь, кр..вавий, м..р..жа.

3 бали
4. Доберіть порівняння до прикметників.
Яскравий, солодкий, сильний, червоний, сердитий, веселий, хитрий, полохливий, упертий, дурний. 2 бали
5. Від поданих іменників утворіть прикметники.
Проїзд, користь, безсмертя, вартість, випуск, ненависть, честь, совість, козак.

5 балів
6. Перепишіть прислів’я. На місці крапок упишіть слова-антоніми до виділених слів.
1.Тоді треба старе руйнувати, як є з чого нове … .

2. За добро віддячують добром, а не … .

3. Краще гірка правда, ніж … брехня.

4. Краще битися з орлом, ніж … з вороном.

5. … віз має звертати перед повним. 5 балів
Загальна кількість балів 30
Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ХІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика

(для учнів 6-го класу)
1. Напишіть творчу роботу на одну з тем:


  • Є така благодать – чути материну мову.

  • Даруй завжди слова любові і відчуватимеш любов!

12 балів
2. Згрупуйте спільнокореневі слова. Слова з одним коренем запишіть окремим рядком.
Водяник, відьма, поводир, водиця, водиться, завод, заводь, водограй, водянка, привід, відомість, підводний, невідомий. 4 бали
3. Запишіть речення, замінивши неправильно вжиті слова.
1. У об’яві йшлася мова про самі найсучасніші товари.

2. Лікарі не змогли попередити хворобу, тому в слідуючих змаганнях він не прийматиме участі.

3. Усі бажаючі на виставку запрошуються.

4. Дякую вас, Олена Іванівна, за допомогу. 4 бали
4. Від поданих слів утворіть нові слова, використовуючи префікси пре-, при-.
Шити, добрий, гарний, голосно, клеїти, летіти, мружитися, мудрий, носити, ступати. 3 бали
5. Запишіть якомога більше фразеологізмів зі словом розум. 4 бали
6. Поясніть, як утворені слова.
Густонаселений, густесенький, гущина, загущений; полтавець, полтавка, Полтавщина, полтавський; учень, учнівство. 3 бали
7. Складіть жартівливе оголошення від імені казкового героя:

Баби і діда, які хочуть продати Солом’яного бичка. 4 бали

Загальна кількість балів 34

Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ХІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика

(для учнів 7-го класу)
1. Напишіть творчу роботу на одну з тем:


  • Віддавна хліб і сіль на рушникові – це щедрий цвіт народної душі.

  • Я кожне слово вам несу, як з літніх трав святу красу!

12 балів

2. Утворіть іменники від поданих прикметників: глибокий, убогий, безлюдний, теплий, пишний, темний, – і збірні іменники від таких слів: жінки, офіцери, колоски, листки, птахи, камені, ворони, студенти, діти. 6 балів
3. З’єднайте слова так, щоб утворилися фразеологізми. Запишіть їх. Поясніть (письмово), що об’єднує ці фразеологізми.


А маслинова

Б обітована

В неопалима

Г каїнова

1 земля

2 печать

3 купина

4 гілка



4 бали

4. Запишіть словами.
11999 м; 99638 осіб; 7995 кг; 8 497 261; 12779 см.; у 1669р. 3 бали
5. Доберіть і запишіть якомога більше синонімів до слів.
Полумя, говорити, великий, дім, ходити. 5 балів
6. Поясніть лексичне значення слів. Як називають такі слова?
Писемний – письменний; сусідський – сусідній; біліти – білити; ефективний – ефектний; язиковий – язикатий; голосний – голосистий. 3 бали
7. Сформулюйте та запишіть найхарактерніші, на вашу думку, ознаки рекламного оголошення. 4 бали

Загальна кількість балів 37

Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ХІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика

(для учнів 8-го класу)
1. Напишіть творчу роботу на одну з тем:


  • Не знехтуй мовою свого народу –

В якій би шані інша не була!

Потребу вдовольниш з водопроводу,

Та спраглу душу – тільки з джерела (А. Непокутний).


  • Рідна мово, ти – моя заступниця,

Охоронниця моя свята (А.Малишко). 12 балів
2. Поставте іменники у родовому й орудному відмінках.
Душа, гай, герой, лінія, любов, воротар, орендар, синь, ніч, водограй.

5 балів

3. Запишіть числа словами у родовому й орудному відмінках.
996, 15999; 99638; 7995; 1669. 5 балів
4. Запишіть двадцять назв лікарських рослин.

5 балів

5. Поясніть, що означають слова.
Вимикач, викрутка. 2 бали
6. Поясніть значення фразеологізмів. Доберіть до них синонімічні фразеологізми.
Крутитись дзиґою, впіймати облизня. 3 бали
7. Чи можна вважати всі старі будинки пам’ятками історії та культури? Свою думку доведіть. 5 балів


Загальна кількість балів 37

Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ХІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика

(для учнів 9-го класу)
1. Напишіть твір-мініатюру на одну з поданих тем. У тексті твору використайте складносурядні та складнопідрядні (з підрядними причини) речення, прикладки, вставні слова.

  • Багато говорити й багато сказати не є те саме (Софокл).

  • Усяке слово, якщо за ним не буде справ, уявляється даремним і пустим (Демосфен).

  • Спершу слово зваж, а тоді скажи (Народна мудрість).

12 балів

2. Поставте наголоси в словах.

Чотирнадцять, тижневик, порядковий, випадок, каталог, листопад, перепустка, одинадцять, рукопис, вісімдесят, нести. 3 бали
3. Згрупуйте фразеологізми у синонімічні ряди.

1. Добра, як з курки молока, а з верби петрушки.

2. Доливати оливи до вогню.

3. Яке їде, такого й на віз бере.

4. Надибав свій свого.

5. З нього помочі, як з козла молока.

6. Підкладати дров у жар.

7. Свиню підкласти.

8. З цапа ні вовни, ні молока.

9. Іскру в порох вкинути.

10. Гриць та Варвара – ото собі пара. 5 балів
4. Перепишіть речення, розставляючи пропущені розділові знаки. Підкресліть головні та другорядні члени речення.
1. Найбільше добро в кожного народу це його мова (Панас Мирний).

2. Батьківщина починається для людини зі шматка хліба і ниви пшениці з лісової галявини і блакитного неба над колискою (В.Сухомлинський).

3.О націє дужа і вічна як Бог… (О.Ольжич). 4 бали
5. Складіть етнокультурознавчий словничок зі слів: покуть, куліш, коралі, жупан, витинанка, берегиня, дідух, сволок. 4 бали

6. Складіть і запишіть речення за поданими схемами. Виконайте синтаксичний розбір одного складеного речення.
1. [ ], (що), (що), (який). 2. [ , (де), (де) ]. 3. (хоч), [ ], (бо).

8 балів
7. Назвіть людей, яких ви вважаєте духовними авторитетами народу, країни, світу. Свій вибір поясніть. 5 балів
Загальна кількість балів 41

Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ХІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика

(для учнів 10-го класу)


  1. Напишіть творчу роботу на одну з тем:

    • Ну що б, здавалося, слова…

Слова та голос – більш нічого.

А серце б’ється, ожива,

Як їх почує!.. (Т. Шевченко).


  • О рідне слово, хто без тебе я? (Д. Павличко) 12 балів

2. Визначте фразеологізм, обіграний письменником у кожному з речень. Відновіть ці фразеологізми, запишіть та розкрийте лексичне значення кожного.

1. Мої важкі, мої щоденні брили старий Сізіф тим часом постеріг (Л. Костенко).

2. І в пісні, що зветься життям «лебедина», душа моя видихне: «Будь, Україно!» (Т. Севернюк).

3. І тільки той завершить все, хто хрест на гору занесе (А. Григорук).

4. Бездарність грає перші ролі, весь світ для неї – балаган. Та королі, як завжди, голі, а слава вже не дим – дурман! (А. Матвійчук).

5. Любов відкрити важче, ніж Америку. По-перше, чи до неї допливеш? (Л. Костенко) 5 балів

3. Відредагуй подані речення.

1. Наше видавництво на хорошому рахунку, бо в повній мірі задовольняє самі різноманітні смаки читачів, з якими постійно веде переписку.

2. Наші думки не завжди співпадають: дійсно, на смак і колір – товариша нема.

3. Мені образливо чути від тебе такі слова: ну ти вже занадто капризна.

4. Такий вітер піднявся, що поступила пропозиція позакривати всі вікна й двері. 4 бали

4. Провідміняйте числівники, подаючи, де можливо, їх паралельні форми.

Чотириста сімдесят вісім, чотирьохмільйонний. 4 бали

5. Поясніть значення іншомовних слів-термінів, які вживаються в текстах договорів. Складіть 3 речення.

Форс-мажор, ноу-хау, бартер, імпорт, експорт, оферта. . 5 балів

6. Поставте розділові знаки у реченні і зробіть синтаксичний аналіз. Накресліть схему.

Я хочу жити так щоб серце билось в такт з гарячим серцем рідного народу щоб квітка й колосок з криниць ясних ковток були мені не в борг а в нагороду (В. Кузьменко). 8 балів
7. З’ясуйте синтаксичну роль інфінітива у поданих прикладах.

Наказ виступати. Знати – це вчитися. Наказали виступати. Прийшли вчитися.

4 бали
Загальна кількість балів 42
Завдання

ІІ (районного/міського) етапу

ХІ Міжнародного конкурсу з української мови ім. П. Яцика

(для учнів 11-го класу)
1. Напишіть творчу роботу на одну з тем:

  • Мова наша, мова – літ минулих повість,

Вічно юна мудрість, сива наша совість (Ю. Рибчинський).


  • Велична земле моя, радість моя! (У. Самчук). 12 балів

2. Доберіть власне українські відповідники до іншомовних слів.

Апеляція, аргументація, анархія, координування, компенсація, прерогатива, інновація, пролонгація, симптом, ліцензія, фіксація, ембарго, реєстрація.

3 бали

3. Визначте спосіб синтаксичного зв’язку у словосполученнях.

Працювати сумлінно, поїхати до столиці, любити природу, спокійне життя, прийти вчасно, цікава праця, думати про майбутнє, складати план, оголосити подяку. 3 бали
4. Запишіть слова, знявши риску.

Західно/німецький, міні/футбол, до/речі, суспільно/необхідний, ні/коли, все/таки, хтозна/до/якого, не/переконливий, віце/президент, на/самоті, екс/чемпіон, біло/сніжний. 3 бали
5. Зробіть синтаксичний розбір речення та морфологічний розбір виділених слів.

Мова – така ж жива істота, як і народ, що її витворив, і коли вона кине свою мову, то вже буде смерть його душі, смерть усього того, чим він відрізняється від інших людей (Панас Мирний). 8 балів
6. Вкажіть п’ять причин, які обумовлюють необхідність вивчення української мови. 5 балів
7. Уважно прочитайте текст, додайте свої роздуми про те, кого ви вважаєте чесною людиною (до 10 речень).

Слова «чесність», «честь» схожі на слово «чистота». Чи не правда?

Чесною називаємо таку людину, яка «не заплямувала» себе нещирістю, брехнею, лицемірством.

Чесна людина та, що правдива і смілива. Та, що дорожить дружбою, поважає і любить своїх рідних і малознайомих людей.

Ввічлива й чесна людина намагається не робити таких вчинків, яких їй довелось би соромитися, вчинків, які потрібно було б приховувати від батьків та друзів.

Така людина вміє радіти успіхові своїх товаришів. І ніколи нікому не заздрить.

На чесну людину завжди можна розраховувати.

8 балів

Загальна кількість балів 42

Схожі:

1. Напишіть твір-мініатюру на одну з поданих тем. У тексті твору...
Напишіть твір-мініатюру на одну з поданих тем. У тексті твору використайте речення, ускладнені відокремленими членами, однорідними...
Порівняйте характери
Венові діаграми, закінчіть порівняння. З допомогою діаграм напишіть порівняльне есе з 5 частин. В першому розділі представте вашу...
Реферат на одну із запропонованих тем. ІІІ. Підготуватися до практичних...
Соколов А. В. Общая теория социальной коммуникации: Учеб пособ. / А. В. Соколов. – СПб. Издво Михайлова В. А., 2002
З давніх часів люди передавали свій життєвий досвід з покоління в...
Звідси ж і полилась злива питань „чому”, „чому”, „чому”. Це призвело до роздумів над проблемою, її більш глибокий аналіз, інакомислення,...
Реферату на одну із запропонованих тем
Ольшанский Д. В. Основы политической психологии. – Екатеринбург: Деловая книга, 2001. – 496 с
Складені задачі, які включають збільшення ( зменшення ) числа в кілька разів
Альбом коштує 7 грн, а книжка у 8 разів дорожча. Скільки гривень коштують альбом і книжка разом?
Уроку
Мета: узагальнювати знання учнів з теми «Теорема Піфагора»; удосконалювати вміння розв’язування прямокутних трикутників; стимулювати...
У чому секрет успіху?
Мета: продовжувати роботу по формуванню навичок швидкого, правильного та виразного читання; вдосконалювати уміння орієнтуватися в...
Тем : Основні види кремів. Мета
Мета: вивчення учнями основних видів кремів та формування вмінь і навичок у приготуванні кремів. Виготовити млинці; розвивати естетичний...
Паламар Л. М., Кацавець Т. М. Мова ділових паперів: Практ пос
Чому мова є першоосновою будь-якого суспільства, як це розкривається через роботу функцій мови?
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка