1. Напишіть твір-мініатюру на одну з поданих тем. У тексті твору використайте речення, ускладнені відокремленими членами, однорідними членами, звертанням та вставними одиницями


Скачати 310.78 Kb.
Назва 1. Напишіть твір-мініатюру на одну з поданих тем. У тексті твору використайте речення, ускладнені відокремленими членами, однорідними членами, звертанням та вставними одиницями
Сторінка 1/3
Дата 02.04.2013
Розмір 310.78 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Література > Документи
  1   2   3
Черкаський обласний інститут післядипломної

освіти педагогічних працівників

29.01.2008р.

8 клас

Українська мова

1. Напишіть твір-мініатюру на одну з поданих тем. У тексті твору використайте речення, ускладнені відокремленими членами, однорідними членами, звертанням та вставними одиницями.
Вічна мудрість простої людини в паляниці звичайній живе (В. Симоненко).
Істинно, люди: живемо не хлібом єдиним.

Істинно так ... коли маємо хліб на столі (Б. Олійник).
Найбільший прояв геніальності – у засіяній ниві (Б. Олійник).
Хліб – усьому голова (Нар. тв.).
Хліб – основа життя (Д. Свіфт).
12 балів

2. Запишіть речення, виконайте повний синтаксичний розбір простого речення (підкресліть члени речення, дайте загальну характеристику, проаналізуйте члени речення і засоби їхнього вираження), поясніть розділові знаки.
За які гріхи твої, Україно-мати, сини заходились тебе розпинати? (М. Мащенко)
5 балів

3. З’ясуйте специфіку такого різновиду офіційно-ділових паперів, як реферат. Запропонуйте 5 тем учнівських рефератів з української мови.
6 балів


4. Виконайте тестові завдання:
1. Виберіть рядок, у якому подано лексичне значення слова „меценат”.
А Фахівець з механіки.

Б Той, хто займається мисливством.

В Багатий покровитель наук та мистецтв, а також їхніх представників.

Г Представник римського папи при уряді якої-небудь держави.

Д Воїн, озброєний мечем, а також слуга, що носить за воїном його меч.
2. У якому рядку фразеологізм має значення „недосяжна мрія”?
А Синій птах.

Б Біла ворона.

В Птаха високого польоту.

Г Лебедина пісня.

Д Випити чашу до дна.

3. У якому рядку допущено помилки?
А Мають попит, віддавати перевагу, здоровий образ життя, залік по історії.

Б Цікавий за змістом, надіслати на адресу, пливти за течією, вжити заходів.

В Завдати шкоди, придбати на виплат, взяти участь, платити за проїзд.

Г Справляти враження, зважати на думку, випала нагода, дотримати слова.

Д Вважати помилковим, мати на увазі, обіймати посаду, через помилку.

4. У якому рядку на місці крапок у всіх словах потрібно ставити апостроф?
А м...язи, св...ято , бур...яний, міжгір...я, кур...єр.

Б рум...яніють, арф...яр, з...єднаний, Лук...ян, пів...ящика.

В без...ядерний, з...економити, Мар...яна, м...ятний, св...ятковий.

Г дзв...якнути, п...явка, зор...яний, вітр...як, дерев...яний.

Д духм...яний, з...єднати, дит...ясла, дев...ять, п...юре.

5. У якому рядку допущено помилку (орфограма – „Велика літера”)?
А кліматичні умови Далекого Сходу, Лопе де Вега, Кременчуцьке водосховище, проспект Перемоги, Ростов-на-Дону.

Б Антарктида, Чорне море, Асканія-Нова, Переяслав-Хмельницький, Петро Перший.

В Західна Україна, Київська Русь, Зимовий палац, пудель, парламент.

Г київські університети, Центральна наукова бібліотека, Давня Греція, балет „Спартак”, вулиця Будівельників.

Д Південний Буг, комета Галлея, Донеччина, Печерська Лавра, Волинське нафтове родовище.

6. У якому рядку всі прикметники пишуться із суфіксом -ськ-?
А богатир...кий, турист...кий, сива...кий, золотоні...кий, лати...кий.

Б туні...кий, парубо...кий, оде...кий, люд...кий, вороне...кий.

В брат...кий, криворі...кий, чика...кий, кандидат...кий, люксембур...кий.

Г оренбур...кий, великолу...кий, вол...кий, черка...кий, вільню...кий.

Д кавка...кий, узбе...кий, тбілі...кий, канад...кий, норве...кий.

7. У якому рядку всі іменники належать до третьої відміни?
А Криниця, немовля, тісто, кущ, ім’я.

Б Нехворощ, пам’ять, заполоч, мазь, мідь.

В Надія, ніжність, любов, мати, живиця.

Г Глибінь, подорож, гордість, любисток, явір.

Д Настя, каченя, ранок, гриб, курчатко.

8. У якому реченні не дотримано правил уживання тире між підметом та присудком?

А Рузвельт знав, як і всі лідери знають, що єдина стежка до серця людини обговорювати ті речі, які є для неї найдорожчими (Д. Карнегі).

Б Слово – могутній перемикач людських станів (В. Брюгген).

В Ваша посмішка – це посланець вашої доброї волі (Д. Карнегі).

Г Міняти обставини й умови – така ж потреба, як чергування їжі (В. Брюгген).

Д Велике мистецтво – грати так тонко, щоб не торкнутися слуху тих, хто сидить у перших рядах, але й щоб гальорка розчула кожне слово (В. Брудзинський).

8 балів

Усього 31 бал

29.01.2008р.

8 клас

Українська література
1. Напишіть твір на одну з тем:


  • Комедія І. Карпенка-Карого «Сто тисяч» і «вічна» тема влади грошей над людиною.




  • Мотив утечі від неприйнятного буттєвого світу, проблема морального вибору людини (поема І.Франка «Іван Вишенський»).




  • Проблема волі людини й можливостей її визволення у повісті Михайла Коцюбинського «Дорогою ціною».

12 балів
2. Розкрийте питання.
Розвиток української літератури наприкінці ХІХ – поч. ХХ ст.

7 балів


3. Розгадайте кросворд.

















1



















2





































3

























4


































5
















6































7






















8
9





















































1. Фольклорний розповідний твір про вигадані, а часом і фантастичні події.
2. Коротке оповідання комічного змісту з несподіваним і дотепним закінченням.
3. Хронологічний опис важливих історичних подій.
4. Короткий вислів, побудований на повторюваності певних складів, що вимовляються у пришвидшеному темпі.
5. Вигадана розповідь, яка передає уявлення наших предків про всесвіт, природу, богів, демонів тощо.
6. Короткий, влучний, яскравий і образний народний вислів узагальненого характеру.
7. Невеликий алегоричний твір повчального змісту.
8. Короткий, дотепний опис предмета, події, явища, які потрібно впізнати та відгадати.
9. Переказ про певні події чи окремих людей, оповитий казковістю і фантастичністю.
5 балів

Усього 24 бали

Черкаський обласний інститут післядипломної

освіти педагогічних працівників

29.01.2008р.

9 клас

Українська мова
1. Напишіть твір-роздум на одну з поданих тем. У тексті твору використайте різні типи складних речень.

  • Добро – це вічна, найвища мета нашого життя. Як би ми не трактували поняття „добро”, життя наше – це ніщо інше як прагнення добра (Л. Толстой).

  • Життя таке коротке. Поспішайте творити добро (О. Довженко).

  • Поки людина спроможна чинити добро, їй не загрожує небезпека зустрітися з невдячністю (Ф. де Ларошфуко).

  • Найвища наука життя – мудрість, а найвища мудрість – бути добрим (Г. Тютюнник).

  • Вимушене добро – не добро (І. Тургенєв).

12 балів
2. Із поданих речень створіть зв’язний текст, доповнивши його власними міркуваннями так, щоб одне з речень відповідало схемі:
[...], (від якого...), а тому [.., (що...),..].
Гори навколо мовби висіли в повітрі. Гори були прозорі й легкі в ці останні дні ясного гірського літа. Ліси наче світилися наскрізь. Контури кожного дерева напрочуд виразні. Контури кожної скелі були напрочуд виразні, як у панорамі бінокля. Де-не-де по лісах прохоплювалося перше полум’я осіннього багрянцю. Від осіннього багрянцю гори ставали ще пишніші й барвистіші (За О. Гончарем).
Визначте тип і стиль мовлення поданого тексту, дайте заголовок. Виконайте повний синтаксичний розбір змодельованого речення (підкресліть члени речення, побудуйте структурну схему, дайте загальну характеристику всій конструкції і компонентам як простим реченням), надпишіть частини мови.

8 балів

3. З’ясуйте специфіку такого різновиду офіційно-ділових документів, як анотація. Напишіть анотацію на книгу, зазначивши попередньо її назву.

6 балів

4. Виконайте тестові завдання:
1. Визначте рядок, у якому неправильно подано словосполучення зі словами-паронімами.
А Шкірне захворювання – шкіряна сировина.

Б Туристичний похід – туристський маршрут.

В Тактовний чоловік – тактичний план.

Г Спостережний пост – спостережливий дослідник.

Д Робочий колектив – робітничий одяг.



  1. У якому рядку є конструкції, що засвідчують порушення норм

літературної мови?
А Зустрінемося близько шостої, зупинка на вимогу, передплата газет, скласти повноваження, купити два з половиною метри шовку.

Б Запам’ятав усіх присутніх, наявність помилок, керівник мав рацію, згідно з постановою, сухою нехворощю.

В Відповідно до наказу, надіслати запрошення, мати пільги, восьмисот шістдесяти студентів, запросити охочих.

Г Справжньою розкішшю, залежно від обставин, характерний для мене, хочу подякувати вам; 43,9 відсотка.

Д Це становить біля двох мільйонів, тісно співпрацюють, письменники й поети, об’єм роботи, скласти повноваження.


  1   2   3

Схожі:

Уроку. Речення з відокремленими членами. Систематизація вивченого
Відокремлені обставини", пам'ятки "Основні принципи роботи в групах", "Схема синтаксичного розбору речення з відокремленими членами...
Речення з відокремленими членами. Систематизація вивченого (на краєзнавчому матеріалі). Мета
Речення з відокремленими членами. Систематизація вивченого (на краєзнавчому матеріалі)
«Складносурядне речення, його будова й засоби зв’язку в ньому»
Навчальна – з`ясувати, яке речення називається складносурядним, пояснити, які сполучники служать засобами зв’язку між його частинами;...
Уявіть ситуацію: вам запропонували взяти участь в обговоренні теми...
«Робіть людям добро». Напишіть твір-мініатюру,скориставшись поданим висловом: «Навчися спочатку доброти, а потім мудрості, бо без...
Узагальнення і систематизація вивченого про відокремлені члени речення
Мета: узагальнити і систематизувати знання про відокремлені члени речення; формувати вміння визначати їх у реченнях, розставляти...
Напишіть творчу роботу на одну з тем: Чому плакала книжка?
Гр чаний, щ тина, в чоріє, хв лина, ч рнетка, тр мтить, пш ниця, ч р да, ц буля, в рбовий, т пло, ч рвивий, оз ро, квіт нь, кр вавий,...
Порівняйте характери
Венові діаграми, закінчіть порівняння. З допомогою діаграм напишіть порівняльне есе з 5 частин. В першому розділі представте вашу...
ПОЧАЇВСЬКА ДУХОВНА СЕМІНАРІЯ Розклад екзаменів 2 класу СЗН на 2012...
Студенти Заочного сектору навчання пишуть один твір на одну із вищевказаних тем в об’ємі 5-6 сторінок. При написанні обов’язково...
ПОЧАЇВСЬКА ДУХОВНА СЕМІНАРІЯ Розклад екзаменів 2 класу СЗН на 2012...
Студенти Заочного сектору навчання пишуть один твір на одну із вищевказаних тем в об’ємі 5-6 сторінок. При написанні обов’язково...
Лекція № 8 Операції банків з пластиковими картками
На сьогодні на території України застосовуються платіжні картки, емітовані членами внутрішньодержавних і міжнародних платіжних систем...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка