“Ідеали особистості підліткового віку”


Скачати 318.06 Kb.
Назва “Ідеали особистості підліткового віку”
Сторінка 1/5
Дата 08.04.2013
Розмір 318.06 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Культура > Документи
  1   2   3   4   5


Міністерство освіти молоді та спорту України

Уманський державний педагогічний університет

імені Павла Тичини

Інститут природничо-математичної та технологічної освіти

Технолого - педагогічний факультет

Курсова робота на тему :

“Ідеали особистості підліткового віку”
Студента ІІІ курсу 31 групи

Боцула Андрія Вікторовича

Умань 2012

План

Вступ.

1. Процес ідеалізації у підлітковому віці.

1. 1. Особистісні ідеали та їх вплив на підлітка.

1. 2.Соціальні ідеали підлітків.

  1. Колективний ідеал малих груп та загальний ідеал друзів.

2. 1.Вплив на психологію сприймання ідеалу підлітками.

2. 2. Самовиховання підлітків.

2. 3.Відчуття дорослості, як реалізація ідеальних якостей.

Висновки

Список використаних джерел.

Вступ

Тема: “Ідеали особистості підліткового віку”.

Актуальність: у зв’язку з сучасним науково-технічним прогресом в умовах глобального зростання потоку інформації та розвитком уявлень людей про оточуючий світ, виникає необхідність розуміння про роль особистісного ідеалу в житті сучасної молоді. У підлітковому віці закладаються основи майбутніх знань учня та його особистості. Саме протягом цього періоду життя людини формуються її світоглядні уявлення про себе та інших, які становляться базовою платформою для її психічного та соціального розвитку. Тому проблемою, яка актуальна в наш час є виявлення міри значущості людей, які можуть відіграти роль "орієнтира" для підлітка, мати неабиякий вплив на нього у здійсненні важливих виборів.

Мета: висвітлити вплив на формування особистості підлітка та ролі ідеалу.

Завдання:

узагальнити наукові методичні відомості з обраної теми;

на основі тестування підлітків визначити їхній ідеал колективу, друзів;

довести сформульовану гіпотезу.

Гіпотеза: можна припустити, що чим реальнішим є ідеал, тим більший його вплив на підлітка.

Об’єкт: сфера мотивів, де ідеал відіграє важливу роль.

Предмет: мотиваційна сфера особистості, її спрямування, схильності. Методи: вивчення відповідного матеріалу, спостереження, узагальнення.

1. Процес ідеалізації у підлітковому віці

1.1 Особистісні ідеали та їх вплив на підлітка


Підлітковий вік охоплює період від 11 - 12 до 14 - 15 років, що відповідає середньому шкільному вікові, тобто 5 - 9 класам сучасної школи. У цей період в особистості дитини відбуваються складні і суперечливі зміни, на підставі чого його ще називають важким, критичним, перехідним. Така оцінка зумовлена багатьма якісними змінами, які нерідко пов’язані з докорінним ламанням попередніх позицій, особливостей активності, інтересів і стосунків дитини. Відбуваються вони за порівняно короткий час, здебільшого бувають несподіваними і надають процесові розвитку стрибкоподібного, бурхливого характеру. Майже завжди ці зміни супроводжуються появою у підлітка суб’єктивних труднощів. Ускладнюється і його виховання, оскільки підліток не підкорюється ефективним щодо молодшого школяра впливам дорослих, у різних формах проявляє непослух, опір і протест (упертість, грубість, негативізм, замкненість). Підлітковий вік називають перехідним і тому, що у цей період відбувається перехід від дитинства до юності, від незрілості до зрілості. Ця особливість проявляється в фізичному, розумовому, моральному, соціальному та духовному розвитку особистості [5].

Підліток прагне у всьому відповідати дорослій людині, а саме діяти та виглядати як дорослий, мати його права та можливості, тому його розвиток супроводжується постійним рівнянням на дорослого. Це виявлятися у наслідуванні дещо старших підлітків чи однолітків, які в чомусь виявилися вправнішими. Він копіює різні сторони поведінки і зовнішнього вигляду батьків, вчителів, знайомих. Зростання інтересу до оточуючих людей та їх морально - естетичних якостей приводить до формування морально - естетичних ідеалів, які найчастіше (особливо у молодшому підлітковому віці) обираються безпосередньо, за першим яскравим враженням, справленим на підлітка конкретною людиною.

Ідеал - це взірець довершеності, приклад. Під впливом цього враження підліток намагається у всьому наслідувати своєму кумирові, тобто для нього ідеальним особливостям. В процесі дорослішання ці ідеали або втрачають свою цінність, або навпаки - стають більш стійкими в залежності від того, наскільки змінюється або укріплюється світоглядна позиція підлітка. Ідеалами підлітка можуть бути як видатні історичні особистості, діячі культури та мистецтва, герої літературних творів чи улюблених фільмів, так і ті люди, з якими підліток безпосередньо спілкується (наприклад, старший товариш або ровесник). Цей ідеальний образ стає критерієм, за яким підліток оцінює себе та інших людей, та являється регулятором його власної поведінки. Він починає копіювати зовнішній вигляд ідола, стиль поведінки, одяг, манеру мови, сміху, ходи, зачіски тощо [2].

Безперечно, захоплення чимось - одна з властивостей людської природи. Тому і природно те, що в кожного часу свої ідеали, зрештою, звідки беруться кумири? Хто їх створює? Безумовно, у цьому процесі істотну роль відіграють ЗМІ. За даними журналу "Практична психологія і соціальна робота", у Німеччині мати в середньому приділяє дитині 12 хвилин на добу, тоді як перед телевізором діти просиджують близько трьох із половиною годин. Приблизно такі ж самі показники й у нас.

Вплив ідеалу на підлітка може бути не лише позитивним, а й негативним, згубним. Об’єктами наслідування можуть ставати аморальні особи, негідники, - і тому ця категорія дітей може активно прилучатися до вживання алкоголю, наркотиків. Згадаймо, що "Beatles" підтримали наркотики, та як серед молоді різко зросла кількість наркоманів.

У наш час існують різні молодіжні угрупування (емо, гопники, готи, байкери, репери), учасники яких одягають однаковий за типом одяг, змінюють повадки. У них можуть бути спільні інтереси, наприклад, музика, або якісь проблеми, що в підлітковому віці дуже актуально: проблеми зі старшими, батьками або вчителями. Батьки не впізнають своїх дітей. Наприклад, ЕМО - емоційні діти. Для них життя - це ніщо, і вони так захоплюються цією роллю, що з легкістю говорять про свою смерть. Ці діти носять одяг чорно - рожевого кольору, спілкуються тільки з своїми однодумцями та уникають тих, хто їх не розуміє. Вплинути на них та вмовити повернутися до нормального життя дуже важко, адже вони підтримують один одного, живуть у своєму власному світі, де їх розуміють, не намагаються змінити, а всі спроби вплинути на них з боку батьків та вчителів сприймаються вороже.

У підлітків накопичується колосальна енергія, пов’язана з сексуальним розвитком, вони мусять якось її реалізовувати. Якщо ж підліток не захоплений справою, а звик бути пасивним споживачем, тоді він схильний до фанатизму. Розвитку цього явища сприяють і самі батьки, що приділяють мало уваги дитині.

Хлопчики переважно захоплюються такими персонажами як Брюс Вілліс. Їм подобається в ньому сила, краса, сміливість. Вони хочуть бути схожими на нього в усьому, тому збирають його плакати, переглядають фільми з його участю, качають м’язи, не рідко провокують бійки з ровесниками. Дівчата, прагнучи стати схожими на моделей, відомих акторок та співачок, часто зловживають дієтами, що призводять до анорексії та інших серйозних проблем зі здоров’ям, які залишають свій слід на все їхнє життя.

В тому, що молода людина захоплюється якоюсь популярною особистістю, немає нічого поганого доти, допоки вона не переступає межі. Адже на основі серйозного захоплення шанувальник може стати сильнішим, у нього з’явиться стимул, бажання чогось досягнути. Не рідко трапляється так, що підлітки обирають для себе професію свого кумира та стають досить успішними та щасливими за свій вдалий вибір. Приміром, сучасній співачці Дайдо в юності дуже подобалася творчість Стінга, саме заради нього вона почала займатися музикою.

На жаль, буває й так, що підліток зациклюється на своєму кумирі, вирішує, що його майбутній обранець має бути саме таким і не інакшим. Тоді він ризикує все життя прочекати на точну копію Тома Круза чи Кім Бесінджер. Трапляється, ця установка стає джерелом самотності. Фанати закохуються не в саму людину, а в те, чим вона є в їхній уяві. Природно, коли захоплення минає, вони відчувають розчарування, сором, ошуканість. Фанатична любов - нерозділена, тому безрезультатна, це замикання в собі своїх емоцій. Ось чому з боку батьків і оточення так багато важить розуміння, вміння вислухати й дати добру пораду. Напевно, у людства завжди будуть поруч і погане, і хороше, поклоніння чомусь і, навпаки, впевненість у собі. Головне, вміти повертати ці явища собі на користь [11].
  1   2   3   4   5

Схожі:

9. «Психологічний розвиток особистості молодшого підліткового віку»...
«Психологічний розвиток особистості молодшого підліткового віку» (факультативний курс для учнів 5-х класів)
ТВОРЧА САМОРЕАЛІЗАЦІЯ УЧНІВ МОЛОДШОГО ПІДЛІТКОВОГО ВІКУ В ПРОЦЕСІ...

На порозі підліткового віку
Кожна людина у своєму віці пройшла через перехідний вік – критичний етап у процесі дорослішання, що називають підлітковим віком
ТЕСТ «ПІДЛІТКИ ПРО БАТЬКІВ» (за методикою Шафера)
Мета: виявити установки, поведінки й методи виховання батьків так, визначити, як бачать своїх батьків діти підліткового віку
Корекція агресивної поведінки дітей підліткового віку з розумовими вадами
Зростання агресивних тенденцій в підлітковому середовищі відображає одну з найгостріших проблем нашого суспільства, де за останні...
Специфіка побудови нетрадиційних уроків та уроків з інтегрованим змістом у початковій школі
Етап початкового навчання є перехідним від звичного способу життєдіяльності в період дошкільного дитинства до способу, який домінує...
«Профілактика шкідливих звичок (алкоголізму, тютюнопалыння та наркоманії)...
...
2. Особливості вольових дій
Мотиваційна сфера особистості. Потяги і бажання. Прагнення особистості. Ризик як вияв активності особистості
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з професійно-психологічної підготовки...
ТЕМА №2: Психологія особистості працівників МНС України. Поняття особистості в психології. Психологічна структура особистості. Психологія...
ПЛАН-КОНСПЕКТ для проведення заняття з професійно-психологічної підготовки...
ТЕМА №2: Психологія особистості працівників МНС України. Поняття особистості в психології. Психологічна структура особистості. Психологія...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка