Урок-захист проектів набуває останнім часом все більше прихильників.  Надія Анатоліївна використовує цей вид нестандартного уроку, щоб узагальнити монологічне та діалогічне мовлення учнів по темі «Мої літні канікули»


Скачати 60.69 Kb.
Назва Урок-захист проектів набуває останнім часом все більше прихильників.  Надія Анатоліївна використовує цей вид нестандартного уроку, щоб узагальнити монологічне та діалогічне мовлення учнів по темі «Мої літні канікули»
Дата 15.12.2013
Розмір 60.69 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Культура > Урок


Одноманітність у роботі стомлює не лише учня, але й вчителя..

Основна частина

Сьогодні все більше уваги приділяється людині як особистості – її свідомості, духовності та моральності. Відповідно, не викликає сумніву надзвичайна важливість, гостра необхідність такої підготовки підростаючого покоління, за якої школу закінчували б освічені інтелектуальні особистості, котрі володіють знанням основ наук,загальною культурою, умінням самостійно і гнучко мислити, ініціативно,творчо вирішувати життєві та професійні питання.

Власний досвід Навальної Надії Анатоліївни переконує в тому, що під час підготовки до уроків англійської мови повинен відбуватися постійний пошук, мета якого – знайти нові форми і прийоми, що дозволяють зробити урок цікавим та несхожим на інші.

Учитель проводить нетрадиційні форми уроку англійської мови , як правило,після вивчення будь-якої теми чи кількох тем, виконуючи функції навчального контролю. Такі уроки проходять в незвичайній, нетрадиційній обстановці. Подібна зміна звичної обстановки доцільна, оскільки вона створює атмосферу свята при підведенні підсумків виконаної роботи,знімає психологічний бар'єр, що виникає в традиційних умовах через боязнь зробити помилку. Нетрадиційні форми уроку іноземної мови здійснюються за обов'язкової участі всіх учнів класу. На таких уроках вдається досягти самих різних цілей методичного, педагогічного і психологічного характеру, які можна підсумовувати в такий спосіб:

- здійснюється контроль знань, навичок і вмінь учнів з певної теми;

- забезпечується ділова, робоча атмосфера, серйозне ставлення учнів до урок.

Урок-захист проектів набуває останнім часом все більше прихильників.  Надія Анатоліївна використовує цей вид нестандартного уроку, щоб узагальнити монологічне та діалогічне мовлення учнів по темі «Мої літні канікули» , тому що цей вид роботи спрямований на те, щоб розвивати активне самостійне мислення дитини і навчати її не просто запам'ятовувати і відтворювати знання, здобуті на уроках, а вміло застосовувати їх на практиці . Урок-захист проектів передбачає високий рівень індивідуальної та колективної відповідальності за виконання кожного завдання по розробці проекту. Проектна методика є однією з форм організації дослідницької пізнавальної діяльності, в якій учні займають активну позицію. 
При підборі теми проекту вчитель орієнтується на інтереси і потреби учнів, їх можливості та значимість майбутньої роботи над проектом. Головним результатом роботи над проектом є актуалізація наявних і придбання нових знань, навичок і вмінь та їх творче застосування в нових умовах.

Робота за проектною методикою вимагає від учнів високого ступеня самостійності. Роль вчителя полягає у підготовці учнів до роботи над проектом, в наданні допомоги учням при плануванні роботи. Учитель та учні активно та творчо співпрацюють .( Додаток 4.1 )

Цікавою та плідною формою проведення уроків є урок-свято.Учитель розширює знання учнів про традиції та звичаї, що існують в англомовних країнах і розвиває у школярів здібності до іншомовного спілкування, що дозволяють брати участь у різних ситуаціях міжкультурної комунікації. Надія Анатоліївна проводить урок-свято «Різдво» у 7 класі , щоб перевірити навички та уміння аудіювання та говоріння . Учні поринають у святкову атмосферу іншої країни, порівнюють традиції святкування Різдва України та Великої Британії, що сприяє соціокультурномурозвитку особистості.Учні співають на уроці,створюючи урочисту та невимушену атмосферу. ( Додаток 4. 2 )

У сучасних умовах учні повинні розширювати загальноосвітній кругозір та володіти глибокими знаннями. Одним зі шляхів вирішення цих завдань є поєднання навчальних дисциплін в процесі навчання іноземної мови. Міжпредметні зв’язки дають можливість систематизувати й узагальнювати знання учнів із суміжних навчальних предметів. Учитель застосовує бінарний урок при вивченні прикметника, порівнюючи прикметники української та англійської мов.Виконуючи різноманітні завдання із даної теми, учні самостійно визначають відмінності та подібність прикметників двох мов :граматичні категорії роду, числа та відмінка; утворення ступенів порівняння. ( Додаток 4.3 )

У наш час, коли все ширше і ширше розвиваються зв'язки між різними країнами і народами, Надія Анатоліївна вважає , що доцільно проводити уроки-подорожі задля розширення кругозору учнів. Подорожуючи уявно, учні активізують лексичний та лексико-граматичний матеріал, який необхідний для бесіди у транспорті, вчаться користуватися картою та знаходити інформацію у тексті. Переглядаючи відеоматеріал та слухаючи носія мови, вони подумки переносяться до Лондона та малюють в уяві визначні місця Лондона. Учитель використовує уявну подорож, щоб викликати зацікавленість в учнів до країни, мова якої вивчається ( Додаток 4, 4 )

Ефективною і продуктивною формою навчання є урок-гра. Вивчивши тему «Спорт», учитель проводить перевірку здобутих знань за допомогою таких завдань: гра « Перший мільйон», розгадування кросворду, гра «Прочитай та переклади»,гра «Улюблений».Заняття проходить у цікавій формі, учні працюють наполегливо, тому що зацікавлені у перемозі. На уроці створюється настрій «успіху та перемоги», що допомагає кожному учневі розкрити свій потенціал.(Додаток 4.5 )
Підсумкове заняття із теми « Моя сім’я» Надія Анатоліївна проводить у формі конкурсу « Квіточка-семицвіточка» Більшість учнів, знаючи не один десяток лексичних одиниць, здатні спілкуватися у межах даної теми. На цьому уроці учні мають можливість показати себе , відкрити свої потаємні можливості, тому що переможцем може стати хтось один.

У першому конкурсі учні складають слова по темі, активізуючи лексичний запас. У другому конкурсі необхідно назвати тематичні слова із вказаною буквою. У третьому-розповісти про членів своєї родини. У четвертому- утворити запитання із словосполученнями. У п’ятому-розповісти про друга. У шостому-розіграти діалог. У сьомому-скласти міні-розповідь про родину за фотографією. Кожен етап-це сходинка до вершини. Учитель перевіряє засвоєння всього матеріалу з теми, а учні граються, перебуваючи у невимушеній атмосфері.( Додаток 4.6 )

Навряд чи варто доводити, що надійним свідченням освоєння мови, що вивчається, є здатність учнів вести бесіду з конкретної темі, володіти лексичним матеріалом. У цьому випадку доцільно проводити різні уроки, але для початкової школи вчитель вважає доцільним проведення уроку-брейн-рингу. Педагог залучає учнів до спілкування та співпраці на уроці «У світі тварин». Учні класу діляться на команди. Кожна із команд вибирає капітана, котрий повинен контролювати дії своїх підлеглих. Учні роповідають про себе, уявляючи себе якоюсь тваринкою; розгадують загадки та кросворди; розшифровують слова; утворюють ланцюжки слів. Кожен вид роботи тренує учнів у висловлюванні думок, сприяє розвитку самостійного мислення та вміння працювати у групах.( Додаток 4. 7 )

Сучасний підхід до вивчення англійської мови передбачає не тільки одержання якоїсь суми знань з предмета, а й вироблення власної позиції, власного ставлення.На уроках англійської мови учні повинні навчитися відстоювати свою точку зору і усвідомлено приймати власне рішення

У сучасних умовах навчання іноземної мови в середній школі всібільш гостру необхідність набувають постановка і вирішення важливихобщедідактіческіх, педагогічних і методичних завдань, що мають на метірозширити загальноосвітній кругозір учнів, прищепити їм прагненняоволодіти знаннями ширше обов'язкових програм. Одним зі шляхів вирішення цихзавдань є інтеграція навчальних дисциплін в процесі навчанняіноземної мови. Міжпредметні інтеграція дає можливістьсистематизувати й узагальнювати знання учнів з суміжних навчальних предметів.

Дослідження показують, що підвищення освітнього рівнянавчання за допомогою міжпредметних інтеграції посилює його виховуютьфункції. Особливо помітно це проявляється в галузі гуманітарних предметів. 
Крім того, науки гуманітарного циклу ставлять предмет для розмови, привіддля комунікації.

Література відіграє велику роль в естетичному розвитку учнів. 
Тексти художніх творів є найважливішим засобом прилученняучнів до культури країни мови, що вивчається.

Багатий матеріал для організації зацікавленого іншомовного спілкуваннядає МХК. Найбільш необхідна зв'язок "МХК та іноземна мова" при вивченніосновних досягнень світової та вітчизняної культури. На уроках МХКучні знайомляться з представниками в різних видах мистецтва. Знанняпро видатних представників культури країни мови, що вивчається, про конкретнітворах мистецтва купуються в процесі читання.

Предмети гуманітарного циклу звернені до особистості людини, їїдуховним і моральним цінностям. Використання інтеграції формуєхудожні смаки учнів, уміння правильно розуміти й цінуватитвори мистецтва.

Основними цілями інтеграції іноземної мови з гуманітарнимидисциплінами є: вдосконалення комунікативно-пізнавальнихумінь, спрямованих на систематизацію та поглиблення знань та обмін цимизнаннями в умовах іншомовного мовного спілкування; подальший розвиток івдосконалення естетичного смаку учнів

Схожі:

Урок з читання 3 клас Тема. Буду я природі другом
Розвивати мислення, уяву, фантазію, діалогічне і монологічне мовлення, навички читання. Виховувати любов до природи, бережливе ставлення...
Урок Тема. Мета спілкування і адресат мовлення; мовлення монологічне...
Авилами спілкування; удосконалити вміння розрізняти такі поняття, як види мовленнєвої діяльності, монолог і діалог; розвивати вміння...
1 Геофізика при вивченні надр Землі
Останнім часом стрімкого розвитку набуває напрямок, що об’єднує методи вивчення геологічного розрізу, розкритого свердловиною, із...
Урок розвитку зв ’ язного мовлення
Мета : Розширити та узагальнити знання дітей по темі «Весна», вчити висловлювати свої думки в логічній послідовності,збагачувати...
Літературне краєзнавство є важливим компонентом вивчення історії...
Останнім часом інтерес до письменства рідного краю помітно зростає, що є закономірним фактом. У контексті епохи національного відродження,...
Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку. Актуалізація...
Мета: узагальнити та систематизувати основні теоретичні положення з теми «Чотирикутники», глибше і повніше розкрити найважливіші...
Урок узагальнювального повторення. Вид уроку Гра «Найрозумніший історик»
Методом проведення історичної гри «Найрозумніший історик» узагальнити, систематизувати та закріпити знання учнів про періоди появи...
Сценарій свята «Я і мої права» у Цвітоському навчально виховному об'єднанні 23. 10. 2009 р
В цей день, коли сонце нашу землю будить і до життя кличе, коли все поосипається і щебечуть пташки, зібралися ми однією родиною в...
Урок це завжди творчість і пошук. І я, викладач, повинна все зробити,...
Моя головна мета навчити учнів мислити, займатися самоосвітньою діяльністю, відчувати …
Уроку
Мета. 1 Узагальнити та систематизувати знання учнів по темі; показати на прикладах різноманітність задач, що зводяться до розв’язування...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка