|
Скачати 108.5 Kb.
|
Не і ні з різними частинами мови Конспект уроку української мови в 11 класі Тема: Не і ні з різними частинами мови. Мета: повторити вивчений у попередніх класах матеріал про написання не і ні з різними частинами мови, закріпити знання учнів, звернути особливу увагу на ті випадки, які викликають найбільші труднощі, на те, що не вдалося раніше засвоїти; удосконалювати комунікативну компетентність: орфографічні навички та лінгвістичне мислення учнів, творчі навички; збагачувати словниковий запас; виховувати естетичний смак учнів, почуття поваги до рідної культури та її найвидатніших представників. Тип уроку: урок повторення знань та удосконалення комунікативної компетентності. Обладнання: Узагальнювальна таблиця “Не і ні з різними частинами мови”, опорна схема «Не з дієприкметниками», індивідуальні завдання для групової роботи, тексти на мультимедійній дошці. Х |
невдаха не встигають недочитати неширокий неабиякий не шестеро нікчемний нікотрий не виявивши пісні не співані |
немовля не сподіваються не дозволити недоброзичливо неабихто не один ні слова ні з чим не з'ясувавши незібраний урожай |
1. Разом пишеться |
|||||||||||
1.1. Слово без НЕ чи НІ не вживається |
|||||||||||
Іменники: невдаха, нездара, немовля, нісенітниця |
Прикметники негайний, невпинний, нещадний, нікчемний |
Дієслова: ненавидіти, неволити, незчутися. |
Дієприкметники невгасимий. |
Дієприслівники: нехтуючи, знепритомнівши. |
Прислівники: незабаром, невдовзі, невтямки, ніяково. |
||||||
1.2. Утворюється слово з новим значенням ( щоб перевірити, умовно добираємо синонім без не) |
|||||||||||
Іменники: неволя, недруг, недоля, небезпека, недовіра |
Прикметники: недобрий, нелегкий, невисокий, невеселий. |
Дієслова: нездужати, неславити, нестямитися, непокоїтися. |
Прислівники: недалеко, недоброзичливо, нешвидко, неголосно. |
Займенники: неабихто, неабикий Частки: нехай, невже Сполучники: немов, немовбито, неначе, незважаючи на |
|||||||
1.3. У складі префікса недо-, який означає дію, стан або якість у неповній мірі |
|||||||||||
Іменники: недорід, недостача, недотепа, недолік, недобиток. |
Дієприкметники: недописаний, недозрілий, недовиконаний. |
Дієслова: недобачати, недоказувати,недолюблювати, недооцінювати. |
|||||||||
1.4. З дієприкметниками, якщо вони не мають при собі залежних слів: незакінчена робота, незасіяне поле, неспівані пісні. |
|||||||||||
1.5. У заперечному слові немає, якщо при ньому не може бути підмета: У нього немає зошита (Він не має зошита) |
|||||||||||
1.6. Ні у заперечених займенниках та прислівниках: ніхто, ніщо, нічий, ніякий, нікотрий, ніскільки, нікуди, нізвідки, ніяк, ніде. |
|||||||||||
2. Окремо пишеться |
|||||||||||
2.1. З дієсловами та дієприслівниками, крім 1.1,1.2.: не прийшов, не ходив, не пошито, не можна, не зрозумівши. |
|||||||||||
2.2. З числівниками – ЗАВЖДИ: не п’ять, не дванадцятий. |
|||||||||||
2.3. З займенниками, крім 1.2.: не він, не кожний, не наш. |
|||||||||||
2.4. Коли в реченні є протиставлення (Усі частини мови): не горе, а радість, не широкий, а вузький, не славити, а ганьбити, не холодно, а тепло, не сказаний, а написаний. |
|||||||||||
2.5. З дієприкметниками, якщо вони мають при собі залежні слова: не закінчена мною робота, не засіяне вчасно поле, не співані дівчатами пісні. |
|||||||||||
2.6. З дієприкметниками, якщо вони виступають в ролі присудків: Робота не закінчена. Поле не засіяне. Пісні не співані. |
|||||||||||
2.7. Ні у заперечних займенниках та прислівниках, якщо відділене прийменником: ні в кого, ні з ким, ні за що, ні на якому. |
1 незареєстрована довідка; 2 не спитавши дозволу, 1 невесела розповідь; 2 не можна хвилюватися; 1 недожата нива, 1 недоречно сказано, 1 невисоке дерево; 2 не схвалюючи поведінки; 1 з незапам'ятних часів; 1 незапланована зустріч; 2 не врахувати обставини; 2 ні з ким не порадився. |
1 незрівнянний краєвид; 1 незавершений проект; 1 нехтувати правилами, 1 незабутня пригода; 2 не біла фарба; 1 неабиякий успіх; 1 нещирі слова; 1 недоукомплектувати деталями, 2 не відповідає дійсності; 1 постійно недовиконувати; 2 не поспішаючи додому; 1 було ніяково. |
Тема: Повторення. Основні орфограми та пунктограми української мови.... Тип уроку: бінарний комбінований урок майстер-клас з української мови та технологій в 11 класі |
Уроку Анотація. Урок української мови у 10 класі «Прислівник як частина мови» відповідає чинній програмі з української мови для профільного... |
Конспект уроку української мови в 6 класі Тема: Групи прикметників... Обладнання: Таблиці “Прикметник як частина мови”, “Присвійні прикметники, опорна схема, індивідуальні картки для роботи у парах,... |
Конспект уроку англійської мови у 8 класі Тема: Англійські традиції та свята Основна частина уроку Check-up Актуалізація опорних знань учнів з вивченої теми |
План конспект уроку Української мови Підготувала та провела Вчитель... Мета: сформувати уявлення учнів про числівник як частину мови, вчитися визначати морфологічні ознаки числівника; розвивати творчі... |
Урок української мови у 4 класі Тема: Прикметник. Повторення вивченого... У нас незвичайний урок рідної мови. Ми будемо повторювати вивчене та дізнаватись щось нове. А чого ви очікуєте від цього уроку? (визначення... |
Конспект уроку з української мови у 9 класі Розділові знаки у безсполучниковому... Лексикологія і фразеологія: засвоєння крилатих висловів, що мають будову безсполучникових складних речень |
Уроку української мови в 11 класі на тему: «Л ітературне краєзнавство.... М. Гоголя. Вироблення навичок самостійної роботи з додатковою літературою, виразного читання. Збагачення активного словника учнів... |
На уроках української мови У процесі вивчення української мови в початковій школі здійснюється початкова мовна освіта молодших школярів, їх розумовий і мовленнєвий... |
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ Міжнародного конкурсу з української мови імені Петра Яцика у 2015/2016 навчальному році, з метою підвищення якості знань з української... |