План конспект уроку Української мови Підготувала та провела Вчитель української мови та літератури Вища кваліфікаційна категорія Тетяна Павлівна Чала


Скачати 41.73 Kb.
НазваПлан конспект уроку Української мови Підготувала та провела Вчитель української мови та літератури Вища кваліфікаційна категорія Тетяна Павлівна Чала
Дата21.10.2013
Розмір41.73 Kb.
ТипКонспект
bibl.com.ua > Право > Конспект
Міністерство освіти і науки України

Слов’янський районний відділ освіти

Райгородоцька ЗОШ І-ІІІ ступенів

Українська мова

6клас

План - конспект уроку

Української мови

Підготувала та провела

Вчитель української мови та літератури

Вища кваліфікаційна категорія

Тетяна Павлівна Чала

2011 рік

Тема: Числівник: загальне значення, морфологічні ознаки, синтаксична роль.


Мета: сформувати уявлення учнів про числівник як частину мови, вчитися визначати морфологічні ознаки числівника; розвивати творчі вміння використовувати числівник в усному і письмовому власному висловлюванні; вчитися оцінювати свою роботу, роботу однокласників.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань (формування мовної компетенції)

Обладнання: таблиці частини мови «Числівник», схеми, картки.

Девіз уроку: «Числівник треба добре знати,

Щоб потім добре рахувати».

Учні повинні знати:

- спільні ознаки числівника з іншими вивченими частинами мови;

- чим відрізняється числівник від вивчених частин мови

Учні повинні вміти:

- дати характеристику числівнику як самостійній частині мови;

- знаходити в реченнях

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент.

1. Посадка учнів: 1 ряд – правопівкульні, 2 – лівопівкульні; 3 ряд – 50/50

ІІ. Оголошення теми, мети, девізу уроку. (Слово вчителя).

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1.На картках зобразити (кому як зручно) як ви уявляєте числівник.

2.Порівняти малюнки чи схеми. Зробити висновок: як зобразили лівопівкульні і правопівкульні.

3.З’ясувати, кому як легше сприймати матеріал (встановити більшість голосів)

ІV. Актуалізація опорних знань.

Слово вчителя. Щоб успішно вивчити і знати будь-яку частину мови, треба правильно дати їй характеристику.

  • Сказати послідовність характеристики сам. частин мови

  • Що ви знаєте до сьогоднішнього уроку про числівник?

V. Вивчення нового матеріалу.

1. Робота з підручником (стор. 188-189) (самостійно опрацювати матеріал підручника на стор 188).

- Що нового для вас з’явилося в цій темі?

(Слово вчителя: пояснення понять числівників простих, складних, складених) – усно.

СХЕМА

За будовою

числівники

Прості

5, 9, 100

Пишуться разом

Один корінь

Складні

12, 200

Пишуться разом

Два корені

Складені

21, 105

Пишуться окремо

Увага! Правопис

2. Повторити для ліво - і правопівкульних новий матеріал за двома послідовностями:

Л

Правило – приклад, приклад

... – 7 -, 8

... – 40, 15

... – 27, 197

П

Приклад – правило, приклад

3 - ... – 4

19 - ... – 300

35 - ... - 267

3. Поняття кількісних і порядкових числівників. Слово вчителя: від слів «кількість» походять... від слів «порядок при лічбі» походять...

- Назвіть питання кількісних числівників - ? порядкових числівників?

- Як ви думаєте, на яку частину мови схожий порядковий числівник, наведіть приклад.

- Який із розрядів буде мати рід, число?

VI. Закріплення нового матеріалу.

1) Самостійно скласти на картках конспект-характерситку «Числівник як частина мови?» (схема-аналіз, алгоритм) (2 учні біля дошки (на звороті) із групи лівопівкульних)

2) Усно скласти і дати характеристику числівнику, використовуючи матеріали у зошиті, підручнику.

3) Перевірити схеми на дошці, з’ясувати вдалий варіант, запропонувати усно дати характеристику за цією схемою числівнику.

4) Охарактеризувати відповіді, оцінити, виявити сильнішу групу.

5) З’ясувати, кому легко відповідати як за схемою так і без неї, зробити висновок.

VІI. Застосування нового матеріалу практично.

1.Впр 448, стор. 190 – усно.

2.Впр. 449, стор. 190 – письмово біля дошки.

3.Виписати числівники з прочитаного і почутого тексту.

4.Лінгвістична гра: випиши зайве слово.

а) чотири, один, п’ятірка, шостий

б) ходять, п’ять, сидять, стояти

в) восьмий, далекий, восьмиповерховий, давній

- скласти з теми речення, визначити синтактичну роль числівника, розряд

(лівопівкульні – п’ять, правопівкульні – восьмий)

5. Скласти речення, поставити слова у потрібні форми

1.П’ять, хлопці, іти, ліс

2.Десять, три. Остача, ділиться.

Висновок: хто перший виконував завдання? (правопівкульні)

  • правильність!!!

VІIІ. Підсумок уроку.

Творче завдання:

Л

Скласти віршик

з числівником

П

Пригадати прислів’я, приказки,
пісні, загадки, де є числівник

  • можна виконувати завдання, яке більше сподобалось!!! Оцінити, зробити висновок.

ІХ. Домашнє завдання.

1.Скласти діалог на тему «Мій друг», використовуючи числівник (10 реплік)

2.Виписати з художньої літератури речення з числівником (7)

Схожі:

Урок української літератури в 5 класі підготувала вчитель-методист...
Тема. Василь Симоненко – витязь молодої української поезії. «Цар Плаксій та Лоскотон». Казкова історія і сучасне життя. Характеристика...
Виховний захід на тему: «До мови доторкнемось серцем» Підготувала:...
...
Уроках української мови Методичні рекомендації підготувала
...
Відділ освіти Уманської районної державної адміністрації
Боюс Галина Петрівна, учитель української мови та літератури Паланської ЗОШ І-ІІІ ступенів, перша кваліфікаційна категорія
Уроку української мови в 11 класі на тему: «Л ітературне краєзнавство....
М. Гоголя. Вироблення навичок самостійної роботи з додатковою літературою, виразного читання. Збагачення активного словника учнів...
Дидактичний матеріал по формуванню здоров’язберігаючої компетентності...
Автор: Олена Миколаївна Рябко – вчитель української мови і літератури КЗ «Гуляйпільськи колегіум «Лідер» Гуляйпільської районної...
Урок відкритої думки Тема. Безпечна праця моїх батьків моє щасливе майбутнє
Бутко А.І., учитель української мови та літератури, вища категорія, старший учитель; гімназія «Ерудит» м. Києва
Хомін Наталія Михайлівна вчитель української мови та літератури ЗОШ...
Хомін Наталія Михайлівна вчитель української мови та літератури ЗОШ І-ІІІ ст с. Павлівка
Інтерактивні технології на уроках української мови та літератури
Анотація. У статті описано досвід використання інтерактивних методів навчання на уроках української мови та літератури з метою активізації...
На уроках української мови
У процесі вивчення української мови в початковій школі здійснюється початкова мовна освіта молодших школярів, їх розумовий і мовленнєвий...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка